RollerCoaster Tycoon 3 Complete dostępny za darmo jako kolejny prezent od > EpicGames <

W lipcu tego roku YouTube w Polsce zanotował 18,55 mln użytkowników[1]. Obecnie w naszym kraju przeszło 100 kanałów posiada ponad milion subskrybentów[2]. To pokazuje, że YouTuberem może zostać niemal każdy, a jeśli będzie tworzył atrakcyjne treści, to bez problemu znajdzie swoich odbiorców. Niezbędny do tego typu działań, oprócz dobrego pomysłu na content, jest odpowiedni sprzęt, który pozwoli na produkcję materiałów w wysokiej jakości.
Odbiorców nie brakuje
YouTube jest obecnie najpopularniejszym serwisem wideo w Polsce. Według badania Gemius/PBI, w lipcu tego roku odwiedziło go aż 68,6% wszystkich internautów, czyli 18,55 mln użytkowników. Jeszcze bardziej imponująca jest liczba wyświetleń filmów, która w tamtym okresie przekroczyła 940 mln[3]. Nie powinien dziwić fakt, że znaczną część wyświetleń wygenerowały materiały najpopularniejszych twórców internetowych. Zaliczają się do nich m.in. Karol ”Blowek” Gązwa, Stuart “Stuu” Burton, Karol “Friz” Wiśniewski czy Remigiusz “reZigiusz” Wierzgoń. Wymienieni influencerzy łącznie mają powyżej 15 mln subskrypcji oraz przeszło 4 mld wyświetleń[4]. Warto dodać, że w naszym kraju więcej niż 100 kanałów w popularnym serwisie z filmami posiada ponad milion subskrybentów[5]. Pozostałe kilkaset zgromadziło minimum 100 tys. stałych widzów[6]. To pokazuje, że odbiorców contentu wideo w Polsce zdecydowanie nie brakuje.
Sława i dobre zarobki
Bycie popularnym twórcą internetowym wiąże się nie tylko z ogromną popularnością, ale także z nakładem pracy i odpowiedzialnością za swoich widzów. W większości przypadków gwiazdy internetu przygotowywanie treści wideo traktują jak pełnoetatową pracę, która oprócz sławy może przynieść korzyści finansowe. Według różnych danych szacuje się, że w Polsce możliwe jest otrzymanie ok. 1,5-4,5 zł za każde 1000 wyświetleń filmu w serwisie YouTube, w zależności od rodzaju kanału, prezentowanych treści oraz popularności. W przypadku najbardziej zanych twórców zarobki mogą zatem sięgać kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych miesięcznie. Do tego dochodzą środki ze współprac reklamowych. Według badania przeprowadzonego przez agencję GetHero oraz portal APYnews, w 2017 roku polscy YouTuberzy zarabiali średnio od 1,5 tys. do prawie 30 tys. zł za jednorazową współpracę komercyjną z marką, a niektóre z nich były wyceniane nawet na ponad 100 tys. Średnio twórca działający w tym serwisie zarabiał ponad 9 tys. zł miesięcznie. Warto wspomnieć, że od tamtego czasu wiele się zmieniło.
Czy ciekawy content to klucz do sukcesu?
