ASUS wprowadził dziś do sprzedaży w Polsce najnowszą serię laptopów ZenBook. Pierwszym z dostępnych modeli jest ZenBook 14 (UX433). Seria smukłych i lekkich laptopów klasy premium została zaprojektowana całkowicie na nowo i oferuje teraz niesamowity ekran NanoEdge. Takie rozwiązanie zapewnia ultrasmukłą ramkę ze wszystkich czterech stron oraz wyjątkowy stosunek wielkości ekranu do obudowy na poziomie 92%, co sprawia wrażenie, jakby wyświetlacz był całkiem pozbawiony ramki. Ekran NanoEdge cechuje się również o wiele bardziej kompaktową konstrukcją, w efekcie czego nowy model ZenBook posiada najmniejsze rozmiary wśród sprzętu swojej klasy.
Najnowsze laptopy ZenBook 14 są wyposażone w nowy, ekskluzywny NumberPad – nowatorskie narzędzie zwiększające produktywność, które zapewnia pełnowymiarową klawiaturę numeryczną z podświetleniem LED zintegrowaną w touchpadzie. Są one także wyposażone w specjalną kamerę 3D na podczerwień, która umożliwia logowanie za pomocą funkcji Windows Hello – i to nawet w miejscach o słabym oświetleniu.
Charakterystyczną cechą całej serii laptopów ZenBook jest połączenie wydajności i mobilności, a nowe modele dysponują pełnym zestawem wysokowydajnych komponentów, w tym (w maksymalnej konfiguracji) najnowszymi czterordzeniowymi procesorami Intel® Core™ i7 ósmej generacji, kartami graficznymi NVIDIA® GeForce® MX 150, 16 GB pamięci RAM, ultraszybkimi dyskami SSD PCIe® oraz kartami Wi-Fi klasy gigabitowej.
Wszystkie modele przechodzą istne tortury testowe potwierdzające zgodność ze standardami wytrzymałości o klasie wojskowej (MIL-STD-810G). Do tych wymagających testów należą: test funkcjonowania w trudnych warunkach, np. na ekstremalnych wysokościach, w skrajnej temperaturze i wilgotności powietrza, a ponadto kompleksowe testy upadków, szoku fizycznego oraz poddawania wibracjom.
Ultramobilne, dopracowane
Najnowsza seria ZenBook wpisuje się w nową erę ultrakompaktowych i ultralekkich laptopów, które oferują najmniejsze rozmiary w swoich klasach sprzętowych. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu ekranów o nowatorskiej konstrukcji NanoEdge. Ekrany NanoEdge są teraz wyposażone w ultrasmukłe ramki ze wszystkich czterech stron, co stwarza niezrównany stosunek ekranu do obudowy na poziomie 92%. Takie rozwiązanie maksymalizuje powierzchnię ekranu, minimalizując jednocześnie fizycznie zajmowaną przez niego powierzchnię.
Niemalże bezramkowy efekt wizualny i maksymalna rozdzielczość Full HD razem zapewniają bardziej immersyjne wrażenia podczas oglądania, przy jeszcze większej koncentracji użytkownika na wyświetlanych treściach. ZenBook jest więc idealnym wyborem do kreatywnej pracy lub rozrywki w podróży.
Oprócz nowej, rewolucyjnej konstrukcji, od razu można także zauważyć tradycyjny styl i elegancję, z których słyną laptopy ZenBook. Oferują one kultowe metalowe wzornictwo pokrywki z koncentrycznymi wyżłobieniami, inspirowane filozofią Zen, a także zestaw anodyzowanych wykończeń: w kolorze niebieskim (Royal Blue) oraz srebrnym (Icicle Silver).
Bezkompromisowa produktywność
W celu zapewnienia najwyższej możliwej produktywności w drodze i w podróży, laptopy ZenBook 14 zostały wyposażone w nowe, ekskluzywne narzędzie ASUS NumberPad. Rozwiązuje ono od dawna istniejący problem braku dedykowanych bloków numerycznych w klawiaturach kompaktowych laptopów. Stuknięcie ikony NumberPad w górnym prawym rogu touchpada spowoduje pojawienie się pełnowymiarowej klawiatury numerycznej z podświetleniem LED, za pomocą której można szybko wpisywać dane i wykonywać obliczenia.
