Strona główna Blog Strona 177

EVE Online 05: Alpha, Omega i PLEX

EVE
EVE

Drzewiej bywało, ze konto mogło być aktywne (opłacone PLEX’em), lub nie, przy czym na nie aktywne konto nie można było się zalogować.

Dzisiaj konta w EVE dzielą się na Alpha i Omega.

Alpha jest domyślnym statusem konta, z którym zaczynamy grę. Oznacza on, że nie zapłaciliśmy za grę.
Alpha ograniczona jest do używania statków do Battleshipa włącznie, od niedawna także statków innych nacji, oraz statków pirackich, dodatkowo zwiększono próg używanego uzbrojenia do wszystkich broni Medium aż do poziomu T2, oraz Large ale tylko T1. Jednocześnie alpha posiada ograniczenie nauki wielu ważnych skilli do konkretnego poziomu, łącznie do około 20 Milionów punktów SP, z których można korzystać (na przykład po spadku z Omegi na Alphę). Niestety tylko pierwsze 5 milionów SP można się nauczyć, resztę można dodać używając injectorów, lub po opłaceniu konta. Chcąc dłużej pograć za darmo jako Alpha, warto wcześnie wybrać swoją ścieżkę rozwoju, aby te 5 Milionów punktów jak najlepiej ukierunkować. Darmowe konto posiada także karę do czasu nauki, wydłużającą go dwukrotnie. Jednocześnie konto alpha nie może ustawić kolejki skillowania dłuższej niż 24h (teoretycznie). Ograniczenie skilli oznacza niemożność używania niektórych modułów i statków. Mimo tych ograniczeń z kontem alpha można w grze zrobić naprawdę dużo rzeczy, a najważniejsze, że nie jest ono ograniczone czasowo.

Omega oznacza konto opłacone, z którego po prostu zdjęte są wszystkie ograniczenia.
W przypadku spadku z omegi na alfę, skille gracza będące ponad możliwości alfy zostają zablokowane. Jeżeli gracz zostawi postać w przestrzeni w statku, którego nie może teraz używać, będzie on mógł nim latać do momentu zadokowania.

PLEX – Pilot Licence EXtention, licencja pilota, przedmiot w grze umożliwiający przedłużenie, lub zmiana statusu konta na Omegę. Kiedyś istniał jako pojedynczy przedmiot o wartości początkowo 100 milionów, na 1,2 miliarda kończąc, obecnie PLEX został rozmieniony na drobne, a przedłużenie konta wymaga 500 PLEX’ów.
Dzięki rozbiciu PLEX’a, możliwe jest teraz płacenie nimi za skórki do statków, dodatkowe gadżety, czy wykupienie możliwości skillowania więcej niż jednej postaci na koncie.

PLEX’a kupuje się za gotówkę na oficjalnej stronie EVE. Obecny koszt to 19.99 Euro. Można go użyć w grze w celu przedłużenia konta, lub spieniężyć. Dzięki tej drugiej opcji inni gracze mogą kupić PLEX’a na markecie w grze, co pozwala na granie jako Omega płacąc tylko pieniędzmi z gry (ISK). Doładowanie konta poprzez oficjalną stronę jest opcją najbezpieczniejszą.

*Większość ofert sprzedaży PLEXów na serwisach aukcyjnych jest nielegalna i może prowadzić do zablokowania konta.

EVE Online 04: Zakładanie Konta

EVE
EVE

Aby rozpocząć przygodę z EVE, trzeba najpierw pobrać klienta gry. Wystarczy po wejściu na > oficjalną stronę < kliknąć przycisk Play Free,

Zarejestrować konto podając email, nazwę konta i hasło, oraz potwierdzając przyciskiem Start Playing for Free.

Następnie trzeba aktywować konto klikając link aktywacyjny wysłany na maila.

Pozostaje pobrać klienta gry i zainstalować go (czysty klient zajmuje niewiele, resztę potrzebnych danych pobierze się podczas gry).

Po zainstalowaniu i odpaleniu wyświetli się launcher EVE, w którym musimy zalogować się na nasze wcześniej utworzone konto. Na własnym komputerze można zaznaczyć checkboxa, aby launcher pamiętał nasz login.

