PLAY Polska Liga Mobilna – nowy wymiar esportu w Polsce!

Play Polska Liga Mobilna

Gaming mobilny coraz bardziej wychyla się z cienia swojego wielkiego brata, rozkładając swe dumne skrzydła nad sceną esportową. W kanon turniejów wchodzą kolejne, te dla graczy, którzy zamiast myszki lub pada wolą tablety i smartfony. Jeszcze w październiku startuje drugi sezon PLAY Polskiej Ligi Mobilnej – dedykowanej platformy, dla wszystkich tych, którzy cenią sobie kompetytywny wymiar tej rozrywki. 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom graczy oraz społeczności fanów esportu mobilnego operator telefonii komórkowej PLAY we współpracy z agencją gamingową Fantasyexpo oraz MediaCom Warszawa po raz drugi organizują regularne rozgrywki ligowe w ramach PLAY Polska Liga Mobilna. Tytuły, w których będą rywalizować mobilni esportowcy to Clash Royale, Brawl Stars, oraz World of Tanks Blitz. Nie zabraknie też nowości w lidze w postaci Call of Duty: Mobile. Podobnie jak w zeszłorocznej edycji, zawodnicy będą rywalizować o nagrody ufundowane przez Xiaomi Technology Polska – partnera technologicznego ligi. Do wygrania będą m.in. smartfony Xiaomi Redmi Note 9 z poczwórnym aparatem 48Mpix, , a także inne urządzenia z niesamowicie bogatego portfolio producenta, m.in. opaski Mi band oraz słuchawki bezprzewodowe.

Każdy turniej kwalifikacyjny pomieści przynajmniej po 64 zawodników lub drużyny, dając wszystkim szansę na zaprezentowanie się na krajowej scenie. Udział w rozgrywkach PLAY Polska Liga Mobilna może wziąć każdy. Zapisy są dziecinnie proste i odbywają się na oficjalnej stronie organizatora: https://polskaligamobilna.pl/. Warto też śledzić kanały social media ligi, gdzie na bieżąco pojawiają się informacje dotyczące rozgrywek.

Rozgrywki z wszystkich tytułów będzie można zobaczyć na żywo na platformie Twitch na oficjalnym kanale PLAY Polskiej Ligi Mobilnej (http://www.twitch.tv/ligamobilna). Warto również wspomnieć, że abonenci PLAY mogą oglądać rozgrywki na Twitch w wersji premium, czyli w Prime Gaming przez pół roku w prezencie od operatora. Wystarczy, aktywować usługę Amazon Prime, która nie tylko oferuje ogromną bibliotekę filmów i seriali, ale także korzyści dla graczy – stały dostęp do Prime Gaming oraz możliwość dokonania darmowej subskrypcji dowolnego kanału na platformie streamingowej Twitch. Aktywacji można dokonać w aplikacji Play24.

Dlaczego liga mobilna?

Gry mobilne są tematem, który w kontekście esportu w dalszym ciągu budzi pewne kontrowersje. Niektórzy gracze wciąż patrzą ze sporym powątpiewaniem na młodych zawodników próbujących swoich sił w tym sektorze. Niezaprzeczalnie jest to jednak dziedzina, która nabiera niesamowitego tempa i wzbudza coraz większe zainteresowanie.

Rozgrywki mobilne są zdecydowanie krótsze i bardziej dynamiczne. Pionierzy w tej dziedzinie, tacy jak Supercell, postarali się o to, by nadać im zupełnie inny wymiar i zachęcić ludzi właśnie poprzez czas, jaki należy poświęcić na poszczególne elementy gry, by się nią w pełni nacieszyć. To właśnie tempo rozgrywki sprawia, że ludzie, którzy nigdy wcześniej nie poświęcili grom większej uwagi, zdecydowali się oderwać od codzienności sięgając po swoje pierwsze tytuły na smartfony.

Kilka słów o historii ligi

W pierwszej edycji ligi, która rozpoczęła się w październiku 2019 roku, zorganizowano 5 turniejów w gry: Clash Royale, Brawl Stars oraz World of Tanks Blitz W sumie rozegrano 1933 mecze, w których udział wzięło ponad 6700 graczy. Każdy turniej kwalifikacyjny charakteryzował się pełną obsadą drabinki turniejowej. Fani gier mobilnych mogli też oglądać rozgrywki na żywo, które były transmitowane za pośrednictwem platformy Twitch, Facebook oraz Youtube. Czas wszystkich transmisji wyniósł 137 h, które łącznie były oglądane przez 1 435 711 minut (suma czasów unikalnych widzów). Ligę wsparli influencerzy skupiający wokół siebie liczne grupy fanów gier mobilnych – Manoyek, Sitrox, Farell, Dżejdżejka, pOwp, VDR oraz veni gaming. Dzięki multistreamingowi, komunikacji w social mediach oraz publikacjom w mediach udało się dotrzeć do ogromnej liczby osób w społeczności gier mobilnych. Ponadto w trakcie lockdownu – w kwietniu bieżącego roku – zorganizowano dwa turnieje rozgrzewkowe w ramach #zostańwdomu z Play w grę Clash Royale, które podobnie jak poprzednie rozgrywki cieszyły się dużym zainteresowaniem społeczności graczy.

Emocje sięgną zenitu także tym razem. Dokładny harmonogram zapisów będzie przedstawiany na bieżąco, wraz z ogłaszaniem kolejnych terminów turniejów oraz kwalifikacji do nich. Aby być na bieżąco wystarczy śledzić kanały social media ligi mobilnej.

FB: https://www.facebook.com/PolskaLigaMobilna/

IG:  https://www.instagram.com/polskaligamobilna/


Operator sieci komórkowej PLAY od 2016 roku jest zaangażowany w aktywacje kierowane do społeczności graczy i fanów esportu, a dotychczasowe działania pozwoliły zmaksymalizować dotarcie do heavy userów świata gier i fanów esportu. Play był obecny na najważniejszych imprezach esportowych i gamingowych, współpracuje z topowymi influencerami z tego świata, a przede wszystkim tworzy dedykowane oferty oraz usługi dla graczy.  To sprawiło, że  hasło „gracze w Play maja najlepiej” jest doceniane przez tę społeczność. 

MediaCom Beyond Advertising – zespół MediaCom, specjalizujący się w działaniach wykraczających poza tradycyjną komunikację marketingową, w tym branded content. MediaCom to największa i najszybciej rosnąca agencja mediowa w Polsce. Jest jedną  z najbardziej utytułowanych agencji (Effie, Dom Mediowy Roku, Innovation). MediaCom należy do holdingu WPP, jako podmiot współpracujący w ramach GroupM. W skład MediaCom wchodzi również jednostka analityczna MediaCom Business Science – największy i najbardziej zaawansowany produktowo podmiot doradczy w obszarze analityki marketingowej w Europie Centralnej. 

Fantasyexpo jest wiodącą europejską agencją gamingową. Doświadczenie zebrane na przestrzeni ostatnich lat, a także własne środki, wypracowane strategie i sprawdzone narzędzia pomagają osiągnąć zamierzony cel w sposób kreatywny i wyróżniający się na rynku. Fantasyexpo tworzą pasjonaci gier i esportu z zacięciem do tworzenia ambitnych i dużych realizacji. Szukamy nowych trendów w branży i dobrze rozumiemy potrzeby graczy. Agencja stworzyła szereg produktów esportowych takich jak Polska Liga Esportowa, Pasha Gaming School, platforma turniejowa Free for all, PLAY Polska Liga Mobilna oraz na stałe współpracuje z influencerami gamingowymi.