Strona główna Blog Strona 124

Pomoc prawna w branży esportowej

esport news, esportcenter

W esporcie podobnie jak w tradycyjnym sporcie, istnieje zapotrzebowanie na wsparcie specjalistów, którzy pomogą uchronić się przed przykrymi konsekwencjami nieznajomości prawa. Tematyka zagadnień prawnych stała się na tyle ważna dla całej branży sportów elektronicznych, że coraz częściej możemy przyglądać się naukowym konferencjom czy debatom związanym z tą dziedziną życia. Czy rosnące zaangażowanie prawników w esporcie kończy się jedynie na stworzeniu dobrego regulaminu rozgrywek? 
Nie bez przyczyny to właśnie regulamin rozgrywek przychodzi na myśl, gdy wspomnimy o prawie w różnych dziedzinach sportu bądź esportu. Dobrze skonstruowany, przejrzysty i spójny zbiór zasad to fundament jakiejkolwiek rywalizacji. W grę wchodzą interesy zawodników, drużyn, sponsorów i organizatorów.  

Sport elektroniczny w rękach prywatnych właścicieli

Esport w dużej mierze czerpie z aktualnych rozwiązań i doświadczenia tradycyjnych dyscyplin. Posługując się przykładem piłki nożnej, zawodnicy zdani są na ocenę sędziego oraz organizacji czuwającej nad prawidłowym przebiegiem rozgrywek. Warto tutaj zwrócić uwagę na specyfikę esportu, w którym nie funkcjonują instytucje takie jak FIFA czy UEFA, a za egzekwowanie regulaminu odpowiada podmiot prywatny, będący właścicielem ligi albo organizatorem zawodów. Decyzyjność osób odpowiedzialnych za prawidłowość rozgrywek, często może być podważana, jednak w przypadku sportów elektronicznych z pomocą przychodzi wsparcie profesjonalnych kancelarii doświadczonych w danej branży. 

Dobrze skonstruowane regulaminy są podstawą każdych zawodów. Stanowią nie tylko wyznacznik zasad, z którymi zapoznać musi się każda drużyna, ale również świetną podstawę prawną dla organizatorów w przypadku problemów, oraz jasną “instrukcję” w przypadku wystąpienia niejasności. Jednak należy koniecznie pamiętać, że kwestie prawne w branży sportów elektronicznych na tym się nie kończą

wyjaśnia Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi EsportowejWarto zauważyć, że tematyka prawa w świecie sportów elektronicznych, stała się na tyle powszechna, że zainteresował się nią nawet Sejm RP. W 2018 roku udostępniony został specjalny raport Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, odnoszący się do kultury oraz zagadnień prawnych polskiej branży esportu. 
Trudno się dziwić zainteresowaniu organów państwowych sportami elektronicznymi –  stanowią one nie tylko ogromną część życia graczy, ale również wartościowy produkt narodowy, którym warto się chwalić na arenie międzynarodowej. 
Rozwój branży wirtualnej rywalizacji wiąże się z koniecznością zmian, reform oraz kontroli, w celu regulacji relacji na linii prawo – państwo – esport. Coraz więcej krajów dedykuje sportom elektronicznym nawet specjalne ministerstwa – liderem jest tutaj Korea Południowa, w której ta branża stała się częścią kultury narodowej. 
Prawo esportowe stało się również obiektem dyskusji naukowych. Śledząc agendy konferencji z udziałem autorytetów prawniczych, można z łatwością określić na jakim etapie, pod kątem prawnym, znajduje się obecnie polski rynek sportów elektronicznych oraz jakie aspekty wciąż budzą wątpliwości specjalistów.  Ogólnopolska Konferencja Naukowa “Prawne Aspekty Esportu”, poruszyła między innymi:

  • problemy prawnej regulacji esportu,
  • prawne aspekty działalności z zakresu esportu w świetle rozwiązań ustawodawstwa innych państw,
  • struktura organizacyjna działalności esportowej,
  • prawne aspekty założenia drużyny esportowej,
  • prawo własności intelektualnej w esporcie,
  • problemy prawne związane z reklamą i sponsoringiem w esporcie,
  • prawo pracy w esporcie,
  • prawo karne a esport,
  • doping w esporcie,
  • problemy prawne dopingu w esporcie,
  • problemy prawa podatkowego w esporcie,
  • aspekty postępowania dyscyplinarnego w esporcie.

