Strona główna Blog Strona 176

EVE Online 11: Ważne Skille

EVE
EVE

Rozpoczynając przygodę z EVE, większość graczy jest przytłoczona ogromem informacji i możliwości. Ponieważ skille są esencją naszej postaci, warto cały czas uczyć się, najlepiej czegoś wartościowego. Jako podstawę można wybrać skille do fittowania statków, przydadzą się one zawsze. Dodatkowo po wybraniu dowolnej ścieżki, gdy wiemy już czym byśmy chcieli latać, zaczynami uczyć się pod konkretny statek i broń. Wybierając konkretny moduł, czy broń, której chcieli byśmy użyć, sprawdzamy na zakadce requirement jej wymagane skile, bez których nie można danego modułu użyć. Jednak poza tymi skillami istnieją jeszcze często zapominane skille poboczne, dzięki którym skuteczność statku, broni i osłon wzrasta znacząco.

eve online skille dodatkowe
eve online skille dodatkowe

Skille ułatwiające fittowanie (Core skills) zwiększające PG, CPU i Capacitora:
Power Grid Management: 5% więcej PowerGrida statku na poziom.
CPU Management: 5% więcej CPU statku na poziom.
Capacitor Systems Operation: 5% przyspieszenie regeneracji capacitora na poziom.
Capacitor Management: 5% więcej capacitora na poziom.
Weapon Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań CPU dla fittowanych broni na poziom.
Advanced Weapon Upgrades: 2% zmniejszenie wymagań PG dla fittowanych broni na poziom.
Energy Grid Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań PG dla modułów wymagających tego skilla. Electronics Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań CPU dla modułów wymagających tego skilla.

Skille zwiększające skuteczność dział:
Gunnery: 2% większy ROF działek na poziom.
Controlled Bursts: 5% mniejsze zużycie capacitora na poziom.
Motion Prediction: 5% lepszy trackingu działek na poziom.
Rapid Firing: 4% większy ROF działek na poziom.
Sharpshooter: 5% większy zasięg optimal na poziom.
Surgical Strike: 3% więcej obrażeń wszystkich dział na poziom.
Trajectory Analysis: 5% większy falloff na poziom

Skille zwiększające skuteczność rakiet:
Guided Missile Precision: 5% zwiększona sygnatura celów na poziom
Missile Bombardment: 10% więcej czasu lotu wszystkich rakiet i missili na poziom.
Missile Launcher Operation: 2% większy ROF rakiet na poziom.
Missile Projection: 10% większa prędkość rakiet na poziom.
Rapid Launch: 3% większy ROF rakiet na poziom.
Target Navigation Prediction: 10% redukcja prędkości celu na poziom.
Warhead Upgrades: 2% dodatkowych obrażeń wszystkich rakiet na poziom.

Skille polepszające Shield tank:
Shield Management: 5% więcej shielda na poziom.
Shield Operation: 5% przyśpieszenie regeneracji shielda na poziom.
Shield Upgrades: 5% zmniejszenie wymagań PG dla modułów shielda.
Shield Compensation: 2% mniejsze zużycie capa przez shield boostery na poziom.
EM/Kin/Th/Ex Shield Compensation: 5% zwiększenie odporności odpowiedniech hardenerów na poziom.

Skille ulepszające Armor tank:
Hull Upgrades: 5% więcej armora na poziom.
Mechanics: 5% więcej hulla na poziom.
Repair Systems: 5% mniejsze wymagania capcaitora przez systemy naprawcze na poziom.
EM/Kin/Th/Ex Armor Compensation: 5% zwiększenie odporności odpowiedniech hardenerów na poziom.

Skille do prędkości:
Acceleration Control: 5% więcej prędkości AB I MWD na poziom.
Afterburner: 5% krótszy cykl AB i 10% mniejsze zużycie AB capacitora na poziom.
Fuel Conservation: 10% mniejsze zużycie AB capacitora na poziom.
High Speed Maneuvering: 5% mniejsze zużycie MWD capacitora na poziom.
Navigation: 5% wzrost normalnej prędkości statku na poziom.

