Już w ten weekend kolejna edycja turnieju BLAST Pro Series w Los Angeles.

0
esportcenter, esport news, blast pro

Przed nami kolejny turniej BLAST Pro Series. Fani będą świadkami wyjątkowych zawodów esportowych – mecze odbywają się na żywo i tworzą niesamowite widowisko z fantastyczną oprawą i profesjonalnym podejściem zawodników do potyczek. Na atrakcyjność wydarzenia wpływa również system BO1 (jeden mecz na jednej mapie), który sprawia, że turniej staje się dynamiczny.
Już w najbliższy weekend (13-14 lipca) Los Angeles w hali “The Buttercup” rozpocznie się kolejna edycja niezwykłych zawodów  BLAST Pro Series. W trakcie dwóch dni rozgrywek sześć najlepszych zespołów zmierzy się w Counter-Strike: Global Offensive. Rywalizację drużyn będą śledzić setki tysięcy kibiców na miejscu i przed ekranami monitorów, którzy mogą być pewni, że turniej dostarczy im niepowtarzalnych wrażeń. 
Turniej BlastProSeries podzielony jest na etapy, które do tej pory, odbyły się w Madrycie, São Paulo i Miami. Te niezwykle widowiskowe zawody cieszą się olbrzymią popularnością na całym świecie. Impreza przed ekrany przyciąga również szerokie grono pasjonatów esportu znad Wisły –  polskie transmisje z trzech ostatnich edycji oglądano łącznie przez 122 000 godzin. Za oprawę komentatorską i profesjonalną realizację wydarzenia odpowiada agencja gamingowa FantasyExpo, która pozyskała  prawa do transmisji turnieju na cały rok 2019. Relacja ze wszystkich meczów odbędzie się na kanale Twitch Piotra “Izaka” Skowyrskiego.

Ostateczny sprawdzian NEO

Chociaż żaden polski zespół nie został zaproszony do zawodów, to nie zabraknie w nich rodzimego akcentu. W zespole Faze Clan zagra Filip „NEO” Kubski, który w maju tego roku podpisał kontrakt z amerykańską drużyną. Dla naszego zawodnika będzie to prawdziwy sprawdzian formy. To ostatnie duże zawody przed najważniejszą imprezą esportową drugiej połowy tego roku – turnieju StarLadder Berlin Major 2019. Polskim kibicom nie pozostaje więc nic innego, jak gorąco go dopingować. 

O której startujemy?

Zawody rozpoczną się ceremonią otwarcia w sobotę, 13 lipca o 19:30 polskiego czasu, a pierwsze starcie będziemy mogli śledzić już pół godziny później. Drużyny spotkają się w pięciu rundach, gdzie rywalić będą ze sobą w formule “każdy z każdym”. Co więcej, zbliżająca się impreza zapowiada nie lada widowisko, bowiem w zmaganiach weźmie udział sześć światowej klasy zespołów: MIBT, Renegades, Faze Clane, NRG, Team Liquid Cloud9. Dwie drużyny, które uzyskają w rozgrywkach największą liczbę punktów przejdą do wielkiego finału, gdzie będą walczyć o BlastTrophy i nagrodę pieniężną w wysokości 125 tysięcy dolarów.

Harmonogram rozgrywek

13 lipcaGodzina transmisji (w Polsce):
Runda 1
Mecz I
MIBR vs. Renegades
20:00
Mecz II
FaZe vs. NRG
20:00
Mecz III
Liquid vs. Cloud9
21:30
Runda 2
Mecz I
FaZe vs. Renegades
21:30
Mecz II
Liquid vs. NRG
23:00
Mecz III
MIBR vs. Cloud9
23:00
Runda 3
Mecz I
NRG vs. Renegades
00:30
Mecz II
FaZe vs. Cloud9
00:30
Mecz III
MIBR vs. Liquid
02:00
Runda 4
Mecz I
Cloud9 vs. Renegades
02:00
Mecz II
Faze vs. Liquid
03:30
Mecz III
MIBR vs. NRG
03:30
Runda 5
Mecz I
MIBR vs. FaZe
05:00
Mecz II
Liquid vs. Renegades
05:00
Mecz III
Cloud9 vs. NRG
05:00
14 lipca
Godzina rozpoczęcia (czas w Polsce):
Ceremonia otwarcia
19:30
Półfinał I
20:00
Półfinał II
23:45
Miejsce o 3 miejsce
03:30
Mecz finałowy
04:00

*harmonogram może ulec zmianie
Więcej informacji o turnieju znajduje się na oficjalnej stronie BLAST Pro Series.