Obserwując najpopularniejszych YouTuberów na świecie oraz w Polsce, można dojść do wniosku, że jednym z najważniejszych elementów działalności na tej platformie jest ciekawy i jasno sprecyzowany content. To właśnie on przyciąga widzów i generuje wyświetlenia, które są o wiele cenniejsze niż same subskrypcje. Potwierdziły to pierwsze tygodnie obowiązywania obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa w Polsce. Według analiz agencji GetHero, w dniach od 16 do 22 marca (czyli tuż po ogłoszeniu decyzji rządu o odwołaniu zajęć w placówkach oświatowych) liczba wyświetleń na kanałach ponad 100 polskich twórców wzrosła o 30%, natomiast łączny czas oglądania ich treści wydłużył się o 17 procent względem okresu od 6 do 12 stycznia (czyli przed feriami zimowymi). Wyniki badania Gemius/PBI pokazują natomiast, że w lipcu tego roku polscy użytkownicy spędzali w serwisie średnio 14 minut i 11 sekund[7]. Podobną długość mają materiały najpopularniejszych twórców na YouTube. Karol “Friz” Wiśniewski zdobył swoją popularność publikując kilkunastominutowe vlogi, pokazujące codzienne życie jego ekipy, pełne różnych wyzwań i śmiesznych sytuacji. To pokazuje, jak ważny jest odpowiedni pomysł na content i konsekwencja w jego realizacji. Kolejnym ciekawym przykładem jest Karol “Blowek” Gązwa, któremu obecnie największą widownię przysparza testowanie popularnych lifehacków z TikToka. Twórcy doskonale znają trendy oraz swoich widzów, a także wiedzą, jakie materiały ich interesują. Nie chcą zmieniać swoich treści, ponieważ może to wpłynąć na utratę fanów. Często współpracując z markami, sami proponują więc sposób promocji, dopasowany do wszystkich tych czynników.
Dobry content nie wystarczy
Tworzenie spójnych treści, odpowiadających osobowości twórcy oraz wpisujących się w potrzeby odbiorców to tylko jeden krok w drodze do sukcesu. Mimo że wideo można dziś kręcić telefonem komórkowym, to warto zainwestować w lepszy sprzęt, który umożliwi nagrywanie materiałów w najwyżej jakości. To inwestycja, która w przyszłości może zwrócić się z nawiązką. Na rynku dostępnych jest wiele kamer oraz aparatów z różnych półek cenowych. To drugie rozwiązanie będzie bardzo dobre przede wszystkim dla osób planujących nagrywanie statycznych ujęć, skupiających uwagę na człowieku lub jakimś przedmiocie. Dzięki aparatom możliwe będzie uzyskanie dokładnych kadrów o niskiej głębi ostrości, umożliwiającej wyostrzenie pojedynczego obiektu.
Olympus OM-D E-M5 Mark III + M.ZUIKO DIGITAL EZ-M1442-2 R + LS-P1Warto pamiętać o tym, że aparat co do zasady będzie bardziej uniwersalnym rozwiązaniem dla twórcy internetowego. Umożliwi mu bowiem nie tylko nagrywanie filmów, ale także wykonywanie zdjęć. Te ostatnie mogą się przydać m.in. do tworzenia miniaturek filmów lub ciekawego contentu w pozostałych mediach społecznościowych. O tym, jak ważne jest komunikowanie się w kilku kanałach może świadczyć sukces Karola “Friza” Wiśniewskiego (4,09 mln subskrybentów na YouTube, 2,5 mln obserwujących na Instagramie, 173 tysiące polubień na Facebooku) czy Remigiusza “reZigiusza” Wierzgonia (4,03 mln subskrybentów na YouTube, 1,4 mln obserwujących na Instagramie, 1,07 mln polubień na Facebooku).
Najlepszą opcją dla początkującego YouTubera będzie urządzenie z wymienną optyką, które sprawi, że możliwości jego wykorzystania będą jeszcze większe. Do wyboru pozostają aparaty bezlusterkowe oraz lustrzanki. Zaletą tych pierwszych jest przede wszystkim szybszy i sprawniej działający autofokus (w klasycznych lustrzankach cyfrowych jest on oparty na detekcji fazy i w związku z tym podczas nagrywania trzeba ustawiać ostrość ręcznie). Dużą wygodę w przypadku wyboru bezlusterkowca daje także wizjer elektroniczny, który umożliwia podgląd na żywo podczas filmowania (w przypadku lustrzanek trzeba korzystać z wyświetlacza). Uzupełnieniem wielofunkcyjnego aparatu bezlusterkowego, który – podobnie jak lustrzanka – ma możliwość wymiany optyki, powinien być odpowiedni rejestrator dźwięku. Dzięki takiemu urządzeniu głos twórcy będzie czysty i wyraźny, oddając jego oryginalną barwę. Połączenie wysokiej jakości obrazu i dźwięku sprawi, że treści będą przyjemniejsze dla odbiorców. Dobry aparat i rejestrator dźwięku to podstawowy sprzęt, w który powinien zaopatrzyć się każdy vloger.
