Strona główna Blog Strona 168

EVE Online 14: Obszary Gry

EVE
EVE

Galaktyka Eve składa się obecnie z 7600 układów słonecznych.

Całość mieści się na jednym ogólnoświatowym serwerze, bez podziału dla różnych państw i kontynentów, a dzięki temu, że grają w nią ludzie z różnych stref czasowych, życie w Eve kwitnie cały czas.

*Każdy punkt na mapie reprezentuje jeden układ słoneczny, z planetami, asteroidami, stacjami i gejtami, do których gracze mają dostęp.

Systemy słoneczne w Eve mają różny poziom bezpieczeństwa (security status), który widać w górnym lewym rogu ekranu:

Systemy 1.0 do 0.5 nazywane są HI-SEC, są to systemy relatywnie bezpieczne, z działającym tu prawem, działami przy stacjach i gejtach, oraz kosmiczną policją – Concordem każącym agresorów. Możliwe jest tutaj atakowanie innych graczy ale agresor ponosi konsekwencje – śmierć z ręki policji.

Systemy 0.4 do 0.1 nazywane LOW-SEC, są systemami niebezpiecznymi, prawo działa tu w ograniczonym zakresie, porządku pilnują tylko działa przy stacjach i gejtach. Poza tym każdy może tu atakować każdego. Większość graczy przebywa tutaj szukając zaczepki.

Systemy 0.0 do  -1.0 to NULL-SEC – prawo tutaj nie istnieje, obowiązuje wolna amerykanka i każdy na każdego, ale.. systemy te mogą być kontrolowane i przejmowane przez korporacje graczy, zapewniając im relatywnie bezpieczne miejsce do życia. Jednak gdyś w nie swoim nullu każdy szuka ciebie…

Wormhole (W-space) – systemy niepołączone siecią gejtów z normalną przestrzenią, można do nich dotrzeć tylko z  a pomocą wyskanowanych tuneli (wormholi), a te są niestabilne, i często się zapadają. Systemy w-space łączą się także miedzy sobą takimi tunelami, jednakże z uwagi na ich niestabilność praktycznie codziennie połączenia te są inne. Systemy te oznaczone nazwami kodowymi „J123456” i posiadają status -1.0 niezależnie od klasy. Prawo tutaj nie istnieje, każdy poluje na każdego, dodatkowo systemy te nie posiadają aktywnej listy graczy (czatu local), więc nigdy nie wiadomo czy ktoś tu jest czy nie, ani czy ktoś na ciebie nie poluje.

Bardzo trafnie, choć z przymrużeniem oka, obszary te reprezentuje następująca grafika:

 

EVE Online 13: Market Kupowanie i Sprzedawanie

EVE
EVE

Większość handlu w EVE odbywa się na markecie (alt+R). Poza kilkoma przedmiotami, jak skillbooki, wszystko sprzedawane jest przez innych graczy. Nawet podstawowa obsługa marketu nie jest łatwa, a zaawansowany handel jest domeną naprawdę cierpliwych i ukierunkowanych na to ludzi.

Jednak trzeba z niego korzystać, chociażby po to aby kupić i zafittować statek, oraz pozbyć się zdobytego lootu.

Na początku warto zmienić ustawienie marketu, tak, aby pokazywał wszystkie dostępne przedmioty, oraz tak, aby widzieć oferty nie tylko na stacji na której obecnie się znajdujemy.Po lewej stronie okna znajduje się lista wszystkich dostępnych przedmiotów. Wybierając grupę np. broni po prawej wyświetlą się jej wariacje z podstawowym opisem oraz ceną. Po wybraniu konkretnej pozycji, po prawej stronie dostaniemy dokładną rozpiskę gdzie i za ile ten przedmiot jest sprzedawany (góra), oraz gdzie i za ile skupowany (dół). Umożliwia to wybranie oferty która nas najbardziej zadowala i ewentualnie podróż do systemu i stacji, gdzie ta oferta się znajduje.* Warto zwracać uwagę na SECURITY STATUS systemu w którym chcemy coś kupić, gdyż często pojedyncze przedmioty wystawione są taniej w systemach LOW-SEC, aby skusić nieprzygotowanych graczy do wlotu i najczęściej śmierci z ręki czekających na taką okazję piratów.Sprzedaż została ostatnio bardzo uproszczona, wystarczy zaznaczyć wszystkie przedmioty, które chcemy sprzedać, kliknąć prawym i wybrać sell. Wyświetli się okienko z listą które przedmioty i za ile mogą tutaj zostać sprzedane. Obok każdego wyświetlona jest różnica ceny w stosunku do ogólnych cen w regionie, dzięki czemu widać, że na przykład któryś moduł skupują tu o 90% taniej niż gdzieś indziej.Kupowanie i sprzedawanie w ten sposób działa automatycznie i wybiera automatycznie najbliższego i najtańszego sprzedającego, lub najdroższego kupującego.

Można też wystawić ręcznie sell i buy ordery. Zmieniając przy ofercie czas przez który oferta będzie ważna, oraz ustalając cenę, za którą chcemy dany przedmiot sprzedać, lub kupić. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest kupowanie taniej i sprzedawanie drożej, ale pamiętać trzeba, że wystawiający ofertę musi uiścić opłatę za jej wystawienie, oraz przy finalizowaniu transakcji sprzedający musi zapłacić podatek.Market ma zasięg regionalny, ale aby w pełni korzystać z jego możliwości (zdalne wystawianie i modyfikowanie ofert) potrzebne będą dodatkowe skille z zakładki „trade”. Zdalne akceptowanie istniejących ofert sprzedaży w regionie odbywa się bez żadnych dodatkowych skilli.

Innym rozwiązaniem są kontrakty wystawiane przez graczy. W oknie kontraktów można wystawiać własne, precyzując co i za ile chcemy kupić, lub sprzedać, oraz możemy ograniczyć ich dostęp dla konkretnych osób lub korporacji. Kontrakty widoczne są w całej galaktyce gry.

 

Darmowa gra The Red Solstice

The Red Solstice
The Red Solstice

Taktyczna strzelałka The Red Solstice, do której klucz można odebrać na > stronie <

po wejściu na stronę i  zalogowaniu lub założeniu konta

wystarczy dodać grę do koszyka – add to cart

następnie checkout

i get it for free

Klucz można obejrzeć klikając podgląd maila, lub odbierając swoją pocztę.

Klucz ten można aktywować na Steamie.

Oferta ważna 48H!

EVE Online 12: Największe Huby Handlowe

EVE
EVE

Handlować w EVE może każdy i gdzie tylko chce, jednak dla każdej rasy istnieją główne huby handlowe, są to stacje uznane przez graczy za centra handlu, gdzie można kupić i sprzedać wszystko.

Ceny w takich miejscach są najbardziej zrównane i miarodajne, ale najłatwiej jest tutaj dać się komuś nabrać. Układy z hubami generują spory ruch, rzadko w Jicie ilość graczy spada poniżej tysiąca.

Jita (Jita IV – Moon 4 – Caldari Navy Assembly Plant) jest hubem handlowym Caldari, jest to też największy hub w grze.
Amarr (Amarr VIII (Oris) – Emperor Family Academy) hub handlowy Ammarów – drugi co do wielkości w grze
Rens (Rens VI – Moon 8 – Brutor Tribe Treasury) hub handlowy Minmatarów
Hek (Hek VIII – Moon 12 – Boundless Creation Factory) drugi hub Minmatarów
Dodixie (Dodixie IX – Moon 20 – Federation Navy Assembly Plant) hub handlowy Gallente

Kupując nowy statek i fit do niego warto polecieć do najbliższego huba, ceny tam zazwyczaj będą niższe niż w układach początkowych, a czas zaoszczędzony na zbieraniu sprzętu z różnych stacji, w różnych układach, jest nie do przecenienia.

