Strona główna Blog Strona 95

Mousesports Vs. G2 Esports – hit fazy grupowej ESL Pro League?

esport news, esportcenter

Drużyny z pierwszej piątki światowego rankingu w grze CS:GO. G2 Esports znajduje się na trzecim stopniu podium, a Mousesports zajmuje zaszczytne czwarte miejsce. Nic więc dziwnego, że ten pojedynek grupowy elektryzuje wszystkich sympatyków e-sportu już od momentu losowania.

Prawdopodobnie będzie to mecz o bezpośredni awans do fazy play-off z racji tego, że pozostali rywale są dużo niżej notowani. Jeżeli nie dojdzie do żadnej niespodzianki to jedna z drużyn, które są również faworytami do sukcesu w całej imprezie będzie musiała męczyć się później w barażach.

ESL Pro League – harmonogram rozgrywek

W tegorocznej edycji udział wezmą 24 drużyny z całego świata podzielone na cztery grupy. Rozgrywki będą trwać cztery tygodnie od 16 marca do 12 kwietnia. Faza grupowa kończy się dopiero 4 kwietnia, a na play-offy przewidziane zostały trzy dni.

Impreza ma charakter bardzo szczególny, bo w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 i brakiem możliwości przemieszczania się drużyn, rozgrywki przyjęły format typowo online. Nawet wielki finał odbędzie się bez udziału publiczności.

Podzielono turniej na strefę europejską ( grupa A, B i D) oraz północnoamerykańską (grupa C). Wyjątkowo w tym roku będzie dwóch mistrzów, każda ze stref wyłoni swojego.

Strefa EU:

  • trzy grupy po sześć drużyn
  • bezpośredni awans uzyskuje drużyna z 1 miejsca, 2-3 walczy w barażach
  • druga runda eliminacji składa się z sześciu najlepszych ekip
  • awans do finału otrzymuje 1 miejsce, ekipy z 2 i 3 miejsca rozgrywają dodatkowy mecz o finał

Strefa północnoamerykańska :

  • jedna grupa z sześcioma drużynami
  • bezpośredni awans do finału UB otrzymują ekipy z miejsc 1-2
  • drużyny z miejsc 3-4 grają w finale LB
  • wygrani obu finałów spotykają się w meczu o mistrzostwo

Jakie szanse z G2 Esports ma Mousesports?

Według wielu obserwatorów CS:GO będzie to jeden z  najlepszych meczów fazy grupowej. Przez roszady w grupach obie bardzo mocne drużyny trafiły bezpośrednio na siebie. Od ponad roku krążą w granicach pierwszej dziesiątki światowego rankingu, a na początku tego sezonu osiągają swoje najlepsze wyniki.

Aktualna forma

 Mousesports złożony jest z pięciu zawodników różnej narodowości, ale wbrew pozorom wygrywają dzięki świetnej komunikacji i strategii dyktowanej przez duńskiego trenera. W tym roku jedynie dwie porażki, bilans zdecydowanie dodatni. G2 Esports to francuska ekipa nastawiona na sukces, od 19 grudnia 2019 roku przegrali tylko jeden mecz z aktualnym liderem Natus Vincere, a to już wiele świadczy o ich przygotowaniu do aktualnego sezonu.

Bezpośrednie mecze

Jedni i drudzy po jednym razie w przeszłości wygrali ESL Pro League. Mousesports broni tytułu z zeszłego roku, a G2 osiągnęło sukces w roku 2017. Bezpośredni bilans ostatnich pojedynków między tymi drużynami wynosi 3-3.

Skład drużyny

Wiele zależy od dyspozycji gwiazd obu ekip. Mousesports może liczyć na swoich weteranów, co z pewnością napawa ich optymizmem – chrisJ i ropz to najjaśniejsze punkty tej drużyny.  Z kolei G2 ma w swoich szeregach takich zawodników jak: kennyS, AmaNEk czy huNter-. W tym meczu będą liczyć się detale, więc brak absencji w składach gwarantuje wyrównany poziom.

Ulubione mapy

Bardzo duży wpływ będzie miało również to, jakie mapy zostaną wybrane na pojedynek. W ostatnich 3 miesiącach Mousesports było niepokonane na Mirage, świetny procent wygranych na Dust2 oraz trochę gorszy na Train. Z kolei te dwie ostatnie mapy nie należą do ulubionych drużyny G2 Esports – wygrywają na nich ledwie co drugą rozgrywkę. Za to na Inferno nie ma na nich mocnych w ostatnim czasie. Widać jak wiele różni te dwie ekipy w tym aspekcie.

Podsumowanie

Krótko mówiąc powinien być to wyrównany mecz, w końcu rywalizuje trzecia z czwartą drużyną światowego rankingu. Obie w świetnej dyspozycji, zawodnicy z najwyższej półki – to gwarantuje świetny poziom e-sportowy. Wygrany z tej pary z pewnością przybliży się do bezpośredniego awansu do fazy play-off, ale nie zmienia to faktu, że jedni i drudzy mogą wygrać ESL Pro League.

Gdzie śledzić rozgrywki ligowe CS:GO?

Tak się składa, że 11 sezon rozgrywek ESL Pro League jest jednym z najważniejszych wydarzeń w całym sezonie CS:GO. Dlatego wszystkie mecze z polskim komentarzem będzie transmitować telewizja Polsat Games TV. Możemy obserwować i uczyć się od najlepszych zawodników na świecie jeżeli jesteśmy aktywnymi graczami.

W trakcie oglądania na bieżąco rozgrywek CS:GO możemy dodać temu dodatkowych emocji, bo na wszystkie mecze jest możliwe zawieranie zakładów u bukmacherów. Dlatego trzymając kciuki za naszego faworyta możemy przy okazji wygrać pieniądze.

A co zrobić jeżeli nie mamy dużej wiedzy o e-sporcie i doświadczenia w obstawianiu? Możemy skorzystać z pomocy takich stron jak bukmacherzyesport.pl na których znajdziemy wszelkie niezbędne wskazówki jak zacząć, na co zwrócić uwagę i gdzie obstawiać CS:GO oraz inne e-sporty.

Tegoroczni faworyci ligi ESL Pro

W grupie A faworytami do wyjścia z pierwszego miejsca jest drużyna Astralis. Utytułowana ekipa od wielu lat znajdująca się na światowym topie, obecnie 2 miejsce w rankingu. Duńczycy w ostatnim turnieju IEM Katowice odpadli dopiero w półfinale. Prezentują dobrą formę i są świetnie przygotowani taktycznie. Drugą drużyną w gronie faworytów jest Team Vitality.

W grupie B zagra lider światowego rankingu Natus Vincere. Rosyjska ekipa złożona z bardzo młodych zawodników o ogromnym potencjale. Wystarczy zaznaczyć, że we wszystkich trzech tegorocznych turniejach zaliczyli finały (w tym dwa wygrane). Warto wspomnieć też o ekipie ze Szwecji – fnatic, która również może zajść wysoko.

W grupie C szykuje się wyrównana walka o mistrzostwo strefy północnoamerykańskiej. Według ekspertów największe szanse na ostateczny triumf ma amerykańska ekipa Team Liquid. Przeszkodzić im z pewnością będą chcieli mistrzowie Brazylii – FURIA, czy Australii – 100 Thieves. Z racji tego, że walka o tytuł rozgrywa się jedynie między sześcioma drużynami gwarantuje to bardzo dużo emocji. W grupie D już we wczesnym stadium turnieju dojdzie do pojedynku na prawdziwym szczycie. Ekipa G2 zmierzy się z Mousesports. Obie ekipy są również wymieniane w gronie faworytów do ostatecznego triumfu, dlatego rywalizacja grupowa nabierze dodatkowego kolorytu.

Łomża rozpoczęła współpracę w obszarze esportu z MediaCom Beyond Advertising

esportcenter, esport news

MediaCom Warszawa rozpoczął obsługę marki Łomża w obszarze esportu i gamingu. MediaCom Beyond Advertising, specjalistyczna komórka MediaCom, odpowiada m.in. za przygotowanie strategii oraz jej wdrożenie. Marka Łomża zrealizuje do końca 2020 roku aktywacje takie jak m.in. partnerstwo z ligą esportową CS:GO – ESL Pro Tour i telewizją Polsat, oraz strategiczne partnerstwo ze szkołą Pasha Gaming School i jej twórcą Jarosławem „Pashą” Jarząbkowskim, który został ambasadorem marki Łomża 0,0 %.

Jednym z kluczowych elementów obecności marki Łomża (i jej piwa Łomża 0,0 %) w esporcie w 2020 r. będzie strategiczne partnerstwo z Pasha Gaming School – założoną w 2019 roku szkołą dla esportowców.