WCS Summer 2019

0
WCS Summer 2019, esport news, esportcenter

Od tego piątku uwaga graczy, fanów i komentatorów z całego świata ponownie skupi się na Europie Wschodniej – w Kijowie wystartują rozgrywki WCS Summer. Oto wszystko, co musicie wiedzieć!

CZASY TRANSMISJI

Dzień transmisjiCZAS PACYFICZNYCZAS POLSKICZAS KOREAŃSKI
Piątek, 12 lipca: Otwarta drabinka7:0016:0023:00
Sobota, 13 lipca: Faza grupowa4:0013:0020:00
Niedziela, 14 lipca: Play-offy4:0013:0020:00

TRANSMISJE

Jak zawsze, anglojęzyczne transmisje z WCS Summer będą dostępne na naszym oficjalnym kanale na Twitchu.

WCSSummer2019_Talent_Social.png

Dzięki naszym partnerom społecznościowym zapewnimy wam także relacje w ośmiu dodatkowych językach:

GRUPY

Szczegółowe informacje o grupach otwartej drabinki i rozstawieniu zawodników znajdziecie na stronie StarLadder.

Aby być na bieżąco ze wszystkimi informacjami na temat WCS Summer, obserwujcie profil @esportStarCraft, gdzie będziemy prowadzić relację na żywo z Ukrainy. Do zobaczenia na czacie na Twitchu!

Darmowa gra Torchlight

0

Kolejna darmowa gra od Epica – Torchlight,

Aby ją odebrać wystarczy wejść na stronę > Epic Games <

i kliknąć ikonę Free i potwierdzić zamówienie.

Oferta aktualna do 18.07.2019!

Darmowa gra Age of Wonders III

0

Gra Age of Wonders III dostępna jest bezpośrednio na > Steamie <

Wystarczy wejść na stronę i kliknąć ikonę Dodaj do Konta,

a gra zostanie przypisana na stałe.

Oferta aktualna do 15.07.2019!

ADATA Premier Pro microSDXC/SDHC High Endurance – karty pamięci dla najbardziej wymagających

0
esport news, esportcenter, adata

W portfolio marki ADATA pojawił się nowy model kart pamięci o podwyższonej wytrzymałości, dedykowany do kamer monitoringu oraz rejestratorów samochodowych.
ADATA Premier Pro microSDXC/SDHC High Endurance to seria kart pamięci, w której postawiono na najwyższą wytrzymałość oraz odporność na niekorzystne warunki. Dzięki temu sprawdzą się one w profesjonalnych zastosowaniach, w których wykorzystywano do tej pory inne nośniki – np. w monitoringu wizyjnym.
Dzięki zastosowaniu układów NAND flash o najwyższej jakości oraz wykorzystaniu technologii korekcji błędów, nowe karty pamięci ADATA mogą wytrzymać sumaryczny zapis nawet 40 000 godzin materiału video w wysokiej rozdzielczości. W przeliczeniu jest to ponad 4,5 roku ciągłego nagrywania przez 24 godziny na dobę.
Karty z serii High Endurance są w pełni wstrząsoodporne, wodoszczelne (do głębokości 1 metra przez 30 minut), odporne na promieniowanie rentgenowskie (norma ISO7816-1) i wyładowania elektrostatyczne (norma EMC IEC61000-4-2). Mogą także pracować w szerokim zakresie temperatur – od -25 °C do 85 °C.

Karty są też zgodne ze standardami UHS-I, U3, A2 oraz V30. Oznacza to, że oferują prędkość odczytu i zapisu do 100/80 MB/s oraz do 4000/2000 IOPS dla losowych operacji odczytu i zapisu. Umożliwia to płynne nagrywanie materiałów video w rozdzielczości nawet 8K i szybsze uruchamianie aplikacji mobilnych.
Nowy model występuje w wariantach o pojemności 32 GB, 64 GB, 128 GB i 256 GB. Jest w pełni kompatybilny ze smartfonami, tabletami, rejestratorami samochodowymi, kamerkami sportowymi oraz kamerami do monitoringu. W zestawie z kartą microSD znajduje się adapter do formatu SD.
Karta ADATA Premier Pro microSDXC/SDHC High Endurance będzie objęta 2-letnią gwarancją producenta.

Imprezy esportowe nie odbiegają jakością od sportów tradycyjnych.