Częstym i prostym sposobem zarobku jest kupowanie najbardziej potrzebnych części i amunicji w hubach i przewożenie ich na sprzedaż za wyższą kwotę do systemów gdzie ludzie klepią misje na potęgę, jednocześnie będąc na tyle leniwi, że wolą na miejscu kupić drożej jak im czegoś zabraknie.

Tak samo w drugą stronę, można skupować od misjonarzy złom zbierany na misjach po niższej cenie, transportować go i sprzedawać w hubach, gdzie cena jest wyższa.

 

6 darmowych gier z Humble Bundle

6 darmowych gier
6 darmowych gier

Hitch Hiker, 2000 to 1 Space Felony, Cat Girl without Salad, Uurnog, THOR.N i Crescent Bay.

Gry dostępne są na > stronie <

Darmowe są wszystkie gry z podpiskiem free until 2/2,

wystarczy kliknąć ikonę i pobrać.

Darmowa gra Rage Parking Simulator 2016

rage parking simulator
rage parking simulator

Gra Rage Parking Simulator

do której klucz na Steama można odebrać na stronie > indiegala <

Po zalogowaniu się lub założeniu konta, wystarczy odnaleźć na stronie banner Rage Parking Simulator, zamknąć reklamę przysłaniającą go

i pobrać swoją kopię.

Po czym w bibliotece swoich gier odebrać klucz do serwisu Steam,

by ostatecznie na Steamie aktywować grę.

Darmowa gra The Under

the under
the under

Sympatyczna platformówka z zagadkami The Under

do pobrania na > stronie <

po zalogowaniu lub założeniu konta (potrzeba osobnego konta, gdyż po pobraniu Solar Guna, zabraknie monet)

wystarczy kliknąć w ikonę gry

potwierdzić zakup i skopiować klucz

by ostatecznie aktywować grę na Steamie.

Darmowa gra Solar Gun

solar gun
solar gun

Ciekawa gra logiczna z pierwszej perspektywy Solar Gun

do pobrania na > stronie <

po zalogowaniu lub założeniu konta

wystarczy kliknąć w ikonę gry

potwierdzić zakup i skopiować klucz

by ostatecznie aktywować grę na Steamie.

 

EVE Online 11: Ważne Skille

EVE
EVE

Rozpoczynając przygodę z EVE, większość graczy jest przytłoczona ogromem informacji i możliwości. Ponieważ skille są esencją naszej postaci, warto cały czas uczyć się, najlepiej czegoś wartościowego. Jako podstawę można wybrać skille do fittowania statków, przydadzą się one zawsze. Dodatkowo po wybraniu dowolnej ścieżki, gdy wiemy już czym byśmy chcieli latać, zaczynami uczyć się pod konkretny statek i broń. Wybierając konkretny moduł, czy broń, której chcieli byśmy użyć, sprawdzamy na zakadce requirement jej wymagane skile, bez których nie można danego modułu użyć. Jednak poza tymi skillami istnieją jeszcze często zapominane skille poboczne, dzięki którym skuteczność statku, broni i osłon wzrasta znacząco.

eve online skille dodatkowe
eve online skille dodatkowe

Skille ułatwiające fittowanie (Core skills) zwiększające PG, CPU i Capacitora:
Power Grid Management: 5% więcej PowerGrida statku na poziom.
CPU Management: 5% więcej CPU statku na poziom.
Capacitor Systems Operation: 5% przyspieszenie regeneracji capacitora na poziom.
Capacitor Management: 5% więcej capacitora na poziom.
Weapon Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań CPU dla fittowanych broni na poziom.
Advanced Weapon Upgrades: 2% zmniejszenie wymagań PG dla fittowanych broni na poziom.
Energy Grid Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań PG dla modułów wymagających tego skilla. Electronics Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań CPU dla modułów wymagających tego skilla.

