Strona główna Blog Strona 93

Darmowa gra Sonic

Klasyczny Sonic The Hedgehog 2 dostępny za darmo bezpośrednio w serwisie > Steam <

Liquid Biceps prezentuje swoich zawodników

CS:GO, EWsportcenter, Liquid Biceps

Jarosław “pashaBiceps” Jarząbkowski wystąpi w przyszłym sezonie Polskiej Ligi Esportowej z zawodnikami, którzy uczestniczyli w projekcie #ARRMY.

Trzydziestodwuletni Jarosław Jarząbkowski jest jednym z najbardziej doświadczonych zawodników na scenie Counter-Strike’a, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. pashaBiceps niejednokrotnie powtarzał, że zdobytą przez siebie wiedzą chętnie podzieli się młodymi zawodnikami, którzy szukają sposobu do rozwoju. W myśl tego powstała platforma Pasha Gaming School, która pomaga młodym talentom, zapewniając najlepszym wsparcie finansowe oraz inne nagrody.

Tym razem Jarząbkowski przechodzi do bardziej bezpośredniego działania. Zgodnie z ogłoszeniami Pasha wystąpi w najbliższym sezonie Polskiej Ligi Esportowej w barwach polskiej dywizji Teamu Liquid – Liquid Biceps. U jego boku pojawią się wyłącznie młodzi zawodnicy, których ich kapitan nazywa “małolaty” – oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wszyscy zawodnicy jeszcze niedawno brali udział w Pasha Gaming School oraz w projekcie #ARRMY – każdy z nich wyróżnił się spośród tysiąca innych uczestników i wystąpił na finałowym turnieju LAN-owym.

Skład wygląda następująco:

  • Maciej “mYR” Żuk (23 lata)
  • Karol “REVxD” Zieliński (16 lat)
  • Dawid “Zefir” Seifert (20 lat)
  • Marcin “shatar” Lubowicki (22 lata)
  • Jarosław “pashaBiceps” Jarząbkowski (32 lata)
  • Nikodem “Majster” Gulmantowicz (15 lat) – rezerwowy
  • Jakub “Inwood” Salwa (20 lat) – trener
  • Wojciech “Fizer” Jaworski (23 lata) – analityk

Nad drużyną, oprócz Jarosława “pashy” Jarząbkowskiego, czuwać będzie Kuba “KubiK” Kubiak, który prowadzi wspomniany wcześniej projekt #ARRMY. Warto nadmienić, że to nie pierwszy raz gdy Jarek i Kuba ze sobą współpracują. W drugiej połowie 2018 roku spotkali się ze sobą w barwach Virtus.pro, gdzie Kubiak pełnił rolę analityka. Teraz oboje chcą przekazywać wiedzę kolejnym młodym pokoleniom graczy, którzy w przyszłości mogą stać się filarem polskiej sceny esportowej.

Drużyna Liquid Biceps na co dzień współpracować będzie z trenerem w postaci Jakuba “Inwooda” Salwy, który w trakcie pierwszego sezonu projektu #ARRMY był prawą ręką Kubiaka i pomagał mu przy wyborze finalnej piątki dla piratesports. Dzięki temu zna on wszystkie mocne i słabe strony obecnego składu i wie w jakim kierunku pracować z “małolatami”. W roli analityka wspierać go będzie Wojciech “Fizer” Jaworski.

Projekt #ARRMY wyróżniał się na scenie esportowej swoim nieszablonowym podejściem do uczestników. Gracze, którzy brali udział w tym przedsięwzięciu, mogli liczyć na indywidualny kontakt z trenerami i pozyskanie od nich wnikliwej analizy dotyczącej ich gry. Każdy z zawodników otrzymywał wskazówki, które pozwalały im na poprawę swoich umiejętności. Spośród ponad tysiąca zapisanych osób, tylko dziesiątka wywalczyła największą nagrodę – profesjonalny kontrakt z piratesports. Kto by się spodziewał, że dodatkowym wyróżnieniem będzie gra z Pashą? Aktualnie trwają zapisy do #ARRMY 2.0 – drugiej edycji projektu. To czas na wyłonienie kolejnych CS-owych talentów! Więcej informacji na stronie: https://arrmy.pl/dolacz-do-arrmy.