NumberPad
ZenBook 14 dysponuje zaawansowaną kamerą 3D na podczerwień (IR) zapewniającą widoczność w ciemności, co umożliwia szybkie i niezawodne logowanie bez użycia rąk za pośrednictwem usługi Windows Hello – nawet w słabo oświetlonych miejscach. W przeciwieństwie do wielu innych komputerów, których kamera jest umieszczona w niestandardowych miejscach, kamera ZenBooka znajduje się na wąskiej górnej ramce ekranu NanoEdge – co jest kolejnym przemyślanym detalem tej serii laptopów.
Podczas pracy w drodze i w podróży ogromnie ważna jest możliwość połączeń ze wszelkimi urządzeniami. Nowa seria laptopów ZenBook jest wyposażona w złącze USB 3.1 Gen 2 Type-C™ (USB-C™) do podłączania dowolną stroną wtyczki i superszybkich transferów danych (maks. 10 Gb/s). Ponadto laptopy te oferują całą gamę innych gniazd USB, w tym gniazdo USB 3.1 Type-A (maks. 5 Gb/s lub 10 Gb/s) i gniazdo USB 2.0[ii]. Znajdziemy także gniazdo HDMI oraz czytnik kart microSD, dzięki czemu możemy łatwo podłączyć wszystkie swoje urządzenia peryferyjne.
Podczas projektowania każdego modelu ZenBook jednym z głównych priorytetów jest zapewnienie maksymalnego komfortu użytkowania. Nowa seria ZenBook idzie w tym zakresie jeszcze dalej dzięki zastosowaniu ekskluzywnego zawiasu ErgoLift, które zostało zaprojektowane do automatycznego podnoszenia klawiatury do najbardziej komfortowej pozycji do pisania. To jeszcze nie wszystko: starannie obliczony kąt podniesienia zwiększa również efektywność chłodzenia i wydajność systemu dźwiękowego.
Nieograniczona wydajność
Laptopy ZenBook z najnowszej serii zostały stworzone z myślą o zapewnieniu optymalnej wydajności w drodze i w podróży. Oferują one (w maksymalnej konfiguracji) najnowsze procesory Intel® Core™ i7 ósmej generacji, jak również cały zestaw szybkich układów graficznych, w tym także wydzielone karty graficzne NVIDIA® GeForce MX150.
ZenBook 14 dysponuje dyskiem SSD PCIe® oraz maksymalnie 16 GB pamięci RAM, co czyni z nich idealny sprzęt do tworzenia kompleksowych dokumentów, gromadzenia danych, obróbki zdjęć, edycji filmów, czy też po prostu zrobienia sobie miłej przerwy przy rozrywce. Nowa seria laptopów ZenBook pozwala użytkownikom wykonać więcej i szybciej.
Profesjonaliści, którzy często są w drodze, muszą zawsze zachować łączność – i to przy jak najwyższej prędkości połączeń. Nowy model laptopów ZenBook korzysta z karty Wi-Fi klasy gigabitowej oraz technologii ASUS Wi-Fi Master, dzięki czemu możemy cieszyć się ultraszybkim pobieraniem plików i płynnym strumieniowaniem treści na większą odległość i przy bardziej stabilnym połączeniu sieciowym niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto najnowsza technologia Bluetooth® 5.0 daje użytkownikom wszystkie korzyści związane z wykorzystywaniem urządzeń peryferyjnych i akcesoriów.
Najnowsza odsłona laptopów ZenBook zapewnia użytkownikom praktyczną możliwość pracy przez cały dzień na jednym naładowaniu baterii, maksymalnie oferując imponujące 14 godzin działania.
Wytrzymałość klasy wojskowej
Nowa seria laptopów ZenBook spełnia ogromnie wymagające kryteria wojskowego standardu MIL-STD-810G, który służy do pomiaru niezawodności i wytrzymałość sprzętu. Laptop przechodzi rygorystyczne testy, np. rozszerzone testy funkcjonowania w trudnych warunkach, w tym także na ekstremalnych wysokościach, przy ekstremalnych temperaturach i przy bardzo wysokiej wilgotności powietrza. Laptopy ZenBook są ultrawytrzymałe i ultramobilne, co czyni je idealnym wyborem dla wymagających, często podróżujących profesjonalnych użytkowników.
Model ZenBook 14 (UX433) jest od dziś dostępny w Polsce w cenie od 4199 zł.