Skille zwiększające skuteczność dział:
Gunnery: 2% większy ROF działek na poziom.
Controlled Bursts: 5% mniejsze zużycie capacitora na poziom.
Motion Prediction: 5% lepszy trackingu działek na poziom.
Rapid Firing: 4% większy ROF działek na poziom.
Sharpshooter: 5% większy zasięg optimal na poziom.
Surgical Strike: 3% więcej obrażeń wszystkich dział na poziom.
Trajectory Analysis: 5% większy falloff na poziom

Skille zwiększające skuteczność rakiet:
Guided Missile Precision: 5% zwiększona sygnatura celów na poziom
Missile Bombardment: 10% więcej czasu lotu wszystkich rakiet i missili na poziom.
Missile Launcher Operation: 2% większy ROF rakiet na poziom.
Missile Projection: 10% większa prędkość rakiet na poziom.
Rapid Launch: 3% większy ROF rakiet na poziom.
Target Navigation Prediction: 10% redukcja prędkości celu na poziom.
Warhead Upgrades: 2% dodatkowych obrażeń wszystkich rakiet na poziom.

Skille polepszające Shield tank:
Shield Management: 5% więcej shielda na poziom.
Shield Operation: 5% przyśpieszenie regeneracji shielda na poziom.
Shield Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań PG dla modułów shielda.
Shield Compensation: 2% mniejsze zużycie capa przez shield boostery na poziom.
EM/Kin/Th/Ex Shield Compensation: 5% zwiększenie odporności odpowiedniech hardenerów na poziom.

Skille ulepszające Armor tank:
Hull Upgrades: 5% więcej armora na poziom.
Mechanics: 5% więcej hulla na poziom.
Repair Systems: 5% mniejsze wymagania capcaitora przez systemy naprawcze na poziom.
EM/Kin/Th/Ex Armor Compensation: 5% zwiększenie odporności odpowiedniech hardenerów na poziom.

Skille do prędkości:
Acceleration Control: 5% więcej prędkości AB I MWD na poziom.
Afterburner: 5% krótszy cykl AB i 10% mniejsze zużycie AB capacitora na poziom.
Fuel Conservation: 10% mniejsze zużycie AB capacitora na poziom.
High Speed Maneuvering: 5% mniejsze zużycie MWD capacitora na poziom.
Navigation: 5% wzrost normalnej prędkości statku na poziom.

Skille do dron:
Drones: pozwala kontrolować 1 dronę na poziom.
Drone Interfacing: 10% więcej obrażeń i kopania dla wszystkich dron na poziom.
Drone Avionics: zwiększenie zasię gudron o 5km na poziom.
Advanced Drone Avionics: zwiększenie zasięgu dron o 3km na poziom.
Drone Durability: 5% więcej shielda i armoru dron na poziom.
Drone Navigation: 5% większa prędkość dron na poziom.
Drone Sharpshooting: 5% większy optimal dron na poziom.

EVE Online 10: Skille i Implanty

EVE
EVE

W odróżnieniu od innych gier MMO, w EVE nasza postać nie leveluje, ani nie dostaje doświadczenia grindując. Zamiast tego uczy się skilli w czasie rzeczywistym, dzięki którym zdobywa nowe zdolności i może korzystać z nowych statków czy modułów.

Skille po umieszczeniu w kolejce, uczą się w czasie rzeczywistym, nawet jak jesteśmy wylogowani., warto więc od pierwszych sekund gry, ustawić jakikolwiek dostępny skill do uczenia.
Poza tym warto ustawić sobie kolejkę nauki skilli na kilka dni a nawet miesięcy, dzięki temu jeśli nie będziemy w stanie wejść do gry przez pewien czas, nasze konto ciągle będzie uczyć się czegoś nowego.
W przypadku kont alpha, które nie mogą mieć kolejki skillowania przekraczającej 24h, można ustawić kilka krótszych skilli zajmujących razem mniej niż 23h i dodać na koniec jeden długi, nawet kilkunastodniowy.