0
esport news, esportcenter, virtus.pro

Czy esport to sport? Polska Liga Esportowa po raz kolejny udowadnia, że coraz więcej ją łączy z tradycyjnymi dyscyplinami. Tym razem za sprawą profesjonalnego studia komentatorskiego i realizacji transmisji finałowych zmagań turnieju. Co sprawia, że tak dobrze oglądało się rywalizację ośmiu najlepszych polskich zespołów Counter-Strike: Global Offensive?
Sporty elektroniczne dogoniły swoich tradycyjnych braci nie tylko pod względem widowiskowości imprez ale również od strony realizacji. Z każdym kolejnym wydarzeniem esportowym możemy śledzić nowe sposoby na zaprezentowanie widzom ciekawszej i bardziej profesjonalnej relacji z rozgrywek ulubionych zespołów. Trudno się temu dziwić – specyfika sportów elektronicznych pozwala na prowadzenie transmisji w sposób innowacyjny, a możliwości oferowane przez technologie znacznie przebijają te dostępne obecnie w sportach tradycyjnych.
Przykładem na coraz lepszą jakość transmisji esportowych są Finały Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej. Wydarzenie było szczególne, bo stanowiło jedno z najważniejszych polskich imprez esportowych w pierwszym półroczu 2019 roku. Kibice i specjaliści oczekują najwyższego poziomu, więc organizatorzy inwestują w rozwój relacji i pełen profesjonalizm prowadzonych transmisji.

Przygotowanie relacji z finałów Polskiej Ligi Esportowej to ogrom ciężkiej pracy ponad 80-cio osobowego zespołu. Osoby odpowiadające za to, co widz może śledzić na żywo na Twitchu, to nie tylko operatorzy kamer, komentatorzy czy obserwatorzy “in game”, ale również reżyser, analitycy rozgrywek, graficy czy nawet makijażyści. Od kreatywności całego sztabu ludzi związanych z realizacją, zależy jak wykorzystamy dane nam przez technologię narzędzia do przygotowania transmisji esportowej.

komentuje Bartosz Wilczek, Head Of Esports w Fantasy Expo

Studio w telewizyjnej jakości

Jedną z innowacji czekających na widzów finałów Wiosna 2019 było zupełnie nowe studio komentatorskie. Przygotowanie “casterki” stanęło na najwyższym poziomie. Studio śmiało można określić jako jedno z najbardziej profesjonalnych esportowych stanowisk komentatorskich, które w żadnym stopniu nie odbiegało od tych, przygotowanych na potrzeby transmisji rozgrywek z tradycyjnych sportów.

Przygotowując finały Polskiej Ligi Esportowej, zawsze stawiamy na osiągnięcie jak najlepszej jakości. Stworzenie nowej odsłony studia dla komentatorów i analityków spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, zarówno przez specjalistów, jak i kibiców śledzących relację online. Transmisje oraz realizacje komentatorskie z dużych imprez sportów tradycyjnych, zawsze były dla nas wyznacznikiem profesjonalizmu oraz wysokiej jakości. Ponownie udało nam się stanąć na najwyższym poziomie nie odbiegając od światowego poziomu.

mówi Justyna Oracz, Head of Brands, FantasyExpo

Prawdziwe emocje nie tylko na żywo

Profesjonalizm oraz wysoki poziom transmisji został doceniony przez kibiców, którzy chętnie odwiedzali kanał Twitch Piotra “Izaka” Skowyrskiego. Relacje z finałowych rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive Polskiej Ligi Esportowej w jednym momencie śledziło ponad 25 tysięcy unikalnych widzów.
W rozgrywkach finałowych odbywających się w warszawskim studiu telewizyjnym wzięło udział 8 najlepszych polskich drużyn Counter-Strike: Global Offensive: Warriors, KGG, ex-Wisła Płock, Izako Boars, AVEZ, Aristocracy, Virtus.pro oraz x-kom AGO walczące o obronę tytułu Mistrzów Polskiej Ligi Esportowej.

Powrót legendy na szczyt

Finałowe starcie Polskiej Ligi Esportowej Wiosna 2019 stanowiło nie lada gratkę dla wszystkich fanów Virtus.pro. W ostatnim meczu niedzielnego wieczoru nie tylko mogliśmy obserwować powrót na szczyt legendarnej formacji, ale również pojedynek Wiktora “TaZa” Wojtasa w składzie Aristocracy, oraz Janusza “Snaxa” Pogorzelskiego w brawach “Niedźwiedzi”. Obaj zawodnicy mogą pochwalić się wspólnym występem na katowickim Majorze w 2014 roku, gdzie stojąc ramię w ramię w barwach Virtus.pro, zajęli najwyższe miejsce na podium. Tym razem, stanęli naprzeciwko siebie i po wyrównanej walce w finałowym meczu Polskiej Ligi Esportowej puchar podnieśli reprezentanci Virtus.pro, stając się nowym mistrzem Sezonu Wiosna 2019. 

