ADATA prezentuje swój najnowszy nośnik SSD z serii Ultimate – model SU630, który dzięki zastosowaniu najnowszych kości pamięci, stanowi idealną alternatywę dla dysków HDD.
ADATA SU630 – budżetowy dysk SSD z pamięciami 3D QLC NAND
BLIZZCON 2018: PODSUMOWANIE FINAŁÓW MISTRZOSTW ŚWIATA
Historyczna chwila w dziejach StarCraft II – mistrzostwa świata World Championship Series na BlizzConie 2018 z pewnością zostaną zapamiętane. Ścieżki ośmiu najlepszych zawodników były kręte i pełne niespodzianek, ostatecznie prowadząc do zaskakującego i emocjonującego finału. Zobaczcie sami!
Mimo 20 lat historii serii StarCraft, czasem można odnieść wrażenie, że nasza przygoda dopiero się zaczyna. Śledźcie nas na stronie zawodów WCS oraz @esportstarcraft, by być na bieżąco z najświeższymi wieściami ze świata e-sportu StarCraft II.16
Darmowa gra Sins of a Solar Empire: Rebellion
Klucz Steam do gry Sins of a Solar Empire: Rebellion
Dostępny jest na stronie > Humble Bundle <
wystarczy kliknąć na przycisk Get the Game,
Potwierdzić lub zapisać się do newsletter’a,
Odebrać otrzymanego maila, i kliknąć w nim Download Now,
Odebrać kod przyciskając reveal your steam key,
Który wystarczy dodać w serwisie Steam.
Oferta aktualna jeszcze tylko 70H!
Finały sezonu Jesień 2018 Polskiej Ligi Esportowej na pięknej arenie w Gliwicach! Co zobaczymy w trakcie imprezy?
Już 14 oraz 15 grudnia będziemy mieli okazję przyglądać się zmaganiom jednych z najlepszych esportowych zespołów w Polsce. Finał jesiennego sezonu Polskiej Ligi Esportowej zagości w Arenie Gliwice, która po raz pierwszy będzie miała okazję być gospodarzem tego typu imprezy. Co przygotowali dla nas organizatorzy?

Co, gdzie, kiedy?
Co więcej?
STARCRAFT II: INFORMACJE O AKTUALIZACJI 4.7.0
TRYB WSPÓŁPRACY
- Nowy dowódca w trybie współpracy i komentator: Zeratul
- Zbieraj artefakty xel’naga, aby wzmacniać swoją armię.
- Dostosuj swoje zdolności do wroga.
- Więcej można dowiedzieć się z naszego artykułu.
- Dodano nowe mutatory tygodnia.
TRYB WIELOOSOBOWY
- Teraz, klikając myszką, łatwiej jest wybierać ERK, który aktualnie stawia budowlę.
- Do panelu „Język i region” w menu Opcje dodano przycisk, który automatycznie odświeża ping wszystkich serwerów gry.
- Funkcja jest najbardziej przydatna natychmiast po zmianie połączenia, na przykład po zmianie dostawcy internetu lub przeniesieniu komputera do innej lokalizacji.
- Chociaż Starcraft II automatycznie dostosowuje ustawienia sieciowe dla zapewnienia jak najlepszej rozgrywki, funkcja ta ułatwi natychmiastowe dostosowywanie, co zapewni jak najmniejsze opóźnienia.
EDYTOR
- Dodano nowe pole: Łącze nadrzędnego zachowania
- Znaleźć je można w menu jednostek: Jednostka > Dobudówka.
- Zastosowuje określone zachowanie do nadrzędnej jednostki z jednostki dobudówki.
- Zapewnia kontrolę nad nadrzędną jednostką w zależności od stanu dobudówki.
- Dodano zakres wysokości do CActorQuad.
- Pozwala czworokątowi zmieniać wysokość w zależności od pozycji kursora gracza.
