Strona główna Blog Strona 67

Quake Champions: Broń

Quake Champions
Quake Champions

Zgodnie z tradycją gatunku, gra daje nam do dyspozycji niezły arsenał broni, z których każda jest inna i sprawdza się lepiej w różnych sytuacjach.

Broń i amunicja mają przypisane kolory, dzięki czemu łatwo jest rozpoznać ją z daleka, oraz odnaleźć pasującą do niej amunicję.

Domyślnie pod prawym przyciskiem myszy mamy przybliżenie, które zwiększa celność, ale bardzo ogranicza ruchy i pole widzenia.

W Quake’u rozdzielamy broń na dwie grupy:

Hitscan – broń która zadaje obrażenia w momencie naciśnięcia spustu. (Rail Gun, Machinegun, Super Machinegun, Shotgun, Super Shotgun, Lighting Gun)

Projectile – broń z której po wystrzeleniu wylatuje pocisk, który leci do celu w określonym czasie i można się przed nim uchylić. (Nailgun, Super Nailgun, Rocket Launcher, Tri-bolt)

Quake nie posiada hitbox’ów, dzięki czemu trafienie w dowolną część ciała zabiera taką samą ilość obrażeń. Co za tym idzie, strzelenie w głowę nie daje dodatkowego bonusu.

 

W odróżnieniu od poprzednich odsłon serii na początku nie jesteśmy ograniczeni tylko do karabinu maszynowego. Jako broń startową można wybrać machinegun, shotgun, lub nailgun. Z uwagi na niskie zadawane przez nie obrażenia, zaleca się jak najszybciej znaleźć coś innego. Przed każdym odrodzeniem się możliwa jest zmiana broni startowej, oraz bohatera.

 

Gauntlet
Damage: 75 (300 Quad)

Wirujące ostrze do walki w zwarciu. Broń ta jest zawsze na wyposarzeniu, bez względu na wybór początkowej giwery i nie wymaga amunicji. Ma ogromny potencjał w połączeniu z Quadem, w każdym innym przypadku powinna być stosowana jako ostateczność.

 

Broń startowa

Machinegun
Damage: 8 (32 Quad)

Zadaje małe obrażenia ale z dość dużą prędkością. Zastosowanie na średnim i długim dystansie. Zastępuje go Super Machinegun po podniesieniu.

 

Shotgun
Damage: 80 (20 śrucin x 4) (320 Quad)

Powolna broń z całkiem mocnym kopem, jednak tylko na krótkim dystansie. Obrażenia zależne są od tego ile śrucin trafi w przeciwnika, a czym dalej tym rozrzut jest większy. Zastępuje go Super Shotgun po podniesieniu.

 

Nailgun
Damage: 12 (48 Quad)

Zadaje średnie obrażenia z dużą prędkością. Pociski lecą do celu dość długo, przez co trzeba celować tam, gdzie przeciwnik powinien być za chwilę. Broń skuteczna na bliskim i średnim dystansie. Zastępuje go Super nailgun po podniesieniu.

 

Broń główna

Heavy Machine Gun (żółty)
Damage: 10 (15 na zbliżeniu) (40/60 Quad)
Info: Zadaje rozsądne obrażenia z bardzo dużą prędkością. Ma większy rozrzut niż nailgun i lighting gun.

Plusy: Nie wymaga tak dużej precyzji jak inne bronie.
Minusy: Strzela dużo wolniej na zbliżeniu.
Wykorzystanie: Używaj, gdy jesteś otoczony kilkoma przeciwnikami. Łatwo możesz trafić na tych, którzy już zostali zranieni, dzięki czemu można bez problemu kogoś dobić. Idealny do wykańczania przeciwników. Użyteczny przeciwko słabszym przeciwnikom. Dobra broń do ostrzeliwania przeciwnika biegając wkoło niego. Użyteczna na średnim dystansie.

Super Shotgun (pomarańczowy)
Damage: 120 (30 śrucin x 4) (480 Quad)
Info: Dwie lufy dają podwójne obrażenia, za cenę dwóch naboi.