Rozgrywki Polskiej Ligi Esportowej już trzeci rok z rzędu zapewniają niesamowite widowisko esportowe. W niedzielnych półfinałach mogliśmy nie tylko zobaczyć absolutny “top” polskiej sceny CS:GO, ale również powrót na szczyt legendarnej formacji Virtus.pro będącej najbardziej rozpoznawalną polską drużyną na arenie międzynarodowej. Wszystkim zespołom biorącym udział w zmaganiach serdecznie gratuluje i już teraz zapraszam rywalizacji w Sezonie Jesień 2019.

komentuje Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi EsportowejCałość finałowych zmagań relacjonowała ekipa w składzie: Piotra “Izaka” Skowyrskiego, Pawła “Saju” Pawełczaka, Radka “Mad1” Florkowskiego, Olka “vuzzey” Kłosa, Grzegorza “SZPERO” Dziamałka, zwycięzcy zeszłorocznej Akademii Casterów Kamila “dziukens” Dziuka oraz Filipa „Testree” Mątowskiego jako hosta całej imprezy.
Przeprowadzenie finałów Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej było możliwie dzięki wsparciu partnerów: Lotto – partner tytularny Dywizji Profesjonalnej, Play – partner graczy oraz logitech G – partner technologiczny.

Virtus.pro wraca na szczyt

0
esport news, esportcenter, virtus.pro

Virtus.pro wraca na szczyt polskiej sceny podczas finałów Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej! Organizatorzy ponownie zachwycili jakością oprawy

Powrót legendy na szczyt – tak w skrócie można opisać wydarzenia, które miały miejsce podczas finału Polskiej Ligi Esportowej Wiosna 2019. W rozgrywkach na żywo zmierzyły się najlepsze drużyny znad Wisły, a ich rywalizację w szczytowym momencie śledziło ponad 25 tysięcy kibiców online! W tegorocznych zmaganiach mogliśmy zobaczyć debiutującą w Polskiej Lidze Esportowej ekipę Virtus.pro, która nie miała sobie równych i wywalczyła pierwsze miejsce na podium. 
Naprzeciw siebie stanęło 8 topowych polskich drużyn wyłonionych dzięki eliminacjom w Dywizji Mistrzowskiej. Pierwsza czwórka: Warriors, KGG, ex-Wisła Płock oraz Izako Boars, zakończyła występ w play-offach na etapie ćwierćfinałów. W fazie półfinałów spotkały się: AVEZ, Aristocracy, debiutanckie Virtus.pro, oraz x-kom AGO walczące o obronę tytułu Mistrzów Polskiej Ligi Esportowej.

TaZ kontra Snax

Finałowe starcie Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej stanowiło nie lada gratkę dla wszystkich fanów Virtus.pro. W ostatnim meczu niedzielnego wieczoru nie tylko mogliśmy obserwować powrót na szczyt legendarnej formacji, ale również pojedynek Wiktora “TaZa” Wojtasa w składzie Aristocracy, oraz Janusza “Snaxa” Pogorzelskiego w brawach “Niedźwiedzi”. Obaj zawodnicy mogą pochwalić się wspólnym występem na katowickim Majorze w 2014 roku, gdzie stojąc ramię w ramię w barwach Virtus.pro, zajęli najwyższe miejsce na podium. Tym razem, stanęli naprzeciwko siebie i po wyrównanej walce w finałowym meczu Polskiej Ligi Esportowej puchar podnieśli reprezentanci Virtus.pro, stając się nowym mistrzem Sezonu Wiosna 2019. 

Rozgrywki Polskiej Ligi Esportowej już trzeci rok z rzędu zapewniają niesamowite widowisko esportowe. W niedzielnych półfinałach mogliśmy nie tylko zobaczyć absolutny “top” polskiej sceny CS:GO, ale również powrót na szczyt legendarnej formacji Virtus.pro będącej najbardziej rozpoznawalną polską drużyną na arenie międzynarodowej. Wszystkim zespołom biorącym udział w zmaganiach serdecznie gratuluję i już teraz zapraszam do rywalizacji w Sezonie Jesień 2019.

komentuje Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi EsportowejFinałowe rozgrywki mogliśmy śledzić 6 oraz 7 lipca bieżącego roku. Rozgrywki finałowe odbyły się w warszawskim studiu telewizyjnym. Zmaganiom towarzyszyła również transmisja online, którą można było śledzić na kanale najpopularniejszego polskiego komentatora esportowego Piotra “Izaka” Skowyrskiego.

