GryEVE OnlineEVE Online 10: Skille i Implanty

EVE Online poradnik

EVE Online 10: Skille i Implanty

W odróżnieniu od innych gier MMO, w EVE nasza postać nie leveluje, ani nie dostaje doświadczenia grindując. Zamiast tego uczy się skilli w czasie rzeczywistym, dzięki którym zdobywa nowe zdolności i może korzystać z nowych statków czy modułów.

Skille po umieszczeniu w kolejce, uczą się w czasie rzeczywistym, nawet jak jesteśmy wylogowani., warto więc od pierwszych sekund gry, ustawić jakikolwiek dostępny skill do uczenia.
Poza tym warto ustawić sobie kolejkę nauki skilli na kilka dni a nawet miesięcy, dzięki temu jeśli nie będziemy w stanie wejść do gry przez pewien czas, nasze konto ciągle będzie uczyć się czegoś nowego.
W przypadku kont alpha, które nie mogą mieć kolejki skillowania przekraczającej 24h, można ustawić kilka krótszych skilli zajmujących razem mniej niż 23h i dodać na koniec jeden długi, nawet kilkunastodniowy.

Każdy skill w grze ma swój poziom od I do V, z każdym następnym poziomem linowo dodają bonusy, ale czas nauki każdego następnego poziomu rośnie wykładniczo. Przez co nauka pierwszego poziomu zazwyczaj trwa minuty, a ostatniego dni a nawet tygodnie. W pierwszych dniach gry nie warto uczyć się skilli ponad IV poziom, dużo lepiej natomiast skupić się na innych potrzebnych umiejętnościach, potrzebnych do odblokowania nowych modułów czy statków. Gdy już wybierzesz swoją drogę w EVE, będziesz mógł skoncentrować naukę skilli w wybranym przez siebie kierunku.

Każda postać w grze, niezależnie od rasy może uczyć się wszystkich dostępnych skilli w grze. Jedynym ograniczeniem jest status konta (konta alpha mogą skilllować jedynie dostępne dla nich skille do ustalonych poziomów, łącznie do około 20 Milionów punktów SP, niestety tylko pierwsze 5 milionów SP można się nauczyć, resztę można dodać używając injectorów, lub po opłaceniu konta, natomiast całe 20 milionów jest dostępne dla alphy po wyuczeniu na przykład po spadku z Omegi).

Każda postać zaczyna grę z pewną ilością wyuczonych już skilli. Aby nauczyć się jakiegokolwiek nowego, trzeba najpierw zdobyć odpowiednią książkę (skillbook). Kilka najważniejszych książek dostajemy podczas wykonywania tutoriali, resztę trzeba kupić samemu na markecie. Książki do podstawowych skilli dostępne są w rozsądnych cenach, dzięki czemu ich zakup nie powinien sprawiać kłopotu. Najlepiej zaopatrywać się w nie na stacjach początkowych lub stacjach z agentami (Career Agents), są one bezpośrednio zaopatrywane przez NPC, dzięki czemu mają optymalne ceny i duży wybór.

Czas uczenia się skilli jest zależy od ich poziomu, oraz od wartości statystyk naszej postaci. Jest on ustalony wzorem:

Prędkość skillowania = Główny wymagany skill + [0.5x Drugorzędny skill]        punktów SP/minutę

Czas ten można skrócić za pomocą remapu (zmiany wartości statystyk – darmowej co 6 miesięcy), lub za pomocą implantów, które zwiększają ich wartość. Początkowa wartość skilli przydzielona jest po równo, jednak jak już wiesz co chcesz w EVE robić i zaczynasz naukę czegoś konkretnego, warto zmienić ich wartości, aby najwięcej punktów przydzielonych było do tego co chcemy skillować.

Perception – statki, działka i wyrzutnie – domyślnie 20 – początkowy remap 23 – później MAX dla PVE/PVP
Memory – mechanika, drony, korporacje – domyślnie 20 – początkowy remap 19 – póxniej MAX dla Miningu
Willpower – handel, dowodzenie – domyślnie 20 – początkowy remap 19
Inteligence – nawigacja – domyślnie 20 – początkowy remap 21 – później MAX dla obrony i przemysłu
Charisma – bonusy dla floty, handel – domyślnie 19 – początkowy remap 17 (mniej się nie da i w większości przypadków tak już zostanie)

Proponowany tutaj remap jest optymalny na początku gry, gdy najwięcej skilluje się broń i statki, jednocześnie podrzucając różne skille poboczne potrzebne podczas rozwoju.

Implanty służą do zwiększenia cech postaci, pierwsze pięć odpowiedzialnych jest za nasze statystyki, pozostałe odpowiadają za bonusy do statystyk, takich jak: szybkość statków, zadawane obrażenia, tank, czy ilość wydobywanych minerałów.

Implanty zwiększające statystyki dodają od 1 do 5 punktów na cechę i kosztują coraz więcej w zależności od bonusu. Bardzo dobre ale dość drogie implanty +4 są długo używane przez większość graczy, natomiast tani zestaw implantów +1 jest bezproblemowo dostępny cenowo dla nowego gracza.

Implanty +1, +2, +3 i +4 można dostać zarówno jako nagrodę za wykonywanie odpowiedniego poziomu misji storyline, a także w dobrej cenie kupić w większości LP Store’ów.