Przez kilka ostatnich tygodni Wargaming przeprowadzał strategiczną rewizję swoich operacji biznesowych na świecie. Efektem jest decyzja, że nie będziemy posiadać, ani prowadzić interesów w Rosji i Białorusi.
Efektywnie od 31 marca firma przetransferowała swoje gry w Rosji i w Białorusi do lokalnie zarządzanej firmy Lesta Studio, która nie jest już powiązana z Wargamingiem. Wargaming nie czerpie z tego kroku żadnych korzyści teraz, czy w przyszłości. Co więcej, oczekujemy znaczących strat w związku z tą decyzją.
Będziemy finalizować operacyjny transfer tak szybko jak to możliwe pozostając w pełnej zgodzie i poszanowaniu wszelkich praw, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo oraz wsparcie naszym pracownikom. W okresie przejściowym wszystkie nasze gry pozostaną dostępne w Rosji i Białorusi, operacjami bieżącymi zajmie się nowy właściciel.
Wargaming rozpoczął również proces zamykania biura w Mińsku. Odbywa się on w pełnym poszanowaniu prawa. Dyrektorzy produktów i usług spotkają się ze swoim zespołami, aby przedyskutować wpływ decyzji na poszczególne działy.
Zapewniane są odprawy i jak najszersze wsparcie dla pracowników dotkniętych zmianami.
Pomimo istoty tej decyzji, Wargaming jest pewny swojej przyszłości i zobowiązujemy się do dostarczania naszym graczom wysokiej jakości gier.
Czas oczekiwania dobiegł końca – walka o Mistrzostwa Świata CS:GO wraca na nasze ekrany! 11 kwietnia rozpocznie się maraton turniejów RMR, w których najlepsze zespoły w trzech regionach świata będą rywalizować o awans na PGL Major Antwerp 2022. Na liście uczestników oczywiście znajdziemy zarówno Polaków, jak i polskie akcenty!
GAM3RS_X wychodząc naprzeciw miłośnikom elektronicznej rywalizacji, zakupiło na wyłączność prawa do transmisji wydarzenia PGL Major Antwerp 2022 w ośmiu krajach: Polsce, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji, Estonii, Bułgarii oraz Rumunii. Polscy kibice mogą liczyć na transmisję w rodzimym języku z wszystkich turniejów RMR oraz głównego wydarzenia PGL Major Antwerp 2022.
Przed nami cztery turnieje RMR w trzech regionach: amerykańskim, azjatyckim oraz europejskim. Na Starym Kontynencie odbędą się dwa wydarzenia, ponieważ właśnie w Europie jest najwięcej kandydatów do awansu na Mistrzostwa Świata CS:GO. Oto harmonogram zawodów:
Amerykański RMR: 11 – 15 kwietnia
Azjatycki RMR: 15-16 kwietnia
Europejski RMR (Grupa A): 17-20 kwietnia
Europejski RMR (Grupa B): 21-24 kwietnia
Rozgrywki amerykańskich i azjatyckich drużyn będzie można oglądać na kanale ESPORT NOW, zaś europejskie rozgrywki będą transmitowane u Piotra “izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch. Niezależnie od kanału, towarzyszyć nam będzie wybitne grono komentatorskie, w którego skład wejdą: Piotr “izak” Skowyrski, Paweł “SAJU” Pawełczak, Radek “mad1” Florkowski, Łukasz “Hermes” Pożyczek, Dominik “Domek” Nowakowski, Jakub “Swelder” Grzegorski, Michał “mostow” Mostowiec oraz Olaf “szeregowy” Ostrowski. Lista uczestników w poszczególnych zawodach wygląda następująco:
Ameryka (11 – 15 kwietnia)
FURIA Complexity MIBR Party Astronauts
Case Esports Team Liquid Evil Geniuses Imperial Esports
São Caetano Esports paiN Gaming 00 Nation Bad News Bears
