Strona główna Blog Strona 167

EVE Online 19: Combat Sajty i comPlexy

EVE
EVE

Combat sajty wymagają dobrze przygotowanego statku, który w jak najkrótszym czasie jest wstanie wyczyścić wszystkich wrogów i zgarnąć loot.

Najprostsze anomalie (dwu członowe) Burrow i Hideaway, można spokojnie zrobić we fregacie miedzy klepaniem misji lvl1. Refuge wymaga już cruisera, a Den najcięższa anomalia w HISEC’u Cruisera z bardzo dobrym tankiem, lub nawet Battleshipa. Anomalie trój członowe wymagają już wprawy i pożądnych statków.

Podział anomalii od najprostszej do najtrudniejszej

(Faction) Burrow / Drone Collection
(Faction) Hideaway / Drone Cluster
(Faction) Refuge / Drone Gathering
(Faction) Den / Drone Gathering
(Faction) Yard / Drone Surveillance
(Faction) Rally Point / Drone Menagerie
(Faction) Port / Drone Herd
(Faction) Hub / Drone Squad
(Faction) Haven / Drone Patrol
(Faction) Sanctum / Drone Horde

Oraz ich poziomy:

Level 1 = (Faction) + Nazwa Anomalii
Level 2 = (Faction) Hidden + Nazwa Anomalii
Level 3 = (Faction) Forsaken + Nazwa Anomalii
Level 4 = (Faction) Forlorn + Nazwa Anomalii

Dla przykładu: Guristas Hideaway jest bardzo proste, Guristas Forsaken Hideaway jest już dość trudne.

Poza anomaliami wyskanować też można Combatowe sygnaturki (Complex Combat Sites), są to misje o wyższej trudności, ale też dużo lepszym potencjalnym dropie.

Dostępnych jest kilka zaawansowanych plexów oraz DED plexów, w których drop jest już z najwyższej półki (moduły deadspace).

DED sajty mają 10 poziomów, z czego w HI-SEC’u można wyskanować tylko pierwsze 4, a piąty dostać w ramach eskalacji.

DED 1/10 można zrobić tylko fregatą (w tym T2), acceleration gate nie wpuści większego statku.
DED 2/10 wpuszcza poza fregatami także destroyery
DED 3/10 pozwala wlatywać fregatą, destroyerem i crusieram (wraz z wersjami T2 i frakcyjnymi), ale bez cruiserów T3.
DED 4/10 podnosi poprzeczkę do battlecruiserów, z wyłączeniem Cruiserów T3
DED 5/10 można już robić Battleshipem

Wyższe DEDy spotykane są tylko w LOW i NULL-SEC’u, i można je robić praktycznie każdym statkiem, oferują one najdroższe dropy, jednak nie jest to zajęcie dla początkujących.

Najbardziej uniwersalnymi statkami do klepania anomalek w HI-SEC’u są cruisery, zwłaszcza w wersji pirackiej. Mogą robić wszystkie anomalie, i DEDy od 3 wzwyż, więc większość możliwości. Posiadają one dużą siłę ognia, spory tank(lepiej niż fregaty) i prędkość (lepiej niż battlecruisery), dzięki czemu mają największą szansę na zdobycie dropu, a że ten sposób zarobku jest dość popularny, często będą się trafiać sytuacje, że nie jesteśmy jedyni którzy akurat tego combata chcieliby zrobić.

Eskalacje – prawie każdy combat może eskalować (po zakończeniu możemy dostać sygnał, że wykryliśmy ślad piratów w jakimś układzie słonecznym) w inną wyższą anomalię, lub DED sajta. Zaletą tychże eskalacji jest to, iż są one tylko dla nas, i dopóki na nie nie wlecimy, nikt inny nie wie o ich istnieniu i nie może ich zrobić. Jednak po rozpoczęciu takiej można nas już wyskanować, więc robienie eskalacji w LOW-SEC’u wcale nie jest bezpieczne.

Pełna lista combatów i DED sajtów wraz z opisem przeciwników oraz dokładnym opisem kto i co może wydropić.

wiki.eveuniversity.org/Combat_sites

Darmowa Gra Rover Rescue

Rover Rescue
Rover Rescue

Gra Rover Rescue

dostępna na  stronie > indiegala <

Po zalogowaniu się lub założeniu konta, wystarczy odnaleźć na stronie banner Rover Rescue, zamknąć reklamę przysłaniającą go

i pobrać klucz.

Po czym w bibliotece swoich gier odebrać klucz do serwisu Steam,

by ostatecznie na Steamie aktywować grę.