Po zalogowaniu trzeba już tylko odpalić grę trójkącikiem przy naszym nicku.

W grze z braku aktywnej postaci zostaniemy przywitani oknem tworzenia postaci.

Pierwszym wyborem jest rasa, jest to jedyny wybór różnicujący tworzoną postać. Chociaż każda postać w EVE może uczyć się każdego skilla, włącznie z bronią i statkami innych ras, to na początku zostaniemy wyposażeni w możliwość używania tylko statków danej rasy. Ponieważ kontom Alpha odblokowano możliwość szkolenia skilli innych ras, wybór ten jest obecnie bardziej kosmetyczny, a zmiana statków swojej rasy na inny to kwestia kilku godzin, jednakże jest to zawsze czas, który można zaoszczędzić.

Do wyboru mamy rasy:

Caldari – używający jako głównej broni rakiet, czasami dział hybrydowych i tankujący wyłącznie shieldem
Galente – używający jako głównej broni dron, oraz dział hybrydowych i tankujący głównie armorem
Ammar – używający jak głównej broni laserów, czasami dron i tankujący wyłącznie armorem
Minmatar – strzelający głównie działami prochowymi i tankujący głównie shieldem

Dla osób chcących zostać kopaczem asteroid, producentem modułów, czy handlarzem, wybór nie ma znaczenia, dla osób chcących robić misje (questy) Caldari i Gallente mają statki najprostsze w obsłudze i już od pierwszych, o dużym zasięgu ataku. Oczywiście każda z ras ma swoje zalety, ale ostatecznie każda może robić wszystko i żadna nie dominuje.

Następnym wyborem jest Bloodline, który ma wpływ praktycznie tylko na wygląd postaci, oraz na przynależność do konkretnej startowej korporacji, a co za tym idzie zmiany układu słonecznego w którym zaczniemy.

Pozostaje nam teraz w simsopodobnym edytorze przygotować awatara swojej postaci, nadać imię i zrobić mu zdjęcie, którym będziemy legitymowani w grze przez innych graczy.

Voila – postać gotowa i można zacząć grę.

W czasach, gdy darmowe konto było ograniczone do jedynie 14 dni, możliwe było użycie zaproszenia od aktywnego gracza, dzięki któremu nowe konto ważne było dni aż 21. Zaproszenie miało i nadal ma jeszcze jedną cechę. Gdy zaproszony pierwszy raz podniesie stan konta na Omegę, zapraszający dostaje za to przedłużenie czasu swojego konta o miesiąc. Pozwala to przyjaciołom przedłużyć za darmo status omega, lub podzielić się kosztami takiego przedłużenia (często zapraszający po przedłużeniu konta przez nowego wypłacał mu połowę wartości PLEXa).

Darmowa gra Overcast – Walden and the Werewolf

overcast
overcast

Survival horror, Overcast – Walden and the Werewolf

do którego klucz na Steama można odebrać na stronie > Indiegala  <.

Po zalogowaniu się lub założeniu konta, wystarczy odnaleźć na stronie banner Overcast, zamknąć reklamę przysłaniającą go

i pobrać klucz.

Po czym w bibliotece swoich gier odebrać klucz do serwisu Steam,

by ostatecznie na Steamie aktywować grę.

 

EVE Online 03: Zasady Dodatkowe

EVE
EVE

Jest to lista dodatkowych zasad i spostrzeżeń, które w większości dotyczą tylko początkujących graczy, ale warto o nich wiedzieć, aby nie popełnić głupiego błędu.

  1. Ukończ wszystkie tutoriale

Po krótkim wprowadzeniu z Aurą, zostaniesz przedstawiony pięciu agentom(career agents),  z których każdy ma dla ciebie pakiet misji. Są one bardzo proste i warto je wszystkie ukończyć. Po pierwsze zobrazują one w prosty sposób mechanikę gry, większość początkowych możliwości rozwoju kariery i zadań, jakie trzeba będzie wykonywać, dodatkowo, jako nagrody za ich wykonanie dostaniemy kilkanaście darmowych statków, sporo modułów do nich, oraz łącznie ponad 12 milionów ISK z nagród za misje, bounty za zestrzelonych piratów, oraz moduły i statki otrzymane, jako nagrody.

