Kto korzysta z TikToka w Polsce?

TIKTOK, esport news, Esportcenter

Agencja GetHero, która zapoczątkowała prowadzenie badania nt. społeczności TikToka w naszym kraju, opracowała kolejny raport z najnowszymi danymi. Wynika z nich m.in., że w Polsce na platformie spotkamy znacznie więcej kobiet niż mężczyzn. Natomiast najliczniejszą grupę, ponad 37% respondentów, stanowią osoby w wieku 14-15 lat.Aplikacja TikTok na rynku pojawiła się stosunkowo niedawno. Platforma swoją premierę pod nazwą musical.ly miała w 2016 roku. Od tego czasu stała się na tyle popularna, że pod względem ilości pobrań, ponad 700 mln w 2019 r., wyprzedziła takich gigantów jak, jak Messenger czy Facebook.Jako agencja specjalizująca się w influencer marketingu dostrzegliśmy potencjał drzemiący w aplikacji TikTok w momencie, gdy w naszym kraju zaczynała ona dopiero raczkować (jeszcze jako musical.ly). Chcąc lepiej poznać jej społeczność, w ubiegłym roku przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badania, które nam to umożliwiły. Jako pionierzy w prowadzeniu tego typu badań czuliśmy się zobowiązani, aby dostarczyć aktualnych i rzetelnych danych.  Tym razem w wypracowaniu metodologii oraz analizie wyników mogliśmy liczyć na silne wsparcie ze strony SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego we Wrocławiu – mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok. Kliknij tutaj, aby poznać szczegółowe wyniki badania! Porównując aktualne wyniki badań z tymi, które agencja przeprowadziła w ubiegłym roku, możemy zauważyć, że podniósł się wiek osób korzystających z aplikacji. Głównymi przyczynami tego zjawiska są m.in. naturalne starzenie się społeczeństwa oraz rosnąca popularność platformy wśród starszych użytkowników. Jednak najliczniejszą grupą na TikToku w Polsce w dalszym ciągu stanowią nastolatkowie. Zwłaszcza ci w wieku 14-15 lat – ponad 37% respondentów. Co ciekawe, w trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy 59.W raporcie, oprócz rzetelnych informacji dot. preferencji oraz zachowań użytkowników aplikacji, zostało uwzględnionych wiele ciekawych danych. Wśród nich m.in. analiza cech osobowości użytkowników TikToka wg teorii Wielkiej Piątki.  Aktualnie jest ona uznawana za najpopularniejszą na świecie teorię osobowości, która uwzględnia takie cechy jak: ekstrawersjaneurotyczność, sumiennośćotwartość na doświadczenia oraz ugodowość.Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiem: https://gethero.pl/raport-tiktok/GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®.

Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1 703 respondentów. Badanie zostało przygotowane i opracowane przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy oraz preferencje użytkowników TikTok niezwiązane tylko z aplikacją.

Infografika_TikTok_GetHero.jpg