Skille do dron:
Drones: pozwala kontrolować 1 dronę na poziom.
Drone Interfacing: 10% więcej obrażeń i kopania dla wszystkich dron na poziom.
Drone Avionics: zwiększenie zasię gudron o 5km na poziom.
Advanced Drone Avionics: zwiększenie zasięgu dron o 3km na poziom.
Drone Durability: 5% więcej shielda i armoru dron na poziom.
Drone Navigation: 5% większa prędkość dron na poziom.
Drone Sharpshooting: 5% większy optimal dron na poziom.

EVE Online 10: Skille i Implanty

EVE
EVE

W odróżnieniu od innych gier MMO, w EVE nasza postać nie leveluje, ani nie dostaje doświadczenia grindując. Zamiast tego uczy się skilli w czasie rzeczywistym, dzięki którym zdobywa nowe zdolności i może korzystać z nowych statków czy modułów.

Skille po umieszczeniu w kolejce, uczą się w czasie rzeczywistym, nawet jak jesteśmy wylogowani., warto więc od pierwszych sekund gry, ustawić jakikolwiek dostępny skill do uczenia.
Poza tym warto ustawić sobie kolejkę nauki skilli na kilka dni a nawet miesięcy, dzięki temu jeśli nie będziemy w stanie wejść do gry przez pewien czas, nasze konto ciągle będzie uczyć się czegoś nowego.
W przypadku kont alpha, które nie mogą mieć kolejki skillowania przekraczającej 24h, można ustawić kilka krótszych skilli zajmujących razem mniej niż 23h i dodać na koniec jeden długi, nawet kilkunastodniowy.

Każdy skill w grze ma swój poziom od I do V, z każdym następnym poziomem linowo dodają bonusy, ale czas nauki każdego następnego poziomu rośnie wykładniczo. Przez co nauka pierwszego poziomu zazwyczaj trwa minuty, a ostatniego dni a nawet tygodnie. W pierwszych dniach gry nie warto uczyć się skilli ponad IV poziom, dużo lepiej natomiast skupić się na innych potrzebnych umiejętnościach, potrzebnych do odblokowania nowych modułów czy statków. Gdy już wybierzesz swoją drogę w EVE, będziesz mógł skoncentrować naukę skilli w wybranym przez siebie kierunku.

Każda postać w grze, niezależnie od rasy może uczyć się wszystkich dostępnych skilli w grze. Jedynym ograniczeniem jest status konta (konta alpha mogą skilllować jedynie dostępne dla nich skille do ustalonych poziomów, łącznie do około 20 Milionów punktów SP, niestety tylko pierwsze 5 milionów SP można się nauczyć, resztę można dodać używając injectorów, lub po opłaceniu konta, natomiast całe 20 milionów jest dostępne dla alphy po wyuczeniu na przykład po spadku z Omegi).

Każda postać zaczyna grę z pewną ilością wyuczonych już skilli. Aby nauczyć się jakiegokolwiek nowego, trzeba najpierw zdobyć odpowiednią książkę (skillbook). Kilka najważniejszych książek dostajemy podczas wykonywania tutoriali, resztę trzeba kupić samemu na markecie. Książki do podstawowych skilli dostępne są w rozsądnych cenach, dzięki czemu ich zakup nie powinien sprawiać kłopotu. Najlepiej zaopatrywać się w nie na stacjach początkowych lub stacjach z agentami (Career Agents), są one bezpośrednio zaopatrywane przez NPC, dzięki czemu mają optymalne ceny i duży wybór.

Czas uczenia się skilli jest zależy od ich poziomu, oraz od wartości statystyk naszej postaci. Jest on ustalony wzorem:

Prędkość skillowania = Główny wymagany skill + [0.5x Drugorzędny skill]        punktów SP/minutę

Czas ten można skrócić za pomocą remapu (zmiany wartości statystyk – darmowej co 6 miesięcy), lub za pomocą implantów, które zwiększają ich wartość. Początkowa wartość skilli przydzielona jest po równo, jednak jak już wiesz co chcesz w EVE robić i zaczynasz naukę czegoś konkretnego, warto zmienić ich wartości, aby najwięcej punktów przydzielonych było do tego co chcemy skillować.