A po regulaminie, czas na umowy

Kolejnym krokiem ku profesjonalizacji rozgrywek esportowych jest sporządzanie umów z drużynami oraz czuwanie nad kwestiami prawnymi, związanymi z wizerunkiem graczy. Te dwa punkty odgrywają szczególną rolę, zarówno dla organizatorów imprez, jak i uczestników. Sporządzenie dokumentów jasno określających zakres praw i obowiązków zespołów, są standardem w profesjonalnych ligach oraz zawodach. 

Umowy jasno określają, na co może pozwolić sobie zarówno organizator zmagań, jak i drużyna biorąca w nich udział. Chodzi głównie o prawa do wizerunku. Z umowami, podobnie jak z regulaminem, wiąże się nie tylko rzetelne ich sporządzanie, ale również czuwanie nad ich przestrzeganiem, w czym ważne jest wsparcie specjalistów branży prawnej. Noty prawne nawiązywane z drużynami i zawodnikami są szczególnie ważne zwłaszcza dla młodych graczy, u których należy wzbudzić świadomość tego, jak wygląda profesjonalny esport. Staramy się w tym pomagać

dodaje Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi Esportowej

Bez jurysdykcji, dokument nie ma znaczenia

Specyfika branży sportów elektronicznych wymaga od organizatorów dużego zasobu wiedzy z zakresu znajomości prawa. Do jego egzekwowania coraz częściej korzysta się ze wsparcia specjalistów branży prawniczej. Przykładem są rozgrywki Polskiej Ligi Esportowej, która w 2019 roku współpracuje z Kancelarią Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
Kancelaria “Traple” jest odpowiedzialna za wsparcie merytoryczne z zakresu prawa, czuwając tym samym nad regulaminowym przebiegiem rozgrywek. Na rynku usług prawniczych Kancelaria cieszy się renomą firmy umiejącej sprostać wysokim wymaganiom i oczekiwaniom klientów. Potwierdzeniem tego są wysokie miejsca “Traple” w krajowych i międzynarodowych rankingach firm prawniczych.

Nawiązanie współpracy z Kancelarią Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy to kolejny krok ku rozbudowie oraz profesjonalizacji Polskiej Ligi Esportowej. Nauczeni doświadczeniem wiemy, jak ważna jest kooperacja z renomowanym partnerem, który dodatkowo posiada specjalistyczną wiedzę prawniczą z zakresu esportu. Pozwoli nam to na jeszcze dokładniejsze kontrolowanie prawidłowego oraz regulaminowego przebiegu rozgrywek

ocenia Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi Esportowej

O Traple

“Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy” powstała z kancelarii adwokackiej założonej w 1993. Obecnie firma może pochwalić się 50-osobowym zespołem prawników, w skład którego wchodzą między innymi adwokaci, radcowie prawni czy doktorzy nauk prawnych. “Traple” stale świadczy pomoc prawną polskim i zagranicznym przedsiębiorcom z wielu gałęzi gospodarki. Kancelaria może pochwalić się w swoim portfolio zarówno współpracą z klientami sektora IT, jak i szerokim doświadczeniem z zakresu świadczenia usług prawnych branży sportów elektronicznych.
Więcej informacji o “Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy” dostępne jest na oficjalnej stronie internetowej: www.traple.pl

ADATA SU650 – budżetowy dysk SSD ze złączem M.2 SATA

espoprt news, esportcenter, adata

Do oferty marki ADATA trafił dysk SSD ADATA SU650 w wariancie ze złączem M.2 SATA. Taki format dysku stanowi interesującą alternatywę dla osób planujących modernizacją smukłego laptopa lub komputera mini PC.
ADATA SU650 M.2 SATA 2280 to nośnik SSD, wyposażony w złącze M.2, które ma niezwykle kompaktowy format. Dysk ma wymiary 80 x 22 x 3,5 mm, i waży jedynie 7 gramów, dlatego sprawdzi się idealnie w smukłych laptopach i ultrabookach oraz komputerach mini PC.
Możliwość instalacji dysku SSD bezpośrednio w gnieździe M.2 na płycie głównej zapewnia użytkownikowi dwie korzyści, względem tradycyjnych nośników ze złączem SATA. Nośnik nie zajmuje dodatkowego miejsca w obudowie, a do pracy nie wymaga podłączenia żadnych przewodów.Dzięki wykorzystaniu pamięci SLC Cache oraz układów 3D TLC NAND, model SU650 osiąga prędkość do 550/510 MB/s podczas odczytu i zapisu danych. Zastosowanie mechanizmu korekcji błędów LDPC wydłuża żywotność nośnika i poprawia integralność danych. Wskaźnik MTBF dla tego modelu wynosi 2 mln godzin.