Darmowe gry ABZU i Rising Storm 2

Dwie darmowe gry w serii prezentów od EpicGames

> ABZU <

> Rising Storm 2 <

Nowa jakość gry dzięki modułom pamięci GAMMIX D20 DDR4 od XPG

XPG, Esportcenter

Wysoka wydajność, niepowtarzalny design – to cechy charakteryzujące nowość od XPG. Moduły XPG GAMMIX D20 zapewniają taktowanie sięgające aż 4133 MHz przy opóźnieniach CL19-23-23. Za chłodzenie kości pamięci odpowiada aluminiowy radiator. Jego ostre krawędzie i ciemny kolor sprawiają, że moduł prezentuje się niezwykle stylowo.

Niepowtarzalny styl pamięci od XPG

Moduły XPG GAMMIX D20 wyróżniają się niepowtarzalnym designem. Jego dyskretny radiator w kolorze czarnym lub szarym docenią wymagający gracze i entuzjaści komputerów PC. Dodatkowo anodyzowana, metalowa powierzchnia i kształt radiatora GAMMIX D20 DDR4 w kształcie litery “X” swoim wyglądem przypomina zbroję, co nadaje urządzeniu niezwykłego charakteru.

Feature-GAMMIX D20_1000x1000_2.jpg

GAMMIX D20 DDR4 – niezwykle wydajny i kompatybilny z XMP 2.0

Nowość przypadnie do gustu użytkownikom, którzy szukają alternatywy dla droższych modeli z podświetleniem RGB. Tutaj mamy prosty, aczkolwiek stylowy design, a co najważniejsze – wysoką wydajność. W najmocniejszym modelu taktowanie sięga aż 4133 MHz. Moduły dostępne są także w wersjach, których częstotliwości osiągają 3200 MHz i 3600 MHz.

Aby zapewnić wysoki poziom zgodności między platformami, GAMMIX D20 przeszedł kompleksowe testy weryfikacyjne z szeroką gamą płyt głównych różnych marek. Przetestowano go także pod kątem współpracy z najnowszymi platformami AMD i Intel. XPG GAMMIX D20 jest w pełni kompatybilny z XMP 2.0 (Extreme Memory Profile). Ta opcja pozwala na bardzo łatwe przetaktowanie pamięci – bez konieczności ręcznego ustawiania częstotliwości taktowania oraz timingów w BIOS lub UEFI.

Feature-GAMMIX D20_1000x1000_1.jpg

O XPG

XPG zostało założone przez ADATA w celu zapewnienia wysokiej jakości produktów dla graczy, profesjonalistów e-sportowych i entuzjastów technologii. Jesteśmy zaangażowani w opracowywanie produktów o ekstremalnej wydajności, dlatego ściśle współpracujemy ze społecznością graczy i e-sportu, aby uzyskać wgląd w rzeczywiste potrzeby użytkowników. Zapewniamy pełną gamę produktów, od komponentów, urządzeń peryferyjnych po systemy, i tworzymy je z myślą o najwyższych standardach stabilności, niezawodności i wydajności. Opracowujemy również produkty o ciekawych wzorach, które przyniosły nam kilka prestiżowych międzynarodowych nagród, takich jak iF Design i Good Design. Oprócz produktów odgrywamy aktywną rolę w sponsorowaniu i wspieraniu wydarzeń i drużyn e-sportowych na całym świecie, aby realizować ekstremalne wrażenia z gry na najwyższym poziomie.