POPRAWKI BŁĘDÓW
Tryb współpracy
- Raynor: Naprawiono błąd, który umożliwiał dalsze atakowanie wroga Hyperionowi, nawet kiedy ten znalazł się pod wpływem mutatora Minuta ciszy.
- Kerrigan: Naprawiono błąd, który powodował, że ikona karapaksu pneumatycznego u nadrządców i nadzorców wyglądała na nieaktywną po opracowaniu ulepszenia.
- Swann: Dron Wespanowy nie może już zostać użyty przeciwko wrogom lub neutralnym dronom.
- Vorazun: Ikona ulepszenia Furia Cieni nie pokazuje już ikony ulepszenia naziemnego protosów poziomu 3.
- Karax: Kolosy będące pod wpływem kontroli umysłu będą teraz prawidłowo atakować po opracowaniu zdolności Ognista wiązka.
- Alarak: Niestandardowe skróty klawiszowe dla ulepszenia uzbrojenia i opancerzenia protosów są teraz zapamiętywane.
- Fenix: Poprawiono literówkę w angielskim opisie ulepszenia poziomu 11. na ekranie wyboru dowódcy w trybie współpracy.
- Tychus
- Naprawiono błąd dźwięku normalnego ataku Nuxa.
- Odyn nie może już zadawać obrażeń rozpryskowych niewrażliwym na ataki jednostkom i budowlom.
- Jednostki będące pod wpływem mutatora Polaryzacja nie pokazują już ikony, nawet kiedy są wewnątrz bunkra.
- Świątynia Przeszłości: Poprawiono kilka obszarów mapy w pobliżu ramp, na których jednostki mogły się zacinać, jeśli zostały tam wyładowane z transportowca.
Mapy
- Automaton ER, Port Aleksander ER, Szmaragdowe Miasto ER: Naprawiono błąd, który powodował, że kilka ramp i dekoracji nie wyświetlało rozprzestrzeniającej się biomasy.
- Port Aleksander ER: Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom stawianie budowli na jednej z ramp.
- Szmaragdowe Miasto ER: Obrysy jednostek będą teraz wyświetlane, kiedy znajdują się one za rampami.
Kampania
- Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom tworzenie jednostek w drugiej części „Wywiadu wroga”.
- Próbniki i tropiciele tal’darimów wykorzystują teraz prawidłowe portrety w kampani Legacy of the Void.
- Inicjatorom w misji „Oczyszczenie” nie brakuje już portretu 2D.
Tryb wieloosobowy
- Heart of the Swarm: Model statku-matki nie jest już modelem zastępczym po wybraniu skórki Złotej Ery.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pomioty ze skórką emulantów pozostawiały po sobie zbyt duże zwłoki.
- Karakany ze skórką emulantów mają teraz widoczny wskaźnik ulepszenia Szpony kopiące przy niskich ustawieniach graficznych.
- Mroczna świątynia posiada teraz animację opracowywania.
W esporcie to sukcesy Polaków przyciągają widzów. Nawet 140 tysięcy kibiców w jednym dniu oglądało Mistrzostwa Świata League of Legends
Przez 19 dni widzowie śledzili poczynania trzech Polaków w turnieju Worlds 2018, ale tylko drużyna Marcina “Jankosa” Jankowskiego wyszła z grupy. W barwach G2 Esports dotarł aż do półfinału rozgrywek. Transmisję z rywalizacji w ćwierćfinale wyświetliło blisko 140 tys. polskich widzów, którzy ściskali za niego kciuki. Wszystko odbywało się pod okiem Damiana “Nervariena” Ziaji. Organizatorem największej polskiej transmisji z Worldsów było Fantasy Expo, które zrealizowało ją z profesjonalnego studia esportowego w Krakowie.
Sukcesy Polaków w turniejach esportowych pozwalają na blisko dwukrotne podniesienie frekwencji na transmisji. Obserwowaliśmy to już podczas MLG Columbus w 2016 roku i podczas PGL Major Kraków 2017. Widzieliśmy to również teraz podczas Mistrzostw Świata League of Legends w Korei Południowej. Równocześnie jest to zjawisko, które możemy zauważyć w piłce nożnej, skokach narciarskich, czy podczas igrzysk olimpijskich. Polski esport potrzebuje sukcesów Jankosa, Virtus.pro, AGO, Team Kinguin, naszych wszystkich reprezentantów na arenie międzynarodowej, bo one napędzają całą branżę i otwierają nowe możliwości.
– mówi Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu Fantasy Expo

FINALNE ZMIANY BALANSU NA SEZON CZWARTY
Gratulujemy mistrzowi świata WCS, Serralowi! To był pełen wrażeń rok dla gry StarCraft. Teraz, gdy sezon się zakończył, nadszedł czas, aby kontynuować nasze poblizzconowe zmiany projektowe i balansowe. Dziękujemy wszystkim za testowanie, wasze opinie pomogły nam dopracować i wprowadzić wiele usprawnień. Zanim zmiany wejdą w życie, mamy jeszcze kilka aktualizacji, które chcielibyśmy dodać:
TERRANIE
Cyklon
- Zmniejszono zużycie zaopatrzenia z 4 do 3.
Kiedy zmniejszyliśmy koszt cyklonów wyrażony w gazie, w aktualizacji przed wersją 3.8, zwiększyliśmy też ich zużycie zaopatrzenia, aby nie dopuścić do masowego wykorzystania cyklonów. Niedawno otrzymaliśmy informacje z rozgrywek na wysokim poziomie, że cyklon stał się zbyt słaby ze względu na to, jak rozwinęła się metagra. Ponadto, kiedy po raz pierwszy ogłosiliśmy, że cofniemy cyklon do wersji przed aktualizacją 3.8, podkreśliliśmy, że naszym zamiarem jest, aby jego siła była lepiej skalowana na późniejszych etapach rozgrywki. Dlatego, aby zwiększyć potencjał cyklonów w środkowych i późniejszych fazach, zmniejszamy zużycie zaopatrzenia, tak aby jednostki te mogły zapewniać lepsze wsparcie w większych armiach.
Thor
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Działa Punisher 250 mm z 40 punktów (+10 przeciwko celom masywnym) do 40 (+15 przeciwko celom masywnym).
- Zmniejszono przerwy między atakami Dział Punisher 250 mm 1,78 do 1,71.
Kiedy początkowo ogłaszaliśmy tegoroczną zmianę balansu, stwierdziliśmy, że chcemy, aby thor odgrywał rolę pogromcy jednostek masywnych, ale nie było wiele dyskusji na temat tego nowego podejścia. Ponadto, po ostatnim cofnięciu zmian obrażeń zadawanych przez lotniskowce i osłabieniu pancerza thora, jednostki te nie są w stanie odgrywać tej roli, tak jak byśmy chcieli. Dlatego też ostrożnie zmieniliśmy statystyki broni thora przeciwko jednostkom masywnym, tak aby konsekwentnie pokonywał lotniskowce w walce jeden na jednego i był skuteczniejszy przeciwko nowym, szybszym orkanom. Jednocześnie zachowaliśmy ostrożność, aby nie wpłynąć na interakcję thorów z rządcami szczepu. Podobnie jak w przypadku wielu innych naszych zmian w tej aktualizacji, chcemy, aby nowe opcje były od razu skuteczne, ale jesteśmy również gotowi do dostosowania ich w razie potrzeby.
Wieża radarowa
- Teraz obrys budowli wieży radarowej pokazuje wskaźnik zasięgu na minimapie.
Ta zmiana ułatwiająca rozgrywkę, zasugerowana przez społeczność, pozwoli graczom na bardziej strategiczne i przemyślane rozmieszczanie wież radarowych.
ZERGI
Biomasa
- Zmniejszono opóźnienie rozprzestrzeniania biomasy z wylęgarni, leży i uli z 0,45 do 0,3.