Do dysku dołączany jest pakiet darmowego oprogramowania – SSD Toolbox oraz Migration Utility. Pierwsza z aplikacji pozwala na monitorowanie i zarządzanie najważniejszymi parametrami dysku, natomiast druga umożliwia wygodne przeniesienie systemu z HDD na SSD oraz szybkie wykonanie kopii danych.Nośnik ADATA SU650 ze złączem M.2 trafi do sklepów w trzech różnych wariantach pojemnościowych – 120 GB, 240 GB oraz 480 GB. Sugerowane ceny zostaną podane w momencie premiery sklepowej. Dysk będzie objęty 3-letnią gwarancją producenta bez limitu zapisanych danych (TBW).

MeetUp®, czyli święto twórców internetowych oraz ich fanów

esport news, esportcenter

Najpopularniejsze gwiazdy internetu i tysiące fanów. Spotkania ze sławnymi influencerami cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród młodzieży na całym świecie. MeetUp®, czyli największe w Polsce wydarzenie podczas, którego można spotkać prawie 200 twórców internetowych w zeszłym roku zgromadziło 22. tys. uczestników. Czy w tym roku będzie ich jeszcze więcej?Współcześni idole nastolatkówPrzedstawiciele pokolenia Z, czyli obecna młodzież nie zna świata bez internetu, nowoczesnych technologii czy mediów społecznościowych. Aktualnie generacja Z stanowi 27% populacji świata, w Polsce jest to około 20% liczby ludności. “Zetki” komunikację werbalną i budowanie relacji w świecie rzeczywistym zamieniają na rzecz prowadzenia rozmów przy użyciu smartfonów lub komputerów. W dzisiejszych czasach nastolatki wychowują się na popularnych serwisach społecznościowych, zatem twórcy internetowi, którzy swoją komunikację opierają głównie na tych serwisach, są im bardzo bliscy – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.Poznaj swojego idola, czyli spotkania z gwiazdami internetuPopularni Influencerzy, czyli twórcy internetowi, którzy dzięki swoim kanałom komunikacyjnym docierają do szerokiego grona odbiorców, bardzo często stają się dla współczesnych nastolatków idolami, liderami opinii czy nawet wzorami do naśladowania. Gwiazdy internetu w naturalny sposób wchodzą w interakcje ze swoimi fanami, dlatego młodzież na całym świecie darzy je dużą sympatią i przestaje odbierać jako osoby niedostępne. Zdobycie autografu czy rozmowa z idolem jest niezapomnianym przeżyciem. Nastolatki również chcą wyjść poza sieć, aby lepiej poznać inspirujące je osoby, które spotykają w mediach społecznościowych. Fakt ten w dużym stopniu wykorzystywany jest przez wielkie centra handlowe, które zapraszają najpopularniejszych influencerów, aby poprawić frekwencję wśród odwiedzających je gości. Spotkania te zazwyczaj przyciągają tłumy młodych ludzi, ale w żaden sposób nie mogą konkurować z jedyną w kraju imprezą, która gromadzi setki twórców internetowych oraz tysiące fanów. Nie bez powodu wydarzenie jakim jest MeetUp® odbywa się w największej w Polsce hali sportowo-widowiskowej.Spotkania z twórcami internetowymi na świeciePierwsze spotkanie z influencerami na dużą skalę odbyło się w 2010 roku. Impreza pod nazwą VidCon zgromadziła wówczas 1400 osób. Organizatorzy szybko dostrzegli jej potencjał i stale rosnącą popularność twórców internetowych. Wcale się nie pomylili – w 2013 roku w wydarzeniu uczestniczyło już blisko 12 tys. osób, a w 2017 ponad dwa razy tyle – 30 tys. VidCon od 2010 roku odbywa się cyklicznie, a w 2017 roku impreza wyszła poza granice Stanów Zjednoczonych i od tego czasu jest także organizowane w Europie i Australii, gdzie również cieszy się dużym zainteresowaniem. Wydarzenia tego nie należy porównywać z największą  w Polsce imprezą, która integruje twórców internetowych z ich fanami ponieważ ma ono nieco odmienną formę i zupełnie inne grono odbiorców.

