Gra dostępna za darmo w serwisie > Steam <

E-sport to najszybciej rozwijająca się dziedzina w branży gier. Rywalizacja pomiędzy najlepszymi drużynami w grach wideo cieszy się w ciągu ostatniej dekady spektakularnym wzrostem. Największe imprezy e-sportowe takie jak IEM czy Mistrzostwa Świata Fortnite zbierają przed telewizorami i na stadionach tysiące fanów, którzy chcą oglądać zmagania najlepszych graczy na świecie.
Nie bez znaczenia jest tutaj technologia, dzięki której to wszystko może mieć miejsce. Nie wspominając o kartach graficznych, czy światłowodach, dzięki którym rozgrywka w sieci jest możliwa, to właśnie rozwijające się technologie sprawiają, że zarówno e-sport, jak i inne branże mogą się rozwijać.
W tym artykule omówimy niektóre z technologii, które przyczyniają się do rozwoju gier e-sportowych. Miłej lektury!
Wraz z pojawieniem się bezprzewodowych zestawów słuchawkowych VR i nowych gier, zawitał również nowy rynek e-sportów VR. Największymi graczami obecnie w tej branży jest HTC z zestawem słuchawkowym Vive Focus Plus i Facebook, który wyprodukował Oculusa.
Wirtualna rzeczywistość (VR) to wykorzystanie technologii komputerowej do stworzenia symulowanego środowiska. W przeciwieństwie do tradycyjnych interfejsów użytkownika VR umieszcza użytkownika wewnątrz doświadczenia. Zamiast oglądać ekran przed sobą, gracze są zanurzeni i mogą wchodzić w interakcje ze światem 3D. Symulując wiele zmysłów, takich jak wzrok, słuch, dotyk, a nawet węch, komputer przekształca się w strażnika tego sztucznego świata.
Wirtualna rzeczywistość bez wątpienia przyczynia się do rozwoju e-sportu, ponieważ już teraz ESL i Oculus uruchomili ligę VR, która jest kolejnym krokiem w ewolucji e-sportu.
5G to technologia, która znacznie poprawia doświadczenie graczy, zarówno w e-sporcie, jak i hazardzie online, który również jest uznawany za formę e-sportu. Każdy użytkownik witryny kasynowej, który odbierze bonus kasino darmowe spiny i rozpocznie rywalizację w grach z krupierem na żywo, może liczyć na niesamowitą płynność działania platformy dzięki technologii 5G. Wykorzystanie przestarzałej sieci 3G często powodowało rozłączanie z serwerami, co było zmorą każdego hazardzisty grającego w pokera na żywo.
E-sport przechodzi z łączności przewodowej opartej na sieci lokalnej (LAN) na połączenia bezprzewodowe oparte na 5G. W ciągu kilku najbliższych lat organizatorzy będą badać potencjał turniejów międzyplatformowych, korzystając z niskich opóźnień i wysokiej przepustowości tej sieci.
5G może mieć znaczący wpływ na e-sport, a już teraz możemy zauważyć, jak operatorzy telekomunikacyjni ściągają się, aby dostać jak największy kawałek tortu. SK Telecom, Vodafone i AT&T nawiązały współpracę z przodującymi organizatorami wydarzeń e-sportowych, aby oferować swoje usługi 5G, zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej.
Analiza danych wykorzystywana jest przez niemal wszystkie organizacje na świecie. Zespoły takie jak Team Liquid, Astralis i Cloud9 nawiązały współpracę z Microsoftem, Newzoo i SAP, aby wykorzystywać opracowane przez te firmy dane, do ustalania lepszych strategii, przyciągania inwestorów i zwiększania liczby odbiorców.
Ponadto organizatorzy imprez tacy jak ESL czy Dreamhack, współpracują z firmą Nielsen, która zajmuje się pomiarami danych, informacji i rynku, aby jeszcze skuteczniej docierać do widzów i sponsorów, na czym korzysta cała branża e-sportowa.