Fantasyexpo ze srebrną statuetką MIXX Awards oraz wyróżnieniem w kategorii Games & Esport

FantasyExpo, Esportcenter

Wczoraj odbyła się MIXX Awards 2020, w której przyznane zostały nagrody i wyróżnienia w 15 kategoriach. Nagrodzone zostały kampanie, które swoją innowacyjnością i kreatywnością wyróżnił się w ostatnim roku na rynku digitalowym.

W sumie przyznano 30 statuetek, w tym cztery złote, dziewięć srebrnych i siedemnaście brązowych oraz dwadzieścia sześć wyróżnień. Agencja gamingowa Fantasyexpo została nagrodzona dwukrotnie w kategorii Games & Esport, zdobywając srebrną statuetkę oraz wyróżnienie.

Srebrną statuetką została wyróżniona kampania KFC na mapach 2, przygotowana dla marki KFC (AmRest), która jest innowacyjnym podejściem do komunikacji wykorzystującym jedną z najpopularniejszych gier na świecie – Counter Strike Global Offensive –  by dotrzeć do graczy i fanów esportu. Ze względu na specyfikę grupy docelowej oraz znając jej zwyczaje cała kampania KFC na mapach 2 była skoncentrowana na działaniach w digitalu. Innowacyjność KFC na mapach CS:GO 2 to implementacja komunikatów promocyjnych klienta w środowisko gry w sposób organiczny. Dzięki temu zabiegowi gracze i widzowie pozostawali w dobrze znanym otoczeniu, które było dostosowane do osiągnięcia wyznaczonych celów kampanii. W sumie przygotowano 40 serwerów i spersonalizowano 11 najpopularniejszych map, na których ukryte były “podprogowe” graffiti. Działanie uzupełnia komunikacja social media oraz współpraca z popularnymi influencerami gamingowymi a także dedykowany landing page – gameonkfc.pl

Wyróżnienie zdobyła kampania Play Polska Liga Mobilna – Zapłać z Play w sklepie Wargaming, którą zgłosił Mediacom Warszawa wraz z Fantasyexpo. Polska Liga Mobilna, to pierwsza w polsce regularna liga dedykowana graczom na urządzeniach mobilnych. Wystartowała w październiku ubiegłego roku i jej założeniem było umożliwienie graczom integracji i rywalizacji między sobą. Na dedykowanej stronie polskaligamobilna.pl stworzono platformę turniejową, na której gracze mogli zapisywać się do turniejów a widzowie mieli możliwość oglądania rozgrywek na żywo. Ponownie do komunikacji wykorzystano social media oraz podjęto współpracę z influencerami gamingowymi. Dodatkowo w trakcie trwania turnieju w grę World of Tanks Blitz wszystkie transakcje dokonane w sklepie Wargaming.net użytkownik będący klientem Play, mógł doliczyć do rachunku. I to właśnie, to działanie zostało wyróżnione na wczorajszej gali MIXX Awards 2020. W kategorii Games&Esport ponadto nagrodzona została brązową statuetką kampania Ghost Recon Breakpoint – Użyj i Ożyj, przygotowana przez GONG oraz Mindshare Polska dla firmy Ubisoft  a wyróżnienie otrzymał projekt Kobieca liga esportowa jako innowacyjny touchpoint w walce z hejtem! stworzony przez MediaCom Warszawa oraz ESL GAMING POLSKA dla marki Sprite.

Darmowy App Game Kit Classic

Darmowy program / silnik do tworzenia własnych gier za darmo w serwisie > Steam <

Darmowa gra Pikuniku

Kolejny prezent od Epica > Pikuniku <

aby przypisać do swojego konta wystarczy wejść w podany link i kliknąć GET.

Producenci elektroniki i serwisy przygotowują się do zmiany unijnego prawa do naprawy

Nextserv, Esportcenter

W kwietniu przyszłego roku zacznie obowiązywać dyrektywa unijna dotycząca sprzętu RTV i AGD. Chodzi o tzw. prawo do naprawy, które zobowiązuje producentów m.in. do sprzedawania trwałych produktów, łatwych do naprawy przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi. To prokonsumenckie rozwiązanie może okazać się dużym wyzwaniem dla producentów, zabierając im czas i generując dodatkowe koszty. Tu z pomocą przychodzą serwisy, które już teraz są gotowe na nadchodzące zmiany.