MeetUp®, czyli największa w Polsce impreza dla influencerów i ich fanówMeetUp® od VidConu różni się przede wszystkim grupą docelową. Amerykańska impreza jest dedykowana szerokiej grupie odbiorców, MeetUp® z kolei trafia głównie do nastolatków, którzy doskonale znają już to wydarzenie. Odbywa się ono co roku i za każdym razem gromadzi tłumy. Dzięki tej imprezie młodzież z naszego kraju może w jednym miejscu spotkać najpopularniejszych twórców internetowych. Ranga imprezy oraz ilość zaproszonych na nią gości pozwala nam, aby każdego roku cieszyć się wzrostem frekwencji wśród jej uczestników. Mamy nadzieję, że w tym roku wzorem lat ubiegłych również osiągniemy rekordową liczbę uczestników podczas MeetUp®-u. Tym razem poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko, ponieważ w 2018 roku wydarzenie zgromadziło 22 tys. osób  – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.MeetUp® 2019Największa w Polsce impreza dla influencerów oraz ich fanów nieprzypadkowo cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród nastolatków. Podczas tegorocznej edycji młodzież z całej Polski będzie mogła spotkać ponad 200 najpopularniejszych twórców internetowych docierających do milionów osób. Dodatkowo wydarzenie będzie także okazją do nawiązania nowych znajomości oraz zrobienia sobie pamiątkowych zdjęć z największymi gwiazdami internetu. MeetUp® 2019 wzorem lat ubiegłych będzie obfitował w popularnych influencerów. Ambasadorami wydarzenia zostali – Remigiusz “Rezi” Wierzgoń i Karol “Friz” Wiśniewski ze swoją ekipą w składzie: Mateusz “Tromba” Trąbka, Mateusz “Mini Majki” Krzyżanowski, Weronika “Wersow” Sowa i Łukasz “Wujek Łuki” Wojtyca. Rezi posiada ponad 3,6 miliona subskrybentów, a Friz i Ekipa łącznie ponad 4,5 miliona fanów. Na uczestników wydarzenia oprócz spotkań z idolami czekają liczne atrakcje i konkursy przygotowane przez organizatorów i sponsorów. Udział w imprezie jest bezpłatny, ale organizatorzy przygotowali dla chętnych limitowaną pulę biletów, która pozwoli na skorzystanie z wielu udogodnień.

Już w ten weekend kolejna edycja turnieju BLAST Pro Series w Los Angeles.

esportcenter, esport news, blast pro

Przed nami kolejny turniej BLAST Pro Series. Fani będą świadkami wyjątkowych zawodów esportowych – mecze odbywają się na żywo i tworzą niesamowite widowisko z fantastyczną oprawą i profesjonalnym podejściem zawodników do potyczek. Na atrakcyjność wydarzenia wpływa również system BO1 (jeden mecz na jednej mapie), który sprawia, że turniej staje się dynamiczny.
Już w najbliższy weekend (13-14 lipca) Los Angeles w hali “The Buttercup” rozpocznie się kolejna edycja niezwykłych zawodów  BLAST Pro Series. W trakcie dwóch dni rozgrywek sześć najlepszych zespołów zmierzy się w Counter-Strike: Global Offensive. Rywalizację drużyn będą śledzić setki tysięcy kibiców na miejscu i przed ekranami monitorów, którzy mogą być pewni, że turniej dostarczy im niepowtarzalnych wrażeń. 
Turniej BlastProSeries podzielony jest na etapy, które do tej pory, odbyły się w Madrycie, São Paulo i Miami. Te niezwykle widowiskowe zawody cieszą się olbrzymią popularnością na całym świecie. Impreza przed ekrany przyciąga również szerokie grono pasjonatów esportu znad Wisły –  polskie transmisje z trzech ostatnich edycji oglądano łącznie przez 122 000 godzin. Za oprawę komentatorską i profesjonalną realizację wydarzenia odpowiada agencja gamingowa FantasyExpo, która pozyskała  prawa do transmisji turnieju na cały rok 2019. Relacja ze wszystkich meczów odbędzie się na kanale Twitch Piotra “Izaka” Skowyrskiego.

Ostateczny sprawdzian NEO

Chociaż żaden polski zespół nie został zaproszony do zawodów, to nie zabraknie w nich rodzimego akcentu. W zespole Faze Clan zagra Filip „NEO” Kubski, który w maju tego roku podpisał kontrakt z amerykańską drużyną. Dla naszego zawodnika będzie to prawdziwy sprawdzian formy. To ostatnie duże zawody przed najważniejszą imprezą esportową drugiej połowy tego roku – turnieju StarLadder Berlin Major 2019. Polskim kibicom nie pozostaje więc nic innego, jak gorąco go dopingować. 

O której startujemy?