Sztuczna inteligencja powoli staje się integralną częścią e-sportu. SenpAI dla gry League of Legends i Omnicoach dla Overwatch, to przewodnie platformy szkoleniowe oparte na uczeniu maszynowym. Służą one do rozwijania umiejętności i strategii. FaceIT wykorzystuje narzędzie Minerva do zarządzania społecznością, które wykorzystuje uczenie maszynowe jako środka zapobiegającego oszustwom podczas wydarzeń.
Startup Edisn.ai wykorzystuje rozpoznawanie twarzy graczy, aby zwiększyć zaangażowanie fanów i pomóc nadawcom i zespołom w tworzeniu spersonalizowanych i interaktywnych treści.
Nie ulega wątpliwościom, że rozwój zarówno technologii, jak i przemysłu e-sportowego jest ze sobą bezpośrednio powiązany. Korzystają na tym jednakowo gracze, firmy, ale również widzowie, dla których organizowane są te wszystkie ogromne wydarzenia.
W przyszłości powinniśmy spodziewać się jeszcze większych zmian w branży, które znacząco poprawią doświadczenie wszystkich zainteresowanych osób.

11 Luty 2022 – Od dziś do 14 lutego rusza pierwszy w historii firmy Wargaming Weekend Wydawcy na platformie Steam. Można spodziewać się olbrzymich zniżek na dodatki do gier, darmowych elementów do każdej z nich, streamów i wielu działań ukierunkowanych na społeczność.
Zacznijmy od klasycznych tytułów firmy Wargaming. Takie gry jak oryginalna trylogia Master of Orion, remake jedynki pt. Conquer the Stars, Total Annihilation czy obie części Massive Assault można kupić teraz z -85% zniżką! Jest to idealna okazja, aby nadrobić znajomość z tymi kultowymi tytułami strategicznymi.
W World of Tanks obecni gracze mogą otrzymać darmowy zestaw z francuskim, lekkim czołgiem kołowym AM 39 Gendron-Somua z wytrenowaną załogą, 3 dniami konta premium i miejscem w garażu. Dla nowych graczy mamy kod GOWOTSTEAM, który użyty przy rejestracji da czołg premium, wypożyczenie dwóch maszyn – niszczyciela SU-122-44 oraz klasycznego T-34-85M, kredyty i dni konta premium.
Kapitanowie World of Warships również mogą liczyć na specjalne traktowanie. Darmowe DLC oferuje 3 dni konta premium, 1 steamowy kontener oraz 3 kamuflaże. Dodatkowo, zaplanowane jest wydarzenie dla społeczności, gdzie gracze będą mogli zdobyć dużo cennych nagród, wliczając w to okręty VIII poziomu!
Asy przestworzy z World of Warplanes powinny skierować wzrok na darmowe DLC z myśliwcem Polikarpov I-5 ShKAS, dniami konta premium i srebrem.
Mobilni czołgiści World of Tanks Blitz otrzymują natomiast DLC z okolicznościowym awatarem, rezerwy kredytów, dni konta premium. Do każdego z tytułów przygotowane zostały też płatne zestawy DLC w bardzo atrakcyjnych konfiguracjach i zniżkach sięgających do -95%, także jest to idealna okazja na zakupy! Bez względu na to jaki sprzęt preferujecie – czołgi, samoloty bojowe, okręty wojenne czy statki kosmiczne – gloria i chwała czekają na Was! Wszystkie oferty są dostępne wyłącznie na platformie Steam do 14 lutego 2022.
Wargaming to prywatna firma z siedzibą na Cyprze, wielokrotnie nagradzana rozlicznymi nagrodami na całym świecie, zajmuje się produkcją gier komputerowych. Założona w 1998 roku jest obecnie jednym z liderów branży zatrudniając ponad 5500 pracowników w biurach na całym świecie. Już ponad 200 000 000 graczy spróbowało naszych gier na wszystkich, najważniejszych platformach sprzętowych. Wiodącym tytułem jest pancerny hit World of Tanks. Oficjalna strona internetowa – www.wargaming.com
Co zrobić aby mieć szansę na te atrakcyjne nagrody od firmy Acer? To proste! Wystarczy zaprezentować swój najlepszy strzał w towarzystwie napoju energetycznego PredatorShot. Co ważne, w swoim zgłoszeniu można zaprezentować zarówno mistrzowski headshot w CS, idealne trafienie ulti Jinx lub Ashe w LoLu, gol w FIFIe, ale też popisową akcję z prawdziwego życia. Ważne, by wykonać to w towarzystwie PredatorShota. Gotowy film lub zdjęcie, na których zostanie zaprezentowany strzał, należy wrzucić do końca lutego na swoje konto na Instagramie lub Facebooku jako post publiczny wraz z hashtagami #ShotWithPredatorShot i #PredatorShot. Można też opisać swój najlepszy strzał w komentarzu pod postem konkursowym na Instagramie lub Facebooku, dodając jak w tej akcji mógłby pomóc PredatorShot.