Globalny problem elektrośmieci

Według raportu „The Global E-waste Monitor 2020: Quantities, flows and the circular economy potential”[1]w 2019 roku na całym świecie wygenerowano 53,6 mln ton elektrośmieci (nie licząc paneli słonecznych). Zdecydowana większość z nich (82,5%) najprawdopodobniej nie została formalnie zebrana i zagospodarowana w sposób przyjazny dla środowiska. Jak przyznaje CEO FIXIT SA, z problemem tym już teraz starają się walczyć serwisy elektroniki.

W naszych codziennych działaniach dążymy do ograniczenia produkcji elektrośmieci. Zamiast wymieniać całe komponenty, przeprowadzamy zaawansowane naprawy. Często też odnawiamy produkty (tzw. refurbishment). Chcemy w ten sposób dać im drugie życie. Powstałe odpady utylizujemy zgodnie z wymogami prawa, takimi jak np. dyrektywa WEEE[2]

– tłumaczy Mariusz Ryło.

Nowe obowiązki producentów elektroniki

W walce z pojawianiem się elektronicznych odpadów ma także pomagać dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. Jest ona znana jako tzw. prawo do naprawy, o którym w ostatnim czasie jest coraz głośniej. Pakiet najnowszych regulacji został przyjęty przez Komisję Europejską 1 października 2019 roku. Prace nad nimi trwały od dłuższego czasu, jednak wejdą w życie dopiero od kwietnia 2021 roku. Nakładają one szereg obowiązków na producentów RTV i AGD, którzy chcą sprzedawać swoje produkty na terenie Unii Europejskiej. Przede wszystkim będą mieli oni nakaz dostarczania na rynek trwałych produktów, łatwych do naprawy przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi. Zostaną także zobowiązani do dostarczania części zamiennych profesjonalnym punktom serwisowym, które zwrócą się do nich w tej sprawie oraz zapewnienia dokumentacji techniczno-serwisowej przez okres od 7 do 10 lat. Nowe przepisy obejmą urządzenia gospodarstwa domowego, a więc m.in. lodówki, pralki, zmywarki, a także telewizory, które nie były uwzględnione w pierwszej wersji dyrektywy. Póki co nie zostanie zaliczona do nich tzw. mała elektronika, w tym telefony, odkurzacze czy roboty kuchenne.

Prokonsumenckie rozwiązanie

Według badania przeprowadzonego przez Komisję Europejską, 77 procent obywateli Unii Europejskiej woli naprawiać zakupione przez siebie produkty, zamiast kupować nowe. Konsumenci chcieliby nabywać trwałe urządzenia, które nadają się do naprawy i otrzymywać więcej informacji odnośnie możliwości serwisowania w punkcie sprzedaży. Najnowsze regulacje unijne to zatem ewidentny ukłon w ich stronę. Przede wszystkim chodzi o to, aby konsumenci częściej usuwali usterki w urządzeniach elektronicznych, niż je wyrzucali i kupowali nowe. To może przyczynić się m.in. do ograniczenia generowania elektrośmieci.

Nowe wyzwania dla producentów

Nowelizacja prawa do naprawy może okazać się dużym wyzwaniem dla wielu producentów. Mirosław Korszeń, Customer Service Manager Poland and Baltics w Arçelik Group (producent m.in. sprzętu BEKO oraz GRUNDIG) uważa, że posiadanie przez niektórych producentów fabryk oraz dostawców komponentów z dala od centrum Europy będzie utrudnieniem w sprawnym i terminowym dostarczaniu części potrzebnych do napraw (dyrektywa daje na to 15 dni roboczych). Ponadto, wiąże się z dodatkowymi wydatkami.

