Quake Champions: Życie, Zbroja i Znajdźki

0
435
Quake Champions
Quake Champions

Max Health – maksymalna ilość życia jest to wartość do której uleczymy się zbierając zwykłe kapsułki zdrowia. Terminem OverHeal określamy przeładowanie życia ponad normę. Przeładowane życie będzie spadać do wartości maksymalnej w tempie 1 na sekundę. Spawn Health oznacza wartość życia z którą zaczynamy grę, zazwyczaj jest ona wyższa od maksymalnej i będzie tak samo spadać do prawidłowej wartości.

Od ostatniej aktualizacji każda nawet najmniejsza kapsułka usuwa efekty zatrucia lub ognia, nawet gdy mamy max życia.

Health Orb (kapsułka zdrowia) leczy 25 punktów, nie umożliwia jego przeładowania. Kapsułki porozrzucane są po całej mapie.

 

 

Mega Health leczy 100 punktów, umożliwia overheal o 75 punktów ponad maksymalną ilość życia. Jest tylko jedno na mapie, pojawia się ponownie po 30s od zebrania.

 

 

Strogg Stroyent Cell kapsułki zdrowia leczące 25 punktów, pozostawiane przez martwych przeciwników, umożliwiają przeładowanie. Jest to pasywna zdolność Strogg’a i tylko on je widzi i może z nich korzystać.

 

Zbroja tak samo jak życie posiada wartość startową (Base Armor), maksymalną (Max Armor) i przeładowaną (Overcharged), która tak samo będzie maleć do wartości maksymalnej z prędkością 1 na sekundę.

 

Ochrona zbroi. Gdy gracz ma zbroję, obrażenia zadawane mu rozdzielane są po 1/3 na życie i 2/3 na zbroję. Dla przykładu będąc trafionym z rakiety, która normalnie zabiera 100 punktów życia, otrzymamy 67 punktów w zbroję i tylko 33 w życie. Dzięki czemu mając mniej życia niż zbroi jesteśmy w stanie przeżyć atak.

 

Armor Shard (płytka zbroi) wypadają po trzy z zabitych przeciwników, każda płytka dodaje 5 punktów zbroi. Umożliwia przeładowanie zbroi.

 

 

Shield (zbroja) dodaje 50 punktów, pojawia się ponownie po 30s od zebrania. Nie pozwala na przeładowanie.

 

 

Mega Armor dodaje 100 punktów, umożliwia przeładowanie do 75 punktów ponad wartość maksymalną. Jest tylko jedna na mapie, pojawia się ponownie po 30s od zebrania.

 

 

Quad Damage zwiększa obrażenia broni 4 krotnie. Każda broń nawet startowa zaczyna siać zniszczenie. Pomimo wzrostu obrażeń, nasze życie i zbroja pozostają bez zmian. Warto trzymać się członków drużyny, którzy pomogą nam chronić się przed atakiem, tak samo widząc członka naszej drużyny z Quadem warto go pilnować, by bonus nie wpadł w ręce wroga, ostatecznie jak przyjaciel zostanie anihilowany Quad może trafić do nas.

Uwaga zwiększenie obrażeń tyczy się też obrażeń obszarowych, które otrzymujemy od wybuchu własnych rakiet!

Protection (ochrona) zwiększa odporność na obrażenia, gdy ją podniesiemy tylko 34% zadawanych normalnie obrażeń trafia w nas. Chociaż nasz odporność jest o wiele większa nie stajemy się nieśmiertelni, nie daje nam to prawa wbiegać między kilku przeciwników.