Otrzymaliśmy informację zwrotną, że wcześniej proponowana zmiana tempa wydzielania biomasy przez wylęgarnię miałaby zbyt negatywny wpływ na wczesne etapy gry zergami, szczególnie przeciwko innym zergom. Zgadzamy się z tym i dlatego zmieniamy wylęgarnię, leże i ul, aby przywrócić stare tempo rozprzestrzeniania biomasy. U innych jej wydzielaczy (czerw nydusowy, nadrządcy i tumory biomasy) tempo pozostanie na poziomie 0,45.
Ultralisk
- Skrócono czas opracowania syntezy anabolicznej ultraliska z 79 do 43 sekund.
Jako jednostka na poziomie ula, ultraliski są już przypisane do późniejszych etapów gry, a opracowanie obu ich ulepszeń wymaga 79 sekund, co może nadmiernie opóźnić uzyskanie pełnej skuteczności przez ultraliska. Skrócenie czasu badań może również stworzyć więcej możliwości wyboru dla grających zergami w zależności od stanu gry, ponieważ obecnie pancerz chitynowy jest preferowany zdecydowanie częściej.
PROTOSI
Budowle
- Zmniejszono liczbę punktów wytrzymałości/osłon z 150/100 do 200/100.
- Zmniejszono koszt stacji robotyki z 200/200 do 150/150.
Początkowo proponowaliśmy obniżenie kosztu zakładu robotyki w minerałach z różnych powodów. Dwa z nich to poprawa obrony przed zergami na środkowych etapach gry oraz poprawa obrony przed strategiami proxy terran. Od czasu naszej pierwotnej propozycji dokonaliśmy jednak dodatkowych zmian w modzie do testowania balansu i nie uważamy już, aby protosi potrzebowali dodatkowej pomocy w tym zakresie.
Innym celem zmiany kosztu zakładu robotyki było promowanie większej liczby strategii otwierających z użyciem robotów, ale obecnie uważamy, że inna zmiana mogłaby pomóc w osiągnięciu tego celu. Zmniejszając koszt stacji robotyki, promowalibyśmy bardziej rozwinięte opcje technologiczne, które nie są obecnie powszechne – np. strategii otwarcia z użyciem kolosów, destabilizatorów lub pryzmatów nadprzestrzennych z ulepszeniem szybkości. Kontrastuje to z pierwotnie proponowaną zmianą zakładu robotyki, która naszym zdaniem niepotrzebnie wzmocniłaby siłę nieśmiertelnych w starciach protosów przeciwko zergom.
Planujemy wprowadzić zmiany balansu w rankingu na początku kolejnego sezonu, we wtorek, 20 listopada. Jednak zmiana priorytetu wyboru ERK pojedynczym kliknięciem będzie wymagała aktualizacji, dlatego przesuniemy ją do wersji 4.7.
Dziękujemy za wasze wsparcie i opinie. Jak zawsze, dajcie nam znać, co sądzicie o zmianach! Do zobaczenia w rankingu!
ASUS TUF Gaming FX705 – wąskie ramki dla wciągającej rozgrywki
ASUS TUF Gaming FX705 – 17,3-calowe laptopy dla graczy o zwiększonej wytrzymałości, zostały właśnie wprowadzone do sprzedaży w Polsce. W maksymalnej konfiguracji model FX705 jest wyposażony w procesor Intel® Core™ i7-8750H, kartę graficzną NVIDIA® GeForce® GTX 1060, immersyjne ekrany NanoEdge, karty Ethernet, a także systemy dźwiękowe DTS z dźwiękiem przestrzennym.
