Quake Champions: Postacie

0
462
Quake Champions
Quake Champions

Jedną z największych zmian nowej odsłony serii jest zróżnicowanie postaci, którymi przyjdzie nam walczyć. Czempioni mają różne statystyki życia, tarczy i prędkości. Posiadają też różne zdolności aktywne i pasywne.

Nie jest to co prawda system kamień-papier-nożyce i nie daje to możliwości kontrowania jednego bohatera innym, ale pozwala graczom o różnych upodobaniach dobrać postać pasującą pod siebie.

 

Ranger – Slipgate Marine
Health   125        (max 100)
Armor   50          (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Dire Orb) Pozwala wystrzelić kulę energii, do której można teleportować się po ponownym użyciu zdolności. Dodatkowo kula zadaje 25 obrażeń każdemu, kogo spotka na swojej drodze, pozostawiona wybucha jak mina zadając 75 obrażeń, gdy teleportujemy się na przeciwnika 100 obrażeń.

Pasywna:
(Son of a Gun) Zmniejszone obrażenia własne o 75% od wszystkich broni.

Ranger jest dobrze zbalansowaną postacią. Jego zaletą są zmniejszone obrażenia od broni, co pozwala mu na zabawy z rakietnicą w zwarciu, na co inni nie mogą sobie tak łatwo pozwolić. Dodatkowo pozwala wykonywać rocketjump’y nie tracąc tyle zdrowia co inni. Zdolność aktywna jaką posiada, chociaż może zadawać obrażenia, sprawdza się lepiej jako telport, umożliwiający szybką ucieczkę przed przeciwnikiem, przecięcie mu drogi, lub szybkie dostanie się do oddalonego miejsca (np. po Quada).

 

Scalebearer – Galactic Warlord
Health   125         (max 100)
Armor   100         (max 125)
Speed   300

 

Zdolność aktywna:
(Bull Rush) Szybka szarża, pozwalająca zabić cokolwiek stanie nam na drodze. Jej moc znacząco maleje z czasem po odpaleniu. Cooldown 30 sekund. Podczas szarży nasza sterowność bardzo spada, ale rośnie odporność na obrażenia.

Pasywna:
(Heavyweight) Po osiągnięciu 400 jednostek prędkości, dzięki swojej masie, Scalebear rani przeciwników przebiegając po nich. Czym większa prędkość tym większe obrażenia.

Jest to wielka ociężała postać, którą łatwo trafić, jednak gdy uzbiera pełną zbroję, nie jest już tak łatwy do zabicia. Warto pamiętać, ze rozpędzony do 400 zaczyna ranić przeciwników. Bullrush natomiast pozwala łatwo zaliczyć fraga w tłumie.

 

Visor – Cybernetic Clone
Health   125         (max 100)
Armor   50           (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Piercing Sight) Pozwala widzieć wrogów przez ściany. Czas działania 7s, Cooldown 40s.

Pasywna:
(Full Sprint) Każdy udany strafe jump zwiększa prędkość ruchu, można się rozpędzać bez ograniczeń .

Nieco wolniejszy nadrabia możliwością rozpędzenia się strafe jump’ami. Wprawiony gracz może nabrać takiej prędkości, że nikt nie będzie w stanie go trafić. Zdolność widzenia przeciwników przez ściany także daje duże możliwości. Pozwala widzieć zbliżających się wrogów czekając przy Quadzie, lub przyszpilić Railem przeciwnika, który zaraz wyjdzie zza ściany. Możliwość zobaczenia przeciwnika zanim on zobaczy ciebie może bardzo ułatwić grę.

 

Anarki – Transhuman Punk
Health   125         (max 100)
Armor   0             (max 75)
Speed   320

 

Zdolność aktywna:

(Injection) Wstrzyknięcie lekarstwa uzupełniającego całe życie i zwiększającego maksymalną ilość o 1, bonus ten dodaje się za każdym razem i nie jest tracony przy śmierci! Dodatkowo zwiększa prędkość na 10s.

Pasywna:
(Hoverboard Pro) pozwala na zmianę kierunku ruchu bez utraty prędkości.

Początkowo może się wydawać, ze jego niewielka ilość życia jest dyskwalifikująca, przekonanie to mija, gdy zrozumiemy, że jego zdolność nie tylko natychmiastowo przywraca pełnię życia, ale też za każdym razem zwiększa je o 1, aż do końca rozgrywki. Dobrze wykorzystane pozwala na zmianę pewnej śmierci na pewne zwycięstwo, sprawiając jednocześnie, że następny przeciwnik będzie miał jeszcze ciężej. Warto też pamiętać, że możliwość zmiany kierunku lotu pozwala na unikanie ognia przeciwników.

 

Nyx – Fathom Agent
Health   125         (max 100)
Armor   0             (max 75)
Speed   320

 

Zdolność aktywna:
(Ghost Walk) Pozwala na przemieszczanie się w innym wymiarze, będąc nietykalną i niewidzialną. Uniemożliwia oddawanie strzałów w trakcie trwania. Umożliwia telefragowanie przy wejściu w normalną przestrzeń (125 obrażeń).