Isurus 9z Team Team oNe Leviatán
Azja (15-16 kwietnia)
TYLOO
Renegades
IHC Esports
TBD
Europejski RMR A (17-20 kwietnia)
NAVI Heroic Virtus.pro Team Vitality
FaZe Clan MOUZ BIG GamerLegion
Fnatic sAw OG Eternal Fire
Dignitas Team Unique forZe QUAZAR
Europejski RMR B (21-24 kwietnia)
G2 Esports Gambit NIP Entropiq
CPH Flames Astralis ENCE HEET
SINNERS Spirit AVE Sprout
Bad News Eagles Endpoint Sangal Anonymo
W wydarzeniach, w których uczestniczyć będzie szesnaście drużyn, turniej RMR rozegrany będzie w zgodnie z systemem szwajcarskim, czyli skład osiągający trzy zwycięstwa awansuje na Majora, zaś trzy przegrane oznaczają eliminację. Warto nadmienić, że mecze będą miały charakter best-of-one, z wyjątkiem pojedynków eliminacyjnych i promocyjnych, które będą trzymapowe. Jedynym wyjątkiem jeśli chodzi o mechanikę rozgrywek będzie turniej azjatycki, gdzie cztery zespoły będą rozgrywać spotkania według drabinki podwójnej eliminacji ze spotkaniami best-of-three.
Ważna zmiana zaszła w formacie amerykańskiego turnieju RMR, który został wydłużony o jeden dzień i zazębiać się będzie z rozgrywkami azjatyckimi. Format został rozszerzony aby rozstrzygnąć ustawienia drużyn, które awansują do głównego turnieju.
Wśród uczestników znajdziemy polską drużynę Anonymo, która podobnie jak rok temu, utrzymuje nadzieje polskich kibiców. Aby wystąpić w Sztokholmie zabrakło naprawdę niewiele, a tegoroczny odświeżony skład i prawie dwa miesiące okresu przygotowawczego napawają optymizmem przed startem turnieju RMR. W rozgrywkach zobaczymy również polski duet w barwach fińskiej organizacji ENCE, który w 2021 zapewnił sobie udział w Fazie Legend. Ostatnim polskim akcentem jest Mateusz “mantuu” Zawistowski w barwach OG, który walczy o swój debiut na Majorze. Oczywiście nie możemy zapominać o Wiśle All in! Games Kraków, które przebywa “w odwodzie” po wygraniu kwalifikacji ostatniej szansy. Biała Gwiazda wkroczy do gry w momencie gdy jeden z zespołów z Europy lub regionu CIS nie będzie mógł pojawić się w Rumunii na kwalifikacjach.
Przypomnijmy, że fani Counter-Strike’a musieli czekać aż pół roku na emocje związane z turniejem rangi Major. Zeszłoroczna impreza organizowana przez PGL w Sztokholmie wysoko zawiesiła poprzeczkę stając się najchętniej oglądanym wydarzeniem CS:GO w historii – finałowe starcie w szczytowym momencie globalnie oglądało 2 748 850 widzów, dwukrotnie pobijając poprzedni najlepszy wynik, ustanowiony podczas ELEAGUE Major 2017 (1 331 781 widzów). Podczas streamu na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego oraz transmisji w telewizji, w szczytowym momencie pojawiło się ponad 130 000 osób (peak). Łącznie na polskich transmisjach w serwisie Twitch pojawiło się blisko 700 000 unikalnych widzów i wygenerowały one 4 273 013 wyświetleń.
Zmieniające się potrzeby pracowników uczestniczących w konferencjach online wynikają z ostatnich wydarzeń na świecie oraz często pracy, w której istnieje nastawienie na mniejsze zespoły składające się z kilku osób. Ale nie tylko to powoduje, że huddle rooms – czyli sale konferencyjne przeznaczone do 6 osób stają się istotnym punktem sprawnie prowadzonej komunikacji w zespole.