Stworzony do wysokiej produktywności
Napakowany najważniejszymi funkcjami gamingowymi
TUF: stworzony, aby przetrwać w najcięższych warunkach
Doskonałe chłodzenie

Inwestycja Polskiej Ligi Esportowej w młode talenty została wsparta przez SteelSeries
Dywizja Profesjonalna to nowy szczebel rozgrywek stworzony w ramach Sezonu Jesień 2018 Polskiej Ligi Esportowej. Projekt ma na celu umożliwienie obiecującym zespołom Counter-Strike: Global Offensive, udziału w regularnych rozgrywkach ligowych. Inicjatywa organizatorów rozgrywek została właśnie wsparta przez producenta topowego sprzętu gamingowego SteelSeries.
-
słuchawki Arctis 5
-
słuchawki Arctis 3
-
myszy Rival 310
-
podkładki QcK+
-
klawiatury Apex M750 TKL
NOWE MAPY DO TRYBU WIELOOSOBOWEGO NA 4. SEZON 2018
Sezon trzeci wkrótce dobiegnie końca, co oznacza, że przygotowujemy się na wprowadzenie nowych map. W kolejnym sezonie trybu wieloosobowego gry StarCraft IIusuniemy Wytwórnię Kwasu, Łapacza Snów, Zagubione Drogi i Szczelinę. Poniżej znajdziecie nowe plansze 1 na 1 oraz drużynowe, które dodamy.
1 NA 1
W tej opuszczonej części okrętu czyścicieli będziecie walczyć z przeciwnikiem na niewielkiej przestrzeni. Dzięki strażnicom, złotym skupiskom minerałów i ukrytym drogom prowadzącym do baz głównych czeka was walka o przestrzeń i surowce od początku do końca.
Główne bazy na tej mapie dzieli względnie niewielka odległość drogą powietrzną, ale miejsca pod ekspansję są mniej wystawione na ataki zaczepne.
Zachowajcie czujność, ponieważ na tej mapie odległość do pokonania podczas szybkiego szturmu jest niewielka. Poza krótką drogą bezpośrednią istnieją alternatywne trasy i brakuje strażnic, które pomogłyby wypatrywać zagrożenia.
To duża mapa nastawiona na makrozarządzanie. Odległość do pokonania między głównymi bazami podczas szybkiego szturmu jest duża. Główne lokalizacje startowe są wystawione na ataki powietrzne, jeżeli wróg zakradnie się brzegiem mapy.
2 NA 2
Szmaragdowe Miasto to duża mapa nastawiona na makrozarządzanie. Dwóch graczy powinno bronić pojedynczego, szerokiego wejścia. Miejsca pod naturalną ekspansję posiadają dwa przewężenia, które rozwidlają drogi szybkiego szturmu i wpływają na wybór miejsca pod ekspansję. Złote skupiska minerałów mogą służyć za miejsca pod trzecią bazę w trakcie agresywnej rozgrywki.
3 NA 3
Każda drużyna posiada jedną bazę główną oraz jedno miejsce pod naturalną ekspansję z rampą ułatwiającą obronę. Układ dróg oraz miejsc pod bazy przypomina ten z tradycyjnych map 1 na 1, a w każdym z rogów znajduje się strażnica xel’naga.
4 NA 4
Pary dwóch sojuszników zaczynają grę obok siebie, a ich bazy główne połączone są tylną drogą dostępu, którą mogą wykorzystać do wzajemnego wzmacniania się. Obie bazy otwierają się na wspólny teren obronny z dwoma przewężeniami. W pobliżu znajdują się dwa potencjalne miejsca pod trzecią bazę, a dodatkowe wymagają ekspansji w kierunku krawędzi planszy.
Oto finalna lista map na czwarty sezon 2018:
- Wielki Błękit ER
- Pasożyt ER
- Ceruleum ER
- Rozdroże Kairosa ER
- Automaton ER
- Port Aleksander ER
- Zastój ER
Mapy na sezon czwarty są już dostępne do testów w zakładce Dowolne, więc możecie śmiało się tam udać i zacząć sprawdzać nowe strategie, aby przygotować się na start sezonu 20 listopada. GLHF – powodzenia i dobrej zabawy!

