Całość jest do zrobienia w jeden dzień, nawet dla niedoświadczonego pilota.

  1. Patrz gdzie lecisz.

Systemy słoneczne w Eve mają różny poziom bezpieczeństwa (security status), który widać w górnym lewym rogu ekranu:

Systemy 1.0 do 0.5 nazywane są HI-SEC, są to systemy relatywnie bezpieczne, z działającym prawem i kosmiczną policją – Concordem każącym agresorów.

Systemy 0.4 do 0.1 nazywane LOW-SEC, są systemami niebezpiecznymi, prawo działa tu w ograniczonym zakresie, a każdy może tu atakować każdego.

Systemy 0.0 do -1.0 to NULL-SEC – prawo tutaj nie istnieje, obowiązuje wolna amerykanka i każdy na każdego.

Systemy w-space posiadające status -1.0 niezależnie od klasy, zasady tam panujące są jeszcze bardziej nieprzyjazne, głównie przez niedziałającą tam listę graczy obecnych w systemie.

Jako nowy gracz NIGDY nie opuszczaj HI-SEC’a.*
*chyba, że naprawdę wiesz, co robisz i jesteś na to przygotowany (stratę statku).

  1. Nie lataj na autopilocie

Autopilot w NULL’u i LOW-SEC’u to czyste samobójstwo, na każdym gejcie jest się wystawionym na ostrzał. W relatywnie bezpiecznym HI-SEC’u też nie jest to wskazane.

Wadą autopilota jest podchodzenie w warpie na 12km od celu/gejta, które to 12km trzeba pokonać ze zwykłą prędkością, co może trwać nawet kilka minut. Jest to wystarczający czas, aby banda czyhających suicide ganker’ów spokojnie zniszczyła twój statek i zebrała, co tylko nie zostało zniszczone w wybuchu. Można się pokusić przy dłuższej trasie na lot shuttlem, lub tanią fregatą bez cennego ładunku, ale ryzyko istnieje zawsze.

Bezpieczniejszym i szybszym sposobem podróży w HI-SEC’u jest po wyznaczeniu trasy kliknięcie na overview zaznaczone na żółto wrota prawym i wybranie JUMP, statek doleci do wrót i od razu przeskoczy, niestety trzeba to powtarzać w każdym układzie po kolei.

  1. Nie przewoź kontrabandy

Czasami na misji można znaleźć we wrakach narkotyki – nie podnoście tego, ich cena na rynku w większości to kilka ISK’ów, a mogą powodować spore zamieszanie. Przelatując przez gejty, możemy zostać przeskanowani przez milicję i poproszeni o oddanie kontrabandy wraz z naliczoną karą. Jeżeli nie oddamy narkotyków i nie zapłacimy kary a będziemy próbować dolecieć do wrót zostaniemy zestrzeleni, co bardzo łatwo można uczynić lecąc na autopilocie!
Kontrabandę można łatwo poznać po symbolu czaszki w prawym dolnym rogu ikonki przedmiotu.

  1. Drogie moduły do statków.

Używanie bardzo drogich modułów, wartych setki milionów ISK, jest bardzo kuszące, gdyż oferują one bardzo wysokie parametry, jednak statki  świecące drogością są częstym obiektem suicide gankerów i wszelkiej maści wredot. Możliwe jest przeskanowanie twojego statku, tak, aby sprawdzić, jakie moduły zawiera. Statek przygotowany pod misje z najlepszym fitem wartym miliard ISK, może być relatywnie łatwo zniszczony przez kilka destroyer’ów wartych raptem kilka milionów. Wystarczy, że jeden z twoich modułów nie spali się w wybuchu i cała ekipa atakujących jest ustawiona (mimo zniszczenia ich potem przez concord).

  1. Nie atakuj innych graczy

Atakując innego gracza zostajesz oznaczony na 15 minut, w ciągu, których oponent i jego flota mogą do ciebie strzelać, dodatkowo w HISEC’u jako agresor jesteś ścigany przez policję. Czym system ma wyższy status tym concord pojawi się szybciej wymierzając ci ostateczną sprawiedliwość.