Studio w telewizyjnej jakości

Jedną z innowacji czekających na widzów finałów Wiosna 2019 było zupełnie nowe studio komentatorskie. Przygotowanie “casterki” stanęło na najwyższym poziomie. Studio śmiało można określić jako jedno z najbardziej profesjonalnych  esportowych stanowisk komentatorskich, które w żadnym stopniu nie odbiegało od tych, przygotowanych na potrzeby analizy tradycyjnych sportów.

Przygotowując finały Polskiej Ligi Esportowej, zawsze stawiamy na osiągnięcie jak najlepszej jakości. Stworzenie nowej odsłony studia dla komentatorów i analityków spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, zarówno przez specjalistów, jak i kibiców śledzących relację online. Transmisje oraz realizację komentatorskie z dużych imprez sportów tradycyjnych, zawsze były dla nas wyznacznikiem profesjonalizmu oraz wysokiej jakości. Ponownie udało nam się stanąć na najwyższym poziomie nie odbiegając od światowego poziomu realizacji.

mówi Justyna Oracz, Head of Brands, FantasyExpoProfesjonalizm oraz wysoki poziom transmisji został doceniony przez kibiców którzy chętnie odwiedzali kanał Twitch Piotra “Izaka” Skowyrskiego. Relację z finałowych rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive Polskiej Ligi Esportowej w jednym momencie na  śledziło ponad 25 tysięcy unikalnych widzów.
Całość finałowych zmagań relacjonowała ekipa w składzie: Piotr “Izak” Skowyrski, Paweł “Saju” Pawełczak, Radek “Mad1” Florkowski, Olek “vuzzey” Kłos, jeden z najbardziej utytułowanych graczy poprzednich sezonów Polskiej Ligi Esportowej Grzegorz “SZPERO” Dziamałek, zwycięzca zeszłorocznej Akademii Casterów Kamil “dziukens” Dziuk oraz Filip „Testree” Mątowski jako konferansjer całej imprezy.
Przeprowadzenie finałów Sezonu Wiosna 2019  Polskiej Ligi Esportowej było możliwie dzięki wsparciu partnerów: Lotto – partner tytularny Dywizji Profesjonalnej, Play – partner graczy oraz  logitech G – partner technologiczny.

Przedstawiamy karty z serii GeForce RTX SUPER

0
nvidia rtx super, esport news, esportcenter

RTX. IT’S ON.

GEFORCE RTX

Karty GeForce® RTX wykorzystują najbardziej zaawansowaną architekturę GPU dla graczy i twórców treści — NVIDIA Turing. Ciesz się wydajnością i funkcjonalnością kolejnej generacji dzięki rdzeniom dedykowanym obsłudze SI oraz ray-tracingu, które zapewnią Ci absolutnie najlepsze wrażenia.KUP PRODUKTY

WYDAJNOŚĆ

RTX 2080 TiRTX 2080 SUPERRTX 2070 SUPERRTX 2060 SUPERRTX 2060GTX 1080 Ti      0 1X 2X 3X 4X 5X 6XDLSS ON

*Metro Exodus, Ultra Game Settings, 1440p, i9-7900x, 16gb ram, Win 10 x64

CECHY ARCHITEKTURY TURING

RDZENIE RT

Rdzenie dedykowane obsłudze ray-tracingu, zapewniające wydajność na poziomie ponad 10 Giga Rays/s — nawet 10-krotnie wyższą w porównaniu do osiągów modeli z poprzedniej generacji. Umożliwia to wykorzystanie ray-tracingu podczas renderowania obiektów i środowisk z zastosowaniem fizycznie poprawnego cieniowania, refleksów świetlnych, załamania promieni świetlnych i globalnego oświetlenia.

LICZBA RDZENI TENSOR

Sztuczna inteligencja napędza największy postęp technologiczny w dziejach ludzkości, natomiast architektura Turing wprowadza tę technologię do grafiki komputerowej. Ciesz się mocą obliczeniową SI na poziomie 100 TFLOPS oraz obsługą technologii NVIDIA DLSS zwiększającej wydajność w grach.

TECHNIKI CIENIOWANIA KOLEJNEJ GENERACJI

Dzięki technologii Variable Rate Shading moc obliczeniowa wykorzystywana jest w głównej mierze do cieniowania najbardziej szczegółowych obszarów, co pozwala zwiększyć ogólną wydajność bez negatywnego wpływu na zauważalną jakość obrazu. Zaawansowane przetwarzanie geometrii Mesh Shaders obsługuje o rząd wielkości więcej obiektów na scenę, umożliwiając tworzenie bogatych złożonych światów.

