EVE Online 29: Celność Rakiet

0
734
EVE
EVE

Ogólnie pojęte rakiety i missile, mają tę podstawową przewagę nad działkami, że zawsze trafiają w cel (o ile go dogonią), jednak czym cel szybszy i mniejszy tym niższe obrażenia zadają.

Rakiety posiadają zasięg, nie jest on podany bezpośrednio, tylko jako iloczyn prędkości rakiety (maximum velocity) i czasu lotu (maximum flight time). s=V*t.

dla heavy missili
5160m/s*8.45s=43602m = 43,6km

Oznacza on maksymalną odległość od celu, przy której rakieta może trafić w cel. W odróżnieniu od działek rakiety są zerojedynkowe: od naszego statku do tej odległości trafiają, powyżej nie.
Ale…

Celność rakiety definiuje wielkość celu (signature radius) i wielkość wybuchu naszych rakiet (explosion radius)

Jak w przypadku dział, czym większy jest rozmiar wybuchu rakiety w stosunku do wielkości statku, tym więcej obrażeń trafia w kosmos, zamiast w niego. Sygnaturę rakiet można zmniejszyć rigami i modułami, natomiast sygnaturę atakowanego statku zwiększyć używając Traget Painterów.

*Target Painter jest często bardzo niedocenianym modułem, większość graczy twierdzi, że nie zwiększa on obrażeń, co teoretycznie jest prawdą. Podświetlając cel Target Painterem zwiększamy jego sygnaturę, przez co chociaż nasz statek ma cały czas taki sam DPS, przeciwnik nagle zaczyna obrywać bardziej.

Dodatkowo choć w nieco mniejszym stopniu prędkość celu tez ma znaczenie, explosion velocity jest prędkością z jaką rakieta wybucha po trafieniu w cel, szybko poruszający się cel może wylecieć z wybuchu obrywając tylko częściowo.

Ogromną wadą rakiet jest to, że w odróżnieniu od dział, które zadają obrażenia od razu po wystrzeleniu, rakiety potrzebują czasu żeby dolecieć do celu. W ekstremalnych przypadkach bardzo szybkie statki są w stanie lecieć szybciej niż rakiety i nigdy od nich nie obrywać. Rakietę można też zniszczyć w locie zanim trafi w cel.