Przedsiębiorstwa coraz częściej myślą o reorganizacji przestrzeni do pracy – zmiany dotyczą takich miejsc jak sale konferencyjne mieszczące np. 45 osób. Dlaczego? Głównie dlatego, że te przez większość czasu będą stać puste. Potrzeby pracowników obecnie bardzo się zmieniają: spotkania dwuosobowe (tzw. 1-to-1) ze względu na mieszany charakter wykonywania pracy wymagają dostosowania przestrzeni. Co więcej, sale konferencyjne – nawet, jeżeli zostaną wykorzystane, to najprawdopodobniej nie w pełni – część osób będzie chciała “wdzwonić się” na spotkanie z domu. Praca zdalna to obecnie nie tylko benefit, ale i oczekiwanie pracowników. Dobra kondycja tego modelu wykonywania obowiązków wynika ponadto z tego, że firmy chcą prezentować się jako miejsca “odpowiedzialne społecznie” oraz atrakcyjne dla pracownika. Nie jest więc dziwne to, że huddle rooms zyskują na popularności – wraz z nimi pojawiają się szczególne potrzeby przedsiębiorstw w zakresie komunikacji. Barometrem zmian w firmach, które odbyły się w ostatnim czasie niech będzie przejście z rozwiązań “lokalnych”, czyli oprogramowania instalowanego na komputerze podpinanego do systemu multimedialnego w sali konferencyjnej na platformy dostępne w chmurze, przeznaczone bezpośrednio do wygodnej i sprawnej komunikacji. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet i wiele, wiele innych ułatwiają przedsiębiorstwom utrzymanie sprawnego przepływu informacji między zespołami i pracownikami. Prowadzenie wideokonferencji za ich pomocą jest proste, przyjemne, a także nie spędza snu z powiek wszystkim, którzy narzekają na żmudną nierzadko konfigurację. Szybkość wykonania połączenia w ramach zintegrowanego z salą konferencyjną systemu jest błyskawiczna.
Nowoczesny huddle room – wiele funkcji w jednym miejscu
Warto mieć na uwadze jeszcze jeden aspekt. O ile sala konferencyjna o dużej pojemności jest idealna w trakcie większych narad, tak należy wskazać na to, że huddle room to wcale nie jest wyłącznie miejsce do prowadzenia wideokonferencji. Mniejsze zespoły mogą tutaj w komfortowych warunkach, z dala od biurowego zgiełku, prowadzić prace nad własnym projektem. Pracownicy mają tu wydzieloną przestrzeń do rozwijania owoców swojej pracy, a także – jeżeli istnieje taka potrzeba – mogą skontaktować się z innym zespołem lub częścią pracowników, którzy wykonują swoje obowiązki zdalnie.
Bezsprzecznie nowoczesny huddle room jest rozwiązaniem optymalnym dla pracowników w każdej firmie. Oddzielona przestrzeń wspomaga kreatywność, a obecność innowacyjnych, zintegrowanych z platformami komunikacyjnymi systemów jest ogromnym ułatwieniem. Zastosowane w nich rozwiązania, takie jak Rally Bar Mini w łatwy sposób pozwalają łączyć się ze stroną zdalną, poprzez intuicyjne – znane choćby z komputerów – systemy typu Microsoft Teams. To bardzo ułatwia obsługę tego typu sal
– mówi Jacek Kalczyński, High Touch Account Manager VC z firmy Logitech.W takim huddle room bez problemu można organizować wszelkie spotkania – niezależnie od tego, czy jest to daily lub planowane zebranie “statusowe”. Co więcej, w razie potrzeby, możliwe jest szybkie zorganizowanie wideokonferencji z innym zespołem, który współpracuje nad projektem. Jeśli zachodzi potrzeba skontaktowania się z klientem, partnerem – również można to zrobić za pomocą zintegrowanego systemu. W trakcie takich wideokonferencji istotne jest również to, aby każdy jej uczestnik był odpowiednio słyszalny i widzialny dla osób “po drugiej stronie”. Systemy, kamery do obsługi wideokonferencji korzystają z możliwości sztucznej inteligencji, która jest w stanie między innymi wyciszać dźwięki będące “szumem”, a skupiać się jedynie na ludzkiej mowie. Ponadto, aktualnie mówiąca osoba jest wykrywana automatycznie i to na niej skupiane jest “oko” kamery. Warto mieć na uwadze takie możliwości jak automatyczne kadrowanie, dzięki czemu obiektyw automatycznie podążą za aktualnym mówcą. Takie rozwiązania zapewnia wspomniany wyżej system Rally Bar Mini, a także kamera wideokonferencyjna Logitech MeetUp, wykorzystując technologie wspierane przez sztuczną inteligencję.