Optymalnym wyborem dla początkującego YouTubera będzie bezlusterkowiec ze średniej półki cenowej, taki jak np. Olympus OM-D E-M5 Mark III. Gwarantuje on nagrywanie w C4K i 4K, co przekłada się na wysoką jakość obrazu. Przede wszystkim jednak posiada wbudowany 5-osiowy system stabilizacji obrazu, dzięki któremu używanie statywu nie jest konieczne, a nagrywanie z ręki nie psuje ujęć. Uzupełnieniem takiego aparatu może być rejestrator LS-P4, który da się wykorzystać nie tylko jako samodzielne urządzenie do nagrywania, ale także jako mikrofon na kamerze. Na rynku dostępny jest również w specjalnym zestawie dla vlogerów, do którego dołączony jest przewód 3,5 mm i adapter, który umożliwia łatwe podłączenie rejestratora do aparatu. Dużą zaletą jest także znajdująca się w komplecie osłona przeciwwiatrowa, która spełnia bardzo ważną rolę, eliminując szum w trakcie nagrywania na zewnątrz – tłumaczy Michał Ciesielski, Ekspert Olympus, specjalizujący się w rejestratorach dźwięku. – W zależności od tworzonych treści, warto także postawić na odpowiedni obiektyw. Przykładowo, do nagrywania vlogów z podróży przyda się szerokokątna optyka, która pozwala na lepszą stabilizację obrazu i daje możliwość nagrywania w szerszych kadrach. Zwykłe wideo, takie jak np. tutoriale, można natomiast nagrywać standardowymi obiektywami o ogniskowych od 30 do 50 mm – dodaje.
Wytrzymałość, waga i rozmiar
Poza odpowiednią jakością obrazu i dźwięku, którą gwarantują nowoczesne urządzenia, niezwykle cenne mogą okazać się również ich niektóre cechy fizyczne. W przypadku aparatu dużym plusem może być wytrzymała konstrukcja, uszczelniana obudowa oraz idąca za tym odporność na pył, zachlapania i mróz. Dzięki temu urządzenie może być wykorzystywane w różnych warunkach pogodowych. Tego typu sprzęt powinien bez problemu poradzić sobie chociażby z drobnymi zachlapaniami. W przypadku wagi zalety znów są po stronie aparatów bezlusterkowych, które są znacznie lżejsze i mniejsze niż przeciętne lustrzanki. Wiele bezlusterkowców waży poniżej pół kilograma, natomiast szerokość niektórych modeli wynosi zaledwie 12,5 centymetra. Takie urządzenie bez problemu można zabrać ze sobą wszędzie, ponieważ zmieści się nawet do kieszeni. To dodatkowo zwiększa uniwersalność i możliwości jego wykorzystania.
Olympus OM-D E-M5 Mark III + LS-P4Dodatkowe akcesoria
Posiadając odpowiedni sprzęt do nagrywania, można zastanowić się nad kolejnymi gadżetami, które mogą ułatwić przygotowywanie treści początkującemu twórcy. Mowa tutaj m.in o takich dodatkach, jak tło w jednolitym kolorze (tzw. greenscreen), które przyda się na etapie postprodukcji, czy statyw, pozwalający ustabilizować obraz w czasie samodzielnego nagrywania filmów. Przydatne mogą okazać się także lampy studyjne, które doświetlą ujęcia nagrywane w pomieszczeniach, eliminując w ten sposób zbędne cienie, czy też lepiej podkreślając detale. Wspomniane gadżety można kupić już za kilkaset złotych. Nieco bardziej wymyślnym akcesorium będzie natomiast gimbal, który umożliwi kręcenie płynnych ujęć, zbliżonych do tych z profesjonalnych filmów. Planując zakup aparatu, rejestratora dźwięku, obiektywu oraz dodatkowych akcesoriów warto pamiętać, że o karierze początkującego YouTubera decyduje nie tylko dobry sprzęt, ale także samodyscyplina, dobry pomysł oraz odpowiedni content, dostosowany do potrzeb odbiorców.