Perception – statki, działka i wyrzutnie – domyślnie 20 – początkowy remap 23 – później MAX dla PVE/PVP
Memory – mechanika, drony, korporacje – domyślnie 20 – początkowy remap 19 – póxniej MAX dla Miningu
Willpower – handel, dowodzenie – domyślnie 20 – początkowy remap 19
Inteligence – nawigacja – domyślnie 20 – początkowy remap 21 – później MAX dla obrony i przemysłu
Charisma – bonusy dla floty, handel – domyślnie 19 – początkowy remap 17 (mniej się nie da i w większości przypadków tak już zostanie)

Proponowany tutaj remap jest optymalny na początku gry, gdy najwięcej skilluje się broń i statki, jednocześnie podrzucając różne skille poboczne potrzebne podczas rozwoju.

Implanty służą do zwiększenia cech postaci, pierwsze pięć odpowiedzialnych jest za nasze statystyki, pozostałe odpowiadają za bonusy do statystyk, takich jak: szybkość statków, zadawane obrażenia, tank, czy ilość wydobywanych minerałów.

Implanty zwiększające statystyki dodają od 1 do 5 punktów na cechę i kosztują coraz więcej w zależności od bonusu. Bardzo dobre ale dość drogie implanty +4 są długo używane przez większość graczy, natomiast tani zestaw implantów +1 jest bezproblemowo dostępny cenowo dla nowego gracza.

Implanty +1, +2, +3 i +4 można dostać zarówno jako nagrodę za wykonywanie odpowiedniego poziomu misji storyline, a także w dobrej cenie kupić w większości LP Store’ów.

EVE Online 09: Co tu Robić?

EVE
EVE

Jak już wspomniałem, Eve nie decyduje za gracza jak ma grać, wręcz przeciwnie daje mu wolną rękę w wyborze własnej kariery, przy czym w Eve można robić praktycznie wszystko:

Pełną listę przewidzianych działań przedstawia następująca grafika:

eve online profesje

Postaram się przybliżyć te najprostsze, początkowe, którymi zaczynający gracze najczęściej się zajmują.

eve online misjie
 

Misje – zbliżone do questów z innych gier RPG, wykonywane dla agentów NPC zadania polegające, w zależności od agenta, na zabiciu npców, przewiezieniu czegoś, lub wydobyciu. Nagrodą za misje jest zarówno gotówka ISK jak i punkty lojalnościowe (LP – loyality points), za które tylko w sklepie korporacji (LP Store) dla której robimy misje można kupić taniej specjalne statki, amunicję i moduły, dla swojego statku lub na sprzedaż. Misje transportowe i wydobywcze są słabo opłacalne zarówno zdobytymi ISK’ami, LP’kami jak i standingiem, należy traktować je bardziej, jako ciekawostkę, niż sposób zarobku. Misje dzielą się na poziomy od I do V, gdzie od I do IV są misjami które można zrobić w pojedynkę i ich agenci występują zazwyczaj w HI-SEC’u, są one coraz trudniejsze z poziomu na poziom, ale oferują coraz wyższe nagrody. Misje poziomu V występują tylko w LOW-SEC’u i przeznaczone są dla całych flot lub graczy specjalnie pod nie przygotowanych.

Poza misjami dla agentów istnieją też serie zadań fabularnych, dla przykładu Sisters of Eve Epic Arc.

 

eve online kopanie
 

Kopanie – wydobywanie minerałów z asteroidów za pomocą specjalnych laserów, i transportowanie urobku na stację, gdzie nasz urobek (ore) można sprzedać w całości, lub poddać obróbce (reprocessing) dzięki której ze skał uzyskuje się konkretne minerały. Zwykłe skały są więcej warte w sprzedaży niż minerały dopóki nie wyskilluje się reprocessingu. Kopanie jest bardzo spokojnym zajęciem, ale cieszy się wzięciem u ludzi lubiących spokój i dobrą książkę lub uczenie się podczas gry.