Średnia ocena pracy serwisu w drugim i trzecim kwartale 2018 roku wyniosła ponad 86%, wzrastając o dwa punkty procentowe względem pierwszych miesięcy 2018 roku. Na opinie składały się: łatwość kontaktu, wiedza i uprzejmość konsultanta, usługi kurierskie, jakość naprawy oraz jakość produktu.
Całkowita liczba napraw które została zrealizowana w ciągu 5 dni wyniosła ponad 90%. Wynik wskazuje na utrzymanie wysokiego standardu wykonywanych usług oraz szybkości prowadzenia prac przez techników.
Kontrola jakości zadowolenia klientów korzystających z usług serwisu została przeprowadzona przez zewnętrzną firmę. W składzie danych weryfikujących satysfakcje znalazły się takie elementy jak:
średni czas oczekiwania na połączenia z konsultantem (AQT),
czas wykonania naprawy,
ocena kontaktu z infolinią,
ocena pracy serwisu,
ocena usług kurierskich,
ogólny poziom zadowolenia klienta z usług serwisu.
Jak to wszystko działa?
Chcąc przyjrzeć się działaniom prowadzonym przez serwis, od momentu przyjęcia zgłoszenia do odesłania naprawionego produktu, warto zapoznać się z filmem przygotowanym przez Piotra “Ziemniak” Latałę.
Całość filmu została zrealizowana na terenie wrocławskiego serwisu Asplex, będącego głównym ośrodkiem naprawy Acera na całą Europę, Afrykę oraz Azję.
Jakość, szybkość, profesjonalizm
Najlepiej notowanym miesiącem drugiego oraz trzeciego kwartału roku 2018 okazał się lipiec. To właśnie w tym miesiącu aż 97% urządzeń wróciło do swoich właścicieli w 5 lub mniej dni. Również lipiec został miesiącem, w którym satysfakcja klientów z jakości świadczonych usług okazała się najwyższa. Średnia ocena serwisu w tym miesiącu osiągnęła aż 90%.
W całym drugim kwartale średni czas oczekiwanie na połączenie z konsultantem nie przekroczył 60 sekund. Wartość ta była niezmienna dla każdego miesiąca i miała wpływ na wysoką ocenę obsługi klienta.
Serwis Premium dla serii Swift, Spin i Predator, gwarancja niezawodności oraz Acer On-Site
Serwis Premium, to obecnie trwająca promocja oferująca gwarancję naprawy door-to-door w 5 dni albo zwrot 100% wartości zakupu. Objęte są nią modele z serii Swift i Spin oraz z serii Predator.
Obecnie Acer w swoich promocjach oferuje też 2 lata gwarancji Acer On-Site na wybrane laptopy z serii Travelmate. Producent w przypadku awarii produktu naprawi go u klienta. Właściciel laptopa nie musi rozstawać się ze swoim sprzętem — jest on serwisowany zdalnie bądź do właściciela wysyłana jest obsługa techniczna.
Ponadto, zakup produktu Acer z serii professional i spełnienie warunków promocji, pozwala na skorzystanie z oferty gwarancji niezawodności. W ramach tej akcji użytkownik otrzyma zwrot 100% wartości zakupu, jeśli w ciągu pierwszego roku wystąpi usterka wymagająca naprawy gwarancyjnej.
W najbliższy piątek odbędzie się piąta edycja charytatywnego streamu. Znani youtuberzy: Patryk „Lachu” Lach, Korneliusz „N3jxiom” Rzeźwicki, Adrian „Kamyk” Kamiński, Jakub „Jcob” Weber, Konrad „Vibe” Gdański oraz Kajetan “Koza Sport” Kaźmierski przez 50 godzin na kanale YouTube „Ekipy Fantasy” będą prowadzić transmisję na żywo, w trakcie której będą zbierane pieniądze na leczenie Mikołaja, 6-letniego chłopca z Radomia, który choruje na mózgowe porażenie dziecięce i padaczkę. Startujemy 7 grudnia o godzinie 18:00.
Podczas zeszłorocznej edycji gamerom udało się zebrać ponad 120 tysięcy złotych, a przed monitorami komputerów, smartfonów i laptopów zgromadziły się dziesiątki tysięcy oglądających. Nie powinno to jednak dziwić, bo w trakcie nadawania działy się naprawdę ciekawe rzeczy: konsolowe zmagania, wspólne śpiewanie świątecznych przebojów czy wizyta chłopaków z WiP Bros.