Każdy skill w grze ma swój poziom od I do V, z każdym następnym poziomem linowo dodają bonusy, ale czas nauki każdego następnego poziomu rośnie wykładniczo. Przez co nauka pierwszego poziomu zazwyczaj trwa minuty, a ostatniego dni a nawet tygodnie. W pierwszych dniach gry nie warto uczyć się skilli ponad IV poziom, dużo lepiej natomiast skupić się na innych potrzebnych umiejętnościach, potrzebnych do odblokowania nowych modułów czy statków. Gdy już wybierzesz swoją drogę w EVE, będziesz mógł skoncentrować naukę skilli w wybranym przez siebie kierunku.

Każda postać w grze, niezależnie od rasy może uczyć się wszystkich dostępnych skilli w grze. Jedynym ograniczeniem jest status konta (konta alpha mogą skilllować jedynie dostępne dla nich skille do ustalonych poziomów, łącznie do około 20 Milionów punktów SP, niestety tylko pierwsze 5 milionów SP można się nauczyć, resztę można dodać używając injectorów, lub po opłaceniu konta, natomiast całe 20 milionów jest dostępne dla alphy po wyuczeniu na przykład po spadku z Omegi).

Każda postać zaczyna grę z pewną ilością wyuczonych już skilli. Aby nauczyć się jakiegokolwiek nowego, trzeba najpierw zdobyć odpowiednią książkę (skillbook). Kilka najważniejszych książek dostajemy podczas wykonywania tutoriali, resztę trzeba kupić samemu na markecie. Książki do podstawowych skilli dostępne są w rozsądnych cenach, dzięki czemu ich zakup nie powinien sprawiać kłopotu. Najlepiej zaopatrywać się w nie na stacjach początkowych lub stacjach z agentami (Career Agents), są one bezpośrednio zaopatrywane przez NPC, dzięki czemu mają optymalne ceny i duży wybór.

Czas uczenia się skilli jest zależy od ich poziomu, oraz od wartości statystyk naszej postaci. Jest on ustalony wzorem:

Prędkość skillowania = Główny wymagany skill + [0.5x Drugorzędny skill]        punktów SP/minutę

Czas ten można skrócić za pomocą remapu (zmiany wartości statystyk – darmowej co 6 miesięcy), lub za pomocą implantów, które zwiększają ich wartość. Początkowa wartość skilli przydzielona jest po równo, jednak jak już wiesz co chcesz w EVE robić i zaczynasz naukę czegoś konkretnego, warto zmienić ich wartości, aby najwięcej punktów przydzielonych było do tego co chcemy skillować.

Perception – statki, działka i wyrzutnie – domyślnie 20 – początkowy remap 23 – później MAX dla PVE/PVP
Memory – mechanika, drony, korporacje – domyślnie 20 – początkowy remap 19 – póxniej MAX dla Miningu
Willpower – handel, dowodzenie – domyślnie 20 – początkowy remap 19
Inteligence – nawigacja – domyślnie 20 – początkowy remap 21 – później MAX dla obrony i przemysłu
Charisma – bonusy dla floty, handel – domyślnie 19 – początkowy remap 17 (mniej się nie da i w większości przypadków tak już zostanie)

Proponowany tutaj remap jest optymalny na początku gry, gdy najwięcej skilluje się broń i statki, jednocześnie podrzucając różne skille poboczne potrzebne podczas rozwoju.

Implanty służą do zwiększenia cech postaci, pierwsze pięć odpowiedzialnych jest za nasze statystyki, pozostałe odpowiadają za bonusy do statystyk, takich jak: szybkość statków, zadawane obrażenia, tank, czy ilość wydobywanych minerałów.

Implanty zwiększające statystyki dodają od 1 do 5 punktów na cechę i kosztują coraz więcej w zależności od bonusu. Bardzo dobre ale dość drogie implanty +4 są długo używane przez większość graczy, natomiast tani zestaw implantów +1 jest bezproblemowo dostępny cenowo dla nowego gracza.

Implanty +1, +2, +3 i +4 można dostać zarówno jako nagrodę za wykonywanie odpowiedniego poziomu misji storyline, a także w dobrej cenie kupić w większości LP Store’ów.