EVE Online 18: Skanowanie

0
1119
EVE
EVE

Skanowanie inaczej eksploracja polega na przeszukiwaniu układów słonecznych za pomocą skanera pokładowego i sond skanujących (probes), w poszukiwaniu wartościowych anomalii, bogatych złóż minerałów, data i relic sitów, wormholi i combat sajtów.

Po włączeniu skanera pokładowego z głównego HUD’a lub alt+p, wyświetli nam się okno skanera wraz z oknem aktualnego układu słonecznego.

W oknie skanera wyświetlone są wyniki skanowania, które można podzielić na dwie grupy:

Anomalie – pozycje które od razu po włączeniu skanera mają 100%. Mogą to być specjalne pasy asteroid lub lodu do wydobywania, lub anomalie combatowe, wymagające zniszczenia przeciwników, ale dające szansę na drogi drop. Wyskanować anomalie można w dowolnym statku, skaner pokładowy jest na wyposażeniu każdego z nich.

Sygnatury – pozycje niewyskanowane (0%), mogą to być wormhole, data lub relic sajty, chmury gazu do wydobywania, lub lepsze combat sajty – plexy (Complex combat sites).

Skanowanie sygnatur

Aby wyskanować sygnaturę, trzeba przede wszystkim mieć statek wyposażony w probe launchera.

Po odpaleniu skanera (alt+p), musisz wypuścić proby (launch probes w oknie skanera).

Po wybraniu i zaznaczeniu myszką konkretnej sygnaturki trzeba ustawić probki tak, żeby ich część wspólna pokrywała całkowicie czerwoną bańkę sygnaturki. Przed pierwszym skanem zazwyczaj trzeba powiększyć zasięg skanowania probek, z 4 na 8 lub 16 AU.

Po kliknięciu Analyze skaner wyświetli wynik skanowania, jeżeli probki były dobrze ustawione, szukana sygnatura powinna zmienić się w mniejszą sferę, czasami okrąg, lub nawet w punkt. Następnym krokiem jest zmniejszenie o 1 skok zasięgu probek i ustawienie ich ponownie tak, aby ich część wspólna pokrywała całkowicie nową mniejszą sferę, okrąg, lub punkt sygnatury. Ponownie klikamy analize, i ponownie zmniejszamy zasięg probek, przestawiamy je i analizujemy, aż szukana sygnatura osiągnie wartość 100%. Dopiero po dojściu do 100% można się na tę sygnaturę zwarpić.

*Ważne jest aby ustawiając probki na celu spojrzeć raz z góry raz z boku, gdyż sygnatur szukamy w trójwymiarze, a każdy skan może przestawić nasz cel w dowolnym kierunku.

**Gdy wynikiem są dwa połączone ze sobą punkty (oznaczające, że jeden z nich jest prawidłowy), zawsze ten dobry jest dalej od centrum ustawionych probek, pamiętajcie tylko , że czasami coś co wygląda z boku na dalsze, z góry może takie nie jest!

Wyskanowane pasy asteroidów wymagają jedynie koparki, która wydobędzie z nich minerały.

Reliki i daty wymagają statku wyposażonego w data lub relic analizer, dzięki którym można otworzyć zakodowane skrzynki, zdobywając w ten sposób cenny towar. Najcenniejsze reliki i daty występują w NULL-SEC’u i w-space, ale te ostatnie jako jedyne bronione są przez dość mocnych NPC’ów.

Wormhole są tunelami łączącymi losowe układy słoneczne (droga na skróty), lub prowadzącymi do systemów w-spacei, układów niepołączonych ze sobą gejtami. W NULL’u i w-space umożliwiają one transport dóbr do HI-SEC’a, lub przygotowanie wypadu do połączonego wrogiego układu.

Combat sajty wymagają dobrze przygotowanego statku, który w jak najkrótszym czasie jest wstanie wyczyścić wszystkich wrogów, i jak szczęście dopisze zgarnąć drogocenny loot, stanowią one źródło bardzo dobrych przychodów nawet w HI-SEC’u.

Eksplorację dość łatwo wyskillować, a może być ona bardzo ekscytującym zajęciem, a do tego bardzo bardzo dochodowym.