Działa to w obie strony, jeżeli zostaniesz zaatakowany przez innego gracza, zanim pojawi się concord masz prawo do niego strzelić, ale tak jak concord przyleci wyperswadować mu głupoty z głowy, tak twoja odpowiedź ogniem nie jest już agresją dla concordu, a przeciwnik jak i jego flota mają pełne prawo strzelać teraz do ciebie bez ingerencji concordu.

* Uwaga na śnieżki! Kilkukrotnie rozdawano na święta wyrzutnię śnieżek, czasami gankerzy strzelają do graczy takimi, co nie jest zakazane przez concord i nie wyrządza żadnych szkód, natomiast jak ktoś zdenerwowany odpowie ogniem, to concord przyleci go spacyfikować, a ganker ma darmowy loot.

  1. Nie kradnij i nie strzelaj do złodziei

Kradnąc dowolny przedmiot z cudzego kontenera lub wraku, zostajesz otagowany jako złodziej (suspect – wymagany minimum żółty poziom bezpieczeństwa), co pozwala właścicielowi, jak i każdemu graczowi który cię zobaczy strzelać do ciebie przez 15min bez konsekwencji concordu.

Niektórzy gracze starają się wykorzystać to przeciwko innym, wlatują na misję lub anomalię, specjalnie coś podkradają i zostają otagowani jako złodzieje, czekając na naiwniaka, który spróbuje ich zaatakować. Gdy ty odpowiesz ogniem, oni mogą zrobić to samo, a najczęściej są to statki specjalnie do tego przygotowane, którymi z łatwością mogą cię ustrzelić. Mogą też w tym czasie zmienić statek, a nawet otrzymać pomoc od innych graczy!

Czasami gracze przerzucają zawartość kontenera kradnąc z twojego, wystawiają swój i wsadzają co ukradli do niego, nieuważny gracz może zabrać swoje rzeczy nie zauważywszy że kontener zmienił kolor, i tyle wystarczy by zostać złodziejem i ten drugi mógł nas swobodnie ubić.

Bądź świadomy kolorów wraków i kontenerów:

Biały kontener – należy do ciebie lub twojej floty, śmiało można lootować.
Niebieski – należał do gracza, który zrzekł się praw do niego, każdy może zbierać je bezpiecznie tak jak własne, statki zniszczone przez concord są z automatu niebieskie
Żółty – NIE RUSZAJ – należy do innego gracza, zabieranie z niego zawartości oflaguje cię, jako złodzieja (Suspect), wraków takich nie da się przyciągać tractor beam’ami, natomiast można je salvagować, oraz zaglądać do wraku bez ruszania jego zawartości.

Często przy stacjach, zwłaszcza tam gdzie nowi gracze zaczynają grę, ludzie wylatują z bazy i zostawiają kontener z jakimś ciekawym dla początkujących sprzętem, czekając kilka km dalej aż ktoś się pokusi, i jak tylko tak się stanie niszczą biedaka i jego cenny statek.

  1. Nie akceptuj wyzwań (duels)

W zatłoczonych systemach jak np. na wylocie z Jity gracze wysyłają zaproszenie na duel wylatującym statkom, osoba która przyjmie takie zaproszenie pozwala drugiemu na walkę pvp przez 5 minut, bez alarmowania concordu. Przez nieuwagę bardzo łatwo tak stracić statek.

  1. Nie wyłączaj swojego statusu security.

Zielona kropka obok głównego wskaźnika życia statku oznacza włączony status security, który chroni cię przed przypadkowym otrzymaniem suspecta (żółta flaga), lub criminal (czerwona), uniemożliwiając atakowanie innych graczy, kradzież, czy denerwowanie Concordu.

A istnieje sporo sposobów aby ściągnąć na siebie ich gniew, między innymi:

Nie atakuj innych graczy, statków concordu, stacji ani gejtów. Nie używaj smartbomb, które mają efekt obszarowy i mogą niechcący zaczepić innego gracza lub stację. Nie naprawiaj statków piratów. Z wyłączonym security możesz przez przypadek w ferworze walki zaatakować gracza który akurat wleciał na twoją misję, lub zaatakować wrak zniszczony przez niego.