Zawody rozpoczną się ceremonią otwarcia w sobotę, 13 lipca o 19:30 polskiego czasu, a pierwsze starcie będziemy mogli śledzić już pół godziny później. Drużyny spotkają się w pięciu rundach, gdzie rywalić będą ze sobą w formule “każdy z każdym”. Co więcej, zbliżająca się impreza zapowiada nie lada widowisko, bowiem w zmaganiach weźmie udział sześć światowej klasy zespołów: MIBT, Renegades, Faze Clane, NRG, Team Liquid Cloud9. Dwie drużyny, które uzyskają w rozgrywkach największą liczbę punktów przejdą do wielkiego finału, gdzie będą walczyć o BlastTrophy i nagrodę pieniężną w wysokości 125 tysięcy dolarów.

Harmonogram rozgrywek

13 lipcaGodzina transmisji (w Polsce):
Runda 1
Mecz I
MIBR vs. Renegades
20:00
Mecz II
FaZe vs. NRG
20:00
Mecz III
Liquid vs. Cloud9
21:30
Runda 2
Mecz I
FaZe vs. Renegades
21:30
Mecz II
Liquid vs. NRG
23:00
Mecz III
MIBR vs. Cloud9
23:00
Runda 3
Mecz I
NRG vs. Renegades
00:30
Mecz II
FaZe vs. Cloud9
00:30
Mecz III
MIBR vs. Liquid
02:00
Runda 4
Mecz I
Cloud9 vs. Renegades
02:00
Mecz II
Faze vs. Liquid
03:30
Mecz III
MIBR vs. NRG
03:30
Runda 5
Mecz I
MIBR vs. FaZe
05:00
Mecz II
Liquid vs. Renegades
05:00
Mecz III
Cloud9 vs. NRG
05:00
14 lipca
Godzina rozpoczęcia (czas w Polsce):
Ceremonia otwarcia
19:30
Półfinał I
20:00
Półfinał II
23:45
Miejsce o 3 miejsce
03:30
Mecz finałowy
04:00

*harmonogram może ulec zmianie
Więcej informacji o turnieju znajduje się na oficjalnej stronie BLAST Pro Series.

WCS Summer 2019

WCS Summer 2019, esport news, esportcenter

Od tego piątku uwaga graczy, fanów i komentatorów z całego świata ponownie skupi się na Europie Wschodniej – w Kijowie wystartują rozgrywki WCS Summer. Oto wszystko, co musicie wiedzieć!

CZASY TRANSMISJI

Dzień transmisjiCZAS PACYFICZNYCZAS POLSKICZAS KOREAŃSKI
Piątek, 12 lipca: Otwarta drabinka7:0016:0023:00
Sobota, 13 lipca: Faza grupowa4:0013:0020:00
Niedziela, 14 lipca: Play-offy4:0013:0020:00

TRANSMISJE

Jak zawsze, anglojęzyczne transmisje z WCS Summer będą dostępne na naszym oficjalnym kanale na Twitchu.

WCSSummer2019_Talent_Social.png

Dzięki naszym partnerom społecznościowym zapewnimy wam także relacje w ośmiu dodatkowych językach:

GRUPY

Szczegółowe informacje o grupach otwartej drabinki i rozstawieniu zawodników znajdziecie na stronie StarLadder.

Aby być na bieżąco ze wszystkimi informacjami na temat WCS Summer, obserwujcie profil @esportStarCraft, gdzie będziemy prowadzić relację na żywo z Ukrainy. Do zobaczenia na czacie na Twitchu!

Darmowa gra Torchlight

Kolejna darmowa gra od Epica – Torchlight,

Aby ją odebrać wystarczy wejść na stronę > Epic Games <

i kliknąć ikonę Free i potwierdzić zamówienie.

Oferta aktualna do 18.07.2019!

Darmowa gra Age of Wonders III

Gra Age of Wonders III dostępna jest bezpośrednio na > Steamie <

Wystarczy wejść na stronę i kliknąć ikonę Dodaj do Konta,

a gra zostanie przypisana na stałe.

Oferta aktualna do 15.07.2019!