Szybkość dostarczenia asortymentu może znacznie wpłynąć na całkowity koszt naprawy. Ponadto, ze wzrostem wydatków może wiązać się posiadanie w różnych lokalizacjach wielu magazynów wyposażonych w części zamienne. Ich obsługa oraz utrzymanie generuje dodatkowe koszty. Jeśli dodamy do tego stawiane przez prawo wymagania dotyczące zapewnienia łatwości w dostępie do zakupu części zamiennych i akcesoriów w postaci np. e-shopu (jeżeli ktoś do tej pory go nie posiada) oraz udostępnianie niezbędnych instrukcji i dokumentacji technicznych, to robi się z tego spory i kosztowny projekt dla producentów

– ocenia.Na inne aspekty zwraca uwagę Roman Żeleźnik, Senior Manager odpowiedzialny przez wiele lat za Customer Experience oraz operacje serwisowe w Samsung Electronics. Według niego sam proces rozliczeń i aspekty księgowe mogą generować czasochłonne problemy.

W związku z globalizacją produkcji, podzespoły jako towary handlowe mogą pochodzić z krajów spoza Unii Europejskiej, które mogą różnić się od państw europejskich pod względem przepisów prawno-księgowych. Klasycznym przykładem jest tutaj kwestia VAT i możliwości jego odliczenia. Przy transakcjach transgranicznych, gdzie dochodzi jeszcze kwestia dłuższych czasów dostawy, pojawia się problem z odliczaniem podatku VAT. Chodzi o sytuacje, w których części zamienne, sprzedawane partnerom serwisowym, jeszcze nie dotarły do odbiorcy lub są w tranzycie. W takich i podobnych przypadkach zderzenie się odbiorców tych produktów z regulacjami prawnymi może spowodować wiele nieporozumień, które będzie trzeba długo wyjaśniać. Nierzadko są to bowiem małe firmy wykonujące naprawy, nieświadome pewnych zawiłości w zakresie przepisów księgowych

– zauważa.

Serwisy ważnym partnerem

Producentów elektroniki mogą częściowo wyręczyć serwisy, które pomogą im spełnić unijne wymogi. Według CEO FIXIT SA, polska firma o międzynarodowym zasięgu może stać się dla swoich partnerów chociażby centralnym magazynem części w Europie, zapewnić im obsługę sprzedaży poprzez e-shop z uwzględnieniem przepisów fiskalnych, czy też pomóc im w zarządzaniu dostępem do dokumentacji serwisowej.

Dzięki prowadzeniu działalności na obszarze całej Unii Europejskiej, nasze lokalizacje spełniają warunki potrzebne do efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw części i podzespołów do urządzeń. Atrakcyjne umowy z partnerami logistycznymi umożliwiają nam szybką i niedrogą dostawę na terenie Europy. Doświadczenie i opanowanie procedur pozwala nam natomiast na obsługę dostaw spoza wspólnotowego obszaru celnego i wprowadzenie ich na obszar całej wspólnoty. Posiadając oddziały w formie bytów prawnych w kilku krajach, Fixit jest też gotowy na obsługę klientów zgodnie z istniejącymi przepisami lokalnymi. Już teraz serwisy, takie jak nasz, są w wielu kwestiach niezastąpionym partnerem dla producentów elektroniki. W związku z wprowadzeniem nowego unijnego prawa do naprawy nasza współpraca może jeszcze bardziej się zacieśnić

– prognozuje Mariusz Ryło.


