Strona główna Blog Strona 31

Rośnie popularność Shortów

shortsy-esportcenter

Shortsy odpowiadają obecnie, za co czwarte wyświetlenie na polskich kanałach gamingowych – wynika z wewnętrznych danych agencji gaming i metaverse marketingu Gameset obejmujących 198 kanałów. W rok łączna liczba wyświetleń krótkich pionowych filmów wideo wzrosła o 1097,5% do prawie 40,3 mln. W tym czasie ich watchtime wzrósł o 990,6% do ponad 258 tys. godzin. W zeszłym roku Shortsy publikowała połowa kanałów gamingowych.

Według wewnętrznych danych agencji gaming i metaverse marketingu Gameset obejmujących 198 kanałów w marcu 2022 roku Shortsy wygenerowały łącznie niecałe 3,4 mln wyświetleń na kanałach związanych z tematyką gier wideo. Ich udział we wszystkich wyświetleniach na tych kanałach wynosił wówczas 2,66%. W rok liczba wyświetleń tych krótkich pionowych filmów wideo wzrosła jednak o 1097,5% – do prawie 40,3 mln w marcu 2023 roku. We wspomnianym miesiącu odpowiadały one już za 24,26% wszystkich wyświetleń na kanałach gamingowych, czyli za co czwarte wyświetlenie.

Przez ostatni rok wzrósł także udział Shortsów w całkowitym watchtimie treści gamingowych (łączny czas, jaki widzowie spędzają na oglądaniu filmów). W marcu 2022 roku watchtime krótkich pionowych filmów wideo o tej tematyce wyniósł prawie 23,7 tys. godzin. Stanowiło to 0,15% łącznego czasu oglądania wszystkich treści wideo na kanałach gamingowych. Rok później, w marcu 2023 roku watchtime Shortsów wyniósł już 258,3 tys. godzin, czyli aż o 990,6% więcej. Ich udział w całkowitym łącznym czasie oglądania wyniósł wtedy 1,33%.

Biorąc pod uwagę popularność YouTube’a jako platformy dla treści gamingowych oraz trendy typowe dla kanałów o tej tematyce (np. publikacja shotów, czyli najlepszych momentów transmisji na żywo), skuteczność Shortsów nie zaskakuje. Co więcej, dla twórców jest to świetny sposób na dobudowanie zasięgu bez konieczności tworzenia dedykowanych treści, bo ze względu na format możemy publikować je także na TikToku oraz jako Instagram Reels. Biorąc pod uwagę m.in. wprowadzenie monetyzacji Shortsów, możemy spodziewać się dalszego wzrostu ich popularności. Jednocześnie w przypadku kanałów gamingowych nie są one zagrożeniem dla standardowych treści, które cały czas cieszą się zainteresowaniem

– mówi Karolina Bąkowska, Strategy Managerka w agencji Gameset.

Stosunkowo niewielki, jednak stale rosnący udział Shortsów w łącznym czasie oglądania treści gamingowych wynika z ich długości. Z przywołanych wcześniej wewnętrznych danych agencji gaming i metaverse marketingu Gameset wynika, że w 2022 roku średnia długość filmu na kanałach gamingowych wynosiła 5 minut i 56 sekund, natomiast średnia długość Shortsa 21 sekund. Spośród wszystkich 198 kanałów gamingowych, które obejmują przytoczone dane, w 2022 roku Shortsy opublikowała połowa. Warto wspomnieć, że od lutego 2023 roku platforma YouTube postanowiła włączyć krótkie formy video do programu monetyzacji.

Darmowa gra: MORDHAU

Gra do odebrania w serwisie >EpicGames<

.

Darmowa gra: Second Extinction

Gra do odebrania w serwisie >EpicGames<

.

Darmowa gra Battlestar Galactica Deadlock

Gra dostępna za darmo w serwisie >Steam<

.

Darmowa gra: Dying Light

Gra do odebrania na stronie >EpicGames<

.

Darmowa gra: Shapez

Gra do odebrania w serwisie >EpicGames<

.

Darmowa gra: Deep Sky Derelicts

Gra do odebrania bezpośrednio serwisie >GOG<

.

Darmowa gra: Tunche

Gra do odebrania w serwisie >EpicGames<

.

Darmowa gra: The Silent Age

Gra dostępna w serwisie >EpicGames<

.

BLAST Premier Showdown – polska transmisja

BLAST Premier Showdown

Oczy fanów Counter-Strike’a z całego świata skierują się na Waszyngton. Finały BLAST Premier Spring 2023 zbliżają się wielkimi krokami. Sześć drużyn zagwarantowało już sobie miejsce w głównym turnieju, ale pozostały jeszcze dwa wolne sloty – po jednym dla ekip z Europy i Ameryk. Polska transmisja dostępna będzie w serwisie Twitch na kanale Piotra ‘Izaka’ Skowyrskiego.

W fazie grupowej obyło się bez większych niespodzianek. Bezpośrednio do finałów awansowały drużyny wysoko rozstawione, od których oczekiwano takich rezultatów. FaZe Clan dominował w Grupie A, Vitality zwyciężyło w Grupie B, a G2 Esports zajęło pierwsze miejsce w Grupie C. Te trzy składy gładko przeszły przez swoje drabinki, nie ponosząc ani jednej porażki.