Każda z tych akcji będzie skutkować twoją śmiercią, więc lepiej na razie zostawić security włączone.

  1. Uważaj przy transportowaniu drogich ładunków.

Podczas przewożenia dużej ilości cennych rzeczy, samo nie latanie na autopilocie może nie wystarczyć, transportowce są na tyle powolne, że dobrze przygotowana grupa gankerów może zniszczyć twój statek zanim ten wejdzie w warp.

  1. NIGDY nie przewoź PLEX’ów.

Nie i już! Nie ma nic bardziej przyciągającego gankerów niż statek z PLEX’em w cargo. PLEX’a można użyć z dowolnego miejsca w grze, używa się do tego PLEX Vault (osobnej skrytki w cargo), nie trzeba być nawet na tej samej stacji, aby mieć do niego dostęp. Poza tym odebrać kupionego PLEX’a można w dowolnym momencie, jak już się jest w docelowej stacji.

  1. Uważaj na scam

Jeżeli coś wygląda za dobrze żeby to było prawdziwe, lub ktoś sprzedaje coś drogiego za bezcen – to to jest scam. W Eve można natknąć się na wiele naprawdę twórczych podejść do tego tematu. Gra tego nie zabrania, a gracze próbują wzbogacić się na ludziach nieobeznanych.

Najczęściej można się na to natknąć w hubach handlowych:

Podwój swoją kasę, daj mi 1 milion ISK, ja ci dam 2 miliony – scam.

Oferta sprzedaży taniego statku z fitem, ale poza fitem statku nie ma – scam.

Trzy prawie identyczne kontrakty na zakup czegoś śmiesznie taniego, gdzie dwie pierwsze nie działają, a trzecia ma cenę tysiąc razy wyższą – scam.

Dużo tańsza oferta sprzedaży w układzie obok, ale układ ten to LOWSEC, gdzie już tylko czekają na śmiałka który poleci transportowcem coś kupić.

Zdarzają się sytuacje, gdy na markecie jedna osoba sprzedaje coś bardzo drogo, a inna chce to jeszcze drożej kupić – scam – kupujący jest prawdopodobnie zablokowany i ostatecznie zostajemy z przedmiotem kupionym dużo ponad jego wartość którego nikomu nie sprzedamy.

Zazwyczaj wystarczy zdrowy rozsądek, ale czasami człowiek może się nabrać na ofertę która sama mu się pcha do łap.

EVE Online 02: Złote Zasady

EVE
EVE

Krótka lista złotych zasad, o których zawsze należy pamiętać:

  1. Ucz się cały czas.

Skille w Eve są jedną z najważniejszych rzeczy. Definiują twoją postać i pozwalają korzystać ze statków broni, osłon i innego sprzętu, a także pozwalają produkować, wydobywać, handlować i zarządzać korporacjami. Skille po umieszczeniu w kolejce, uczą się w czasie rzeczywistym, nawet gdy jesteśmy wylogowani.

Warto od pierwszych sekund gry, zanim jeszcze tutorial to zaproponuje ustawić jakikolwiek dostępny skill do uczenia, prędzej czy później i tak się on przyda.

Poza tym warto ustawić sobie kolejkę nauki skilli na kilka dni a nawet miesięcy, dzięki temu jeśli nie będziemy w stanie wejść do gry przez pewien czas, nasze konto ciągle będzie uczyć się czegoś nowego (konta alpha, nie mogą mieć kolejki skillowania przekraczającej 24h, ale można to obejść ustawiając kilka krótszych skilli zajmujących razem mniej niż 23h i dodać na koniec jeden długi nawet kilkunastodniowy).

Szkoda tracić cenny czas na nic-nie-uczenie-się.

  1. Nigdy nie lataj statkiem, na którego stratę cię nie stać.

Za każdym razem, gdy wydokowujesz, jakikolwiek statek, z jakiegokolwiek powodu, pamiętaj, że możesz go stracić. Dlategóż nigdy nie wydawaj wszystkich pieniędzy na najnowszą swoją zabawkę, istnieje duża szansa, że ją stracisz i będziesz musiał zaczynać praktycznie od zera.
Zasada ta obowiązuje zawsze i każdego, niezależnie od doświadczenia.