[1] „The Global E-waste Monitor 2020: Quantities, flows and the circular economy potential”. United Nations University (UNU), United Nations Institute of Training and Research (UNITAR), International Telecommunication Union (ITU), International Solid Waste Association (ISWA). Źródło: https://www.itu.int/en/ITU-D/Environment/Documents/Toolbox/GEM_2020_def.pdf

Dyrektywa 2002/96/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 stycznia 2003 r. w sprawie zużytego sprzętu elektrotechnicznego i elektronicznego. Źródło: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex%3A32002L0096

Olympus przeniósł dział fotografii do Japan Industrial Partners

Olympus, Esportcenter

Olympus dzisiaj zawarł ostateczną umowę z Japan Industrial Partners (JIP) dotyczącą przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne, rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Zgodnie z założeniami koncern przeniesie swój dział obrazowania do nowo utworzonej spółki – New Imaging Company, będącej w całości własnością Olympus w drodze korporacyjnego podziału absorpcyjnego. Następnym krokiem podczas tej transakcji będzie przeniesienie 1 stycznia 2021 roku 95% akcji New Imaging Company na OJ Holdings, Ltd., spółkę powołaną przez JIP.Olympus rozpoczął produkcję i sprzedaż aparatów wykorzystujących obiektyw Zuiko w 1936 roku, dzięki czemu szybko stał się czołowym producentem sprzętu fotograficznego na świecie. Był jedną z pierwszych firm, które wyprodukowały małe, lekkie aparaty kompaktowe o profesjonalnej jakości, np. wielokrotnie nagradzane serie Olympus „OM” i „Pen”. Chcąc się dalej rozwijać i wyróżniać na tle konkurencji, firma stosowała w swoich urządzeniach innowacyjną technologię i unikatowe części. Wszystko po to, aby zapewnić swoim klientom niepowtarzalną jakość zdjęć i satysfakcję z użytkowania sprzętu.Jednak w ostatnich latach rynek gwałtownie się skurczył ze względu na ewolucję smartfonów, co doprowadziło do znacznego spowolnienia sprzedaży aparatów cyfrowych na globalnym rynku. Pomimo podjęcia różnych kroków w celu poprawy struktury kosztów i wydajności, dział Olympus Imaging w dalszym ciągu odnotowywał straty.W takich okolicznościach firma doszła do wniosku, że poprzez wydzielenie działalności związanej z obrazowaniem i funkcjonowanie w ramach Japan Industrial Partners, jej struktura biznesowa stałaby się bardziej zwarta i wydajna. Dzięki wiernym klientom i długiej historii innowacyjnych produktów firma New Imaging Company byłaby zobowiązana do wykorzystania zgromadzonej wiedzy specjalistycznej Olympus i dalszego dostarczania konsumentom innowacyjnych, wysokiej jakości aparatów w ramach nowej struktury biznesowej.- Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim naszym klientom za ich wsparcie dla produktów Olympus oraz za ich pasję do fotografii. Jestem głęboko przekonany, że ten transfer jest właściwym krokiem w celu utrzymaniu jakości produktów i usług dla naszych wieloletnich mecenasów, jak i nowych konsumentów. W ramach New Imaging Company dział rozwoju, produkcji, sprzedaży i serwisu będzie kontynuował ścisłą współpracę w celu wprowadzenia nowych produktów, które zadowolą klientów – powiedział Yasuo Takeuchiprezes i dyrektor generalny Olympus Corporation.Nowa firma, stała jakość
Umowa dotyczy globalnej działalności Olympus w dziedzinie obrazowania, która obejmuje wszystkie obiekty badawczo-rozwojowe i produkcyjne w tej dziedzinie. Zbudowana na solidnych podstawach marek Zuiko OM, które są ugruntowane w optyce i technologiach obrazowania cyfrowego od wielu lat, New Imaging Company będzie odpowiednio przygotowana do dalszego rozwoju i dostarczania swoim klientom wysokiej jakości produktów.Szef sprzedaży i marketingu działów badań i rozwoju oraz projektowania produktów zostanie przeniesiony do siedziby New Imaging Company w Hachioji w Tokio. Produkcja będzie kontynuowana w prowincji Dong Nai w Wietnamie, gdzie obecnie powstaje sprzęt do obrazowania. New Imaging Company będzie nadal zapewniać obsługę klienta w zakresie produktów do przetwarzania obrazu, które zostały wyprodukowane i sprzedane przez firmę Olympus.Po przeniesieniu działalności związanej z obrazowaniem Olympus skoncentruje się na rozwiązaniach medycznych i naukowych, dążąc do uczynienia życia zdrowszym i bezpieczniejszym dla każdego z nas.