BLAST Premier Showdown

W finałach na pewno pojawią się również Heroic, Natus Vincere i Astralis, czyli trójka wyłoniona z drabinki ostatniej szansy. Warto zaznaczyć wysiłek ostatniej z wymienionych drużyn – Duńczycy z Astralis przegrali wszystkie mecze w swojej grupie, ale w dodatkowym formacie udało im się wygrać dwie serie pod rząd, co rzutem na taśmę zapewniło im wyjazd na finały w Waszyngtonie.

Te sześć składów może już kupować bilety na samolot. Przegrani fazy grupowej mają jednak jeszcze jedną szansę. 29 marca wystartują dwa turnieje BLAST Premier Spring Showdown 2023. Będą to swoiste baraże o wejście na wiosenne finały cyklu. Osiem drużyn z Ameryk i osiem z Europy, a dla każdego regionu po jednym, ostatnim miejscu.

W Europie polscy kibice mają, kogo wspierać. Przez kwalifikacje do baraży przebrnęli bowiem Polacy z 9INE. Skład szwedzkiej organizacji jest ostatnio w znakomitej formie – udało mu się m.in. załapać do turnieju RMR, który prowadzi bezpośrednio do BLAST.tv Major w Paryżu. Jednak nie oznacza to wcale, że polska piątka będzie postrzegana na Showdown jako faworyt. W grze o finały są jeszcze tak renomowane esportowe marki jak Fnatic, Cloud9 czy Ninjas in Pyjamas. To zespoły rozstawione wyżej w światowym rankingu, które na pewno nie mogą sobie pozwolić na opuszczenie głównej imprezy w Waszyngtonie. Polacy będą też trzymać kciuki za OG, gdyż gra tam Maciej “F1KU” Miklas. Zespół polskiego gracza o włos minął się z awansem w fazie grupowej. Showdown to dla jego ekipy druga, a zarazem ostatnia deska ratunku. “Rodzynkiem” w europejskich barażach będzie chińskie Rare Atom, które zostało dopuszczone do stawki jako jedyny reprezentant Azji.

BLAST Premier Showdown

W europejskim BLAST Premier Showdown 2023 zagrają:

  • 9INE
  • Fnatic
  • Ninjas in Pyjamas
  • BIG
  • OG
  • Rare Atom
  • Copenhagen Flames
  • Cloud9

W amerykańskim Showdownie o awans na BLAST Premier Spring Final zagrają ekipy ze Stanów Zjednoczonych i Brazylii. Amerykanie mają sobie dużo do zarzucenia po fazie grupowej. Żaden z ich przedstawicieli nie zdołał awansować bezpośrednio na finały – Team Liquid, Complexity i Evil Geniuses muszą na to zapracować w ostatnich barażach. Bilet jest tylko jeden, a czyhają na niego też Brazylijczycy z FURII czy Imperial. Regionowi przydałby się solidny reprezentant, który przełamałby niemoc amerykańskiego CS:GO i podbił notowania na scenie międzynarodowej.

W amerykańskim BLAST Premier Showdown zagrają:

  • Team Liquid
  • Complexity
  • Evil Geniuses
  • Imperial
  • FURIA
  • paiN Gaming
  • Nouns
  • MIBR

Oba turnieje BLAST Premier Showdown wystartują 29 marca i potrwają do 2 kwietnia. Rywalizacja przebiegnie w formacie online. Pieniężna pula nagród każdego z nich wyniesie 67,5 tysiąca dolarów, lecz to tylko dodatek do najważniejszej nagrody, którą jest miejsce w wiosennych finałach cyklu. To zaś może przypaść jedynie zwycięzcy baraży.

Spotkania BLAST Premier Spring Showdown 2023 i późniejsze BLAST Premier Spring Final 2023 można obejrzeć na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch. Obsadę casterską etapu Spring Showdown wraz z Piotrem tworzyć będą Olaf ‘ Szeregowy’ Ostrowski, Łukasz ‘Hermes’ Pożyczek, Sebastian ‘Divox’ Mazek oraz Michał ‘MostoW’ Mostowiec. Pierwsze mecze rozpoczynać się będą o 16:30. Transmisja wspierana jest przez partnerów – WK DZIK, który podobnie jak w poprzednim roku zadba o liczne niespodzianki na streamach; logitech G, producent najlepszego sprzętu dla graczy i zwycięzca konkurs Esports Awards (esports hardware provider of the year) oraz LVBET, który jest dynamicznie rozwijającą się marką na rynku bukmacherskim, która aktywnie angażuje się w sponsoring sportu, również elektronicznego. Firma nieustannie rozwija jeden z najlepszych produktów na Polskim rynku – LV BET ESPORT, który dedykowany jest dla fanów esportu. Patronat medialny objął serwis Esportmania, należący do grupy RASP.

BLAST Premier Spring Final 2023 odbędzie się w Waszyngtonie między 7, a 11 czerwca. Pula nagród wiosennych finałów wyniesie 425 tysięcy dolarów.

W finałach BLAST Premier Spring 2023 zagrają:

  • G2
  • FaZe Clan
  • Astralis
  • Heroic
  • Vitality
  • Natus Vincere
  • zwycięzca amerykańskiego BLAST Premier Showdown
  • zwycięzca europejskiego BLAST Premier Showdown