ADATA Premier Pro microSDXC/SDHC High Endurance – karty pamięci dla najbardziej wymagających

esport news, esportcenter, adata

W portfolio marki ADATA pojawił się nowy model kart pamięci o podwyższonej wytrzymałości, dedykowany do kamer monitoringu oraz rejestratorów samochodowych.
ADATA Premier Pro microSDXC/SDHC High Endurance to seria kart pamięci, w której postawiono na najwyższą wytrzymałość oraz odporność na niekorzystne warunki. Dzięki temu sprawdzą się one w profesjonalnych zastosowaniach, w których wykorzystywano do tej pory inne nośniki – np. w monitoringu wizyjnym.
Dzięki zastosowaniu układów NAND flash o najwyższej jakości oraz wykorzystaniu technologii korekcji błędów, nowe karty pamięci ADATA mogą wytrzymać sumaryczny zapis nawet 40 000 godzin materiału video w wysokiej rozdzielczości. W przeliczeniu jest to ponad 4,5 roku ciągłego nagrywania przez 24 godziny na dobę.
Karty z serii High Endurance są w pełni wstrząsoodporne, wodoszczelne (do głębokości 1 metra przez 30 minut), odporne na promieniowanie rentgenowskie (norma ISO7816-1) i wyładowania elektrostatyczne (norma EMC IEC61000-4-2). Mogą także pracować w szerokim zakresie temperatur – od -25 °C do 85 °C.

Karty są też zgodne ze standardami UHS-I, U3, A2 oraz V30. Oznacza to, że oferują prędkość odczytu i zapisu do 100/80 MB/s oraz do 4000/2000 IOPS dla losowych operacji odczytu i zapisu. Umożliwia to płynne nagrywanie materiałów video w rozdzielczości nawet 8K i szybsze uruchamianie aplikacji mobilnych.
Nowy model występuje w wariantach o pojemności 32 GB, 64 GB, 128 GB i 256 GB. Jest w pełni kompatybilny ze smartfonami, tabletami, rejestratorami samochodowymi, kamerkami sportowymi oraz kamerami do monitoringu. W zestawie z kartą microSD znajduje się adapter do formatu SD.
Karta ADATA Premier Pro microSDXC/SDHC High Endurance będzie objęta 2-letnią gwarancją producenta.

Imprezy esportowe nie odbiegają jakością od sportów tradycyjnych.

esport news, esportcenter, virtus.pro

Czy esport to sport? Polska Liga Esportowa po raz kolejny udowadnia, że coraz więcej ją łączy z tradycyjnymi dyscyplinami. Tym razem za sprawą profesjonalnego studia komentatorskiego i realizacji transmisji finałowych zmagań turnieju. Co sprawia, że tak dobrze oglądało się rywalizację ośmiu najlepszych polskich zespołów Counter-Strike: Global Offensive?
Sporty elektroniczne dogoniły swoich tradycyjnych braci nie tylko pod względem widowiskowości imprez ale również od strony realizacji. Z każdym kolejnym wydarzeniem esportowym możemy śledzić nowe sposoby na zaprezentowanie widzom ciekawszej i bardziej profesjonalnej relacji z rozgrywek ulubionych zespołów. Trudno się temu dziwić – specyfika sportów elektronicznych pozwala na prowadzenie transmisji w sposób innowacyjny, a możliwości oferowane przez technologie znacznie przebijają te dostępne obecnie w sportach tradycyjnych.
Przykładem na coraz lepszą jakość transmisji esportowych są Finały Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej. Wydarzenie było szczególne, bo stanowiło jedno z najważniejszych polskich imprez esportowych w pierwszym półroczu 2019 roku. Kibice i specjaliści oczekują najwyższego poziomu, więc organizatorzy inwestują w rozwój relacji i pełen profesjonalizm prowadzonych transmisji.

Przygotowanie relacji z finałów Polskiej Ligi Esportowej to ogrom ciężkiej pracy ponad 80-cio osobowego zespołu. Osoby odpowiadające za to, co widz może śledzić na żywo na Twitchu, to nie tylko operatorzy kamer, komentatorzy czy obserwatorzy “in game”, ale również reżyser, analitycy rozgrywek, graficy czy nawet makijażyści. Od kreatywności całego sztabu ludzi związanych z realizacją, zależy jak wykorzystamy dane nam przez technologię narzędzia do przygotowania transmisji esportowej.

komentuje Bartosz Wilczek, Head Of Esports w Fantasy Expo

Studio w telewizyjnej jakości

Jedną z innowacji czekających na widzów finałów Wiosna 2019 było zupełnie nowe studio komentatorskie. Przygotowanie “casterki” stanęło na najwyższym poziomie. Studio śmiało można określić jako jedno z najbardziej profesjonalnych esportowych stanowisk komentatorskich, które w żadnym stopniu nie odbiegało od tych, przygotowanych na potrzeby transmisji rozgrywek z tradycyjnych sportów.