W tym roku organizatorzy mają nadzieję na zgromadzenie jeszcze większej kwoty. W trakcie streamu członkowie Ekipy Fantasy będą zapewniać widzom rozrywkę na najwyższym poziomie: dominować będzie rozgrywka w FIFA, ale nie tylko – dla odwiedzających kanał przygotowano szereg atrakcji.
Wydarzenie rozpocznie się 7 grudnia o godzinie 18:00, a zakończy 9 grudnia o godzinie 20:00. Transmisja przez cały czas będzie dostępna na specjalnie przygotowanym kanale YouTube. Wszelkie dodatkowe informacje można znaleźć na kanałach social media wspomnianych twórców.
Charytatywne akcje znanych youtuberów czy gamerów nie są dla nas żadnym zaskoczeniem, wręcz odwrotnie, na każdym kroku przekonujemy się, że empatia oraz chęć pomocy potrzebującym to coraz popularniejsza forma społecznej odpowiedzialności mediów społecznościowych – komentuje Tobiasz Wybraniec, prezes agencji GetHero.
Ekipa Fantasy zachęca wszystkich do odwiedzenia streamu i wsparcia zbiórki środków. Youtuberzy mają nadzieję, że w tym roku uda im się zgromadzić nie tylko więcej widzów, ale przede wszystkim przebić zebraną w zeszłym roku kwotę, co przełoży się w sposób bezpośredni na większe wsparcie dla Mikołaja.
Polska Liga Esportowa z sezonu na sezon rozwija się coraz prężniej, a świadczy o tym pokaźna liczba partnerów. Od 6 grudnia do tego grona dołączył Idea Bank, rozpoczynając w ten sposób długofalową współpracę na polskim rynku esportu. Jedną z kluczowych postaci, na której oparta została współpraca jest Damian “Nervarien” Ziaja – influencer i komentator rozgrywek League of Legends. Na co mogą liczyć fani esportu?
Współpraca z Nervarienem i Polską Ligą Esportową ma głównej mierze opierać się na trzech poziomach: influencer marketingu, wspólnej komunikacji medialnej oraz bliskiej współpracy podczas wydarzeń esportowych.
Najlepszy bank dla Nervariena
Jedną z kluczowych postaci, na której oparta została współpraca Polskiej Ligi Esportowej z Idea Bankiem, jest Damian “Nervarien” Ziaja. Najpopularniejszy polski komentator League of Legends na stałe współpracujący z Ligą relacjonując rozgrywki w grze League of Legends. Poza komentowaniem meczów oraz byciu influencerem, Ziaja jest również mikroprzedsiębiorcą, dlatego został wybrany do współpracy z Idea Bankiem.
Historia Nervariena pokazuje, że warto inwestować w biznes i być przedsiębiorczym. Ziaja w ciągu kilku lat, z małego kanału na YouTube poświęconego grze komputerowej, został dostrzeżony przez Fantasy Expo i współtworzy profesjonalne studio komentatorskie sportów elektronicznych w Krakowie. Współpraca oparta na sylwetce Damiana Ziaji w głównej mierze ma się opierać na stworzeniu dedykowanych materiałów wideo dla Idea Banku, w których zostanie przedstawiona historia Nervariena jako przedsiębiorcy.
Postać Damiana Ziaji jest dla nas szczególnie ciekawa. Zgadza się z wartościami, jakie wyznaje nasz bank. Dzięki współpracy z Polską Ligą Esportową możemy dotrzeć do zupełnie nowego i młodego grona odbiorców, a przez pokazać jak ważne jest gromadzenie oszczędności i inwestowanie. Damian jest przykładem dobrego przedsiębiorcy, który dysponując pasją, potrafił wykuć z niej sukces na skalę całego kraju.
– mówi Katarzyna Harasim z Idea Banku
Pierwsze działania już od 6 grudnia!
Na pierwsze efekty działań opartych na współpracy Idea Banku z Polską Liga Esportową, nie przyjdzie nam długo czekać. Zobaczymy je już w dniach 6-8 grudnia, podczas transmisji rozgrywek ALL-STAR 2018 w League of Legends w Las Vegas. Prawa do polskiej relacji z wydarzenia posiada Fantasy Expo.
Transmisja zostanie przygotowana w krakowskim Studiu Nervariena. W rozgrywkach będą uczestniczyć najpopularniejsi gracze League of Legends. W trakcie transmisji powstanie specjalne wideo z Damianem Ziają o jego historii i o tym jak został przedsiębiorcą. Dodatkowo na materiałach będzie można dostrzec brand placement Idea Banku.
