Strona główna Blog Strona 172

EVE Online 30: Drony

EVE
EVE

Dla większości ras i statków drony służą jedynie jako wsparcie, zwłaszcza dla większych statków, które mają problemy z trafianiem małych szybkich fregat. Jednak większość statków Gallente, kilka Ammar, oraz pirackie statki Guristas, używają dron jako głównego uzbrojenia.

Dronki są tak naprawdę małymi statkami, którym wydajemy proste komendy, atakuj, wróć, orbituj, dokuj.

Drony nie używają capacitora statku, oraz nie mają wymagań przy fittowaniu. Ogranicza je tylko pojemność hangaru (drone bay), oraz przepustowość łącza (drone bandwitch) umożliwiającego ich kontrolowanie w przestrzeni.

Wartość bandwitch reprezentuje maksymalną ilość i wielkość dron, których możemy używać. W dużym uproszczeniu, bandwitch 25 oznacza, że możemy kontrolować 5 małych dron, 50 pozwala kontrolować 5 średnich, a 125 pozwala używać 5 dużych. Większe statki o dużej przepustowości mogą też używać dron mniejszych, ale nigdy więcej niż 5 naraz.

Wielkość dron:
Light scout drones (S) – wielkość 5m
Medium Scout drones (M) – wielkość 10m
Heavy drones (L) – wielkość 25m
Sentry drones (L) – wielkość 25m (nie są tyle dronami co stacjonarnymi działami o dużej mocy, nie poruszają się po wypuszczeniu i trzeba po nie wrócić, żeby je zebrać)

Właściwości dron:
Gallente – największe obrażenia Thermal – najniższa prędkość
Caldari – mniejsze obrażenia Kinetic – troszkę szybsze
Ammar – jeszcze mniejsze obrażenia EM – szybsze
Minmatar – najsłabsze obrażenia Explosive – najszybsze

Dronki strzelają jak inne działka, posiadają zasięg optimal, falloff i tracking. Możemy zwiększyć zadawane przez nie obrażenia, montując drone damage moduły w LOW slotach. Możemy także polepszyć ich tracking używając zdalnych Remote Tracking Computer’ów.

Statki zwłaszcza z bonusami do dron, potrafią zadawać naprawdę ogromne obrażenia, jednocześnie pozostając w bezpiecznej odległości, często z bardzo dobrym tankiem (statek nie musi posiadać innej broni przez co ma dużo wolnego PG i CPU). Dodatkowo, jak w przypadku rakiet, możemy dobrać typ zadawanych obrażeń. Niestety także jak w przypadku rakiet drony muszą dolecieć do celu aby rozpocząć atak, co gorsza, co może być najbardziej denerwujące, trzeba je po skończonym zadaniu zabrać, zapominanie o tym często skutkuje pozostawieniem dron w przestrzeni.

Dronki mają także określoną liczbę punktów HP, i podczas ataku mogą zostać zaatakowane i zniszczone, dlatego zawsze trzeba kątem oka kontrolować ich stan.

Atak dron: drony zaatakują aktywny cel po naciśnięciu klawisza F (nie działa w trakcie pisania na czacie).

Zebranie dron (wydanie rozkazu powrotu i dokowania): SHIFT+R

EVE Online 29: Celność Rakiet

EVE
EVE

Ogólnie pojęte rakiety i missile, mają tę podstawową przewagę nad działkami, że zawsze trafiają w cel (o ile go dogonią), jednak czym cel szybszy i mniejszy tym niższe obrażenia zadają.

Rakiety posiadają zasięg, nie jest on podany bezpośrednio, tylko jako iloczyn prędkości rakiety (maximum velocity) i czasu lotu (maximum flight time). s=V*t.

dla heavy missili
5160m/s*8.45s=43602m = 43,6km

Oznacza on maksymalną odległość od celu, przy której rakieta może trafić w cel. W odróżnieniu od działek rakiety są zerojedynkowe: od naszego statku do tej odległości trafiają, powyżej nie.
Ale…

Celność rakiety definiuje wielkość celu (signature radius) i wielkość wybuchu naszych rakiet (explosion radius)

Jak w przypadku dział, czym większy jest rozmiar wybuchu rakiety w stosunku do wielkości statku, tym więcej obrażeń trafia w kosmos, zamiast w niego. Sygnaturę rakiet można zmniejszyć rigami i modułami, natomiast sygnaturę atakowanego statku zwiększyć używając Traget Painterów.