Przygotowując finały Polskiej Ligi Esportowej, zawsze stawiamy na osiągnięcie jak najlepszej jakości. Stworzenie nowej odsłony studia dla komentatorów i analityków spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, zarówno przez specjalistów, jak i kibiców śledzących relację online. Transmisje oraz realizacje komentatorskie z dużych imprez sportów tradycyjnych, zawsze były dla nas wyznacznikiem profesjonalizmu oraz wysokiej jakości. Ponownie udało nam się stanąć na najwyższym poziomie nie odbiegając od światowego poziomu.

mówi Justyna Oracz, Head of Brands, FantasyExpo

Prawdziwe emocje nie tylko na żywo

Profesjonalizm oraz wysoki poziom transmisji został doceniony przez kibiców, którzy chętnie odwiedzali kanał Twitch Piotra “Izaka” Skowyrskiego. Relacje z finałowych rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive Polskiej Ligi Esportowej w jednym momencie śledziło ponad 25 tysięcy unikalnych widzów.
W rozgrywkach finałowych odbywających się w warszawskim studiu telewizyjnym wzięło udział 8 najlepszych polskich drużyn Counter-Strike: Global Offensive: Warriors, KGG, ex-Wisła Płock, Izako Boars, AVEZ, Aristocracy, Virtus.pro oraz x-kom AGO walczące o obronę tytułu Mistrzów Polskiej Ligi Esportowej.

Powrót legendy na szczyt

Finałowe starcie Polskiej Ligi Esportowej Wiosna 2019 stanowiło nie lada gratkę dla wszystkich fanów Virtus.pro. W ostatnim meczu niedzielnego wieczoru nie tylko mogliśmy obserwować powrót na szczyt legendarnej formacji, ale również pojedynek Wiktora “TaZa” Wojtasa w składzie Aristocracy, oraz Janusza “Snaxa” Pogorzelskiego w brawach “Niedźwiedzi”. Obaj zawodnicy mogą pochwalić się wspólnym występem na katowickim Majorze w 2014 roku, gdzie stojąc ramię w ramię w barwach Virtus.pro, zajęli najwyższe miejsce na podium. Tym razem, stanęli naprzeciwko siebie i po wyrównanej walce w finałowym meczu Polskiej Ligi Esportowej puchar podnieśli reprezentanci Virtus.pro, stając się nowym mistrzem Sezonu Wiosna 2019. 

Rozgrywki Polskiej Ligi Esportowej już trzeci rok z rzędu zapewniają niesamowite widowisko esportowe. W niedzielnych półfinałach mogliśmy nie tylko zobaczyć absolutny “top” polskiej sceny CS:GO, ale również powrót na szczyt legendarnej formacji Virtus.pro będącej najbardziej rozpoznawalną polską drużyną na arenie międzynarodowej. Wszystkim zespołom biorącym udział w zmaganiach serdecznie gratuluje i już teraz zapraszam rywalizacji w Sezonie Jesień 2019.

komentuje Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi EsportowejCałość finałowych zmagań relacjonowała ekipa w składzie: Piotra “Izaka” Skowyrskiego, Pawła “Saju” Pawełczaka, Radka “Mad1” Florkowskiego, Olka “vuzzey” Kłosa, Grzegorza “SZPERO” Dziamałka, zwycięzcy zeszłorocznej Akademii Casterów Kamila “dziukens” Dziuka oraz Filipa „Testree” Mątowskiego jako hosta całej imprezy.
Przeprowadzenie finałów Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej było możliwie dzięki wsparciu partnerów: Lotto – partner tytularny Dywizji Profesjonalnej, Play – partner graczy oraz logitech G – partner technologiczny.

Virtus.pro wraca na szczyt

esport news, esportcenter, virtus.pro

Virtus.pro wraca na szczyt polskiej sceny podczas finałów Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej! Organizatorzy ponownie zachwycili jakością oprawy

Powrót legendy na szczyt – tak w skrócie można opisać wydarzenia, które miały miejsce podczas finału Polskiej Ligi Esportowej Wiosna 2019. W rozgrywkach na żywo zmierzyły się najlepsze drużyny znad Wisły, a ich rywalizację w szczytowym momencie śledziło ponad 25 tysięcy kibiców online! W tegorocznych zmaganiach mogliśmy zobaczyć debiutującą w Polskiej Lidze Esportowej ekipę Virtus.pro, która nie miała sobie równych i wywalczyła pierwsze miejsce na podium. 
Naprzeciw siebie stanęło 8 topowych polskich drużyn wyłonionych dzięki eliminacjom w Dywizji Mistrzowskiej. Pierwsza czwórka: Warriors, KGG, ex-Wisła Płock oraz Izako Boars, zakończyła występ w play-offach na etapie ćwierćfinałów. W fazie półfinałów spotkały się: AVEZ, Aristocracy, debiutanckie Virtus.pro, oraz x-kom AGO walczące o obronę tytułu Mistrzów Polskiej Ligi Esportowej.