 

eve online produkcja
 

Produkcja – tworzenie nowych rzeczy używając kupionych, lub wykopanych i przetworzonych minerałów, oraz odpowiedniej receptury (blueprint). Większość statków i duża część modułów, a praktycznie wszystkie wyższego poziomu (T2), produkowane są przez graczy. Produkcja by być opłacalną wymaga dużej wprawy, do tego istnieje tu bardzo duża i zacięta konkurencja, pozwalając jednak na dobry zarobek, oraz dobrą zabawę osobą z zacięciem producenta.
Receptury blueprinty BP – dzielą się na oryginały – które można używać w nieskończoność i kopie – które mają z góry określoną liczbę użyć.
Receptury można tez ulepszać co pozwala na skrócenie czasu produkcji, oraz zmniejszenie ilości potrzebnych surowców.

eve online handel
 

Handel – ogólnie pojęte sprzedawanie wszystkiego. Możesz sam produkować moduły czy statki i je sprzedawać, możesz kupować rzeczy tam gdzie są taniej i przewozić je na sprzedaż tam gdzie są drożej. Handel może być bardzo interesującym i niezwykle dochodowym zajęciem w grze, dla osób z zamiłowaniem oczywiście. Znając się na rzeczy możesz nawet doprowadzić do załamania rynku, zarabiając przy tym miliardy… Jednak w Eve jest bardzo dużo handlarzy i współzawodnictwo jest bardzo duże i zacięte.

Warto tutaj dodać, że w Eve większość sprzedawanych przedmiotów i statków, poza kilkoma drobiazgami jak książki ze skillami i blueprint’y, są sprzedawane przez graczy, nie ma tutaj vendorów magicznie spawnujących nieskończoną ilość towaru.

eve online transport
 

Transport – przyjmowanie kontraktów na przewóz, i przewożenie ładunków innych graczy między stacjami. Z uwagi na czasochłonność i niebezpieczeństwo, gracze zamiast transportować lądunki samemu wystawiając kontrakty na przewóz dla innych graczy. Transport w HI-SEC’u jest raczej mało płatny, natomiast transport LOW-SEC’u jest bardzo niebezpieczny, wymaga specjalnych statków i umiejętności gracza.

 

eve online eksploracja
 

Eksploracja – przeczesywanie układów słonecznych za pomocą skanera pokładowego i sond skanujących (probes), w poszukiwaniu wartościowych anomalii data i relic sites. W których używając narzędzi do hackowania można trafić na wartościowy loot. Najbardziej dochodowe anomalie znajdują się w NULL-SEC’u oraz w Wormholach, jednakże tam niebezpieczeństwo jest najwyższe.
Eksplorację łatwo wyskillować, może być bardzo ekscytującym zajęciem, a do tego bardzo bardzo dochodowym, ale pamiętaj, że każda wartościowa anomalia jest też zaproszeniem dla graczy szukających zaczepki, którzy z chęcią przejmą twój loot..

eve online combat sajty
 

Eksploracja combat site’ów – szukanie po układach słonecznych combat site’ów, mini misji spawnujących się losowo. Misje te można znaleźć za pomocą skanera lub sond jak przy skanowaniu, ale wykonanie ich wymaga statku przygotowanego do walki. Misje te są zazwyczaj dość proste i mało płatne, ale..
Cały pic polega tutaj na trafieniu na bossa, szefa grupy piratów, który pojawia się zazwyczaj jako ostatni, i on po ustrzeleniu może zostawić drop warty wiele milionów.

eve online pvp

PVP – Solo PVP – latanie w pojedynkę najczęściej po LOW-SEC’u i NULL’u szukając zaczepki, po której zwycięzca zgarnia to co we wraku przegranego zostało. Drużynowe PVP to zazwyczaj wypady większą flotą szukając zaczepki wśród wrogów korporacji, lub najzwyklejsze ustawki, między korporacyjne.