*Target Painter jest często bardzo niedocenianym modułem, większość graczy twierdzi, że nie zwiększa on obrażeń, co teoretycznie jest prawdą. Podświetlając cel Target Painterem zwiększamy jego sygnaturę, przez co chociaż nasz statek ma cały czas taki sam DPS, przeciwnik nagle zaczyna obrywać bardziej.

Dodatkowo choć w nieco mniejszym stopniu prędkość celu tez ma znaczenie, explosion velocity jest prędkością z jaką rakieta wybucha po trafieniu w cel, szybko poruszający się cel może wylecieć z wybuchu obrywając tylko częściowo.

Ogromną wadą rakiet jest to, że w odróżnieniu od dział, które zadają obrażenia od razu po wystrzeleniu, rakiety potrzebują czasu żeby dolecieć do celu. W ekstremalnych przypadkach bardzo szybkie statki są w stanie lecieć szybciej niż rakiety i nigdy od nich nie obrywać. Rakietę można też zniszczyć w locie zanim trafi w cel.

Darmowa gra Dungeons 2

Dungeons 2
Dungeons 2

Gra Dungeons 2 dostępna za darmo w serwisie GOG

Wystarczy wejść na stronę GOG’a,

I po zalogowaniu kliknąć na bannerze gry Get For Free,

Gra zostanie automatycznie dodana do konta.

Oferta ważna 41H!

EVE Online 28: Celność Dział

EVE
EVE

Każdy początkujący gracz niejednokrotnie zauważył, że w czasie walki jego działka potrafiły w ogóle nie trafiać przeciwnika.

Dlaczegóż? Poniewóż jak prawie wszystko w Eve celność dział opisana jest wzorem:

ChanceToHit = 0.5 ^ ((((Transversal speed/(Range to target * Turret Tracking))*(Turret Signature Resolution / Target Signature Radius))^2) + ((max(0, Range To Target – Turret Optimal Range))/Turret Falloff)^2)

Nie będziemy go teraz roztrząsać, postaram się jednak przybliżyć logikę celności dział.

Po pierwsze zasięg, każde działko ma określony zasięg. Optimal jest zasięgiem w którym działko zadaje 100% obrażeń, falloff natomiast jest zasięgiem ponad optimal, po którym działko zadaje tylko 50% obrażeń. Teoretycznie działko o zasięgu 20km i falloffie 10km, powinno coś tam jeszcze trafiać przy 39km.

  Nie jest to jednak zależność liniowa:

Zaraz po przekroczeniu optimala, spadek obrażeń jest minimalny, jednakże w połowie falloffa spadek staje się drastyczny. Zakłada się, że powyżej optimala i 1,5 falloffa obrażeń już nie zadajemy.

Po drugie tracking, każde działko posiada wartość tracking – oznaczającą prędkość z którą działko podąża za orbitującym celem. Działka większe i o większym zasięgu mają tracking słabszy.

Jeżeli przeciwnik orbituje nas z prędkością większą niż nasze działka mogą go śledzić, nie będziemy go w ogóle trafiać. Pozostaje zafitowanie mniejszych działek, dodanie modułów do trackingu, lub… spowolnienie wroga.

Po trzecie signature resolution i radius, signature radius oznacza wielkość statku w postaci okręgu. Signature resolution jest reprezentacją rozrzutu działa także w postaci okręgu. Jeżeli nasz rozrzut (resolution) jest mniejszy niż statek (radius) 100% obrażeń trafia w statek, jeżeli jednak nasz resolution jest większy od statku, część obrażeń leci w kosmos…

Po ostatnich zmianach w Eve usunięto z broni informację o signature resolution, zastępując ją wraz z trackingiem, łatwiejszym do porównania współczynnikiem weapon accuracy score (Turret Tracking). Mimo usunięcia z opisów, signature resolution nadal istnieje i jest brany pod uwagę podczas walki.