Pasywna:
(Wall Jump) Umiejętność umożliwiająca wskakiwanie/poruszanie się po ścianach, pozwala na unikanie obrażeń obszarowych rakiet lub kwasu, oraz przemieszczanie się nad przepaściami i docieranie do trudno dostępnych miejsc.

Złapana w otwartej przestrzeni lub w zwarciu ma niewielkie szanse przeżycia, jednak będąc w ciągłym ruchu i niezauważona może nieźle namieszać. Umiejętność poruszania się po ścianach (wall jump) pozwala dotrzeć do miejsc normalnie nie dostępnych, oraz ułatwia ucieczkę przed przeciwnikiem. Wejście w tryb niewidzialności i przemieszczenie się w innym kierunku niż sądzi przeciwnik może całkowicie zmienić wynik starcia.
Zabicie przeciwnika w momencie materializowania się nie jest takie proste z uwagi na duża dynamikę rozgrywki, jednak jak się trafi na kampera…

 

Sorlag – Sorg Flesh-trader
Health   125         (max 100)
Armor   100         (max 125)
Speed   300

 

Zdolność aktywna:
(Acid Spit) Obszarowy atak kwasem, zadaje 10 obrażeń na sekundę. Trafiony bezpośrednio oślepia ofiarę. Pasywne:

Pasywna:
(Bunnyhop) Każdy udany skok w jednym kierunku zwiększa prędkość poruszania się.
(Acid Fiend) odporność na ataki kwasem.

Pomimo bardzo niskiej prędkości startowej, dzięki każdemu kolejnemu skokowi nasza prędkość wzrasta.

Często można zaobserwować graczy skaczących zamiast chodzących, co ma tu sens. Atak kwasem może być bardzo funkcjonalnym wsparciem w czasie walki, ale może też być wykorzystany jako pułapka, raniąc przeciwników w wąskim przejściu. Po zmiękczeniu ich kwasem łatwo można takich wykończyć rakietnicą.

 

Clutch – Awakened Automaton
Health   125         (max 100)
Armor   100         (max 125)
Speed   300

 

Zdolności aktywne:
(Barrier) Tarcza chroniąca przed frontalnym atakiem, wyłącza się chwilowo na czas oddania strzału. Czas trwania 10s, cooldown 40s. Podwójne klikniecie przycisku zdolności pozwala użyć wiertła jak Lighting guna, czas trwania 3s.
(Acceleration) Nabieranie prędkości podczas poruszania się w linii prostej.

Pasywne:
(Air-Dodge) Podwójne kliknięcie dowolnego przycisku kierunku w czasie lotu pozwala na wykonanie szybkiego uniku.

Pomimo bycia dużym wolnym klockiem, jego niewątpliwą zaletą jest możliwość wykonywania szybkich uników w dowolnym kierunku. Bariera pozwala przeżyć spotkanie, które mogłoby się wydawać nie do wygrania, np. napotkany przeciwnik z Quadem. Należy pamiętać o tym, że tarcza opada w momencie strzału, więc warto przy niej używać rakietnicy, Połączenie tarczy z machinegunnem jest bezcelowe, gdyż tarcza cały czas była by wyłączona.

 

Galena – Unholy Paladin
Health   125         (max 100)
Armor   50           (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Unholy Totem) Pozwala na postawienie totemu, który natychmiast leczy członków drużyny i zadaje 40 punktów obrażeń przeciwnikom, znajdącym się w jego zasięgu (60 w przypadku trzech totemów).

Pasywna:
(Channeling) Zmniejsza cooldown zdolności o 5% podnosząc bańki z życiem.

Stawianie totemów w miejscu gdzie przebywa twoja drużyna może im pomóc, ale stawianie ich w miejscach wzmożonego ruchu sprawia, że przeciwnicy zmuszeni są do obchodzenia go, lub próby wyłączenia go. W tym czasie są łatwym kąskiem do ustrzelenia. Czas odnowienia umiejętności maleje z każdą zebraną kapsułką życia więc zbieraj ich jak najwięcej, jeśli chcesz stawiać totemy często.

 

Slash – Roller Queen
Health   125         (max 100)
Armor   0             (max 75)
Speed   320

 

Zdolności aktywne:
(Plasma Trail) Pozostawia ślad energii na naszej drodze, który rani przeciwników przechodzących po nim. Gdy przyciśniemy przycisk zdolności ponownie ślad ten wybuchnie raniąc wszystkich wokół. Zdolność zwiększa prędkość postaci do 120%.Czas trwania 3s, Cooldown 30s.

Pasywna:
(Crouch Slide) Możliwość wykonania wślizgu, gdy naciśnie się kucanie w czasie lądowania po skoku.

Bardzo łatwo unikać ataków przeciwnika z wykorzystaniem wślizgów, dodatkowo trudniej utrzymać na nas celowniku, w połączeniu ze śladem energii, przeciwnik goniący nas będzie miał nie lada problem.

 

B.J. Blazkowicz
Health   125         (max 100)
Armor   50           (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Dual Wield) Pozwala strzelać z dwóch identycznych broni jednocześnie, zwiększając szybkostrzelność większości broni do 130%, zwiększa jednak zużycie amunicji.