Zajęcie niepolecane dla nowicjuszy ze względu przede wszystkim na koszty, jakie generuje (na pvp zazwyczaj wydaje się zarobione pieniądze). Ale też niezakazane…

Podsumowując każda droga rozwoju może się podobać jeżeli akurat to lubimy robić. Jak wspomniałem na początku warto popróbować kilku różnych, ale trzeba też pamiętać, że początkowo jedną postacią nie da się dobrze robić wszystkiego naraz.

Darmowa gra Treasure Adventure Game

Treasure Adventure Game, platformówka indie z zrobiona pasją,
dostępna za darmo w > serwisie GOG <.

Wystarczy po wejściu na stronę i zalogowaniu się, kliknąć guzik Add to Cart

Następnie checkout now i pay, gra zostanie na stałe przypisana do konta.

EVE Online 08: SOE Epics Arc

EVE
EVE

Po ukończeniu misji dla agentów treningowych, świat gry stoi dla ciebie otworem, jeżeli jednak masz ochotę przed rozpoczęciem poszukiwania swojego wymarzonego zajęcia, pobawić się jeszcze z fabułą, masz do dyspozycji serię pięćdziesięciu połączonych misji zwanych The Sisters of EVE Epic arc: Blood-Stained Stars. Jest to fabularyzowana opowieść o zależnościach między rasami w grze, która przeciąga gracza, po przestrzeniach największych imperiów HISEC’a. Większość z tych misji można spokojnie ukończyć fregatą, jednak kilka z ostatnich, zwłaszcza „Burning Down the Hive”, czy „Our Man Dagan”, wymagać może cruisera, lub towarzystwa.

eve online sister alitura Aby rozpocząć te misje, trzeba udać się do biura Sisters of EVE w układzie Arnon IX – Moon 3 i porozmawiać z agentem – Sister Alitura (można ją wyszukać w okienku people&places lub zalinkować wpisując w oknie chatu).

Warto ostatnie misje wykonać w małej flocie z kilkoma przyjaciółmi, wspólna gra bardzo umila i ułatwia rozwiązywanie problemów.

Angielskojęzyczny dokładny opis misji krok po kroku.

https://wiki.eveuniversity.org/The_Blood-Stained_Stars

EVE Online 07: Tutoriale

EVE
EVE

Tutoriale
Rozpoczynając grę nową postacią jesteśmy zapraszani do wykonania serii misji tutorialowych, w formie krótkiej serii zadań połączonych fabularnie, które krok po kroku przedstawiają podstawowa mechanikę gry. Warto te zadania ukończyć, gdyż EVE różni się bardzo od innych gier online, a nauka o podstawach poruszania się w kosmosie, atakowania, podróżowania, a nawet obcowania ze śmiercią własnej postaci jest bardzo przydatna.

Po kilku podstawach, proszeni jesteśmy o zadokowanie na stacji, odpalenie okna The Agency (alt+M) i wybranie Combat Career Path. Każde kolejne zadanie trzeba ręcznie aktywować z tego okna. Wykonanie wszystkich dostarcza kliku nowych skilli, trochę kasy, oraz nowy statek.

W przedostatnim zadaniu musimy wsiąść do nowego statku z nową bronią. Skile potrzebne do tego potrzebują 45 minut! Zdejmując i zakładając obecną broń z obecnego statku oznaczamy zadanie jako wykonane!

eve online tutoriale
eve online tutoriale

Zadania tutorialowe bez problemu można ukończyć w otrzymanym na starcie statku (korwecie).

Dużym ułatwieniem jest zamontowanie (zafitowanie) drugiego działka, które bardzo przyśpieszy wykonywanie misji. Korzystając z właściwości, iż gracz w momencie braku statku zawsze dostaje nową korwetę, wystarczy z posiadanej wymontować działko, i zniszczyć statek (destroy), wydokować ze stacji i zadokować. Gra obdaruje nas nowym statkiem z zafittowanym działkiem, do którego możemy domontować drugie, ze starego statku.

Korwety jak i wszystkie cywilne moduły są bezwartościowe, więc nie da się w ten sposób zarabiać ISK’ów.

Agenci treningowi (Career Agents)
Po ukończeniu początkowego tutoriala, warto odwiedzić agentów treningowych, którzy oferują pakiety misji, rozszerzających zdobytą wcześniej wiedzę. Zadania te wprowadzają w wykonywanie misji, skanowanie, wydobywanie, produkowanie, oraz podstawy działania PVP. Każdy z agentów oferuje inny typ zadań, można wykonywać ich dowolną ilość i w dowolnej kolejności, polecam jednak ukończenie pełnego pakietu, z uwagi zarówno na praktykę, jak i darmowe statki, oraz spory zastrzyk gotówki.

eve online agenci

Cała piątka agentów mieści się zawsze na jednej stacji.

Ukończony tutorial powinien cię tam zaprowadzić, jednak jeżeli nie ukończyłeś tutoriala, lub zgubiłeś się gdzieś po drodze, możesz bardzo łatwo ich odnaleźć.

Wystarczy otworzyć okno pomocy (naciskając F12 lub wybierając ikonę „?” z NEOCOM’u), i kliknąć w ikonkę Show Career Agents. W nowo otwartym oknie wyświetleni zostaną najbliżsi agenci, a na dole okna będzie przycisk Set Destination, który ustawi trasę do stacji z nimi.

Dzielą się oni na:
Industry – zadania związane z wydobywaniem surowców i produkowaniem z nich modułów.
Business – zadania związane z produkcją i handlem towarami.
Exploration – poszukiwanie anomalii, sygnatur, otwieranie data i relic sajtów.
Military – podstawy walki PVE, wykonywanie misji, używanie broni i osłon.
Advanced military – podstawy (znikome) walki PVP

* Druga (Angel of Mercy) i Piąta (The Stand), misja advanced military, co jest podkreślone wielkimi czerwonymi literami w opisie, wymaga użycia statku, który dostaniemy od agenta. Statek ten, wybuchnie po doleceniu do stacji (w drugiej), lub po zestrzeleniu jednego pirata, zostanie zniszczony (w piątej misji). Warto o tym pamiętać, żeby nie polecieć tam swoim dużo droższym wcześniej przygotowanym i dopieszczonym statkiem, który na bank stracimy. Dodatkowo każdy pomagający nam gracz także zostanie zniszczony, i chociaż większość ludzi robi tutoriale samemu, to warto o tym pamiętać jakby ktoś chciał pomóc koledze…

Angielski dokładny opis tutoriali, krok po kroku.

wiki.eveuniversity.org/Career_agents

Na samej górze są wyszczególnione: industry, business, military… Po wybraniu konkretnej ukaże się pełen opis.

Wszystkie te misje, jak i później zwykłe misje poziomu 1, można z łatwością wykonać w rozsądnie zafittowanej fregacie:
Caldari, Ammar, Galente, Minmatar.

EVE Online 06: HUD

EVE
EVE

Układ okien, a raczej głównych części i paneli gry (okien w EVE można otworzyć setki) występuje w dwóch wersjach: w przestrzeni i na stacji.

Na stacji składa się z lewego stałego panelu NEOCOM z którego można wywołać większość okien i paneli gry, prawego panelu stacji z przyciskiem wydokowania UNDOCK, dostępnymi usługami na stacji, oraz widoku stacji wraz z obecnie zajmowanym statkiem.  

W przestrzeni posiada ten sam lewy panel NEOCOM, bardzo ważny prawy panel OV (overview), na którym przedstawione są wszystkie obiekty w przestrzeni w odniesieniu do naszego statku, równie ważny centralny HUD statku, przedstawiający stan tarcz, armoru, hulla i capacitora. Wszystkie zafitowane na statku moduły przedstawione są na lewo od niego, natomiast na prawo mamy ikonki cargo, skanera pokładowego i zmiany widoków kamery. W górnym lewym rogu wyświetlony jest system słoneczny w którym się znajdujemy, układ słoneczny, konstelacje i region, oraz ustawiona trasa i ewentualne zadania.