Darmowa kolekcja gier Amnesia

amnesia
amnesia

Kolekcja pierwszo osobowych horrorów Amnesia

Dostepna za darmo na > Humble Bundle <

Wystarczy po zalogowaniu kliknąć w ikonkę Add to Cart

Następnie checkout

Get it for free

Otworzyć maila i kliknąć download now

Teraz reveal your steam key

i aktywować grę na Steamie.

Oferta ważna jeszcze 36H!

EVE Online 18: Skanowanie

EVE
EVE

Skanowanie inaczej eksploracja polega na przeszukiwaniu układów słonecznych za pomocą skanera pokładowego i sond skanujących (probes), w poszukiwaniu wartościowych anomalii, bogatych złóż minerałów, data i relic sitów, wormholi i combat sajtów.

Po włączeniu skanera pokładowego z głównego HUD’a lub alt+p, wyświetli nam się okno skanera wraz z oknem aktualnego układu słonecznego.

W oknie skanera wyświetlone są wyniki skanowania, które można podzielić na dwie grupy:

Anomalie – pozycje które od razu po włączeniu skanera mają 100%. Mogą to być specjalne pasy asteroid lub lodu do wydobywania, lub anomalie combatowe, wymagające zniszczenia przeciwników, ale dające szansę na drogi drop. Wyskanować anomalie można w dowolnym statku, skaner pokładowy jest na wyposażeniu każdego z nich.

Sygnatury – pozycje niewyskanowane (0%), mogą to być wormhole, data lub relic sajty, chmury gazu do wydobywania, lub lepsze combat sajty – plexy (Complex combat sites).

Skanowanie sygnatur

Aby wyskanować sygnaturę, trzeba przede wszystkim mieć statek wyposażony w probe launchera.

Po odpaleniu skanera (alt+p), musisz wypuścić proby (launch probes w oknie skanera).

Po wybraniu i zaznaczeniu myszką konkretnej sygnaturki trzeba ustawić probki tak, żeby ich część wspólna pokrywała całkowicie czerwoną bańkę sygnaturki. Przed pierwszym skanem zazwyczaj trzeba powiększyć zasięg skanowania probek, z 4 na 8 lub 16 AU.

Po kliknięciu Analyze skaner wyświetli wynik skanowania, jeżeli probki były dobrze ustawione, szukana sygnatura powinna zmienić się w mniejszą sferę, czasami okrąg, lub nawet w punkt. Następnym krokiem jest zmniejszenie o 1 skok zasięgu probek i ustawienie ich ponownie tak, aby ich część wspólna pokrywała całkowicie nową mniejszą sferę, okrąg, lub punkt sygnatury. Ponownie klikamy analize, i ponownie zmniejszamy zasięg probek, przestawiamy je i analizujemy, aż szukana sygnatura osiągnie wartość 100%. Dopiero po dojściu do 100% można się na tę sygnaturę zwarpić.

*Ważne jest aby ustawiając probki na celu spojrzeć raz z góry raz z boku, gdyż sygnatur szukamy w trójwymiarze, a każdy skan może przestawić nasz cel w dowolnym kierunku.

**Gdy wynikiem są dwa połączone ze sobą punkty (oznaczające, że jeden z nich jest prawidłowy), zawsze ten dobry jest dalej od centrum ustawionych probek, pamiętajcie tylko , że czasami coś co wygląda z boku na dalsze, z góry może takie nie jest!

Wyskanowane pasy asteroidów wymagają jedynie koparki, która wydobędzie z nich minerały.

Reliki i daty wymagają statku wyposażonego w data lub relic analizer, dzięki którym można otworzyć zakodowane skrzynki, zdobywając w ten sposób cenny towar. Najcenniejsze reliki i daty występują w NULL-SEC’u i w-space, ale te ostatnie jako jedyne bronione są przez dość mocnych NPC’ów.

Wormhole są tunelami łączącymi losowe układy słoneczne (droga na skróty), lub prowadzącymi do systemów w-spacei, układów niepołączonych ze sobą gejtami. W NULL’u i w-space umożliwiają one transport dóbr do HI-SEC’a, lub przygotowanie wypadu do połączonego wrogiego układu.

Combat sajty wymagają dobrze przygotowanego statku, który w jak najkrótszym czasie jest wstanie wyczyścić wszystkich wrogów, i jak szczęście dopisze zgarnąć drogocenny loot, stanowią one źródło bardzo dobrych przychodów nawet w HI-SEC’u.

Eksplorację dość łatwo wyskillować, a może być ona bardzo ekscytującym zajęciem, a do tego bardzo bardzo dochodowym.

