Polska Lidga Esportow – raport za 2021 rok

Polska Liga Esportowa

Dwa sezony rywalizacji w Counter Strike Global Offensive, ponad 900 godzin transmisji, centralizacja praw sponsoringowych i zwiększająca się pula nagród, wynosząca w sezonie Jesień 2021 250 tysięcy złotych. Tak wygląda w skrócie podsumowanie działalności Polskiej Ligi Esportowej w 2021 roku. O pozostałych działaniach można przeczytać w opublikowanym raporcie z działalności.

Po raz drugi wydajemy raport, w którym prócz podsumowania dokonań PLE, dzielimy – się wiedzą o rynku, wynikami badań demograficznych naszych fanów i otoczenia. Chcemy by ten ponad stustronicowy dokument był źródłem wiedzy biznesowo-marketingowych zarówno dla tych, którzy o esporcie wiedzą już prawie wszystko, jak i tych, którzy dopiero planują swoją przygodę z tą branżą – mówi Paweł Kowalczyk, prezes PLE.

PRO NA KAŻDYM POLU

Polska Liga Esportowa pokazała w minionym roku oblicze dynamicznie rozwijającego się organizatora rozgrywek na najwyższym krajowym szczeblu. Odbywało się to na kilku polach. Pierwszym z nich jest – co jasne – obszar rozgrywek esportowych, główny cel, “język”, którym PLE chce przemawiać do swoich fanów. Finały sezonu Wiosna 2021, wyjątkowy PGE Superpuchar na Lotos Stadionie Letnim w Gdańsku, Rozgrywki sezonu Jesień 2021 – każde z tych wydarzeń niosło się wielkim echem nie tylko w środowisku zawodników i kibiców. Niezależne badania prowadzone m.in. przez firmę Deloitte czy Sponsoring Insight pokazują, że poziom profesjonalizmu i jakości treści esportowych przyciągają rzesze nowych odbiorców. Jednym z najważniejszych elementów rozwoju Ligi jest współpraca z partnerami. Do grona tych, którzy w Polskiej Ligi Esportowej dostrzegli szanse dla swoich marek i produktów, dołączyło m.in. PGE Polska Grupa Energetyczna. Kluczowe aktywności w tym obszarze zostały przedstawiono w Raporcie, a zbiór tych działań pokazuje, że esport i rozgrywki PLE to miejsce dla marki z każdej branży, dzięki któremu w innowacyjny sposób może wejść w interakcję z docelową grupą odbiorców. Miniony rok nie byłby jednak tak okazały, gdyby nie projekt Centralizacji Praw Sponsoringowych. Bezprecedensowy plan współpracy Polskiej Ligi Esportowej z organizacjami zrzeszonymi w ramach PGE Dywizji Mistrzowskiej jest inwestycją we wspólny rozwój. Efektem było znaczne zwiększenie atrakcyjności rywalizacji, między innymi poprzez pulę finansową, wynoszącą aż 250 tysięcy złotych w sezonie Jesień 2021.

POINFORMOWANI FANI

Finalnie – komunikacja. Wiele działo się na kanałach social media Polskiej Ligi Esportowej w 2021 roku, a oś komunikacji stanowiły następujące platformy: Twitter, Facebook, Youtube, Instagram. Wzmocnienie nacisku na komunikację tymi kanałami widać choćby w ilości opublikowanych w serwisie YouTube materiałów wideo – w ostatnich 12 miesiącach kanał Polskiej Ligi Esportowej zaoferował swoim widzom prawie pięć razy więcej materiałów video niż w 2020 r.

ROZWOJOWA BRANŻA

Wyniki Polskiej Ligi Esportowej w 2021 roku pokazują, że rynek esportu w Polsce radzi sobie coraz śmielej, goniąc rozwinięte i dobrze poukładane środowisko sportowe. Zauważa to Seweryn Plotan, Dyrektor Zarządzający w Sponsoring Insight, firmie monitorującej i badającej polską przestrzeń esportową. – Wartość polskiego rynku sponsoringu esportu w 2021 roku oszacowaliśmy na ok. 32 mln złotych i przyznaję, że jest to kwota większa niż pierwotnie zakładaliśmy. Z drugiej strony to tylko 3% wartości rynku sponsoringu sportowego, choć niewykluczone, że w najbliższych latach ta proporcja może ulegać stopniowej zmianie na korzyść sportów elektronicznych.

Raport PLE 2021