XPG, dostawca systemów, komponentów i gamingowych urządzeń peryferyjnych, przedstawia swój pierwszy mini komputer do gier – XPG GAIA. Najnowszy produkt tajwańskiego producenta jest dedykowany graczom, którzy potrzebują mocnego, a zarazem małego komputera, który nie będzie zajmował zbyt dużej przestrzeni na biurku.

XPG GAIA to mini komputer, który jest oparty na zestawie Intel NUC 9 Extreme – Ghost Canyon. Wyposażony jest w ośmiordzeniowy procesor Intel Core i9-9980HK działający z częstotliwością do 5,0 GHz. Jak zapewnia producent, dzięki niskiemu TDP wynoszącemu 45W, komputer generuje również mniej ciepła i zużywa mniej energii. Co więcej, XPG GAIA można wyposażyć w dodatkową kartę graficzną o długości do 202 mm, aby NUC mógł sprostać wymaganiom nowych gier.
Dzięki kompaktowej obudowie o pojemności 5 litrów XPG GAIA pozwala zaoszczędzić miejsce na biurku i tym samym utrzymać porządek. Niewielki rozmiar komputera sprawia, że idealnie nadaje się do mniejszych przestrzeni, takich jak pokoje wieloosobowe, apartamenty typu studio. czy małe biura. Małe gabaryty urządzenia sprawiają, że stosunkowo łatwo przenosić sprzęt z miejsca na miejsce. Ponadto, warto zwrócić uwagę na minimalistyczny wygląd zewnętrzny komputera, tj. boczne panele z siatki. Sprawiają, że z jednej strony komputer jest lepiej chłodzony niż w przypadku notebooków, z drugiej – swoim designem pasuje niemal do każdego pokoju.

XPG GAIA jest wyposażony w 32 GB (2×16 GB) pamięci RAM o taktowaniu 3200 MH, zapewnia najwyższą stabilność i zapierającą dech w piersiach szybkość pracy. Jednocześnie wspiera technologię Intel XMP 2.0 dla bezproblemowego i stabilnego podkręcania. We wnętrzu mini komputera od XPG znajdziemy wielokrotnie nagradzany dysk XPG SX8200 Pro, który zapewnia sekwencyjne prędkości odczytu / zapisu do 3500/3000 na sekundę. Produkt wyposażony jest również w mocny, ale bardzo wydajny zasilacz w standardzie ATX o mocy 500W z certyfikatem 80 Plus Platinum od Flex, który może utrzymać niski poziom hałasu do 40 dB, zapewniając minimalne zakłócenia ciszy.

Ponadto, komputer XPG GAIA obsługuje Wi-Fi 6,dzięki czemu może połączyć się jednocześnie z większą liczbą urządzeń. Tym samym poszerzyć zasięg transmisji wymiany danych. Użytkownicy nowego mini komputera od XPG skorzystają z technologii Thunderbolt 3, która zapewnia bezproblemową łączność z dodatkowymi monitorami i innymi urządzeniami zewnętrznymi.