2018 StarCraft II World Championship Series

WCS 2018
WCS 2018

 

2018 StarCraft II World Championship Series

WCS to seria wydarzeń esportowych organizowanych przez lub we współpracy z Blizzard Entertainment. Zostały zaprojektowane z myślą o trzech głównych nadawcach Starcraft II, AfreecaTV, DreamHack i ESL. System WCS jest podzielony na WCS Circuit i WCS Korea a następnie ponownie zostanie połączony w WCS Global Events, WCS Global Playoffs i Finals, które zakończą sezon.

W WCS Globals Playoffs wystąpi szesnastu graczy, zwycięzcy lub najwyżej oceniani w konkretnych wydarzeniach: IEM Katowice, imprezy WCS Circuit, WCS Korea GSL.

Wydarzenie Data Zwycięzca
Word Championship 2018
2018 StarCraft II World Championship Series Global Finals
2018 WCS Global Events
IEM Season XII – World Championship Katowice 2018.02.26-2018.03.04
2018 GSL vs. the World Seoul 2018.08.02 – 2018.08.05
WCS Circuit Events
2018 WCS Leipzig 2018.01.26–2018.01.28 FinlandZergSerral
2018 WCS Austin 2018.06.01–2018.06.03
2018 WCS Valencia 2018.07.12–2018.07.14
2018 WCS Montreal 2018.09.07–2018.09.09
GSL
2018 Global StarCraft II League Season 1 2018.01.06–2018.03.24
2018 Global StarCraft II League Season 2 2018.04.18–2018.06.23
2018 Global StarCraft II League Season 3 2018.07.04–2018.09.16
WCS Korea Events
2018 AfreecaTV Super Tournament 1 2018.04.05–2018.04.08
2018 AfreecaTV Super Tournament 2 2018.09.27–2018.09.30

 

WCS 2018
WCS 2018

Starcraft 2 Łup wojenny Wojna Cieni 1

WojnaCieni1

Starcraft 2 Łup wojenny Wojna Cieni 1, galeria komiksów Blizzarda.

Download (PDF, 11.15MB)

EVE Online 17: Misje dla Agentów

EVE
EVE

Klepanie misji – wykonywanie zadań dla agentów NPC, zbliżone do questów z innych gier RPG. W zależności od agenta polegające na zabiciu npców, przewiezieniu czegoś, lub wydobyciu. Ponieważ przy wydobyciu potrzeba po prostu koparki, a przy transporcie co najwyżej większego transportowca, skupimy się na misjach combatowych.

Misje te dzielą się na poziomy od I do V, gdzie od I do IV są misjami które można zrobić w pojedynkę i ich agenci występują zazwyczaj w HI-SEC’u, są one coraz trudniejsze z poziomu na poziom, ale oferują coraz wyższe nagrody. Misje poziomu V występują tylko w LOW-SEC’u i przeznaczone są dla flot graczy, ewentualnie zaprawionych pilotów Carrierów.

Przyjmuje się, że poziomowi misji odpowiada wielkość statku którym najłatwiej taką misję ukończyć:

Misje lvl 1 – Fregata lub Destroyer
Misje lvl 2 – Cruiser
Misje lvl 3 – Battlecruiser
Misje lvl 4 – Battleship

Sama procedura wykonywania misji jest dość prosta. Wystarczy zadokować na stacji, z naszym wybranym agentem, rozpocząć z nim konwersację, klikając na niego, zaakceptować misję i polecieć bezpośrednio na nią, lub do systemu, do którego nas wysyła. W większości na takich misjach trzeba wybić wszystkich niemilców, czasami zebrać jakiś konkretny drop i przytargać go do agenta.

Nieocenioną pomocą każdego misjonarza jest strona evesurvival.org.

Zawiera ona pełne opisy każdej dostępnej w EVE misji. Zaczynając od obrażeń i tanku, przez wielkość flot nieprzyjaciela, ich zasięg, oraz najważniejsze triggery(statki, które zaatakowane przywołują posiłki w formie nowej fali przeciwników).

Zarobek na misji  

Nagroda za ukończenie misji + bonus (jeżeli wykonamy misję w wyznaczonym czasie), które otrzymujemy od agenta po zadokowaniu i oddaniu misji.

Nagroda za bounty, nałożone na większość statków pirackich, przyznawana jako suma co 20 minut (TICK).

Wartość modułów pozostałych we wrakach

Wartość elementów wraków odzyskanych podczas Salvage’ingu.

Wartość punktów LP, za które można wykupić sprzęt w LP storze i sprzedać na markecie.

* Misje lvl4 pozwalają zarobić doświadczonemu graczowi do 50 milionów ISK na godzinę.