Informacje o firmie New Imaging Company:

• Nazwa firmy: OM Digital Solutions Corporation
• Lokalizacja: Hachioji, Tokio
• Dyrektor zastępczy: Shigemi Sugimoto
• Działalność biznesowa: działalność związana z produkcją i sprzedażą aparatów cyfrowych (głównie bezlusterkowych aparatów z wymiennymi obiektywami), wymiennych obiektywów, dyktafonów cyfrowych i innych produktów audio
• Kapitał: nie ustalony

Szczegółowe informacje na temat podziału firmy i przeniesienia udziałów można znaleźć w oświadczeniu korporacyjnym „Podpisanie ostatecznej umowy o zbycie działalności związanej z przetwarzaniem obrazu”, dostępnym na:
https://www.olympus-global.com/news/ir/2020/  

XPG prezentuje najnowsze, ekscytujące dyski SSD oraz pamięci RAM

XPG, Esportcenter

XPG prezentuje światu nowe dyski SSD korzystające z interfejsu PCIe 4.0 x4 oraz kompatybilne z protokołem NVMe 1.4. Wraz z pojawieniem się sieci 5G i stale rosnącą ilością przetwarzanych danych, producent wyszedł naprzeciw oczekiwaniom i zastosował  najnowszą rewizję interfejsu PCIe. Tym samym przeniósł urządzenia pamięci masowej na wyższy poziom. Poznajcie nowe dyski od XPG GAMMIX S50 Lite oraz GAMMIX S70 oraz godne mistrzów pamięci RAM SPECTRIX D50 Xtreme.

GAMMIX S50 Lite – PCIe 4.0 dla wszystkich

Dysk XPG GAMMIX S50 Lite został wyposażony w kontroler SMI SM2267, wspierający interfejs PCIe 4.0 x4 i obsługujący NVMe 1.4. Dzięki tym udoskonaleniom może on osiągnąć stałą wydajność odczytu/zapisu do 3900/3200 MB/s. Zapewnia również bardzo dobre wyniki odczytu/zapisu dla próbki 4K (IOPS) wynoszące kolejno 490K / 540K. Daje to użytkownikom przewagę w postaci szybszego przesyłania danych. Co więcej, dzięki kontrolerowi SM2267 i zoptymalizowanej konstrukcji radiatora, S50 Lite utrzymuje nawet o 20% niższą temperaturę niż jego poprzednik, co zapewnia doskonałą stabilność pracy urządzenia. To wszystko, w połączeniu z buforem DRAM i pseudo cache SLC, sprawia, że nowy dysk od XPG oferuje produktywność przewyższającą wydajność starszych dysków SSD. S50 Lite jest też wstecznie kompatybilny z PCIe 3.0, co zapewnia łatwość i wygodę użytkowania.

01.jpg

Oprócz bardzo dobrej wydajności, S50 Lite obsługuje technologię korekcji błędów LDPC. Zapewnia to dokładniejsze przesyłanie danych. Nowy dysk SSD charakteryzuje się też wyższym współczynnikiem TBW wynoszącym kolejno: 740 TB w przypadku wariantu o pojemności 1 TB i 1480 TB dla wersji 2 TB. Ponadto, dzięki kompleksowej ochronie danych (E2E), wsparciu RAID oraz 256-bitowemu szyfrowaniu AES, S50 Lite zapewnia bezpieczeństwo i integralność danych. S50 Lite, tak jak reszta produktów XPG, został poddany skrupulatnym testom oraz certyfikacji mającej zapewnić najwyższą jakość i niezawodność. S50 Lite został objęty 5-letnią gwarancją. Będzie dostępny w sprzedaży już pod koniec września w wariantach: 1 TB (649 zł) i 2 TB (1149 zł).