Warto próbować swoich sił, bo na zwycięzców czekają świetne nagrody. Autor najlepszego filmu otrzyma komputer Predator Orion 5000 z procesorem dwunastej generacji Intel® Core™ i7-12700F. W środku znajdzie się też karta graficzną NVIDIA® GeForce RTX 3080 10 GB GDDR6X, 32 GB pamięci RAM DDR5 oraz dysk 2 TB SDD + 2 TB HDD.Dla fanów strzelania fotek nagrodą za zdobycie 1 miejsca jest laptop Predator Helios 300 z procesorem Intel® Core™ i5-11400H, kartą graficzną NVIDIA® GeForce RTX 3050Ti 4 GB, dyskiem 1 TB SSD i 16 GB pamięci RAM DDR4. Za to za autor najlepszego opisu otrzyma monitor Predator XB273GX z odświeżaniem 240Hz, czasem reakcji na poziomie 1ms.
To nie koniec atrakcji, ponieważ w tygodniowych bitwach Predator chce rozdać pozostałym uczestnikom konkursu monitory Predator XB253QGP z matrycą FullHD IPS, odświeżaniem 144 Hz, 16 myszy Predator Cestus 310 i 16 plecaków Predator Rolltop. Szczegóły na ten temat, a także pełna wersja regulaminu jest do znalezienia na stronie konkursu.

Predator to należąca do firmy Acer marka dla graczy, obejmująca pełną gamę sprzętu najwyższej jakości, zaprojektowanego z myślą o najbardziej wymagających i zaangażowanych fanach gier. Marka Predator jest obecna na rynku od 2015 r. i wyróżnia się na tle konkurencji swoim wizerunkiem, sposobem komunikacji i doskonałą jakością produktów. W skład portfolio produktowego marki Predator wchodzą komputery stacjonarne, notebooki, monitory oraz fotele dla profesjonalnych graczy. Predator jest oficjalnym partnerem turniejów esportowych Intel Extreme Masters, dostarcza również sprzęt podczas rozgrywek Major w grze Rainbow Six.
Założony w 1976 roku Acer jest firmą zajmującą się sprzętem, oprogramowaniem i usługami, badaniami, projektowaniem, sprzedażą marketingową i wsparciem innowacyjnych produktów, które poprawiają jakość życia ludzi. Oferta produktów Acer obejmuje komputery osobiste, wyświetlacze, projektory, serwery, tablety, smartfony i akcesoria do ich przenoszenia. Opracowuje również rozwiązania chmurowe, aby połączyć Internet rzeczy. Firma Acer obchodziła 40. rocznicę powstania w 2016 roku i jest jedną z 5 największych na świecie firm zajmujących się komputerami. Zatrudnia 7 000 osób na całym świecie i jest obecna w ponad 160 krajach. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.acer.com.
Logitech kontynuuje rozwój rozwiązań i technologii przeznaczonych do usprawniania komunikacji w zespołach korzystających z wideokonferencji. Zaprezentowana nowa wersja technologii RightSight 2, to kolejny krok w tworzeniu kompleksowych możliwości uczestnictwa w rozmowach online, które mają odwzorowywać spotkania w taki sposób, jakby odbywały się twarzą w twarz. Za sprawą tego oprogramowania, podczas połączenia wideo na ekranach pokazuje się jednocześnie widok z bliska na pojedynczego mówcę oraz podgląd na całą salę konferencyjną. Korzystając z technologii automatycznego kadrowania RightSight 2, uczestnicy znajdujący się po drugiej stronie kamery mogą obserwować osobę wypowiadającą się, a równocześnie widzieć co robi reszta uczestników, nadając tym samym spotkaniu bardziej realistyczny charakter. Wprowadzone zmiany sprawiają, że użytkownicy zyskują szerszy kontekst spotkania — widzą bowiem reakcje rozmówców czy gestykulację.