Dodatkowym zarobkiem między misjami, zwłaszcza na początku, może być wykonywanie combat sajtów, w drodze do lub z misji. Latanie na anomalki BS’em mija się już z celem, są one po prostu za wolne.

Misje Storyline

Co 15 wykonanych misji, dostajemy ofertę wykonania misji storyline, od zaprzyjaźnionego agenta, zazwyczaj kilka jumpów od nas. Oferowane misje są zazwyczaj dobrze płatne i dają ogromny przyrost standingu. Jednakowoż dają drobny ujemny standing dla rasy wrogiej naszej. (pracując dla Caldari mamy minus u Galente, dla Ammar u Minmatarów i odwrotnie). Misja storyline jest poziomu ostatniej skończonej misji przed nią, można, więc chcąc szybko podbić standing zrobić 15 misji lvl1, a szesnastą lvl4, która da nam storyline poziomu 4. Są one jednak liczone osobno dla rożnych nacji, przez co całą piętnastkę czy to łatwych czy trudnych trzeba wykonać dla tej samej korporacji.

Negatywny standing

Wspomniane wcześniej misje storyline dają drobny negatywny standing dla wrogiej nam rasy. Nie jest on jednak na tyle duży by szybko nam zagrozić. Jednak między zwykłymi misjami trafiają się takie, w których atakowanym wrogiem jest jedna z głównych nacji w grze (Caldari, Galente, Minmatar, Ammar). Wykonując takie misje musimy się liczyć z bardzo dużym negatywnym standingiem z ich strony.

Jest to o tyle istotne, że gdy nasz standing dla konkretnej rasy spadnie do -5, ich flota, zacznie strzelać do nas w momencie wejścia do ich układu, nawet w HI-SEC’u! Co bardzo utrudnia poruszanie się po świecie EVE.

Kilka tipsów ułatwiających klepanie misji:

Targetowanie statków: zamiast klikać na każdym prawym i wybierać target, wystarczy trzymając wciśnięty CTRL kliknąć na przeciwniku raz lewym przyciskiem myszy, działa w przestrzeni i na OV.

Usunięcie ztargetowanego celu: CTRL + SHIFT + kliknięcie

Odpalanie broni: zamiast klikać na ikonach broni myszką, można odpalić je klawiszami F1 do F8.

Atak dron: drony zaatakują aktywny cel po naciśnięciu klawisza F (nie działa w trakcie pisania na czacie).

Przed rozpoczęciem misji warto ją sprawdzić (obrażenia i tank) na eve-survival.org, aby dobrać najlepszą ochronę i najefektywniejszą amunicję.

Agent może chcieć wysłać nas na misję od LOW-SEC’a, gdzie bardzo łatwo stracić statek na rzecz czyhających tam piratów. Warto taką misję odrzucić.

Raz na 4 godziny można odrzucić oferowaną misję, bez utraty standingu dla agenta, misje Anomic można odrzucać zawsze bez utraty standingu.

Uważaj na triggery, statki, których zaatakowanie przywoła następną falę wrogów

Aby wejść w warp nasz statek musi odwrócić się do celu podróży i przyśpieszyć do 75% swojej normalnej prędkości. Gdy na misji przeciwnicy zaczną zadawać nam za dużo obrażeń, skrócenie czasu wejścia w warp może uratować nam życie.

Tutaj zastosowanie ma align. Aby się zalignować, wystarczy wybrać dowolny obiekt w przestrzeni (stacja, gejt, słońce) kliknąć go prawym i wybrać align. Po ustawieniu się, w razie zagrożenia, statek po wydaniu komendy wejdzie w warp na wybrany obiekt w ciągu 1 sekundy!

EVE Online 16: Wybór Agenta

EVE
EVE

Decydując się na karierę misjonarza, warto wybrać korporację, która posiada dużo agnetów. Łatwiej będzie później znaleźć lokalizację z agentem wyższego poziomu.

Optymalne są korporację NAVY własnej rasy:
Caldari Navy – Caldari
Federation Navy – Galente
Ministry of War – Ammar
Brutor Tribe – Minmatar

Dla bezpieczeństwa warto podczas wyboru agenta przyjrzeć się okolicy jego stacji. Agent wysyłając nas na zadanie może wybrać dowolny układ, od tego, w którym się znajduje, do nawet 3-4 jump’ów w dowolnym kierunku. Aby nie dostawać, co chwilę misji w LOW-SEC’u, wystarczy wybrać agenta, który nie sąsiaduje z takim systemem.