Gliwickie finały Polskiej Ligi Esportowej. Więcej i lepiej
Od 14 do 15 grudnia będziemy mogli obserwować zmagania najlepszych polskich drużyn Counter-Strike: Global Offensive oraz League of Legends w finałach Polskiej Ligi Esportowej na Arenie Gliwice. Wydarzenie zgromadzi w jednym miejscu najlepszych polskich komentatorów esportowych oraz graczy wspomnianych tytułów. Bezpłatna transmisja z rozgrywek będzie dostępna w Twitch.tv i szacuje się, że zgromadzi kilkutysięczne grono odbiorców w Internecie.
Cieszy nas, że Idea Bank dostrzegł potencjał drzemiący w esporcie. Dodatkowo to dla nas ogromny zaszczyt, że Liga wraz z polską instytucją finansową będą rozwijać esport. Mamy też świadomość, że razem zmierzamy w dobrą stronę, bo partnerstwo umożliwi nam jeszcze szybsze profesjonalizowanie rodzimego esportu. A to korzyści dla całej branży i wszystkich zaangażowanych zawodników oraz drużyn.
– mówi Wojciech Jeznach, członek zarządu Fantasy Expo
Francuska grupa medialna Webedia zostanie jedynym udziałowcem agencji influencer marketingu GetHero. Obie firmy liczą na korzyści wynikające z synergii działań i dzielenia się know-how.
Inwestujemy nie tylko w agencję, która odnosi wiele sukcesów, ale także w firmę o dużym potencjale innowacyjnym. Przykładem tego jest mocne wejście GetHero na chiński fenomen mediów społecznościowych Tik Tok z ponad 30 influencerami
– mówi Marc-Andreas Albert, CEO Webedia Germany i prezes zarządu Webedia Poland
Webedia to francuska grupa medialna i technologiczna specjalizująca się w branży rozrywki. Firma działa od 2007 roku głównie we Francji, Niemczech i Hiszpanii, ale jest obecna również w Turcji, Arabii Saudyjskiej oraz Ameryce Północnej i Południowej. Webedia obecnie posiada ponad 40 serwisów internetowych, działa również w branży influencer marketingu – jest właścicielem największej na świecie sieci twórców TalentWeb. Do Polski Webedia weszła w zeszłym roku, kiedy kupiła znany wszystkim graczom serwis gry-online.pl.
Zgodnie z zawartą umową agencja GetHero pozostanie osobnym podmiotem z niezmienioną strukturą organizacyjną i będzie dalej działać pod własną marką. Również skład zarządu agencji, w którym zasiadają Tobiasz Wybraniec i Paweł Kowalczyk, się nie zmieni. GetHero jest jedną z czołowych polskich agencji zajmujących się influencer marketingiem. Zrzesza ponad 100 twórców, którzy łącznie gromadzą na YouTube około 35 milionów subskrybentów. Firma rozwija także sieć influencerów działających na platformie wideo TikTok.
Bardzo cieszę się, że dzięki wytężonej pracy z obu stron, będziemy mogli działać razem. GetHero to połączenie świetnego profesjonalnego zespołu oraz zaawansowanego i poszukiwanego na rynku produktu. Nasze oferty znakomicie się uzupełniają, dzięki czemu poszerzamy zakres rozwiązań, jakie możemy zaproponować klientom lokalnym, jak również jesteśmy w stanie wnieść większą wartość w globalne kampanie marek, prowadzone przez grupę Webedia na całym świecie
– komentuje Mariusz Klamra, CEO GRY-Online S.A.
Specjalizacja agencji w obszarach takich jak gaming, lifestyle, beauty, zdrowie i muzyka idealnie wpisuje się dotychczasowe działania Webedii i TalentWeb. Dzięki włączeniu do międzynarodowej grupy GetHero uzyska dostęp do wiedzy i dobrych praktyk wypracowanych na wielu rynkach, a także będzie mogła zacieśnić współpracę z portalem gry-online.pl.
Widzimy ogromny potencjał synergii między nami a Webedią. Nasi twórcy uzyskają dostęp do globalnych budżetów marketingowych, a my będziemy mogli uczyć się na doświadczeniach grupy
Z przyjemnością ogłaszamy, że Starcraft II po raz kolejny pojawi się na turnieju Intel® Extreme Masters (IEM) w Katowicach. Począwszy od sieciowych kwalifikacji rozgrywanych w styczniu aż do wielkiego finału, który odbędzie się 3 marca, zawodnicy będą walczyć o nagrody z łącznej puli 250 000 USD.
