EVE Online 14: Obszary Gry

0
888
EVE
EVE

Galaktyka Eve składa się obecnie z 7600 układów słonecznych.

Całość mieści się na jednym ogólnoświatowym serwerze, bez podziału dla różnych państw i kontynentów, a dzięki temu, że grają w nią ludzie z różnych stref czasowych, życie w Eve kwitnie cały czas.

*Każdy punkt na mapie reprezentuje jeden układ słoneczny, z planetami, asteroidami, stacjami i gejtami, do których gracze mają dostęp.

Systemy słoneczne w Eve mają różny poziom bezpieczeństwa (security status), który widać w górnym lewym rogu ekranu:

Systemy 1.0 do 0.5 nazywane są HI-SEC, są to systemy relatywnie bezpieczne, z działającym tu prawem, działami przy stacjach i gejtach, oraz kosmiczną policją – Concordem każącym agresorów. Możliwe jest tutaj atakowanie innych graczy ale agresor ponosi konsekwencje – śmierć z ręki policji.

Systemy 0.4 do 0.1 nazywane LOW-SEC, są systemami niebezpiecznymi, prawo działa tu w ograniczonym zakresie, porządku pilnują tylko działa przy stacjach i gejtach. Poza tym każdy może tu atakować każdego. Większość graczy przebywa tutaj szukając zaczepki.

Systemy 0.0 do  -1.0 to NULL-SEC – prawo tutaj nie istnieje, obowiązuje wolna amerykanka i każdy na każdego, ale.. systemy te mogą być kontrolowane i przejmowane przez korporacje graczy, zapewniając im relatywnie bezpieczne miejsce do życia. Jednak gdyś w nie swoim nullu każdy szuka ciebie…

Wormhole (W-space) – systemy niepołączone siecią gejtów z normalną przestrzenią, można do nich dotrzeć tylko z  a pomocą wyskanowanych tuneli (wormholi), a te są niestabilne, i często się zapadają. Systemy w-space łączą się także miedzy sobą takimi tunelami, jednakże z uwagi na ich niestabilność praktycznie codziennie połączenia te są inne. Systemy te oznaczone nazwami kodowymi „J123456” i posiadają status -1.0 niezależnie od klasy. Prawo tutaj nie istnieje, każdy poluje na każdego, dodatkowo systemy te nie posiadają aktywnej listy graczy (czatu local), więc nigdy nie wiadomo czy ktoś tu jest czy nie, ani czy ktoś na ciebie nie poluje.

Bardzo trafnie, choć z przymrużeniem oka, obszary te reprezentuje następująca grafika: