Gry Amnesia: The Dark Descent and Amnesia: Machine for Pigs, dostępne są ponownie w darmowym pakiecie Steam.
Wystarczy wejść na stronę > Steam <
I kliknąć ikonkę zainstaluj.
Gry Amnesia: The Dark Descent and Amnesia: Machine for Pigs, dostępne są ponownie w darmowym pakiecie Steam.
Wystarczy wejść na stronę > Steam <
I kliknąć ikonkę zainstaluj.
Statki do skanowania są wysoce wyspecjalizowanymi jednostkami. Każda rasa posiada jeden w wersji T1 oraz ulepszoną wersję T2. Dodatkowo od pewnego czasu dostępny jest statek piracki – Astero, który nie wymaga aż tyle skili, co wersje T2, zapewniając możliwość używania covert cloaka.
Podstawą przy fittowaniu skanerek jest Probe Launcher, dzięki któremu możemy przeczesywać układy w poszukiwaniu sygnatur. Ewentualnie Combat Probe Launcher, który umożliwia dodatkowo wyszukiwanie statków w systemie (ma on jednak słabszą dokładność skanu i jest o wiele cięższy przy fittowaniu).
Poza probe launcherem ważny jest cloak – niewidzialność, co bardzo zwiększa przeżywalność statku, bo co warto pamiętać skanerki nie posiadają tanku ani za bardzo uzbrojenia.
Montuje się w nich także MWD’ki relic i data analizery, oraz dodatki do działania powyższych.
Przykładowe fitty skanerek T2 (Statki T1 fituje się praktycznie identycznie, stosując jedynie słabszy cloak, który nie pozwala na bycie niewidzialnym w warpie)
Ammar Caldari Galente Minmatar
Skanować i robić kombaty w HI-SEC’u, można w wielu statkach, jednak być tym, który zgarnie loot nie jest już tak łatwo.
Przede wszystkim musi to być statek mogący wlecieć w jak największą ilość combatów, jednocześnie z jak najlepszym tankiem i DPS’em. Musi mieć na pokładzie wyrzutnię probek, by szukać sygnatur. I powinien być szybki na tyle, żeby pierwszy doleciał po drop. W HI-SEC’u nie trzeba przygotowywać statku do PVP, ale należy pamiętać, żeby nie okradać innych i nie atakować złodzieji.
Najbardziej uniwersalnymi statkami do klepania anomalek w HI-SEC’u są cruisery, zwłaszcza w wersji pirackiej. Mogą robić wszystkie anomalie, i wyskanowane kombaty, oraz DED sajty od 3 wzwyż, więc ogromną większość możliwości. Posiadają one dużą siłę ognia, spory tank (lepszy niż fregaty) i prędkość (lepszą niż battlecruisery), dzięki czemu mają największą szansę na zdobycie dropu, a że ten sposób zarobku jest dość popularny, często będą się trafiać sytuacje, że nie jesteśmy jedyni, którzy akurat tego kombata chcieliby zrobić.
Przykładowe i przetestowane fitty statków do Plexów:
VexorNavy – najlepszy statek navy, najtańszy, ale i najsłabszy z tu wymienionych, dość łatwy do wyskillowania, o bardzo dobrym tanku i sporym DPSie, duża prędkość, spory zasięg dzięki dronom, jednak drony trzeba zbierać, co wydłuża czas i daje szanse szanownym oponentom.
Cynabal – chyba najszybszy statek o sporym DPSie, dobrym tanku i sporym zasięgu broni, oraz bonusie do warpa (jak skoczysz w tym samym momencie z kimś innym przez gejta, na miejscu będziesz pierwszy).
Orthus – bardzo szybki statek o bardzo dobrym tanku i bardzo fajnym DPSie, szybki, i zwrotny, używając missili samo-naprowadzanych zrobimy każdą anomalię zanim inni cokolwiek zatargetują, ALE przy większych DEDach, czas przeładowania zabija nasze szanse na drop.
Phantasm – niesamowicie wydajny statek, największy DPS, ogromny tank, bardzo duża prędkość, dzięki bonusowi do AB. Szeroki wachlarz zasięgu od 20 do 80km, niestety obrażenia tylko EM/TH, dodatkowo jeden z najdroższych statków.
Gila – jeden z najlepszych statków do anomalii, DEDów, misji lvl3, a nawet 4, używany także do racenia w null przez początkujących, bardzo łatwy do wyskilowania i wybaczający dużo błędów, bardzo duży tank, i bardzo duży dps, duża prędkość, oraz tani w zafitowaniu, spory zasięg, dzięki bonusom ciężko stracić dronki (chyba że się ich zapomni).
Dużym ułatwieniem robiąc misje dla agentów, jest wiedza, z kim i gdzie się spotkamy. Dzięki własnym doświadczeniom, lub korzystając z eve-survival.org, możemy przygotować statek przed każdą misją.
Statek do misji powinien mieć jak największy DPS, przy jak najlepszym tanku, z rezistami pod konkretną misję. Nie trzeba tu dużo kombinować, ani nie są wymagane żadne specjalistyczne moduły. Początkowo często lata się statkiem o dużo większym tanku a mniejszym DPS, aby jego przeżywalność była większa. Podczas misji nikt nas nie goni, chociaż czym szybciej ją skończymy, tym szybciej zaczniemy następną, więc w tym samym czasie da się zarobić więcej.
Optymale fitty statków do misji lvl1
Ammar Caldari Galente Minmatar
Optymale fitty statków do misji lvl2
Ammar Caldari Galente Minmatar
Optymale fitty statków do misji lvl3
Ammar Caldari Galente Minmatar
Optymale fitty statków do misji lvl4
Ammar Caldari Galente Minmatar
Oraz bardzo popularny ostatnimi czasy, bardzo uniwersalny, o dużym tanku i dużym DPS’ie:
Klucz do gry SUAD, dostępny jest na stronie > indiegala <
Po zalogowaniu , wystarczy odnaleźć na stronie banner gry SUAD,
Kliknąć Claim Free Copy
Po czym w bibliotece swoich gier odebrać klucz do serwisu Steam,
by ostatecznie na Steamie aktywować grę.
Z uwagi na rosnąca popularność wydarzeń esportowych TVP Sport wykupił prawa telewizyjne do pokazywania transmisji z IEM Katowice 2018 oraz innych rozgrywek ESL.
W pierwszy weekend IEM Katowice 2018 24-25.02.2018 odbędzie się turniej Major Dota 2, w którym pula nagród to 1 milion dolarów oraz zawody PUBG Invitational.
Relacje będą pokazywane w internecie: http://sport.tvp.pl/transmisje
TVP Sport wykupiła wyłączne prawa do transmisji telewizyjnej. Rozgrywki można będzie oglądać w internetowym serwisie TVP Sport oraz na kanałach internetowych ESL – Facebook, Twitch …
Kopanie polega na wydobywaniu minerałów, lodu lub gazu z odpowiednich pasów za pomocą specjalnych laserów, czy strip minerów. Wykopany urobek (ore) trzeba następnie przewieść na stację, gdzie można go sprzedać w całości, lub poddać obróbce (reprocessing) dzięki której ze skał uzyskuje się konkretne minerały. Początkowo skały są więcej warte w sprzedaży niż minerały, dopóki nie wyskilluje się reprocessingu.
Kopanie jest bardzo spokojnym zajęciem i cieszy się wzięciem u ludzi lubiących spokój, czytanie lub uczenie się podczas gry.
Dawniej, gdy koparki jako takie nie istniały, kopano fregatami cruiserami a nawet BS’ami. Dzisiaj do dyspozycji mamy sporo kopiących zabawek.
Pierwszą porządną koparkę (Venture) dostajemy w ramach misji treningowych. Jeżeli zabawa nam się spodoba pozostaje nam nauka skill’a na duże, porządne koparki, co wymaga już statusu Omega.
Do dyspozycji mamy:
Oraz odpowiednio ich droższe lepsze wersje T2:
Dla potentatów do kopania dostępne są jeszcze:
Podstawą fittowania koparek jest użycie maksymalnej możliwej ilości laserów kopiących/strip/ice/gas minerów. Dodanie modułów przyśpieszających kopanie w low sloty statku. Zafitowanie przydatnego dopalacza. Resztę przeznacza się na tank. Używa się też często ore scannera, dzięki któremu można dowiedzieć się ile urobku zostało jeszcze w konkretnej asteroidzie.
Warpiąc się na pas asteroid, anomalię, czy pas lodu, lądujemy w pewnej odległości od skał, zazwyczaj dużo większej niż zasięg naszych minerów. Trzeba się do nich doturlać, dlategóż warto mieć jakikolwiek dopalacz. W momencie jak zapchamy całe cargo statku skałkami musimy polecieć na stację się rozładować. Powrót na pas zmusza nas ponownie do człapania się w kierunku skał. Rozwiązaniem są tutaj bookmarki. Ustawiwszy się za pierwszym razem na pozycji do kopania, wystarczy zapisać bookmark (dokładną pozycję w której się znajdujemy), dzięki czemu następnym razem możemy zwarpić się konkretnie na niego, pomijając uciążliwe doczłapywanie się!
Nowi gracze zadziwiająco często wychodzą z błędnego założenia, że kopanie transportowcem może być opłacalne. Nigdy. Transportowce co prawda mają bardzo duże cargo, ale można na nich zamontować tylko 1 mining laser. Takie wydobycie trwało by godzinami, przynosząc niewielki przychód, jednocześnie nie pozwala, jak większość uważa, afkować, gdyż już po pierwszym cyklu minera, możemy zużyć kopaną skałkę, i musimy ztargetować i zacząć wydobywać następną.
Kopanie w HISEC’u jest relatywnie bezpiecznym zajęciem, poza gankerami, którzy potrafią wyłapywać afk-ujących graczy, przy minimalnym tanku spokojnie poradzić sobie można ze spawnującymi się piratami (zazwyczaj zwykłe fregaty). Pojedynczy shield booster powinien utrzymać statek przy życiu, a nawet 2 drony, które ma venture są w stanie ubić HISEC’owych piratów. Alternatywą jest przygotowanie kilku bookmarków w systemie na różnych paskach asteroidów. W przypadku spawnu piratów wystarczy skoczyć na inny bookmark w innym pasie.
Klepiąc misje lvl1 w bardzo szybkim statku o małym zasięgu broni, łatwo jest po zestrzeleniu niemilca podlecieć i splądrować jego wrak (aby otworzyć dowolny wrak czy kontener trzeba zbliżyć się do niego na co najmniej 2500m). Jednak Latając ociężałym, klocowatym BC’kiem czy BS’em, dodatkowo często strzelającym z daleka, podlatywanie do wraków zabiera strasznie dużo czasu.
Rozwiązaniem tego problemu jest przygotowanie dodatkowego statku – śmieciarki.
Od kilku lat dostępny jest specjalny statek do tego właśnie celu – Noctis.
Podstawą jego fitu jest 5 traktorów przyciągających wraki, oraz 3 salavagery odzyskujące z nich cenne części. Jest on jednak stosunkowo drogi i wymaga wyskillowania.
Dla graczy chcących zbierać złom wcześniej, lub pomagać graczom robiącym misje wyższego poziomu, pozostaje staro szkolne tanie rozwiązanie. Destroyery wszystkich ras posiadają dużą ilość HI slotów, umożliwiając bardzo tanie wykonanie małej śmieciarki. 4 traktory, 4 salvagery i dopalacz. Śmieciarka gotowa. Dużo więcej się tam już nie zmieści, może jakiś moduł do prędkości, lub zwiększenia ładowności statku.
Obsługa takich statków nie powinna sprawiać problemów. Wlatujemy w miejsce z wrakami, najlepiej bez żywych wrogów, targetujemy wraki, ściągamy je do siebie traktorami, wyciągamy z nich drop jak już są koło nas i na końcu salvagujemy je odzyskując cenne materiały.
Można lecieć na misję po jej skończeniu, ale nie oddaniu, lub lecieć za znajomym czyszcząc ze złomu ukończone przez niego pockety, ale wymaga to latania między poketami i używania acceleration gateów.
Latając samemu szybszym rozwiązaniem jest robienie bookmarków w każdym pockecie misji, a po skończeniu i oddaniu misji, warpienie bezpośrednio na te bookmarki. Dzięki temu nie musimy używać acceleration gatów (wymogiem jest oddanie misji), wraki w każdym wypadku pozostają w przestrzeni przez 2h od zestrzelania.
Ammar Caldari Galente Minmatar
Statki te są zazwyczaj szybsze, ale ich głowna moc tkwi w tym, że dzięki traktorom przyciągają wraki do siebie, bardzo przyśpieszając zbieractwo, jednocześnie salvagerami odzyskując z samych wraków dodatkowe często drogie materiały.
Często można też spotkać tanie destroyery, z zafitowanymi ośmioma salvagerami, którym tractory zastępuje wyrzucone podczas robienia misji MTU (Mobile Tractor Unit). MTU można przewozić z ładowni statku i wyrzucić w miejscu misji, albo wywalić z cargo w przestrzeń, albo kliknąć prawym i Launch (koniecznie zapisać bookmark). MTU powolutku ściągnie do siebie wszystkie wraki, wyciągając z nich drop. Po zrobieniu kilku misji i wyrzuceniu MTU, można polecieć pozbierać je śmieciarką, która warpiąc na bookamark wyląduje w całym centrum wraków, do których traktory nie będą już potrzebne, a loot zbiera się wraz z MTU.
Z uwagi na całkowity brak broni i jakiejkolwiek obrony, śmieciarką leci się dopiero po wybiciu wszystkich możliwych przeciwników, zazwyczaj po zakończeniu misji, ale przed jej oddaniem. Często stosowaną alternatywą jest robienie bookmarków w poszczególnych pocketach misji, do których będziemy mogli się zwarpić nawet po jej oddaniu.
Wraki pozostają w przestrzeni przez 2h od zestrzelenia. Sprawny gracz potrafi zrobić kilka misji, zapisać bookamrki i później pozbierać wszystko naraz.
* Ninja Salvaging (odzyskiwanie materiałów z cudzych wraków) nie jest karany, możliwe jest latanie za kimś i salvagowanie jego wraków. Dopóki nie okradniemy zawartości zabawa ta jest zgodna z prawem, nie do końca lubiana przez innych, ale dozwolona.
Dla większości ras i statków drony służą jedynie jako wsparcie, zwłaszcza dla większych statków, które mają problemy z trafianiem małych szybkich fregat. Jednak większość statków Gallente, kilka Ammar, oraz pirackie statki Guristas, używają dron jako głównego uzbrojenia.
Dronki są tak naprawdę małymi statkami, którym wydajemy proste komendy, atakuj, wróć, orbituj, dokuj.
Drony nie używają capacitora statku, oraz nie mają wymagań przy fittowaniu. Ogranicza je tylko pojemność hangaru (drone bay), oraz przepustowość łącza (drone bandwitch) umożliwiającego ich kontrolowanie w przestrzeni.
Wartość bandwitch reprezentuje maksymalną ilość i wielkość dron, których możemy używać. W dużym uproszczeniu, bandwitch 25 oznacza, że możemy kontrolować 5 małych dron, 50 pozwala kontrolować 5 średnich, a 125 pozwala używać 5 dużych. Większe statki o dużej przepustowości mogą też używać dron mniejszych, ale nigdy więcej niż 5 naraz.