Plusy: Największe obrażenia z krótkiego dystansu.
Minusy: Bardzo krótki dystans, używać tylko gdy jest się blisko przeciwnika.
Wykorzystanie: Przeciwnicy widząc postać z shotgunem mogą starać się trzymać z daleka. Można takich zwabić przełączając na broń szybkostrzelną, a gdy przeciwnik podejdzie zdjąć go jednym strzałem z shotguna. Przydatny jest także, gdy ktoś siedzi nam na karku, oraz w wąskich korytarzach. Tak samo jak w przypadku zwykłego shotguna, obrażenia zależą od tego ile śrucin trafi w przeciwnika, i tak samo z odległością od celu rozrzut jest coraz większy i coraz trudniej zmieścić w celu chociaż dwie śruciny. Chociaż z bliska obrażenia te są ogromne, większe nawet od rakiet, to przez powolne przeładowanie, celność jest tutaj podstawą.

Super Nail Gun (niebieski)
Damage: 20 (80 Quad)
Info: Ma większą szybkostrzelność niż startowy nail gun.

Plusy: Największą zaletą jest penetracja zbroi.
Minusy: Łatwo można uniknąć obrażeń uchylając się przed nadlatującymi pociskami.
Wykorzystanie: Tylko wprawieni gracze będą w stanie w pełni wykorzystać moc tej broni, gdyż naboje potrzebują czasu aby dotrzeć do celu, przez co przewidywanie ruchów przeciwnika jest kluczowe. Jest to jedna z najszybszych broni w grze, która potrafi przebijać zbroję. Dodatkowo nailgun umożliwia wspinanie się po ścianach, ale nie działa na każdej powierzchni. Broń zadaje także małe obrażenia obszarowe, trzeba uważać, gdy przeciwnik znajdzie się blisko nas.

 

Tri-bolt
Damage: 105 (3 pociski x 35) (500 Quad)
Info: Nowość w inwentarzu gry, czyli zmodyfikowany spadkobierca granatnika.

Plus: Strzela trzema pociskami naraz, które eksplodują po chwili (0.6s), lub po trafieniu w cel.
Minus: Niska szybkostrzelność i ograniczony zasięg.
Wykorzystanie: Przydatny do pilnowania znajdziek, wyceluj nie w przeciwnika, a w Zbroję, którą chce zebrać i zalej ją serią wybuchających pocisków. Przydatny na średnim dystansie, z uwagi na obrażenia obszarowe wybuchających pocisków może zadać obrażenia właścicielowi w walce w zwarciu. Przydatny jako ogień zaporowy, gdy nas gonią.

 

Lightning Gun (błękitny)
Damage: 6 (24 Quad)
Info: Generuje wiązkę błyskawic, która rani przeciwników z dużą prędkością.

Plus: Bardzo duża szybkostrzelność, bardzo duże obrażenia na sekundę.
Minus: Ograniczony zasięg, małe obrażenia od pojedynczego strzału, dodatkowo wydaje buczący dźwięk gdy jest trzymany w ręku.
Wykorzystanie: Używany na średnim i większym dystansie pozwala powoli zmniejszać życie przeciwników. Bardzo efektywny, gdy przeciwnik jest w powietrzu. Nemezis ciężkich czempionów, którzy poruszają się wolniej, przez co łatwiej utrzymać na nich cel.

 

Rocket Launcher (czerwony)
Damage: 100 + obrażenia obszarowe od wybuchu (400 Quad)
Info: Duże obrażenia, jest to druga pod względem siły ognia broń w grze, ale też przed ostatnia pod względem szybkostrzelności.

Plus: Rakiety generują spore zniszczenia na dużych obszarach. Trzymana w ręku nie wydaje dźwięku.
Minus: Jest dość wolno strzelna.
Wykorzystanie: Bezpośrednie trafienie jest niezwykle mocne, ale łatwo go uniknąć. Dzięki obrażeniom obszarowym standardową taktyką jest strzelanie w ścianę, a nawet lepiej w podłogę w pobliżu przeciwnika. Wymaga jednak przewidywania jego ruchów. Dodatkowo pozwala na wykonanie rocket jump’a (strzał pod nogi z jednoczesnym podskokiem), który pozwala szybko przemieścić się w czasie walki, lub dotrzeć na normalnie nie dostępną pozycję. Trick ten okupiony jest jednak utratą sporej porcji życia i zbroi. Broń bardzo efektywna gdy ostrzeliwuje się przeciwnika z wyżej położonego miejsca, dobra na krótkim (uwaga na obrażenia obszarowe!) i średnim dystansie.