Angielsko języczna strona eve-tracking, wymagająca flasha, przedstawiająca w interaktywnych animacjach logikę powyższych pojęć.

Przygotowując się do walki, oraz podczas niej zawsze trzeba mieć na uwadze:

Odległość do celu – optimal + falloff
Prędkość kątową celu – tracking
Wielkość celu – signature

Zapominając o tym możemy zostać otoczeni małymi statkami, które będą nas orbitować tak blisko i szybko, że nie będziemy w stanie w ogóle ich trafić.

Starcraft 2 Łup wojenny Wojna Cieni 2

WojnaCieni2

Starcraft 2 Łup wojenny Wojna Cieni 2, galeria komiksów Blizzarda.

Download (PDF, 9.53MB)

EVE Online 27: Używanie Wielu Hardenerów

EVE
EVE

Zwiększając odporność tanku na konkretny rodzaj obrażeń możemy fitując statek użyć kilku hardenerów na tę samą odporność. Warto pamiętać, że poza stacking penalty, same hardenery dodają coraz mniej z każdym następnym zafitowanym.

Zgodnie ze wzorem:

nowaodporność =staraodporność+[(1-staraodporność)*(hardener*stackingpenalty)]

gdzie nowa odporność uzyskujemy po zafitowaniu nowego hardenera,

stara odporność to wartość przed zafitowaniem

hardener to wartość fitowanego modułu

W dużym uproszczeniu jeżeli statek ma odporność na EM 30% i chcemy zafitować hardener dodający 40%, to tak naprawdę do naszych 30% nie dodajemy 40%, tylko 40% z tego czego nasz obecny tank nie chroni…

=0.30+((1-0.30)*0.40)

Co nam daje do naszych 30% dodatkowe 28% czyli nowy tank po zafitowaniu ma 58%.

Ale zaraz chwila jeszcze stacking penalty! Jeżeli nasze nowe 28% jest drugim modułem, to dostajemy z niego tylko 86,9%,

Ostatecznie naszą nową odpornością będzie 54,3%, dużo więcej niż początkowe 30, ale sporo mniej niż zakładane przez większość 70.

Warto dodać, że uzyskanie odporności 99% jest kosmicznie trudne, a 100% niemożliwe. Jednak w większości przypadków odporność rzędu 90% jest i tak bardzo dobra.

Darmowa gra The King of Fighters 2002

Gra The King of Fighters dostępna w serwisie GOG

Wystarczy po zalogowaniu kliknąć na banerze Get For Free

Gra zostanie dodana do naszego konta.

Darmowa gra Dead Space

Gra dostępna jest za darmo na serwisie Origin

Po zalogowaniu wystarczy kliknąć Add to Game Library

Gra zostanie automatycznie dodana do naszego konta Origin.

Oferta aktualna do Maja.

Darmowa gra Totally Accurate Battle Zombielator

Totally Accurate Battle Zombielator
Totally Accurate Battle Zombielator

Darmowy klucz do gry Totally Accurate Battle Zombielator

Dostępny na stronie landfall.se

Wystarczy zalogować się swoim kontem Steam,

Totally Accurate Battle Zombielator

Odebrać klucz i aktywować go na  Steamie.

Dwie (+) darmowe gry od SEGA

Make War Not Love
Make War Not Love

Dzięki corocznej imprezie Make War Not Love, można otrzymać:

dwie gry: The Revenge of Shinobi, oraz Streets of Rage 2 – obie oldskulowe skrolowane naparzałki SEGI.

Dostępne po zalogowaniu na stronie makewarnotlove,

po wejściu na stronę trzeba podać datę urodzenia (najlepiej więcej niż 18 lat),

zalogować się swoim kontem Steam,

zezwolić na dostęp do konta,

podać swój email (polecam ten drugi specjalny na takie okazje),

zaznaczyć obie zgody i potwierdzić email,

potwierdzić subskrybcję klikając w link (cały obrazek) z otrzymanego maila.

Obie gry powinny zostać automatycznie dodane do konta Steam w ciągu 24h.

Dodatkowo gdy zapisani gracze ugrają dziennie, w proponowane strategie, określoną łączną ilość godzin, każdy dostanie dodatkową nagrodę!