1/38 FINAŁU: 25-26 LUTEGO
Sądzicie, że starczy wam woli walki, aby zmierzyć się z najlepszymi graczami SC2 na świecie? W styczniu ruszy seria sieciowych zawodów kwalifikacyjnych, z kolei w dniach 25-26 lutego w studiu ESL w Katowicach odbędzie się stacjonarny turniej kwalifikacyjny. Wypatrujcie informacji na ten temat na oficjalnej stronie IEM.
1/12 FINAŁU, FAZA GRUPOWA: 28 LUTEGO-1 MARCA
Ten etap zawodów odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Mamy dobrą wiadomość – mistrz World Championship Series 2018, Joona „Serral” Sotala, przyjął zaproszenie do udziału i zostanie rozstawiony bezpośrednio w tej fazie turnieju.
1/6 FINAŁÓW – WIELKI FINAŁ: 2-3 MARCA
Dwunastu zawodników – po trzech najlepszych z każdej grupy – przejdzie do play-offów. Zarówno półfinały, jak i wielki finał, odbędą się na głównej scenie Spodka ostatniego dnia turnieju IEM Katowice. Pierwszy mistrz 2019 roku zostanie bezpośrednio zakwalifikowany do światowych finałów WCS 2019.
BILETY PREMIUM W SPRZEDAŻY OD 29 LISTOPADA
To idealny wybór dla najbardziej zaangażowanych fanów e-sportu w StarCraft. Razem z biletem nabywcy otrzymają torbę z upominkami i osobne wejście na wydarzenie. Dostaną także fantastyczne miejsca, na których będą mogli wygodnie się rozsiąść, śledząc zmagania zawodników.
ŁUP WOJENNY: KATOWICE 2019
Pula nagród turnieju IEM Katowice może się zwiększyć – i to dzięki wam! Kupując w grze Łup Wojenny dostępny w grudniu, możecie przyczynić się do powiększenia bieżącej puli 250 000 USD o dodatkową kwotę w wysokości 150 000 USD.
W sieci znaleźć można wiele mitów, dotyczących słuchawek bezprzewodowych – użytkownicy obawiają się niższej jakości dźwięku, konieczności ciągłego doładowywania sprzętu i nawet zauważają obecność kabli w modelach reklamowanych jako bezprzewodowe. Wyjaśniamy które z tych mitów są tylko internetową plotką.
Ze względu na fakt, że coraz więcej nowych smartfonów nie ma już na wyposażeniu złącza słuchawkowego, słuchawki Bluetooth zyskują coraz większą liczbę fanów i właścicieli. Na rynku znajduje się tak dużo różnych modeli, że każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie – wersje nauszne lub douszne, z mikrofonem i bez, z przewodem łączącym obie słuchawki lub całkowicie bezprzewodowe. Ten ostatni rodzaj nie jest jeszcze tak popularny jak pozostałe, dlatego wśród użytkowników krążą mity, dotyczące technologii prawdziwie bezprzewodowych słuchawek. Poniżej można znaleźć wyjaśnienie najpopularniejszych z nich.
Mit 1: Słuchawki bezprzewodowe oferują niższą jakość dźwięku
To jeden z tych mitów, który ma w sobie nieco prawdy. Pierwsze modele słuchawek bezprzewodowych faktycznie oferowały zauważalnie niższą jakość dźwięku, kosztem pozbycia się przewodu, łączącego słuchawki ze źródłem dźwięku. Wynikało to z występujących początkowo ograniczeń technologicznych, i wykorzystania prostych kodeków – np. SBC, które przewidywały wykorzystanie bezprzewodowych słuchawek głównie do prowadzenia rozmów telefonicznych.
Obecnie dostępne na rynku modele odtwarzają dźwięk z jakością zbliżoną do płyt CD. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kodeków, w tym aptX, aptX HD czy LDAC. W uproszczeniu umożliwiają one przesłanie bezprzewodowo większej ilości danych, zawierających cyfrowo zapisaną muzykę. A więcej danych to wyższa jakość dźwięku. Warto zapamiętać, że powyższe kodeki muszą być obsługiwane jednocześnie przez słuchawki oraz samo źródło dźwięku – np. smartfon, tablet lub laptop.