 

Rail Gun (zielony)
Damage: 90 (360 Quad)
Info: Tutejsza broń dla snajpera. Jest bardzo silna, ale też najtrudniejsza w obsłudze.

Plus: Strzela wiązką energii, która zadaje ogromne obrażenia każdemu, kto znajdzie się na jej drodze.
Minus: Bardzo niska prędkość ataku, dość długi czas lądowania między strzałami.
Wykorzystanie: Efektywna na dalekim dystansie. Najczęściej używana, gdy przeciwnik stara się podnieść bron lub zbroję, co daje nam moment w którym przeciwnik jest w jednym miejscu przez dłuższa chwilę. Efektywna też, gdy przeciwnik jest w powietrzu, gdzie nie może zbytnio zmienić trajektorii lotu, a oszacowanie gdzie się za chwilę znajdzie jest dużo prostsze. Aby unikać trafienia z raila wystarczy nieregularnie przemieszczać się na boki a nawet zatrzymywać na chwilę ale tylko po oddaniu strzału przez przeciwnika.

 

Darmowa gra Yoku’s island Express

Gra dostępna za darmo w serwisie > EpicGames <

Nie daj się hakerom – jak skutecznie się chronić?

bezpieczeństwo danych

Nasza tożsamość potwierdzana jest na rozmaite sposoby: hasła, kody, linie papilarne. Celem jest jak najlepsza ochrona danych. Jak najskuteczniej bronić się przed cyberwłamaniami?

  • Dyrektywa PSD2 reguluje świadczenie elektronicznych usług płatniczych. Dzięki niej banki stosują 2FA – uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
  • Jedną z najpopularniejszych metod uwierzytelniania są kody wysyłane przez wiadomości SMS.
  • Najbezpieczniej używać więcej niż dwóch sposobów potwierdzania tożsamości, niezależnie z jakiej cyfrowej usługi korzystamy


Przykłady cyberataków i oszustw opartych na przechwyceniu danych można mnożyć. Wystarczy wspomnieć choćby niedawną próbę wyłudzenia danych dostępowych do skrzynek mailowych posłów czy coraz częstszy phishing, czyli podszywanie się pod usługodawców i np. żądanie uregulowania rzekomej zaległej płatności. Hakerzy nie próżnują, a nam pozostaje dbać o bezpieczeństwo. Jedno jest pewne, by chronić dostęp do naszych danych, nie wystarczy samo hasło, o które zresztą trzeba również szczególnie zadbać.

sms_api_NEGATIVE.png

Ochrona dostępu

Jeśli mówimy o zabezpieczaniu cennych informacji, rozróżniamy trzy kluczowe pojęcia, które często są mylnie stosowane: identyfikacja, uwierzytelnienie i autoryzacja. Identyfikacja to wskazanie tożsamości, czyli np. podanie loginu lub nazwy użytkownika, uwierzytelnienie jest jej potwierdzeniem (np. hasłem lub kodem), z kolei autoryzacja – przyznaniem prawa dostępu do danych.

W codziennym życiu przechodzimy przez ten proces wielokrotnie: korzystając ze smartfona, logując się do różnego rodzaju systemów czy wykonując transakcje płatnicze. Chronimy w ten sposób dostęp do danych i pieniędzy, zabezpieczamy też zmianę hasła czy konfigurację konta. Sposoby dodatkowego uwierzytelniania przeszły niemałą ewolucję – dzisiaj trudno sobie wyobrazić, że wykonując przelewy posługiwaliśmy się np. kartami kodów ze zdrapkami (które łatwo mogły dostać się w niepowołane ręce). Pierwszym krokiem w kierunku aktualnego stanu rzeczy, były tokeny GSM, czyli aplikacje na telefon generujące kody. Niebawem pojawiły się kody wysyłane SMS-em.

Bezpieczny SMS

– Uwierzytelnianie za pomocą kodów wysyłanych przez SMS zyskało ogromną popularność i dzisiaj jest stałym elementem np. korzystania z bankowości elektronicznej. SMS-y cenione są przede wszystkim za prostotę i powszechną dostępność. Jeśli dbamy o bezpieczeństwo naszego telefonu, do przechwycenia danych dochodzi bardzo rzadko. Oczywiście zawsze należy dokładnie czytać treść wiadomości, zanim zatwierdzimy transakcję płatniczą czy klikniemy w link – mówi Maja Wiśniewska z SMSAPI, firmy oferującej usługi masowej wysyłki wiadomości, w tym dla sektora finansowego.