Pracownicy, którzy biorą udział w spotkaniach odbywających się w sposób zdalny, często ubolewają, że nie czują pełnego doświadczenia rozmowy. Umykają im istotne interakcje czy możliwość obserwowania całego pomieszczenia. Przez to mogą mieć trudności w nadążaniu za przebiegiem spotkania. RightSight 2 to jeden z elementów, dzięki któremu tworzymy takie środowisko spotkań, aby pracujący zdalnie mogli współpracować ze swoimi współpracownikami z sali konferencyjnej na równych prawach, bez względu na lokalizację
– powiedział Scott Wharton, dyrektor generalny i wiceprezes działu Logitech Video Collaboration.RightSight 2 łączy inteligentne audio i wideo do wykrywania osób w pomieszczeniu i zlokalizowania ich głosów. Speaker View to nowy tryb, który wykorzystuje oba obiektywy zastosowane w Rally Bar i Rally Bar Mini do wyświetlania obrazu w trybie picture-in-picture (obraz w obrazie). Pozwala to stronie zdalnej zobaczyć aktualnie przemawiającą osobę oraz pozostałych uczestników spotkania znajdujących się w sali. Funkcja kadrowania za pomocą głównej kamery jest w pełni automatyczna. Obiektyw kamery samodzielnie przesunie się na inną osobę, która rozpocznie wypowiedź. Natomiast szerokokątny wizjer AI Viewfinder obejmuje obraz z całego pomieszczenia, dzięki czemu uczestniczący w spotkaniu online mogą zobaczyć i usłyszeć wyraźnie wszystkich uczestników rozmowy będących w sali. Administratorzy IT mają pełną swobodę w przełączaniu trybów Speaker View i Group View, tak aby w najlepszy sposób dostosować pracę kamery do indywidualnych potrzeb swoich zespołów.
Tryb Speaker View jest kompatybilny ze wszystkimi platformami partnerskimi do współpracy wideokonferencji, a zespoły IT mogą mieć pewność, że ekosystem Logitech dostosuje się do zmieniających się potrzeb hybrydowego środowiska pracy. Funkcja będzie działać w trybie picture-in-picture w pokojach Microsoft Teams Rooms w systemach Android i Windows oraz będzie płynnie się integrować z technologią wielostrumieniową Zoom Rooms, która wyświetla każdego mówcę oraz pokazuje obraz na oddzielnych oknach.
Funkcja Speaker View RightSight 2 jest już dostępna globalnie za darmo jako wersja publiczna beta systemu CollabOS 1.5 dla Rally Bar i Rally Bar Mini. Użytkownicy mogą zaktualizować swoje urządzenia za pomocą oprogramowania do zarządzania sprzętem Logitech Sync lub za pośrednictwem platform partnerskich, takich jak Zoom Device Management i Teams Admin Center.
Firma Logitech projektuje produkty, które zajmują codzienne miejsce w życiu ludzi, łącząc ich z cyfrowymi doznaniami, na których im zależy. Prawie 40 lat temu firma Logitech zaczęła łączyć ludzi za pomocą komputerów. Obecnie jest to firma działająca pod wieloma markami, projektująca produkty, które łączą ludzi dzięki muzyce, grom, wideo i komputerom. Celem firmy Logitech w zakresie współpracy wideo jest udostępnienie spotkań wideo każdej firmie i każdej osobie, bez utraty jakości. Chcemy udostępnić wideo w każdej sali konferencyjnej, w każdym miejscu pracy i w każdym domu. Więcej informacji na temat produktów firmy Logitech do współpracy wideo można znaleźć w witrynie www.logitech.com/vc, firmowym blogu lub na stronie @LogitechVC.