Wielkość dron:
Light scout drones (S) – wielkość 5m
Medium Scout drones (M) – wielkość 10m
Heavy drones (L) – wielkość 25m
Sentry drones (L) – wielkość 25m (nie są tyle dronami co stacjonarnymi działami o dużej mocy, nie poruszają się po wypuszczeniu i trzeba po nie wrócić, żeby je zebrać)
Właściwości dron:
Gallente – największe obrażenia Thermal – najniższa prędkość
Caldari – mniejsze obrażenia Kinetic – troszkę szybsze
Ammar – jeszcze mniejsze obrażenia EM – szybsze
Minmatar – najsłabsze obrażenia Explosive – najszybsze
Dronki strzelają jak inne działka, posiadają zasięg optimal, falloff i tracking. Możemy zwiększyć zadawane przez nie obrażenia, montując drone damage moduły w LOW slotach. Możemy także polepszyć ich tracking używając zdalnych Remote Tracking Computer’ów.
Statki zwłaszcza z bonusami do dron, potrafią zadawać naprawdę ogromne obrażenia, jednocześnie pozostając w bezpiecznej odległości, często z bardzo dobrym tankiem (statek nie musi posiadać innej broni przez co ma dużo wolnego PG i CPU). Dodatkowo, jak w przypadku rakiet, możemy dobrać typ zadawanych obrażeń. Niestety także jak w przypadku rakiet drony muszą dolecieć do celu aby rozpocząć atak, co gorsza, co może być najbardziej denerwujące, trzeba je po skończonym zadaniu zabrać, zapominanie o tym często skutkuje pozostawieniem dron w przestrzeni.
Dronki mają także określoną liczbę punktów HP, i podczas ataku mogą zostać zaatakowane i zniszczone, dlatego zawsze trzeba kątem oka kontrolować ich stan.
Atak dron: drony zaatakują aktywny cel po naciśnięciu klawisza F (nie działa w trakcie pisania na czacie).
Zebranie dron (wydanie rozkazu powrotu i dokowania): SHIFT+R
Ogólnie pojęte rakiety i missile, mają tę podstawową przewagę nad działkami, że zawsze trafiają w cel (o ile go dogonią), jednak czym cel szybszy i mniejszy tym niższe obrażenia zadają.
Rakiety posiadają zasięg, nie jest on podany bezpośrednio, tylko jako iloczyn prędkości rakiety (maximum velocity) i czasu lotu (maximum flight time). s=V*t.
dla heavy missili
5160m/s*8.45s=43602m = 43,6km
Oznacza on maksymalną odległość od celu, przy której rakieta może trafić w cel. W odróżnieniu od działek rakiety są zerojedynkowe: od naszego statku do tej odległości trafiają, powyżej nie.
Ale…
Celność rakiety definiuje wielkość celu (signature radius) i wielkość wybuchu naszych rakiet (explosion radius)
Jak w przypadku dział, czym większy jest rozmiar wybuchu rakiety w stosunku do wielkości statku, tym więcej obrażeń trafia w kosmos, zamiast w niego. Sygnaturę rakiet można zmniejszyć rigami i modułami, natomiast sygnaturę atakowanego statku zwiększyć używając Traget Painterów.
*Target Painter jest często bardzo niedocenianym modułem, większość graczy twierdzi, że nie zwiększa on obrażeń, co teoretycznie jest prawdą. Podświetlając cel Target Painterem zwiększamy jego sygnaturę, przez co chociaż nasz statek ma cały czas taki sam DPS, przeciwnik nagle zaczyna obrywać bardziej.
Dodatkowo choć w nieco mniejszym stopniu prędkość celu tez ma znaczenie, explosion velocity jest prędkością z jaką rakieta wybucha po trafieniu w cel, szybko poruszający się cel może wylecieć z wybuchu obrywając tylko częściowo.
Ogromną wadą rakiet jest to, że w odróżnieniu od dział, które zadają obrażenia od razu po wystrzeleniu, rakiety potrzebują czasu żeby dolecieć do celu. W ekstremalnych przypadkach bardzo szybkie statki są w stanie lecieć szybciej niż rakiety i nigdy od nich nie obrywać. Rakietę można też zniszczyć w locie zanim trafi w cel.