– Aby uwierzytelnienie było skuteczne należy także odpowiednio zabezpieczyć urządzenie, z którego korzystamy. Oznacza to, że jeżeli na nasz telefon otrzymujemy kody uwierzytelniające, dostęp do niego powinien być chroniony np. odciskiem palca lub PIN-em. Poza tym treść SMS-a nie powinna pokazywać się na wygaszaczu, zatem konieczne jest wyłączenie wyświetlania wiadomości na ekranie blokady. Wszystko po to, aby zapobiec zdobyciu danych przez cyberprzestępcę, jeżeli odgadnie hasło i login – dodaje Łukasz Mitera, IT System Security & Audit Specialist w SMSAPI.

Potencjalne zagrożenie stanowi też przechwycenie karty SIM, która identyfikuje i zabezpiecza połączenie telefonu z siecią.  – Mówi ona operatorowi telefonii komórkowej “Cześć, tu jestem! Przekazuj połączenia i SMS-y skierowane do określonego numeru na ten telefon!” i jednocześnie zapewnia, że nawet jeśli ktoś podsłuchując sieć komórkową przechwyci wiadomość albo połączenie skierowane do pewnego numeru, nie będzie w stanie ich odszyfrować – tłumaczy Jakub Kluz, Product Manager w SMSAPI. – Jest fundamentalnym komponentem relacji operator-abonent, który słusznie wymaga szczególnej ochrony. Bardzo rzadko zdarza się, że ktoś próbuje podszyć się pod kogoś, kim nie jest i otrzymać duplikat starej albo kompletnie nową kartę SIM zarejestrowaną na kogoś innego. Skala przygotowań do takiego procederu i wysiłek, włożony w poznanie konkretnej ofiary jest znaczny, ryzyko wykrycia też jest duże, celami oszustwa w przeważającej części są osoby o dużej decyzyjności. Tego typu działania są więc bardzo sporadyczne.

Oprócz transakcji płatniczych, kody SMS mają szerokie zastosowanie w wielu innych  obszarach, gdzie potrzebne jest potwierdzenie tożsamości. Wykorzystywane są do weryfikacji dostępu do kont (np. Google) i aplikacji (np. Booking, Tinder), zmian haseł, aktywowania usług  czy w elektronicznym podpisywaniu dokumentów.  Alternatywnym sposobem uwierzytelniania są rozwijane coraz częściej w bankowości elektronicznej specjalne, przeznaczone do tego aplikacje mobilne, do których dostęp zabezpieczony jest PIN-em lub odciskiem palca.

Więcej niż jeden składnik

Uwierzytelnianie nabrało nowego znaczenia wraz z wejściem życie we wrześniu 2019 r. unijnej dyrektywy PSD2 regulującej świadczenie cyfrowych usług płatniczych. Istotnym jej elementem jest rozporządzenie dotyczące tzw. silnego uwierzytelnienia. Zobowiązuje ono banki do częstszego wykorzystywania uwierzytelniania dwuskładnikowego 2FA (2 Factor Authentifcation), zatem składającego się z dwóch części. Według przepisów elementy te dzielą się na trzy kategorie: wiedza (co wiem? czyli np. hasło), posiadanie (co mam? np. kod SMS) oraz cecha klienta (kim jestem? np. odcisk palca). Żeby wykonać transakcję elektroniczną, klient musi użyć dwóch z nich, by zweryfikować swoją tożsamość. Co ważne, naruszenie jednego z tych sposobów, nie osłabia wiarygodności pozostałych. – Choć nie ma takich przepisów, zdecydowanie warto tę zasadę stosować także przy korzystaniu z innych elektronicznych usług, jak choćby poczty e-mail. Dzięki temu znacznie ograniczymy ryzyko cyberwłamania. W przypadku logowania się do konta, podobnie jak w bankowości, jedną z najpopularniejszych metod są SMS-y z kodami – wyjaśnia ekspertka SMSAPI.