XPG GAMMIX S70 – szybkość ponad wszystko

Druga nowość od XPG to dysk GAMMIXS70, który jest skierowany w stronę najbardziej wymagających użytkowników. Tak samo jak w przypadku modelu S50 Lite mamy do czynienia z  obsługą najnowszego standardu PCIe oraz protokołu MVMe S70. Nowy GAMMIX może pochwalić się odczytem/zapisem sięgającym 7400/6400 MB/s. Taka wydajność stawia nowy dysk XPG jako najszybszą konstrukcję na rynku, która znacznie wyprzedza wszystkie modele SSD wykorzystujące interfejs 3.0, a nie wspominając już o znacznie wolniejszych modelach opartych na SATA III.

XPG GAMMIX S70_CrystalDiskMark_0921.jpg

Wspomniane wyniki są możliwe dzięki zoptymalizowanemu kontrolerowi oraz bardzo skutecznemu, acz zarazem charakterystycznemu radiatorowi “CoolArmor”. Oferuje on znacznie większą powierzchnię oddawania ciepła w stosunku do prostszych rozwiązań. Pozwala to na redukcję temperatury dysku o 30% w stosunku do starszych modeli.

Amazon_1500x1500_02.jpg

Ponadto, poza wspomnianą wydajnością, GAMMIX, podobnie jak jego tańszy brat – S50 Lite, wspiera technologię korekcji błędów LDPC. Za bezpieczeństwo danych odpowiada 256-bitowe szyfrowanie AES, E2E i RAID. Dyski GAMMIX S70 są objęte 5-letnią gwarancją producenta. Będą występować w wariantach pojemnościowych: 1 TB lub 2 TB.

SPECTRIX D50 Xtreme – moduły RAM godne mistrzów

Tajwański producent nie zwalnia tempa. Wśród nowości w swoim portfolio w ostatnich dniach zaprezentował również nowe pamięci SPECTRIX D50 Xtreme. Seria D50 charakteryzuje się eleganckim designem połączonym z użyciem najlepszych jakościowo komponentów.

Feature-SPECTRIX D50 Xtreme_1500x1500_04.jpg

Moduły są kompatybilne z najnowszymi procesorami od AMD i Intela oraz obsługują XMP 2.0 (Extreme Memory Profile). Ta opcja pozwala na bardzo łatwe przetaktowanie pamięci – bez konieczności ręcznego ustawiania częstotliwości taktowania oraz timingów w BIOS lub UEFI. W serii Xtreme znajdą się moduły o taktowaniu wynoszącym kolejno: 4800 MHz oraz 5000 MHz. Obydwa warianty będą sprzedawane w zestawach 16 GB (2×8 GB).

Feature-SPECTRIX D50 Xtreme_1500x1500_03.jpg

Cała elektronika została schowana pod grubym aluminiowym radiatorem z gustownymi nacięciami oraz polerowaną powierzchnią. Całości dopełnia skromna wkładka z podświetleniem RGB, co nadaje modułom niezwykłego stylu.

O XPG

XPG zostało założone przez ADATA w celu zapewnienia wysokiej jakości produktów dla graczy, profesjonalistów e-sportowych i entuzjastów technologii. Jesteśmy zaangażowani w opracowywanie produktów o ekstremalnej wydajności, dlatego ściśle współpracujemy ze społecznością graczy i e-sportu, aby uzyskać wgląd w rzeczywiste potrzeby użytkowników. Zapewniamy pełną gamę produktów, od komponentów, urządzeń peryferyjnych po systemy, i tworzymy je z myślą o najwyższych standardach stabilności, niezawodności i wydajności. Opracowujemy również produkty o ciekawych wzorach, które przyniosły nam kilka prestiżowych międzynarodowych nagród, takich jak iF Design i Good Design. Oprócz produktów odgrywamy aktywną rolę w sponsorowaniu i wspieraniu wydarzeń i drużyn e-sportowych na całym świecie, aby realizować ekstremalne wrażenia z gry na najwyższym poziomie.