Naszym celem jest przede wszystkim tworzenie warunków rozwoju dla młodych esportowców. Jest to kontynuacja i poszerzenie wizji marki Łomża 0,0 % z ubiegłego roku, gdy byliśmy partnerem strategicznym Łomża Zero Esport Tour, cyklu turniejów gamingowych dla amatorów. W tym roku postawiliśmy na współpracę ze szkołą Pasha Gaming School, bo chcemy wspierać młode talenty już na samym początku ich drogi. Celem takich inicjatyw jak Pasha Gaming School jest właśnie wspieranie młodych graczy i oferowanie im warunków do rozwoju pod okiem profesjonalistów, a także tworzenie szans na wybicie się na scenie międzynarodowej. Chcemy włączyć się w opiekę nad przyszłym pokoleniem esportowców, pomagać młodym graczom w doskonaleniu się – mówi Maciej Dymalski, Wicedyrektor Marketingu firmy Van Pur, do której należy marka Łomża.

– Bardzo cieszy nas, że zostaliśmy strategicznym partnerem marki Łomża w świecie esportu i gamingu. Jest to oznaka zaufania dla naszych kompetencji w tym bardzo dynamicznie rozwijającym się obszarze. Według danych Newzoo na świecie w ub.r. było już prawie 450 mln fanów esportu, a wartość globalnego rynku esportu zbliżyła się do 1 mld dolarów. Prognozy na 2020 r. mówią o 10-15 proc. wzrostach i na razie nic nie wskazuje na to, by obecna sytuacja miała ten wzrostowy trend zaburzyć. Pandemia powoduje raczej dodatkowe przyrosty liczby graczy na popularnych platformach, jak i czasu jaki gamerzy poświęcają na graniemówi Tomasz Przeździecki, Associate Director MediaCom Beyond Advertising – Wspólnie z managerami marki Łomża wyciągnęliśmy wnioski z działań tej marki w obszarze esportu w 2019 i stąd m.in. strategiczna decyzja, by w działaniach w 2020 r. przede wszystkim koncentrować się na budowaniu wartości dodanej dla polskich esportowców. Jest to duża, zaangażowana społeczność młodych ludzi, których łączy wspólna pasja, ale którzy muszą też radzić sobie ze stosunkowo wysokim „progiem wejścia”. Dlatego chcemy wspierać ich z marką Łomża w dążeniu do profesjonalnej kariery i stąd pomysły takie jak współpraca z Pasha Gaming School, organizacja bootcampów, stypendia czy wsparcie sprzętowe.

Jedną z inicjatyw wynikających z partnerstwa Pasha Gaming School z Łomżą 0,0% mają być trzy bootcampy – profesjonalne „zgrupowania” dla najlepszych graczy, ze zbalansowanymi aktywnościami, takimi jak treningi sportowe czy warsztaty z trenerami personalnymi.
Dodatkowo Łomża została fundatorem nagród dla wyróżniających się „studentów” PSG – otrzymają oni ekskluzywne zestawy komputerowe, o wartości 10 tys. zł każdy. Dzięki współpracy z marką Łomża szkoła fundować będzie także stypendia (przyznawane najlepszym „rekrutom” przez kolejne pięć miesięcy). Założyciel szkoły – Jarosław „Pasha” Jarząbkowski (który sam jest jedną z najjaśniej świecących gwiazd polskiej „sceny” CS:GO) – został ambasadorem marki Łomża 0,0 %.

W ramach działań w obszarze esportu Łomża  została także (wraz z Polsatem) oficjalnym partnerem polskich transmisji z ESL Pro Tour w Counter Strike: Global Offensive – największej serii rozgrywek łączącej ponad dwadzieścia turniejów i lig w CS:GO. Całość cyklu będzie można zobaczyć na antenie telewizji Polsat Games i na należącej do Polsatu platformie Ipla.tv (a także w serwisach Twitch.tv i YouTube).

Dodatkowo w planach jest wprowadzenie mechanizmów „grywalizacji” dla widzów, którzy będą mogli podczas oglądania transmisji zbierać punkty i wymieniać je następnie na sprzęt gamingowy (słuchawki, klawiatury, myszki).

ESL Pro Tour to seria łącząca ze sobą najważniejsze turnieje spod egidy ESL i DreamHacka, w tym Intel Extreme Masters, ESL One, ESL Pro League czy DreamHack Masters. Przez kilka miesięcy drużyny Counter-Strike: Global Offensive z całego świata rywalizują o to, aby zagrać w najważniejszych rozgrywkach, którymi są IEM Katowice oraz  ESL One: Cologne i ESL One: Rio.

