W tym artykule chće przedstawić jak korzystać z bindów i aliasów w CS: Global Offensive tj. szybkie kupowanie broni, skok na scrollu, szybkie wyciągania granatów, zmiana broni na nóż i powrót, itp…
Bindy najlepiej dopisać sobie w pliku autoexec.cfg, który znajduje się w katalogu Steama (\csgo\cfg). Jeżeli takiego pliku nie posiadasz wystarczy go utworzyć. Na końcu pliku autoexec.cfg trzeba dopisać linie host_writeconfig żeby plik za każdym razem wczytywał się do konfiguracji.
Wpisując bindy w konsoli trzeba pamiętać żeby wklejać linia po linii a nie wszsytko na raz bo w takim wypadku nie zadziała poprawnie.
1. Skok na SCROLLU
SCROLL UP:
bind “MWHEELUP” “+jump”
SCROLL DOWN:
bind “MWHEELDOWN” “+jump”
Wartości domyślne dla scrolla:
bind “MWHEELUP” “invprev”
bind “MWHEELDOWN” “invnext”
2. Szybka zmiana broni na nóż DOUBLE Q
alias “+knife” “slot3”
alias “-knife” “lastinv”
bind “q” “+knife”
Bind powoduje, że naciskając klawisz Q automatycznie kliknie go dwa razy, przydaje się zwłaszcza, gdy gramy AWP.
3. Przybliżenie radaru
bind “klawisz” “+radar”
alias “+radar” “+use; cl_radar_scale 0.6”
alias “-radar” “-use; cl_radar_scale 0.4”
Bind umożliwia przybliżenie widoku mapy na radarze po wciśnięciu określonego przycisku.
4. Informacje o obrażeniach
developer 1
con_filter_enable 2
con_filter_text_out “Player:”
con_filter_text “damage”
Wartość domyślna:
developer 0
Te komendy spowodują, że w momencie kiedy zginiemy w lewym narożniku ekranu wyświetlą się informacje o tym ile zadaliśmy obrzeżeń naszym przeciwnikom w ciągu rundy.
5. Czyszczenie mapy
Komendy te sprawiają że po wciśnięciu wybranego klawisza ze ścian znika krew i dziury po kulach (przydatne szczególnie na słabych komputerach do podniesienia wydajności w trakcie trwania rundy). Zaleca się przypisać do klawiszy które często używamy jak Q, R, SHIFT, CTRL
bind “Q” “lastinv; r_cleardecals”
bind “R” “+reload; r_cleardecals”
bind “SHIFT” “+speed;r_cleardecals”
bind “CTRL” “+duck;r_cleardecals”
WARTOŚCI DOMYŚLNE:
bind “Q” “lastinv”
bind “R” “+reload”
bind “SHIFT” “+speed”
bind “CTRL” “+duck”
6. Rzucanie granatu w momencie wyskoku
Trzymająć LPM z granatem gotowym do rzutu wciskamy “klawisz”. Postać w momencie podskoku rzuca granatem. Dla ułatwienia można ustawić na scroll czyli zamiast “klawisz” wpisujemy “mouse3”. Zbindowanie “jumpthrowa” pomaga w nauce rzucania granatów, a dokładniej sprawia, że będzie on rzucany zawsze w tym samym momencie (bez jumpthrowa nie jest to możliwe).
alias “+jumpthrow” “+jump;-attack”
alias “-jumpthrow” “-jump”
bind “klawisz” “+jumpthrow”