EVE Online HUD

Resztę ekranu zajmuje przestrzeń kosmiczna, wraz z naszym statkiem i wszystkimi widocznymi obiektami, statkami i planetami.

NEOCOM zawiera ikony najważniejszych i najczęściej używanych okien gry, jest on dodatkowo w pełni edytowalny. Każdą ikonę można przesunąć, lub usunąć (kliknąć prawym i remove). Dodatkowo górna ikona E rozwija pełne menu z wszystkimi możliwymi opcjami, które można w dowolnej konfiguracji dołączyć do NEOCOM’u (przeciągając na NEOCOM).

Darmowa gra Adam Waste

adam waste
adam waste

Pierwszo-osobowa przygodówka – chadzanka Adam Waste

Dostępna na oficjalnej > stronie <

Wystarczy podać swojego maila,

odebrać wiadomość,

i już można pobrać grę.

EVE Online 05: Alpha, Omega i PLEX

EVE
EVE

Drzewiej bywało, ze konto mogło być aktywne (opłacone PLEX’em), lub nie, przy czym na nie aktywne konto nie można było się zalogować.

Dzisiaj konta w EVE dzielą się na Alpha i Omega.

Alpha jest domyślnym statusem konta, z którym zaczynamy grę. Oznacza on, że nie zapłaciliśmy za grę.
Alpha ograniczona jest do używania statków do Battleshipa włącznie, od niedawna także statków innych nacji, oraz statków pirackich, dodatkowo zwiększono próg używanego uzbrojenia do wszystkich broni Medium aż do poziomu T2, oraz Large ale tylko T1. Jednocześnie alpha posiada ograniczenie nauki wielu ważnych skilli do konkretnego poziomu, łącznie do około 20 Milionów punktów SP, z których można korzystać (na przykład po spadku z Omegi na Alphę). Niestety tylko pierwsze 5 milionów SP można się nauczyć, resztę można dodać używając injectorów, lub po opłaceniu konta. Chcąc dłużej pograć za darmo jako Alpha, warto wcześnie wybrać swoją ścieżkę rozwoju, aby te 5 Milionów punktów jak najlepiej ukierunkować. Darmowe konto posiada także karę do czasu nauki, wydłużającą go dwukrotnie. Jednocześnie konto alpha nie może ustawić kolejki skillowania dłuższej niż 24h (teoretycznie). Ograniczenie skilli oznacza niemożność używania niektórych modułów i statków. Mimo tych ograniczeń z kontem alpha można w grze zrobić naprawdę dużo rzeczy, a najważniejsze, że nie jest ono ograniczone czasowo.

Omega oznacza konto opłacone, z którego po prostu zdjęte są wszystkie ograniczenia.
W przypadku spadku z omegi na alfę, skille gracza będące ponad możliwości alfy zostają zablokowane. Jeżeli gracz zostawi postać w przestrzeni w statku, którego nie może teraz używać, będzie on mógł nim latać do momentu zadokowania.

PLEX – Pilot Licence EXtention, licencja pilota, przedmiot w grze umożliwiający przedłużenie, lub zmiana statusu konta na Omegę. Kiedyś istniał jako pojedynczy przedmiot o wartości początkowo 100 milionów, na 1,2 miliarda kończąc, obecnie PLEX został rozmieniony na drobne, a przedłużenie konta wymaga 500 PLEX’ów.
Dzięki rozbiciu PLEX’a, możliwe jest teraz płacenie nimi za skórki do statków, dodatkowe gadżety, czy wykupienie możliwości skillowania więcej niż jednej postaci na koncie.