– Esport jest zjawiskiem, które z każdym rokiem nabiera znaczenia i zyskuje popularność na całym świecie, a Polska nie jest tu wyjątkiem. Marka Łomża dostrzega i docenia ten nowy wymiar sportowej rywalizacji. Chcemy wspierać tę młodą dyscyplinę, budować wiedzę na jej temat wśród szerokiej publiczności oraz umożliwić wejście do esportowego świata osobom, które są odpowiednio zdeterminowane i wybrały go jako swoją drogę. Doceniamy zasady fair play, wielkie emocje i ogromną pracę, jaką wykonują każdego dnia profesjonalni esportowcy. Jednocześnie rozumiemy, że jak każda dyscyplina sportowa także esport wymaga wielu wyrzeczeń – dlatego partnerem i „przewodnikiem” po tym świecie została nasza Łomża 0,0%, która pozwala cieszyć się smakiem prawdziwego piwa bez konsekwencji jakie niesie spożywanie alkoholu – podsumowuje Maciej Dymalski, Wicedyrektor Marketingu firmy Van Pur.

MediaCom Beyond Advertising odpowiada za całość działań związanych z partnerstwami marki Łomża z Pasha Gaming School i ESL Pro Tour CS:GO. Do zadań MediaCom w ramach szerokiej współpracy z marką Łomża w obszarze esportu należą m.in. strategia, planowanie i zakup mediów, koncept egzekucyjny, pomysły na niestandardowe aktywacje, wsparcie produkcyjne materiałów czy realizacja mechanizmów angażujących.

MediaCom Warszawa współpracuje z Van Pur i marką Łomża od wielu lat w zakresie strategii oraz planowania i zakupu mediów. W ramach współpracy realizowane są także akcje specjalne, np. w ubiegłym roku był to projekt „Swoją drogą” – dwumiesięczny cykl filmów dokumentalnych emitowanych w portalu Onet, w partnerstwie z marką Łomża.

Valorant – gry rankingowe.

Riot games poinformowało o systemie gier rankingowych w Valorant, który będzie działał na takiej samej zasadzie, jak w grze League of Legends. Gry rankingowe przewidywane są wraz ze startem oficjalnej wersji gry.

SPECTRIX D50 DDR4 RGB – najwydajniejsze moduły RAM dla PC od XPG

XPG SPECTRIX D50

Marka XPG wprowadza do swojej oferty moduły pamięci RAM SPECTRIX D50 DDR4 RGB. Dedykowane są największym entuzjastom sprzętowym, którzy są w stanie docenić flagową wydajność, zapewnianą przez taktowanie o częstotliwości aż 4800 MHz.

SPECTRIX D50_300_2Kx2K(W)_02.jpg

Wydajność, jakość oraz elegancja

W modułach SPECTRIX D50 DDR4 RGB zastosowano najlepsze jakościowo komponenty. PCB znacznie wykracza poza produkcyjny standard, a kości pamięci najlepszych serii są dodatkowo selekcjonowane. Moduły są kompatybilne z najnowszymi procesorami od AMD i Intela oraz obsługują XMP 2.0 (Extreme Memory Profile). Ta opcja pozwala na bardzo łatwe przetaktowanie pamięci bez konieczności ręcznego ustawiania częstotliwości taktowania oraz timingów w BIOS lub UEFI. To wszystko zostało schowane pod prawie 2-mm aluminiowym radiatorem, posiadającym gustowne nacięcia. Te bardzo dobrze komponują się z delikatnym podświetleniem RGB, co skutkuje bardzo eleganckim designem modułu.

Wielość konfiguracji

Moduły będą dostępne w pojemnościach: 8 GB, 16 GB oraz 32 GB, sprzedawane  pojedynczo lub w parach. Z kolei częstotliwości będą obejmować 3000, 3200, 3600, 4133, 4600 oraz 4800 MHz.

SPECTRIX D50_300_2Kx2K(W)_01.jpg

Dostępność

Nowe moduły od XPG będą dostępne już w kwietniu za wyjątkiem tych o pojemności 32 GB oraz częstotliwościach 4600 i 4800 MHz, które pojawią się miesiąc później. Oczywiście, tak samo jak inne moduły w portfolio ADATA i XPG, nowości zostaną objęte dożywotnią gwarancją producenta.

Darmowa gra Red Gate

Kolejny prezent od > Steam < dostępny za darmo do 27.04.2020.