TaZ kontra Snax

Finałowe starcie Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej stanowiło nie lada gratkę dla wszystkich fanów Virtus.pro. W ostatnim meczu niedzielnego wieczoru nie tylko mogliśmy obserwować powrót na szczyt legendarnej formacji, ale również pojedynek Wiktora “TaZa” Wojtasa w składzie Aristocracy, oraz Janusza “Snaxa” Pogorzelskiego w brawach “Niedźwiedzi”. Obaj zawodnicy mogą pochwalić się wspólnym występem na katowickim Majorze w 2014 roku, gdzie stojąc ramię w ramię w barwach Virtus.pro, zajęli najwyższe miejsce na podium. Tym razem, stanęli naprzeciwko siebie i po wyrównanej walce w finałowym meczu Polskiej Ligi Esportowej puchar podnieśli reprezentanci Virtus.pro, stając się nowym mistrzem Sezonu Wiosna 2019. 

Rozgrywki Polskiej Ligi Esportowej już trzeci rok z rzędu zapewniają niesamowite widowisko esportowe. W niedzielnych półfinałach mogliśmy nie tylko zobaczyć absolutny “top” polskiej sceny CS:GO, ale również powrót na szczyt legendarnej formacji Virtus.pro będącej najbardziej rozpoznawalną polską drużyną na arenie międzynarodowej. Wszystkim zespołom biorącym udział w zmaganiach serdecznie gratuluję i już teraz zapraszam do rywalizacji w Sezonie Jesień 2019.

komentuje Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi EsportowejFinałowe rozgrywki mogliśmy śledzić 6 oraz 7 lipca bieżącego roku. Rozgrywki finałowe odbyły się w warszawskim studiu telewizyjnym. Zmaganiom towarzyszyła również transmisja online, którą można było śledzić na kanale najpopularniejszego polskiego komentatora esportowego Piotra “Izaka” Skowyrskiego.

Studio w telewizyjnej jakości

Jedną z innowacji czekających na widzów finałów Wiosna 2019 było zupełnie nowe studio komentatorskie. Przygotowanie “casterki” stanęło na najwyższym poziomie. Studio śmiało można określić jako jedno z najbardziej profesjonalnych  esportowych stanowisk komentatorskich, które w żadnym stopniu nie odbiegało od tych, przygotowanych na potrzeby analizy tradycyjnych sportów.

Przygotowując finały Polskiej Ligi Esportowej, zawsze stawiamy na osiągnięcie jak najlepszej jakości. Stworzenie nowej odsłony studia dla komentatorów i analityków spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, zarówno przez specjalistów, jak i kibiców śledzących relację online. Transmisje oraz realizację komentatorskie z dużych imprez sportów tradycyjnych, zawsze były dla nas wyznacznikiem profesjonalizmu oraz wysokiej jakości. Ponownie udało nam się stanąć na najwyższym poziomie nie odbiegając od światowego poziomu realizacji.

mówi Justyna Oracz, Head of Brands, FantasyExpoProfesjonalizm oraz wysoki poziom transmisji został doceniony przez kibiców którzy chętnie odwiedzali kanał Twitch Piotra “Izaka” Skowyrskiego. Relację z finałowych rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive Polskiej Ligi Esportowej w jednym momencie na  śledziło ponad 25 tysięcy unikalnych widzów.
Całość finałowych zmagań relacjonowała ekipa w składzie: Piotr “Izak” Skowyrski, Paweł “Saju” Pawełczak, Radek “Mad1” Florkowski, Olek “vuzzey” Kłos, jeden z najbardziej utytułowanych graczy poprzednich sezonów Polskiej Ligi Esportowej Grzegorz “SZPERO” Dziamałek, zwycięzca zeszłorocznej Akademii Casterów Kamil “dziukens” Dziuk oraz Filip „Testree” Mątowski jako konferansjer całej imprezy.
Przeprowadzenie finałów Sezonu Wiosna 2019  Polskiej Ligi Esportowej było możliwie dzięki wsparciu partnerów: Lotto – partner tytularny Dywizji Profesjonalnej, Play – partner graczy oraz  logitech G – partner technologiczny.