Tworząc rozwiązanie do prowadzenia spotkań online należy być zorientowanym na najważniejsze problemy w ich trakcie. Użytkownicy systemów obsługujących wideokonferencje najczęściej wskazują na trudności z dźwiękiem oraz obrazem. Interesuje ich również to, aby instalacja była szybka i bezproblemowa. Zintegrowane systemy Logitech w Rally Bar Mini oraz MeetUp, a także zawarte w nich technologie poprawiające obraz i dźwięk to właśnie efekt słuchania pracowników i naszych autorskich badań
– dodaje Jacek Kalczyński, High Touch Account Manager VC z firmy Logitech.
Huddle room – połączenie nowoczesnych technologii i walorów praktycznych
Huddle room to również znacznie łatwiejsza do zorganizowania przestrzeń, która spełnia wiele funkcji w przeciwieństwie do większych sal konferencyjnych. Organizując pracę w biurze należy mieć na uwadze to, w jaki sposób pracują zespoły w naszej firmie i do nich dostosowywać liczba oraz pojemność wszelkich pokoi przeznaczonych do współpracy.
Ekran najlepiej zamontować na ścianie za pomocą uniwersalnych zestawów montażowych (VESA). Najprościej jest ustawić je na “krótszej ścianie” i uwzględniając ich położenie, należy ustawić meble.
Złączone biurka lub stół należy ustawić krótszym bokiem naprzeciw ekranów telewizorów. Jeżeli tworzymy mniejszy huddle room, można pomyśleć o krzesłach / fotelach ustawionych na wprost ekranu, z małymi stolikami przed nimi.
Tablica suchościeralna powinna pojawić się albo obok ekranów, albo na prostopadłej ścianie.
Warto zadbać o odpowiedni przeszklenie huddle roomu lub oświetlenie imitujące światło pochodzące z zewnątrz. W pierwszym przypadku konieczne są dobrze pochłaniające światło rolety. W drugim – możliwość przyciemnienia oświetlenia.
Dostęp do wszelkich złącz powinien zostać zapewniony w zasięgu wzroku oraz rąk pracowników – najlepiej na stole, lub w wyznaczonym miejscu “pod ręką”.
Istotne jest jednak zastosowanie odpowiedniego systemu komunikacyjnego, który podniesie walory użytkowe tej przestrzeni. Systemy pozwalające na zintegrowanie platform umożliwiających prowadzenie wideokonferencji to absolutny “must-have”, szczególnie, jeżeli w firmie aktywnie prowadzone są spotkania online. Bardzo ważnymi beneficjentami rozwoju komunikacji są przedsiębiorstwa, których zespoły są rozproszone po różnych siedzibach oraz często odbywające wideokonferencje z klientami oraz partnerami. Czynnikiem wspierającym dalsze przeniesienie istotności huddle rooms jest także model zdalny wykonywania pracy – wszystko to z uwagi na obecną sytuację na świecie oraz pojawienie się dopracowanych rozwiązań software’owych takich jak Microsoft Teams, Zoom i wiele innych. Dobrze zorganizowany huddle room może być zatem ważnym wsparciem dla procesów w firmie – komunikacja jest jednym z tych czynników, które należy pielęgnować. Wyzwania, przed jakimi stoją przedsiębiorstwa różnych branż obecnie nakładają na zarządzających przestrzeniami biurowymi obowiązek zwracania uwagi na standard komunikacji między pracownikami. Stworzenie huddle room nie rozwiązuje problemu w pełni – istotne jest również jego wyposażenie.