PRZETWARZANIE RÓWNOLEGŁE

Dzięki możliwości jednoczesnego przeprowadzania operacji na liczbach zmiennoprzecinkowych i całkowitych, układy GPU oparte na architekturze Turing mogą wydajniej przetwarzać złożone zbiory danych we współczesnych grach.

ZOBACZ RTX W AKCJI

Ray tracing to Święty Graal grafiki komputerowej. Technika ta pozwala symulować fizyczne zachowanie światła i po raz pierwszy umożliwia renderowanie niezwykle realistycznej grafiki o kinowej jakości w nawet najbardziej wymagających grach.DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

GAMINGOWE LAPTOPY Z UKŁADAMI 
GEFORCE RTX

Niewiarygodnie szybkie, ciche i wydajne. Ray tracing w czasie rzeczywistym oraz SI. A także mobilność zapewniana przez najcieńsze i najlżejsze konstrukcje. To wszystko, czego potrzebujesz, aby grać na najwyższym poziomie.DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

DODATKOWE MOŻLIWOŚCI I KORZYŚCI

GeForce Experience

GEFORCE EXPERIENCE

Rejestruj i udostępniaj znajomym materiały wideo i zrzuty ekranowe ze swoich gier oraz transmituj przebieg swoich rozgrywek. Aktualizuj sterowniki i optymalizuj ustawienia w swoich grach. Wszystko to umożliwia Ci oprogramowanie GeForce Experience. To niezbędna aplikacja towarzysząca Twojej karcie graficznej GeForce

STEROWNIKI GAME READY

STEROWNIKI GAME READY

Ciesz się najwyższą wydajnością i jakością wrażeń już w chwili, gdy rozpoczniesz rozgrywkę.

DirectX 12

DIRECTX 12/DXR

Umożliwia programistom stosowanie niesamowitych efektów graficznych w grach PC dla platformy Microsoft Windows. Karty graficzne GeForce oferują zaawansowane funkcje DX12, takie jak ray tracing oraz technologia Variable Rate Shading (cieniowanie ze zmiennym współczynnikiem wypełnienia), umożliwiając stosowanie w grach ultrarealistycznych efektów wizualnych oraz zapewnienie wyższych częstotliwości generowania klatek.

NVIDIA Studio

NVIDIA STUDIO

Nadeszła nowa era kreatywności. Korzystaj z twórczych aplikacji, na których możesz polegać i rób postępy szybciej, niż kiedykolwiek dotąd. Układy GPU NVIDIA przyspieszają Twoją pracę poprzez niewiarygodny wzrost wydajności. Witamy w NVIDIA Studio i nowym, bardziej kreatywnym procesie tworzenia.

4K

4K

Wkrocz do świata doskonałego gamingu w rozdzielczości 4K i ciesz się niesamowitą szczegółowością w najlepszych grach dzięki kartom graficznym GeForce RTX.

NVIDIA G-SYNC

NVIDIA G-SYNC®

Ciesz się płynną rozgrywką pozbawioną efektu rozchodzenia się obrazu przy częstotliwości odświeżania do 240 Hz, a także obsługą technologii HDR i wielu innych. Oto absolutnie doskonały wyświetlacz gamingowy i obowiązkowy sprzęt dla entuzjastów gier.

STRUMIENIOWANIE

STRUMIENIOWANIE

Karty GeForce RTX posiadają dedykowany koder sprzętowy, dzięki któremu możesz prowadzić rozgrywkę i jednocześnie strumieniować jej przebieg w najwyższej jakości. Karty graficzne z serii RTX są zoptymalizowane pod kątem Twoich ulubionych aplikacji do strumieniowania, takich jak Open Broadcaster Software (OBS), aby zapewniać Ci maksymalną wydajność podczas transmitowania na żywo.

NVIDIA Ansel

NVIDIA ANSEL

Zmień swoje zrzuty ekranowe w prawdziwe dzieła sztuki dzięki temu potężnemu, dostępnemu z poziomu gry narzędziu, które umożliwia wykonywanie zrzutów ekranowych w trybie 360, HDR i superrozdzielczości.

Max-Q Design

MAX-Q DESIGN

Cienki, ale mocarz: NVIDIA Max-Q oznacza innowacyjne podejście do tworzenia najcieńszych, najszybszych i najcichszych gamingowych laptopów na świecie. To doskonałe połączenie najlepszych właściwości gamingowych układów GeForce oraz eleganckiego wzornictwa.

RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA (VR)

RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA (VR)

Odkryj zupełnie nowy poziom realizmu w rzeczywistości wirtualnej dzięki połączeniu zaawansowanych technik renderingu VR, ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz SI.

Cyberpunk 2077: dzięki współpracy z firmą NVIDIA, niecierpliwie wyczekiwana gra wprowadzi obsługę ray-tracingu

0
cyberpunk, esport news, esportcenter

Tytuł Cyberpunk 2077 to prawdopodobnie najbardziej wyczekiwana gra ostatnich czasów. Zdobyła ponad 100 nagród na targach E3 2018, a każda udostępniona informacja na jej temat wiąże się z niespotykanym zainteresowaniem. Twórcy niezwykle wysoko ocenianej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, przedstawiają swoje nowe dzieło, tytuł Cyberpunk 2077, którego akcja toczy się w metropolii przyszłości — Night City. Wcielacie się w początkującego najemnika o imieniu V, walczącego o przetrwanie w świecie wzmocnionych cybernetycznie ulicznych wojowników, błyskotliwych netrunnerów i korpohakerów.

Dzięki charakterystycznej dla studia CD PROJEKT RED koncepcji dokonywania wyborów i ich konsekwencji, gracze będą musieli stawić czoła trudnym decyzjom, których następstwa widoczne będą w całej grze. Będą również mogli w bezprecedensowy sposób decydować o sposobie realizacji misji i scenariuszy. Oczywiście całość oferować będzie niewiarygodny poziom szczegółowości, wykraczając poza wszystko, co dotychczas widziano — dokładnie tak, jak w przypadku gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Jako oficjalny partner technologiczny współpracowaliśmy w zakresie gry Cyberpunk 2077 z firmą CD PROJEKT RED, aby zaimplementować w tej produkcji obsługę ray-tracingu w czasie rzeczywistym.

„Cyberpunk 2077 to niezwykle ambitna produkcja, łącząca w sobie elementy gatunku FPP i złożonych gier RPG, a także oferująca skomplikowany i wciągający świat, w którym toczy się akcja. Wierzymy, że świat gry Cyberpunk wiele zyska dzięki realistycznemu oświetleniu opartemu na ray-tracingu,” powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA.

Aby zobaczyć pierwsze efekty zastosowania ray-tracingu w czasie rzeczywistym w grze Cyberpunk 2077, obejrzyj te unikalne zrzuty ekranowe z rozgrywki w jakości 4K:

Cyberpunk 2077 NVIDIA GeForce RTX E3 2019 4K RTX On Exclusive Screenshot
Cyberpunk 2077 NVIDIA GeForce RTX E3 2019 4K RTX On Exclusive Screenshot

„Dzięki ray-tracingowi możemy w realistyczny sposób odwzorować oświetlenie w zatłoczonym mieście,” powiedział Adam Badowski, szef studia CD PROJEKT RED. „Dodatkowo, technologia ta pozwoli nam dodać więcej głębi do, i tak już imponującego megamiasta, w którym toczy się akcja gry.”

Aby nie przegapić kolejnych aktualności na temat gry Cyberpunk 2077 oraz naszej współpracy, śledź informacje na stronie GeForce.com.

5 najczęściej powtarzanych mitów, dotyczących kart pamięci

0
esport news, esportcenter, ADATA

Praktycznie każdy użytkownik sprzętu elektronicznego miał przynajmniej raz styczność z kartami pamięci w standardzie SD lub microSD. Ale nie każdy z nich ma świadomość, że ten niewielki nośnik danych jest wbrew pozorom bardzo wytrzymały, albo że nie powinno się używać tej samej karty w kilku różnych urządzeniach. Powtarzane w internecie mity skutecznie utrudniają zakup odpowiedniej karty pamięci – postanowiliśmy więc wyjaśnić 5 najpopularniejszych z nich.
Mit 1 – Karty pamięci to delikatne i wrażliwe urządzenia
Karty pamięci SD oraz microSD zdają się być bardzo delikatnymi urządzeniami – jednak nic bardziej mylnego! Zdecydowana większość modeli dostępnych na rynku jest w pełni odporna na kontakt z wodą, pyłami, polem magnetycznym oraz promieniowaniem rentgenowskim. Niestraszne im są też upadki i wstrząsy, a także wyładowania elektrostatyczne. Dodatkowo niektóre karty mogą pracować w temperaturach od -25 do 85°C.

Producenci stosują też inne zabezpieczenia, chroniące przed utratą danych. Są to najczęściej system korekcji błędów zapisu ECC oraz fizyczny przełącznik blokady zapisu. Pierwsze z nich działa cały czas i dba o poprawność zapisywanych danych, natomiast drugie zapobiega np. przypadkowemu sformatowaniu lub skasowaniu poszczególnych plików – co zdarza się np. po włożeniu karty pamięci do innego urządzenia.