Kolejną opcją są aplikacje, np. Google Authenticator i Microsoft Authenticator generujące kody. Jeszcze inny sposób, który zapobiega ryzyku np. przejęcia numeru telefonu to użycie specjalnego klucza U2F – fizycznego urządzenia wpinanego w port USB komputera (niektóre modele pozwalają łączyć się ze smartfonem). W taki właśnie sprzęt postanowiono wyposażyć parlamentarzystów po niedawnej aferze z atakiem na ich konta. Ciekawym obszarem jest biometria. Obecnie powszechnie wykorzystywany jest odcisk palca. Apple w swoich telefonach rozwija Face ID, czyli mapowanie twarzy, a Samsung – skanowanie tęczówki oka. Oprócz cech fizycznych, unikalną właściwością jest też nasze zachowanie. Wykorzystuje to biometria behawioralna. Szybkość pisania, sposób przewijania stron czy trzymania telefonu – są analizowane przez czujniki ruchu i sztuczną inteligencję. Zatem system monitorujący aktywność w smartfonie może szybko rozpoznać jakiekolwiek zachowania odbiegające od “naszego” wzorca i zablokować dostęp.

Wyścig z hakerami trwa, sposobów uwierzytelniania jest coraz więcej. Eksperci przedstawiają rozmaite analizy poziomu ich bezpieczeństwa, ale jedno jest pewne – żeby jak najlepiej spełniały swoje zadanie trzeba używać kilku równocześnie. Zatem następnym etapem po uwierzytelnianiu dwuskładnikowym jest MFA (Multifactor Authetification) czyli uwierzytelnianie wieloskładnikowe, które zakłada stosowanie więcej niż dwóch metod. Oprócz wspomnianych wcześniej trzech kryteriów, pojawia się też czwarte dotyczące lokalizacji użytkownika (tu pomocny jest GPS). Dzięki temu cyberwłamywacz ma do pokonania więcej przeszkód, co znacznie utrudnia mu zadanie. Według Microsoftu stosowanie MFA może zapobiec niemal 100 proc. potencjalnych prób zdobycia hasła.

Mechanika działania loot packów i ich wpływ na grę – czy to zabija fun?

loot-pack

Loot packi czy też loot boksy, loot crates, budzą wiele kontrowersji wśród graczy. Niektórzy uważają je za zbytek łaski i próbę naciągnięcia graczy na wydawanie pieniędzy w ramach coraz bardziej popularnego systemu mikropłatności. Inni cenią sobie je za możliwość ulepszenia wyglądu bohatera, zdobycia dodatkowych skilli czy przedmiotów lub wzbogacenie rozgrywki. Początkowo można było kupować za prawdziwe pieniądze tylko kosmetyczne przedmioty lub poważne, duże dodatki do gry. Teraz dystrybutorzy oferują już bardzo szeroki zakres przedmiotów, często też takich, które nic nie wnoszą do gry i powinny być w niej od początku, i to budzi sprzeciw graczy.

Czym są loot crates?

Loot box, loot crate, prize crate czy loot pack to w grach wideo pewien przedmiot, który może być wymieniony na dalsze wirtualne przedmioty lub łupy w grze jak broń, zbroja, sprzęt, nowy awatar postaci czy gracza. Takie skrzynki z łupami to pewna forma monetyzacji dla dystrybutorów, bo gracze kupują je bezpośrednio lub kupują klucze, które dają możliwość ich odblokowania.

Losowość loot packów

Warto zwrócić uwagę na jedną rzecz, która jest jedną z przyczyn wielu wątpliwości narastających wśród graczy – coś, co sprawia, że jedni loot boksy uwielbiają, inni nienawidzą. Chodzi o losowość kupowania loot crates i tego, co w nic się dostanie. Podlega to randomizacji, co dla jednych czyni grę większą frajdą, innych zaś frustruje, bo nie mogą sobie wybrać nagrody. Wykorzystanie mikropłatności do losowania loot boksów jest obecne w bardzo popularnych grach jak Counter Strike: Global Offensive, Overwatch czy Dota 2. To gry, w które rozgrywane są turnieje e-sportowe, a fascynują się nimi miliony graczy. Dzięki loot boksom można tam zdobyć nową broń czy płaszcz dla postaci. Ponadto, są gracze, którzy zarabiają na lotach np. w CS:GO, bo potem odsprzedają je za prawdziwą kasę na rynku Steam.