Darmowa gra Drop

Kolejny prezent od > Steam <

gra indie, dostępna za darmo do 27.04.2020.

YouTuberzy zebrali dla polskich medyków ponad 200 tysięcy złotych na walkę z koronawirusem

esportcenter

Ponad 200 tysięcy złotych – tyle do tej pory udało się zebrać w ramach ogólnopolskiej zbiórki YouTuberów dla polskich medyków walczących z koronawirusem. W ramach akcji wolontariusze dostarczyli do polskich szpitali już między innymi 2 000 maseczek jednorazowych, 500 przyłbic oraz 340 sztuk płynu do dezynfekcji. Wspólne zbieranie funduszy w serwisie Zrzutka.pl nadal trwa, a celem jest milion złotych.
Liczba zakażonych koronawirusem w Polsce przekroczyła 7900 przypadków. Jedną z tych osób był 46-letni medyk, o którego śmierci poinformowano w czwartek, 16 kwietnia. To pierwszy zakażony koronawirusem pracownik medyczny, który zmarł  w naszym kraju. Mężczyzna osierocił żonę i dwójkę dzieci. Radomski Szpital Specjalistyczny, w którym pracował, został przekształcony w placówkę jednoimienną o profilu zakaźnym. W wielu polskich szpitalach cały czas trwa walka z epidemią.
Odpowiednie wyposażenie dla medyków w obecnej sytuacji jest bardzo cenne. Z pomocą polskiej służbie zdrowia ruszyły gwiazdy Internetu. Celem ogólnopolskiej zbiórki w serwisie Zrzutka.pl jest zebranie kwoty miliona złotych, która zostanie przekazana na wyposażenie lekarzy, pielęgniarek oraz ratowników medycznych w niezbędne środki ochronne.
Wielką, ogólnopolską akcję zbierania pieniędzy na pomoc polskim medykom rozpoczęła wpłata w wysokości 100 000 złotych, przekazana przez sklep EKIPATONOSI. Obecnie całkowita suma zebranych środków wynosi ponad 210 000 złotych. Do inicjatywy może przyłączyć się każda chętna osoba. W obecnej sytuacji liczy się bowiem nawet najmniejsza wpłata. Do osiągnięcia założonego celu pozostało jeszcze ponad 790 tysięcy złotych.
Kliknij tutaj, aby wesprzeć akcję!W ramach akcji do tej pory zakupiono już 2 000 ochronnych maseczek jednorazowych, 550 kompletnych przyłbic (element nośny, szyba, guma), 250 dodatkowych szyb do przyłbic, 19 masek pełnotwarzowych z adapterami oraz 340 sztuk płynów do dezynfekcji. Niezbędne środki ochrony zostały już dostarczone przez wolontariuszy do pierwszych placówek medycznych. Do tej pory z pomocy skorzystał m.in. Szpital Nr 2 im. dr Tadeusza Boczonia w Mysłowicach, czy też Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie.
Ogólnopolska zbiórka dla polskiej służby zdrowia potrwa co najmniej do 25 kwietnia. W organizacji, koordynacji oraz promocji inicjatywy pomaga agencja GetHero z Wrocławia współpracująca na co dzień z twórcami internetowymi. Jednym z pomysłodawców akcji jest znany wszystkim internautom – Karol “Friz” Wiśniewski. Pochodzący z Krakowa youtuber zachęca do udziału w akcji innych influencerów, celebrytów oraz swoich widzów. – Głęboko wierzę w to, że internetowa społeczność jak zawsze nie zawiedzie i pokaże swoje wielkie serce. Mam nadzieję, że nie tylko uda się osiągnąć założony cel, ale nawet zebrać więcej. Do pomocy zachęcam więc nie tylko swoich widzów oraz innych twórców, ale wszystkich internautów – mówi.
Inicjatywę influencerów można wesprzeć pod linkiem: https://zrzutka.pl/pomocdlamedykow. Dodatkowo, twórcy internetowi zachęcają również do wysyłania wszystkich propozycji wsparcia tej inicjatywy na adres mailowy: pomoc@ekipatonosi.pl.

Darmowa gra Polyball

Dostępna do 01.05.2020 za darmo w usłudze > Steam <

Darmowa gra Will Glow the Wisp

Dostępna do 18.04.2020 w serwisie > Steam <

Darmowa gra Gamecraft

Gra dostępna za darmo do 24.04.2020 na platformie > Steam <