Wyszukiwarkę agentów można znaleźć w panelu NEOCOM. Po rozwinięciu górnego logo, w zakładce Business. Szukając agenta, możemy wybrać rasę i korporację, dla której chcielibyśmy pracować, określić poziom agenta (1-5) i wybrać z wyświetlonej listy tego, który nam najbardziej przypasuje.

Nowo wprowadzona funkcja The Agency, którą także można wywołać z NEOCOM’u, ma docelowo zająć miejsce wyszukiwarki. Posiada oną taką samą funkcjonalność. Dodatkowo przy wybranym Suggested wyświetla pobliskie anomalie, sygnatury i eventy.

Klepanie misji rozpoczynamy od agenta poziomu 1. Aby móc wykonywać misje lvl 2, poza lepszym statkiem, musimy także zdobyć odpowiednio wysoki szacun (standing), aby ów agent zechciał w ogóle z nami rozmawiać. Standing najszybciej zbiera się wewnątrz korporacji dla której pracujemy, dlatego wybór pierwszego agenta jest kluczowy.

Robiąc misje dla korporacji CALDARI NAVY, najszybciej zdobywamy standing dla niej, dodatkowo powoli zbieramy standing dla całego CALDARI, oraz bardzo powoli dla zaprzyjaźnionego AMMAR.

Zaprzyjaźnione rasy to CALDARI – AMMAR i GALLENTE – MINMATAR.

Standing wymagany, dla agentów:
Lvl 1 = brak ograniczeń
Lvl 2 = 1.0
Lvl 3 = 3.0
Lvl 4 = 5.0
Lvl 5 = 7.0

Aktualną wartość można sprawdzić podglądając właściwości agenta, w zakładce standings.

Można zwiększyć efektywność podnoszenia standingu, za pomocą odpowiednich skilli:
Social i Connections

Wyszkolenie ich na poziom III zmniejszy ilość potrzebnych misji lvl1 z kilkudziesięciu do parunastu, aby zdobyć standing wymagany do misji lvl2.

EVE Online 15: Korporacje

EVE
EVE

Korporacje w EVE są organizacjami zrzeszającymi graczy, są one odpowiednikiem gildii, czy klanów z innych gier, ale w odróżnieniu od nich, mogą mieć dużo większy wpływ na grę. Występują tu zarówno korporacje NPC’owe, takie jak korporacje startowe do których gracz jest przypisany rozpoczynając grę, czy zrzeszające agnetów, dla których wykonujemy misje, oraz w większości korporacje tworzone i zarządzane przez graczy.

EVE domyślnie jest grą towarzyską i o ile całkowicie możliwe jest granie samemu, to o wiele ciekawsza staje się, gdy mamy okazję do interakcji z innymi ludźmi. Większość graczy potwierdza, że społeczność jest tym co najbardziej utrzymuje ich w grze. W dodatku, dobrze zarządzane korporacje mogą oferować pomoc dla swoich ludzi, czy to poprzez darmowe statki i moduły, czy pomoc w trakcie misji, najzwyklejszą a jak cenną poradą, oraz wspólnymi operacjami flot.

Korporacji w EVE jest ogrom i rozproszone są po wszystkich zakątkach galaktyki. Warto dobrać sobie korporację do swoich celów, czy sposobu gry. Często wystarczy dołączyć się do przyjaciół.

Wyszukiwarkę korporacji znaleźć można w menu NEOCOM w zakładce Social.

Istnieje też kanał czatu – recruitment na którym różne korporacje ogłaszają się i rekrutują graczy.

Można też rozpoczynając przygodę dołączyć do jednej z korporacji treningowych. Prowadzonych dla graczy przez graczy, którzy spędzają swój czas ucząc, pokazując i prowadząc zajęcia praktyczne, zakończone często testami. Ukończenie takich kursów jest bardzo miłym przeżyciem i bardzo dobrym przygotowaniem do gry dla nowego gracza. Można dzięki temu szybciej odkryć co nam się tu podoba robić, oraz dołączyć później do jednej z wielu zaprzyjaźnionych korporacji.

Największą taką korporacją szkoleniową, angielsko języczną, jest EVE University www.eveuniversity.org, kontakt w grze na kanale: e-uni. Dla naszo-języcznych polecam kontakt na kanale w grze: akademia CBC, po przeszkoleniu możliwe jest kontynuowanie gry w szeregach koalicji.

Darmowa gra Carmageddon TDR

Carmageddon TDR
Carmageddon TDR

Szalone wyścigi Carmageddon TDR

Dostępne za darmo na > GOG’u <

Wystarczy po zalogowaniu kliknąć na banerze Get it for Free

gra automatycznie zostanie przypisana do naszego konta.

Oferta ważna do 20.01.2018 do 14.59!