Trochę jak sloty

W wyżej wymienionych grach, i wielu innych, otrzymanie lootów jest losowe. Otrzymujesz randomowe przedmioty kosmetyczne na stałe lub inne ulepszenia gry czy postaci. Otrzymanie legendarnej skórki z loot boxa można porównać trochę do automatów online i trafienia jackpota. Co ciekawe, zarówno odpakowywanie lotów np. w CS:GO, jak i gry w symulatorze kasyna są popularne ostatnio na Twitchu. Tysiące ludzi ogląda jak ktoś odpakowuje randomową skórkę lub próbuje sił w slotach – widać losowość tego typu rozgrywki przyciąga uwagę!

Kupowanie loot boksów i problem mikropłatności

Skąd to się wszystko wzięło? Jeśli chodzi o początek fenomenu kupowania loot boksów i systemu mikropłatności, to pierwszy i jednocześnie bardzo kontrowersyjny przypadek tego typu mechaniki pojawił się w kultowej już grze single player The Elder Scrolls: Oblivion. Wydawca gry, Bethesda, jako część eventu na prima aprilis 2006 roku udostępniło na Xbox 360 kosmetyczne przedmioty, w tym zbroję dla konia za 5 dolarów. To właśnie owa zbroja przeszła do historii, bo poza wyglądem, nie dawała żadnej nowej funkcji jak odporność na obrażenia czy więcej punktów życia. Co więcej, ponieważ to gra offline, to tą zbroją nie można było się nawet pochwalić przed znajomymi w sieci…

Rozwój mikropłatności

Mikropłatności, obecnie tak popularne i wciąż budzące kontrowersje, początkowo pozwalały jedynie na kupno drobnych kosmetycznych przedmiotów. Twórcy zgarniali prawdziwą kasę za wypuszczane pełnoprawne dodatki do gry. Oferowanie kilku dodatkowych rzeczy jak np. czapki, ubrania dla postaci w Team Fortress 2 nie budziło większych sprzeciw. Podobnie jak dodanie borni, zbroi i innych przedmiotów użytkowych. Brało się to stąd, że można było także zdobyć te przedmioty podczas rozgrywki dzięki kolejnym osiągnięciom lub biorąc udział w eventach czasowych. Kto chciał grać i po kolei odblokowywać itemy, to właśnie tak robił, kto był niecierpliwy to mógł wydać kasę i zgarnąć loota. To, co teraz oburza graczy, to widoczna chęć wyciągania z ich pieniędzy od dystrybutorów dzięki rozbudowanemu systemowi mikropłatności za looty z przedmiotami, które normalnie powinny być w standardzie gry, są zupełnie niepotrzebne lub jest ich tyle, że aby zdobyć je wszystkie, trzeba wydać fortunę… Przykładowo w Star Wars Battlefront 2 gracze wyliczyli, że potrzeba jest aż 7000 zł, by zdobyć całą zawartość skrzynek i to przy dobrej passie w losowaniu kart!

Da się jednak inaczej

Są oczywiście jednak przykłady gier, w których system lootów jest dobrze opracowany, a gracze nie muszą wydawać fortuny na kosmetyczne przedmioty, np. World of Tanks czy WarThunder. Warto też wiedzieć, że obecnie organizacje zajmujące się oceną gier wideo – w Ameryce Północnej to Entertainment Software Ratings Board (ESRB), a w Europie Pan European Game Information (PEGI) – wymagają, by na grach dodane były adnotacje jak „Zakupy w grze (w tym przedmioty losowe)” – przez ESRB, oraz „Zawiera płatne przedmioty losowe” – przez PEGI.

WOW – Krzyżówka dnia 3 Września Odpowiedzi(3.09.2021)

WOW – Krzyżówka dnia 3 Września Odpowiedzi(3.09.2021)

STATEK

KASTET

SETKA

ATEST

SEKTA

TEKST

TEKA

TAKT

TEST

ETAT

STEK

SET

KAT

TAK

AKT

WOW – Krzyżówka dnia 3 Września Odpowiedzi(3.09.2021)

WOW – Krzyżówka dnia 2 Września Odpowiedzi(2.09.2021)

PRZODEK

PERKOZ

KREDO

KOPER

POKER

PRZED

ZERO

RZEP

KOD

POR

POD

ODE

ROK

WOW – Krzyżówka dnia 2 Września Odpowiedzi

Przywitaj nowy rok szkolny razem z Adata

adata-nowy-rok-szkolny

Czy wasze komputery są gotowe na rozpoczęcie roku szkolnego? Jeśli nie, to firma Adata przychodzi wam z pomocą. W ramach kampanii Back to School macie szansę wygrać peryferia komputerowe oraz kupić najpopularniejsze produkty marki w promocyjnych cenach.