Pasywna:
(Regeneration) Po 3 sekundach od otrzymania obrażeń, Blazkowicz uleczy się do najbliższych 25 punktów życia.

Bardzo pomocna jest jego pasywna zdolność leczenia się po walce. Dzięki temu można szybciej wrócić do działań zamiast szukać apteczek po mapie. Strzelanie z dwóch broni daje druzgocące efekty, ale pamiętaj, żeby rozważnie wybrać moment użycia tej umiejętności, najlepiej w miejscu gdzie przeciwnik nie ma jak uciec. W wersji dwuręcznej nawet zwykły machinegun jest śmiertelnie groźny.

 

Doom Slayer
Health   125         (max 100)
Armor   50           (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Berserk) Szał bitewny, zwiększa prędkość poruszania i zmienia broń na pięści, którymi z ogromną siłą można rozczłonkowywać wrogów.

Pasywne:
(Double Jump) Pozwala wykonać drugi skok w powietrzu(Silent Protagonist) W odróżnieniu od pozostałych bohaterów.
(Silent Protagonist) Doom Slayer nic nie mówi i nie wydaje żadnych dźwięków, ułatwiając ukrycie swojej pozycji na mapie.

Dzięki wysokim statystykom startowym życia, zbroi i prędkości, jest jedną z lepszych postaci do nauki gry. Potrafi dodatkowo wykonywać podwójne skoki, dzięki czemu może łatwiej unikać wrogów, lub dostawać się do trudno dostępnych miejsc, oraz bardzo dręczyć graczy strzelających do nas z rakiet. Nie dość, że wykonując podwójny skok oddalamy się od miejsca wybuchu niwelując obrażenia obszarowe, to dodatkowo trafiamy na pozycję z której łatwiej odpowiedzieć ogniem. Szał bitewny działa jak w Doomie, musisz co prawda podejść do przeciwnika na wyciągnięcie ręki, ale jak się zbliżysz, to wszystko czego dotkniesz ginie.

 

Keel
Health   125         (max 100)
Armor   100         (max 125)
Speed   300

 

Zdolność aktywna:
(Grenade Swarm) Pozwala korzystać z zamontowanego granatnika (75 obrażeń). Można uzbierać maksymalnie 5 granatów, cooldown 10s.

Pasywna:
(Stockpile) Zmniejsza cooldown zdolności podnosząc dowolną amunicję.

Opcja zasypywania wrogów granatami w wąskich przejściach i małych pomieszczeniach może bardzo wpłynąć na wynik potyczki. Dodatkowo zdolność pozwala kontrolować miejsca podnoszenia znajdziek.

 

Strogg & Peeker – Undying Infiltrators
Health   125         (max 100)
Armor   50           (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Drone Strike) Pozwala na użycie kamuflażu i wypuszczenie drona – peeker’a, którym można latać po arenie strzelając do przeciwników (15 obrażeń). Użycie zdolności ponownie powoduje wystrzelenie i eksplozję drona, jakby był rakietą (75 dobrażeń).

Pasywna:
(Stroyent Cell) Pozwala zbierać małe kapsułki leczące od zabitych przeciwników.

Może wprowadzić spore zamieszanie na polu walki ukrywając się i przypuszczając atak peeker’em. Zdolność podnoszenia kapsułek leczących pozostawionych przez zabitych przeciwników pozwala szybko wrócić do aktywnej walki, bez konieczności wędrowania po mapie i zbierania kapsułek.

 

Death Knight – Warrior Ethernal
Health   125         (max 100)
Armor   50           (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Flame strike) Przyzwanie 3 kul ognia podpalających przeciwników. Gdy przyciśnie się przycisk zdolności zanim uderzą w cel, połączą się wywołując ogromną eksplozję.

Pasywne:
(Forged Skin) Odporność na obrażenia od lawy i ognia.
(Charring) Cios ostrzem dodaje obrażenia od ognia.

Jego zdolność umożliwia zadawanie potężnych dodatkowych obrażeń. Pozostający po zdolności ślad płomieni zadaje dodatkowe obrażenia, co umożliwia obronę przejść i znajdziek. Podpalony przeciwnik ma ograniczone pole widzenia przez animację płonięcia, łatwiej takiego unicestwić.

 

Athena – Marooned GDF
Health  125         (max 100)
Armor   0            (max 75)
Speed   320

 

Zdolność aktywna:
(Grappling Hook) Pozwala wystrzelić linę z hakiem, dzięki której można przyciągnąć się do celu, możliwe jest przerwanie przyciągania, co skutkuje rozbujaniem się na linie.

Pasywna:
(Ramp Jump) Pozwala używać szczytów ramp i schodów do wybijania się.

 

Eisen – Deft Engineerquake champions
Health  125         (max 100)
Armor   50          (max 100)
Speed   310

 

Zdolność aktywna:
(Sentry Turret) – Pozwala ustawić działko automatyczne, śledzące i ostrzeliwujące wrogów.

Pasywna:
(Repurpose) – Zmniejsza cooldown zdolności o 10% podnosząc zwykły Armor i o 20% podnosząc Mega Armor.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here