Strona głównaAktualnościW esporcie to sukcesy Polaków przyciągają widzów. Nawet 140 tysięcy kibiców w...

W esporcie to sukcesy Polaków przyciągają widzów. Nawet 140 tysięcy kibiców w jednym dniu oglądało Mistrzostwa Świata League of Legends

Przez 19 dni widzowie śledzili poczynania trzech Polaków w turnieju Worlds 2018, ale tylko drużyna Marcina “Jankosa” Jankowskiego wyszła z grupy. W barwach G2 Esports dotarł aż do półfinału rozgrywek. Transmisję z rywalizacji w ćwierćfinale wyświetliło blisko 140 tys. polskich widzów, którzy ściskali za niego kciuki. Wszystko odbywało się pod okiem Damiana “Nervariena” Ziaji. Organizatorem największej polskiej transmisji z Worldsów było Fantasy Expo, które zrealizowało ją z profesjonalnego studia esportowego w Krakowie.

Polskich widzów w największym stopniu przed monitory i na kanał Nervariena w Twitch.tv przyciągały mecze Marcina “Jankosa” Jankowskiego. Maksymalna liczba oglądających rywalizację w jednym momencie osiągnęła wynik blisko 50 tys. Jednocześnie 20 października, czyli podczas ćwierćfinału Mistrzostw Świata League of Legends transmisję obejrzało blisko 140 tys. unikalnych widzów.

Sukcesy Polaków w turniejach esportowych pozwalają na blisko dwukrotne podniesienie frekwencji na transmisji. Obserwowaliśmy to już podczas MLG Columbus w 2016 roku i podczas PGL Major Kraków 2017. Widzieliśmy to również teraz podczas Mistrzostw Świata League of Legends w Korei Południowej. Równocześnie jest to zjawisko, które możemy zauważyć w piłce nożnej, skokach narciarskich, czy podczas igrzysk olimpijskich. Polski esport potrzebuje sukcesów Jankosa, Virtus.pro, AGO, Team Kinguin, naszych wszystkich reprezentantów na arenie międzynarodowej, bo one napędzają całą branżę i otwierają nowe możliwości.

 – mówi Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu Fantasy Expo

Specjalnie z okazji turnieju Old Spice przygotowało dwie reklamy z Piotrem “Izakiem” Skowyrskim i Damianem “Nervarienem” Ziają. Natomiast Predator – marka gamingowa Acer przygotowała dla widzów specjalną ofertę sprzedażową. Allegro jest sponsorem Studia Nervarien i wspiera wszystkie transmisje nadawane z Krakowa.
Marcin “Jankos” Jankowski reprezentuje barwy hiszpańskiego G2 Esports od grudnia 2017 roku i od początku jest jednym z kluczowych zawodników swojej drużyny. Podczas Worldsów powtórzył swój sukces z 2016 roku, gdy z brytyjskim H2k-Gaming także dotarł do półfinałów. W Mistrzostwach League of Legends 2018 wystąpiło jeszcze dwóch Polaków: Mateusz “Kikis” Szkudlarek i Jakub “Jactroll” Skurzyński, który był gościem przy stole ekspertów podczas spotkań półfinałowych.
Riot Games zapowiedziało, że kolejne Mistrzostwa Świata League of Legends odbędą się w Europie, a na finałową arenę wybrano paryskie AccorHotels, która może pomieścić do 20 tysięcy widzów. W przeszłości odbyły się na niej koncerty najbardziej znanych artystów jak U2, Lady Gaga, Muse, Spice Girls, R.E.M., a także imprezy sportowe jak Mistrzostwa Świata Elity w hokeju na lodzie i Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej mężczyzn.
Transmisja - MŚ League of Legends.jpg

Podobne artykuły