1000x1000_1 (1).png

Mit 2 – Instalowanie aplikacji na kartach pamięci spowalnia działanie smartfona
Użytkownicy smartfonów i tabletów z Androidem mają możliwość rozszerzenia przestrzeni na dane w swoich urządzeniach za pomocą kart microSD. Najczęściej zdarza się to w przypadku sprzętów z małą ilością wbudowanej pamięci oraz po zainstalowaniu wielu gier i aplikacji, które zajmują nierzadko nawet po kilka gigabajtów. Teoretycznie można wykorzystać do tego celu dowolną kartę i będzie ona działać prawidłowo.

Jednak w praktyce nie każda pamięć microSD zapewni w takim zastosowaniu odpowiednią wydajność. W odpowiedzi producenci przygotowali modele, oznaczone standardem A2 (Application Performance Class 2). Karty tej klasy zapewniają do 4000 IOPS (jednoczesnych operacji wyjścia i wejścia) przy odczycie oraz do 2000 IOPS przy zapisie danych, co ma ogromne znaczenie przy przechowywaniu aplikacji oraz gier i stałej komunikacji z wewnętrzną pamięcią urządzenia.

Karta_nie_spowalnia_aplikacji_v3.png

Mit 3 – Najważniejszym parametrem karty pamięci jest jej pojemność
Oprócz pojemności, każdy użytkownik karty powinien też zwracać uwagę na jej wydajność oraz zastosowania, w jakich będzie wykorzystywana. Przykładowo model dedykowany do smartfonów może nie sprawdzić się w kamerze video, nagrywającej w rozdzielczości 4K. W pierwszym urządzeniu ważna będzie wysoka liczba operacji wyjścia i wejścia, a w drugim – możliwość zapewnienia stałej i wysokiej prędkości zapisu danych.

Dlatego przed zakupem karty warto sprawdzić, jakie wymagania ma urządzenie, do którego ma ona trafić. Zbyt wolna karta uniemożliwi normalne korzystanie ze sprzętu – spowoduje na przykład spowolnienie wydajności albo zmniejszenie liczby klatek na sekundę. Z kolei kupowanie karty o wyższej wydajności, niż faktycznie jest potrzebna, będzie po prostu marnowaniem pieniędzy. Lepiej jest wtedy wybrać model o większej pojemności.
Mit 4 – Wszystkie karty pamięci są kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami
Chociaż wizualnie karty pamięci nie różnią się między sobą (poza rozmiarem wariantów microSD oraz SD) to występują one w kilku różnych formatach, które nie zawsze są ze sobą kompatybilne. Na rynku są dostępne karty SD (Secure Digital), SDHC (Secure Digital High Capacity) oraz SDXC (Secure Digital Extended Capacity). Pierwsze z nich mają maksymalną pojemność do 2 GB, drugie do 32 GB, natomiast ostatnie aż do 2 TB.

I chociaż nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, to karta w standardzie SDXC nie będzie mogła być wykorzystana w urządzeniu, obsługującym wyłącznie modele SDHC, a wariant SDHC w sprzęcie, wspierającym karty SD. Jest to szczególnie istotne w przypadku samochodowych rejestratorów video, które w zależności od klasy sprzętu, obsługują różne formaty kart pamięci o różnej maksymalnej pojemności.

karta_do_roznych_urzadzen (1).png

Mit 5 – Karty pamięci z zapisanymi danymi można bez przeszkód przekładać pomiędzy różnymi urządzeniami
Sprzęty różnych marek wykorzystują odmienne sposoby zapisu danych, stosują inną strukturę folderów oraz nazewnictwo plików. Dlatego jeśli karta pamięci, na której znajdują się zdjęcia wykonane aparatem jednej firmy, zostanie włożona do aparatu innej marki – zachodzi ryzyko utraty danych. I choć w zdecydowanej większości przypadków aparat po wykryciu „obcej” struktury plików informuje o tym użytkownika i pyta, jakie działania podjąć – to niestety nie jest to regułą.

Dlatego aby uchronić się przed utratą danych, lub w ekstremalnych przypadkach nawet uszkodzeniem karty albo sprzętu, należy zapisać pliki w bezpiecznym miejscu i sformatować kartę przy użyciu komputera przed włożeniem jej do zupełnie nowego urządzenia. Wbrew pozorom użytkownicy nie zawsze o tym pamiętają. Podobnie, jak o robieniu regularnych kopii najważniejszych danych.

Najnowsze wpisy