Niezawodny komputer to narzędzie, które jest niezbędne zarówno podczas nauki w szkole,na studiach, jak i w codziennym życiu. Bogate oferty firm produkujących sprzęt nie ułatwiają podejmowania decyzji. W związku z tym, marka Adata wyszła naprzeciw potrzebom swoich klientów i stworzyła dla nich poradnik z przeglądem gotowych zestawów komputerowych, wyróżniając w nim różne warianty cenowe i indywidualne potrzeby użytkowników.
Ponadto od 31 sierpnia do 20 września, fani marki mogą korzystać z licznych promocji na sprzęt i kupić swoje wymarzone produkty w niższych cenach. Zniżkami objęte są m.in. dyski i moduły pamięci:

  • SSD Adata SD600Q 480GB przeceniony z 299 zł na 259 zł,
  • Gammix S11 Pro 512GB przeceniony z 319 zł na 269 zł,
  • Adata HD710 Pro 2TB przeceniony z 319 zł na 295 zł,
  • Gammix S50 Lite 512GB przeceniony z 349 zł na 299 zł,
  • Gammix D20 16GB przeceniony z 419 zł na 349 zł.

Zagraj w memory i zdobądź niesamowite nagrody

Kto z nas nie grał w memory w dzieciństwie? Adata przywołuje te wspomnienia w swoim konkursie, którego zasady są banalnie proste. Wystarczy zaobserwować profile marki na Facebooku i Instagramie, znaleźć pary identycznych lub uzupełniających się kart w możliwie jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszej liczbie kliknięć i wygrywać nagrody! Konkurs trwa do północy 20 września, a jego wyniki zostaną ogłoszone 30 września. Pośród nagród można znaleźć kultowe produkty od Adata i XPG, m.in. Gammix S70, Spectrix D50, Gammix S11 Pro czy słuchawki XPG Precog, lub myszkę XPG Primer.

Wszystkie informacje związane z akcją Back to School można znaleźć na tej stronie: https://events.adata.com/41787/PL-back-to-school-20270

Nie zwlekajcie i dołączcie do zabawy. Macie czas do 20 września.

WOW – Krzyżówka dnia 1 Wrzesień Odpowiedzi

PORÓD

ODPÓR

SPOD

POŚRÓD

SPOŚRÓD

ODÓR

OPÓR

POR

SPÓR

RÓD

DROPS

SPÓD

POD

Words of Wonders Krzyżówka dnia – 1 Wrzesień Odpowiedzi

Polecamy również: Mechanika działania loot packów i ich wpływ na grę – czy to zabija fun?

Aktualizacja w Brawl Stars

Brawl Stars to darmowa gra mobilna stworzona przez studio Supercell. Jest to strzelanka z perspektywy trzeciej osoby na arenie online. Gra posiada wiele różnych trybów m.in. battle royal, które dostarczają mnóstwo zabawy.

Nowa postać w Brawl Stars – Ash. Ash to chromatyczny zadymiarz , wpada w furię gdy przyjmuję lub zadaje ciosy. Furia(fury) sprawia, że staje się szybszy i groźniejszy. Podstawowym atakiem tej postaci jest uderzenie miotłą (broom strike). Super umiejętnością Ash są zrobotyzowane szczury (robotic rats), które wybuchają przy kontakcie z przeciwnikiem, zadając mu obrażenia i podnosząc poziom furii. Gadżetem tej postaci jest pigułka uspokojenia, gdy weźmie ją odzyskuje zdrowie, im więcej furii tym więcej zdrowia odzyska.

Dodano nowy tryb Starcie+ (The Clash+), działa tak jak Starcie Solo, z wyjątkiem tego, że za pokonanie przeciwnika dostaje się 1 pucharek, a będąc pokonanym traci się jeden. Dodano nowe animowane bannery do niektórych trybów w Brawl Stars.

prowadzono wiele skinów i ulepszeń wizualnych bohaterów. Poprawiono szatę graficzną Brawl Stars. i błędy w rozgrywce. Wprowadzono wiele zmian w UI i Menu m.in. listę znajomych.

Darmowa gra Automachef

Gra dostępna za darmo w serwisie > EpicGames <

Polecamy również: Mechanika działania loot packów i ich wpływ na grę – czy to zabija fun?