Rozsądnie jest posiadać odpowiednie środki, żeby w razie straty móc odkupić taki sam statek z takim samym fittem.

  1. Nie lataj statkiem, do którego dopiero, co nauczyłeś się skilli.

Jeżeli właśnie wskoczył ci skill cruisers na poziom I, nie kupuj i nie fittuj od razu nowego cruisera, póki nie podniesiesz skilla na statek, jak i skilli na broń i tank, twoja fregata będzie dużo od niego lepsza. Oczywiście nie dotyczy się to fregat, które dostajemy na początku gry i powinniśmy nimi latać jak najszybciej.

Dobrze jest posiadać skille na poziomie, co najmniej III, przed użyciem statku i broni.

  1. Nigdy nie zostawiaj swojego statku w przestrzeni bez opieki.

Nigdy nie robi się tego w NULL’u i LOWSEC’u, ale nawet w HISEC’u jak ktoś cię znajdzie na AFK’u, będzie miał dużo czasu żeby zebrać ekipę tanich statków, które szybko i sprawnie cię zniszczą zanim concord wymierzy im sprawiedliwość. Zadokuj jak musisz odejść od komputera, ostatecznie w bezpiecznym miejscu można użyć cloaka.

  1. Pytaj i szukaj pomocy.

Eve jest bardzo skomplikowaną grą, często nie intuicyjną, jeżeli nie jesteś czegoś pewien pytaj, czytaj, szukaj w Internecie podpowiedzi i pomocy. Istnieją setki stron z pomocą i tutorialami dla graczy. Zadawaj pytania na czacie. Domyślnie zaczynając grę każdy należy do korporacji startowej, z własnym czatem, gracze prawie zawsze pomagają i odpowiadają na pytania. Dodatkowo istnieje kanał pomocy dla początkujących, na którym poza graczami często też pomagają admini. Nowi gracza domyślnie są z automatu podłączeni z tym kanałem, ale można go też wywołać klikając F12, lub „?” z NEOCOM’u i wybrać join channel. Nieocenionym źródłem informacji jest także strona evewikia.

*Wyjątkiem jest szukanie fittingów statków w Internecie. Dobre fitty trafiają się rzadko, a żeby je odnaleźć, trzeba się znać na fittowaniu. Najlepszą metodą są rady doświadczonych graczy, wypytywanie w grze i słuchanie tych, którzy potrafią wytłumaczyć, dlaczego akurat tak, a nie inaczej statek powinien być zafittowany.

Przeglądaj właściwości każdego statku i modułu w grze, który wpadnie ci w ręce, lub znajdziesz na markecie, z opisu i statystyk można dowiedzieć się wszystkiego.

Darmowa gra Normality

Normality
Normality

Klasyczna platformówka, Normality, jedna z pierwszych w 3D,

do której klucz na Steama można odebrać na stronie > Indiegala <.

Po zalogowaniu się lub założeniu konta, wystarczy odnaleźć na stronie banner Normality, zamknąć reklamę przysłaniającą go

Normalityi pobrać klucz.

NormalityPo czym w bibliotece swoich gier odebrać klucz do serwisu Steam,

Normalityby ostatecznie na Steamie aktywować grę.

 

EVE Online 01: Wprowadzenie

EVE
EVE

Gra EVE Online jest kosmiczną symulacją, sandboxem umożliwiającym dowolne wykorzystywanie mechaniki, wielką areną PVP i ogromnym rynkiem handlu. Czasami też nazywaną Excelem w kosmosie.

Eve nie jest klasycznym przedstawicielem gatunku MMORPG, nie decyduje za gracza jak ma grać, wręcz przeciwnie daje wolną rękę w wyborze własnej kariery, a jest, w czym wybierać, bo w Eve można robić praktycznie wszystko:

 