Komputer XPG GAIA aktualnie jest dostępny na rynku amerykańskim oraz japońskim. Więcej informacji na temat specyfikacji komputera znajdziesz na stronie: www.xpg.com
Gra dostępna za darmo bezpośrednio na > Steam <
aby przypisać ją do swojego konta wystarczy kliknąć ikonę Zagraj

Trzecią, najciekawszą z tym rzucie, propozycją jest gra Watch Dogs 2 dostępna za darmo w > Epicgames <

Olympus informuje o prowadzonych pracach nad nowym oprogramowaniem, które umożliwi podgląd i rejestrację danych wideo w formacie RAW z aparatów Olympus OM-D E-M1X i E-M1 Mark III na rekorderze Atomos Ninja V HDR. Premiera oprogramowania planowana jest na zimę 2020.Prace prowadzone są wspólnie z firmą Atomos. Dane na rekorderze Atmos Ninja V są zapisywane w formacie Apple ProRes RAW, który ułatwia późniejszą edycję materiału. Takie rozwiązanie pozwala na większą elastyczność w profesjonalnej postprodukcji wideo, ułatwiając m.in. korekcję ekspozycji i dostosowanie kolorystyki zarejestrowanego materiału.OM-D E-M1 Mark III z zamontowanym rejestratorem ATOMOS NINJA VOlympus będzie kontynuował prace nad rozwojem zaawansowanych technologii produkcji wideo, udoskonalając rozwiązania ułatwiające rejestrowanie wysokiej jakości materiałów filmowych dzięki kompaktowym i lekkim produktom systemu Mikro Cztery Trzecie. Zapewniają one niezwykłą mobilność i możliwość filmowania z ręki dzięki wykorzystaniu wydajnej, 5-osiowej stabilizacji obrazu umieszczonej w korpusie aparatu.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
OLYMPUS Polska Sp z o.o.
ul. Wynalazek 102-677 Warszawa, Polska
Tel: +48 22 366 00 77
E-mail: biuro.polska@olympus-europa.com
https://www.olympus.pl/
https://partner.olympus.pl/
O firmie Atomos
Atomos jest firmą, która pomaga kreatywnym profesjonalistom w pokonywaniu barier technologicznych, tworząc łatwe w użyciu, najwyższej jakości monitory i rekordery 4K i HD Apple ProRes. Produkty te oferują profesjonalnym producentom video szybszy, wyższej jakości i bardziej dostępny system produkcyjny, niezależnie od tego, czy przygotowują materiały dla social media, YouTube, TV, czy dla branży filmowej. Atomos potwierdza swoją filozofię koncentracji na potrzebach twórców, oferując innowacyjne produkty w przystępnej cenie. Firma opracowała system operacyjny Atomos OS przeznaczony do rekorderów wideo, z eleganckim i intuicyjnym interfejsem obsługiwanym przez ekran dotykowy. Jest także pierwszą firmą, która zaimplementowała format Apple ProRes RAW do pracy z kamerami kinowymi. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Australii, natomiast biura znajdują się w USA, Japonii, Chinach, UK i w Niemczech. Firma posiada także rozbudowaną sieć partnerów handlowych.
Strona internetowa Atomos: https://www.atomos.com/
O firmie Olympus
Misją firmy Olympus jest tworzenie rozwiązań przeznaczonych dla branży medycznej, nauk przyrodniczych, rozwiązań klasy przemysłowej, a także aparatów fotograficznych i urządzeń audio. Od ponad 100 lat Olympus koncentruje się na działaniach, które wpływają na poprawę zdrowia, bezpieczeństwa oraz jakości życia poprzez pomoc w rozpoznawaniu, zapobieganiu i leczeniu chorób, wspieranie badań naukowych, a także ułatwiając rejestrację obrazów otaczającego nas świata.
Pasjonatom i profesjonalistom Olympus oferuje innowacyjne aparaty, obiektywy, rekordery audio i lornetki. Precyzyjna optyka oraz przełomowe rozwiązania technologiczne otwierają nowe możliwości ułatwiające rejestrację otaczającego nas świata w najwyższej jakości.