PLEX’a kupuje się za gotówkę na oficjalnej stronie EVE. Obecny koszt to 19.99 Euro. Można go użyć w grze w celu przedłużenia konta, lub spieniężyć. Dzięki tej drugiej opcji inni gracze mogą kupić PLEX’a na markecie w grze, co pozwala na granie jako Omega płacąc tylko pieniędzmi z gry (ISK). Doładowanie konta poprzez oficjalną stronę jest opcją najbezpieczniejszą.

*Większość ofert sprzedaży PLEXów na serwisach aukcyjnych jest nielegalna i może prowadzić do zablokowania konta.

EVE Online 04: Zakładanie Konta

EVE
EVE

Aby rozpocząć przygodę z EVE, trzeba najpierw pobrać klienta gry. Wystarczy po wejściu na > oficjalną stronę < kliknąć przycisk Play Free,

Zarejestrować konto podając email, nazwę konta i hasło, oraz potwierdzając przyciskiem Start Playing for Free.

Następnie trzeba aktywować konto klikając link aktywacyjny wysłany na maila.

Pozostaje pobrać klienta gry i zainstalować go (czysty klient zajmuje niewiele, resztę potrzebnych danych pobierze się podczas gry).

Po zainstalowaniu i odpaleniu wyświetli się launcher EVE, w którym musimy zalogować się na nasze wcześniej utworzone konto. Na własnym komputerze można zaznaczyć checkboxa, aby launcher pamiętał nasz login.

Po zalogowaniu trzeba już tylko odpalić grę trójkącikiem przy naszym nicku.

W grze z braku aktywnej postaci zostaniemy przywitani oknem tworzenia postaci.

Pierwszym wyborem jest rasa, jest to jedyny wybór różnicujący tworzoną postać. Chociaż każda postać w EVE może uczyć się każdego skilla, włącznie z bronią i statkami innych ras, to na początku zostaniemy wyposażeni w możliwość używania tylko statków danej rasy. Ponieważ kontom Alpha odblokowano możliwość szkolenia skilli innych ras, wybór ten jest obecnie bardziej kosmetyczny, a zmiana statków swojej rasy na inny to kwestia kilku godzin, jednakże jest to zawsze czas, który można zaoszczędzić.

Do wyboru mamy rasy:

Caldari – używający jako głównej broni rakiet, czasami dział hybrydowych i tankujący wyłącznie shieldem
Galente – używający jako głównej broni dron, oraz dział hybrydowych i tankujący głównie armorem
Ammar – używający jak głównej broni laserów, czasami dron i tankujący wyłącznie armorem
Minmatar – strzelający głównie działami prochowymi i tankujący głównie shieldem

Dla osób chcących zostać kopaczem asteroid, producentem modułów, czy handlarzem, wybór nie ma znaczenia, dla osób chcących robić misje (questy) Caldari i Gallente mają statki najprostsze w obsłudze i już od pierwszych, o dużym zasięgu ataku. Oczywiście każda z ras ma swoje zalety, ale ostatecznie każda może robić wszystko i żadna nie dominuje.

Następnym wyborem jest Bloodline, który ma wpływ praktycznie tylko na wygląd postaci, oraz na przynależność do konkretnej startowej korporacji, a co za tym idzie zmiany układu słonecznego w którym zaczniemy.

Pozostaje nam teraz w simsopodobnym edytorze przygotować awatara swojej postaci, nadać imię i zrobić mu zdjęcie, którym będziemy legitymowani w grze przez innych graczy.

Voila – postać gotowa i można zacząć grę.

W czasach, gdy darmowe konto było ograniczone do jedynie 14 dni, możliwe było użycie zaproszenia od aktywnego gracza, dzięki któremu nowe konto ważne było dni aż 21. Zaproszenie miało i nadal ma jeszcze jedną cechę. Gdy zaproszony pierwszy raz podniesie stan konta na Omegę, zapraszający dostaje za to przedłużenie czasu swojego konta o miesiąc. Pozwala to przyjaciołom przedłużyć za darmo status omega, lub podzielić się kosztami takiego przedłużenia (często zapraszający po przedłużeniu konta przez nowego wypłacał mu połowę wartości PLEXa).