Chcesz zostać trybikiem w wielkiej korporacji wydobywającym i przetwarzającym minerały – proszę bardzo. Wolisz wydobywać minerały w samotności czytając przy tym książkę lub ucząc się – nic nie stoi na przeszkodzie. Chcesz wykonywać misje dla NPC’ów – oczywiście. A może chcesz zostać producentem statków i modułów do nich, a może potentatem produkującym największe Capital shipy dla korporacji? Możesz nawet zostać bogiem ekonomii, giełdy i spekulacji, lub kurierem wożącym za opłatą cudze ładunki. Możesz przeczesywać kosmos w poszukiwaniu anomalii i ukrytych w nich skarbów. Zostać częścią floty w walkach między graczami i być żołnierzem idealnie wykonującym rozkazy, a może wolałbyś zostać dowódcą takiej floty?  Możliwości się tu nie kończą, możesz zostać piratem, który zaczepia i morduje samemu innych, lub w grupie szuka potencjalnych celów i zysków, czy nawet szpiegiem infiltrującym wrogie korporacje. A jeżeli przemoc jest twoim motto, możesz śmiało zastrzelić każdego, kogo spotkasz, nie obędzie się to jednak bez konsekwencji…

Masz do dyspozycji ogromny świat, po którym możesz poruszać się wieloma typami statków, zawierać sojusze, tworzyć korporacje a nawet przejmować układy słoneczne. Jednocześnie nikt nie będzie ci narzucał stylu gry, niepotrzebnego grindu, levelownia, czy podążania za questami. Gra dostarcza narzędzi, ale nie definiuje jak ich użyć.

Z uwagi na system skilli, który bardzo łatwo umożliwia rozpoczęcie praktycznie każdej kariery, jednocześnie wymaga dużo, aby dany kierunek wymaksować, warto na początku wypróbować kilka różnych sposobów gry, aby wybrać sobie ten najbardziej pasujący.

Mówi się, że Eve albo się od razu pokocha albo znienawidzi, jest to całkowitą prawdą, jednak większość graczy, którzy znienawidzili grę dopuściło się jakiegoś głupstwa, przez które stracili cały swój dobytek, a trzeba tutaj nadmienić, że w Eve w odróżnieniu od innych gier online, jak się zginie to nie odradza się na cmentarzu w pełnym ekwipunku. Statek wraz z większością modułów zostaje permanentnie zniszczony, a te kilka modułów, które przetrwają wybuch zazwyczaj są zabierane przez gracza, który nas wybuchł, lub akurat przelatywał obok..

Polecam zapoznać się z najważniejszymi zasadami gry i zdrowego rozsądku, aby takich głupot popełniać jak naj mniej.

EVE Online od pewnego czasu przeszło na model free-to-play, dzięki czemu można w nią grać całkowicie za darmo! Oczywiście jest ogromna różnica, i wiele ograniczeń, między graczami darmowymi – alpha i płacącymi – omega.

Dodatkowo warto zaznaczyć, że EVE nie jest grą pay-to-win, można kupując PLEX’y za gotówkę spieniężać je w grze, co może bardzo ułatwiać granie, ale nigdy jeden płacący gracz w super statku, nie może się mierzyć z flotą małych tanich fregat, robiących mu… jesień średniowiecza.

Na koniec This is EVE:

Darmowa gra Chompy Chomp Chomp

Chompy chomp chomp
Chompy chomp chomp

Chompy Chomp Chomp – nowoczesna wariacja w stylu Pacmana z multi

do której klucz na Steama można odebrać na stronie > Indiegala <.

Po zalogowaniu się lub założeniu konta, wystarczy odnaleźć na stronie banner Chompy Chomp Chomp, zamknąć reklamę przysłaniającą go

i pobrać klucz.

Po czym w bibliotece swoich gier odebrać klucz do serwisu Steam,

by ostatecznie na Steamie aktywować grę.

 

 

Darmowa gra Oxenfree

oxenfree
oxenfree

Świąteczna promocja GOG – gra Oxenfree

dostępna bezpośrednio na stronie – wystarczy po zalogowaniu kliknąć get it here,

lub przez aplikację GOG Galaxy – wyszukać oxenfree i dodać do swoich gier.

 

Oferta ważna 24H!

Darmowa gra Kingdom: Classic

kingdom
kingdom

Gra Kingdom: Classic

tylko dzisiaj dostępna za darmo na Steamie.

Wystarczy odpalić aplikację Steam, wyszukać Kingdom:classic

I kliknąć Play Game, lub Zagraj

Gra zostanie dodana do konta na stałe.