Mit 2: Douszne słuchawki bezprzewodowe zawsze mają kabel, łączący prawą i lewą słuchawkę Ten mit utarł się wśród wielu klientów głównie ze względu na fakt, że początkowo producenci nazywali douszne słuchawki bezprzewodowymi pomimo faktu, że posiadały one w rzeczywistości kabel. Łączył on obie słuchawki ze sobą i dodatkowo zawierał moduł do łączności, baterię oraz przyciski sterujące. „Bezprzewodowość” wynikała jedynie z wykorzystania technologii Bluetooth do połączenia ze źródłem dźwięku. Podobnie jak w pierwszym micie – wynikało to z pewnych ograniczeń.
Zaledwie kilka lat temu zaczęły pojawiać się pierwsze, prawdziwie bezprzewodowe douszne słuchawki Bluetooth, które przez ekspertów zostały nazwane „True Wireless”. Dzięki postępowi technologicznemu zniknął z nich kabel, łączący obie „pchełki”, a wszystkie moduły i baterie zostały umieszczone wewnątrz słuchawek. Co ważne, odbyło się to bez wpływu na jakość odtwarzanego dźwięku czy stabilność połączenia.
Mit 3: Słuchawki Bluetooth krótko pracują na baterii
Bezprzewodowe słuchawki – obok czytników smartfonów, e-booków i smartwatchy to kolejne urządzenia, które dość często ładujemy. Fizyki nie można oszukać, dlatego niewielkie ogniwa zamontowane w słuchawkach Bluetooth nie oferują zbyt długiego czasu pracy. W większości przypadków czas ten waha się od 1,5 do 3 godzin, a dodatkowo ładowanie wymaga podpięcia kabelka microUSB.
Producenci słuchawek bezprzewodowych znaleźli kilka rozwiązań tego problemu, ale najlepszym przykładem jest dedykowane etui, będące jednocześnie powerbankiem-ładowarką. Ładowanie odbywa się automatycznie, po włożeniu słuchawek. Łączny czas pracy na jednym ładowaniu oraz możliwość szybkiego doładowania słuchawek za pomocą etui sprawiają, że sumarycznie słuchawki mogą być używane z krótkimi przerwami nawet przez 12 godzin!
Mit 4: Słuchawki bezprzewodowe umożliwiają jedynie słuchanie muzyki
Warto przypomnieć, że pierwsze słuchawki Bluetooth pozwalały w zasadzie tylko na prowadzenie rozmów telefonicznych. Z czasem doszła możliwość odtwarzania muzyki i sterowania podstawowymi funkcjami, jak np. zmiana poziomu głośności czy odbieranie połączeń. Niektóre smartfony umożliwiały dodatkowo wykonywanie zdjęć za pomocą przycisku w słuchawkach, ale niestety na tym możliwości się kończyły.
Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że nowoczesne słuchawki bezprzewodowe umożliwiają wygodne korzystanie z Asystenta Google oraz Siri. Informacja ta jest szczególnie ważna w kontekście planowanego wprowadzenia języka polskiego do swojego asystenta od Google’a. Biorąc pod uwagę powyższe, za pomocą słuchawek bezprzewodowych można zrobić o wiele więcej niż sterowanie głośnością lub muzyką bez konieczności dotykania telefonu oraz innych urządzeń!
Mit 5: Słuchawki Bluetooth muszą być drogie
Błąd – wcale nie muszą, jednak ze względu na to, że prawdziwie bezprzewodowe słuchawki nadal są nowinką technologiczną, ceny modeli od najpopularniejszych marek nadal utrzymują się na dość wysokim poziomie. Klienci, którzy nie są gotowi na tak duże wydatki, szukają oszczędności i wybierają mniej zaawansowane konstrukcje lub… sprawdzają dokładniej rynek i wybierają mniej znane rozwiązania, które oferują te same funkcje w wielokrotnie niższej cenie!
Na rynku bez problemu można znaleźć słuchawki, oferujące wszystkie wymienione wyżej funkcje, które nie będą jednocześnie bardzo drogie. Słuchawki mniej znanych producentów są ciekawą alternatywą głównie z dwóch powodów – oferują praktycznie te same funkcje i jakość dźwięku, przy czym kosztują kilkukrotnie mniej. Przykładem niech będą słuchawki kalifornijskiej firmy ERATO, które można kupić w Polsce już od 299 zł.