W tym poradniku pokażemy, które bronie są najczęściej używane, a zarazem najbardziej efektywne.
1. Strona Anty-Terrorystów
Zacznijmy od rundy pistoletowej. Na początku każdej rundy otrzymujemy pistolet USP-S lub P2000 oraz startowe 800$. Najlepszym wyjściem stosowanym przez większość graczy CSGO jest kupienie kevlaru za 650$(kamizelki kuloodpornej) oraz skupienie się na strzelaniu w głowę. Jeden celny strzał w głowę z w/w pistoletów jest śmiertelny. W przypadku potrzeby kupienia granatów można dalej grac z USP-S/P2000 lub zakupić P250, Five-seven lub CZ-75.
CSGO Poradnik |
W pozostałych rundach najlepiej zaopatrzyć się w M4a1-S/M4A4(3100$). Oba karabiny są najpopularniejszym, a zarazem najefektywniejszym narzędziem do wygrywania rund. Przystosowane są do wszystkich sytuacji które możemy spotkać podczas gry – na bliski czy daleki dystans. Pierwszy strzał w głowę z helmetem zadaje od 80 do 92 obrażeń(zależy od odległości), więc jeśli chcemy usunąć przeciwnika z mapy musimy trafić go przynajmniej dwa razy. W przypadku braku helmetu, jeden celny strzał w głowę jest śmiertelny.
2. Strona Terrorystów
Podobnie jak po stronie CT, na starcie otrzymujemy pistolet Glock-18 oraz 800$. Najczęściej spotykanym wariantem jest kupno kevlaru za 650$ oraz w miarę możliwości skrócenie dystansu do przeciwnika. Glock-18 posiada dużo amunicji oraz tryb burst, ale jego wadą jest strzelanie na odległość. Ilość obrażeń jest bardzo zależna od dystansu do przeciwnika.
Najlepszym wyborem a zarazem najlepszą bronią w CSGO jest AK-47 – popularny kałasznikow. Pierwszy celny strzał w głowę jest śmiertelny, posiada 30 kul w magazynku i kosztuje 2700$. Oprócz rundy pistoletowej jest on najlepszą opcją dla strony terrorystów. “Kałach” jest najbardziej lubianym karabinem w całej społeczności CSa.
3. Karabin Snajperski
Najefektywniejszą snajperką w CSGO jest AWP(Arctic Warfare Police), która po strzale w tułów zadaje ponad 100 pkt. obrażeń. Ewentualne trafienie w rękę lub w nogę zadaje 85 pkt. obrażeń. Za zabicie otrzymujemy tylko 100$(33% normalnej nagrody za zabójstwo). Często granie AWP jest bardzo sytuacyjne, można wykorzystać ją do powiększania przewagi na mapie bądź do pilnowania danego obiektu z dużego dystansu.
Reszta broni typu SMG czy Heavy Rifles są karabinami typowo sytuacyjnymi – SMG dobrze sprawują się na przeciwników z problemami finansowymi bądź na krótki dystans. Również takie bronie jak Nova czy MAG-7 są bardzo efektywne bliskim starciu.
W następnym poradniku pokażemy system nagród oraz otrzymywanie pieniędzy w trybie Turniejowym.