EVE Online 17: Misje dla Agentów

0
1600
EVE
EVE

Klepanie misji – wykonywanie zadań dla agentów NPC, zbliżone do questów z innych gier RPG. W zależności od agenta polegające na zabiciu npców, przewiezieniu czegoś, lub wydobyciu. Ponieważ przy wydobyciu potrzeba po prostu koparki, a przy transporcie co najwyżej większego transportowca, skupimy się na misjach combatowych.

Misje te dzielą się na poziomy od I do V, gdzie od I do IV są misjami które można zrobić w pojedynkę i ich agenci występują zazwyczaj w HI-SEC’u, są one coraz trudniejsze z poziomu na poziom, ale oferują coraz wyższe nagrody. Misje poziomu V występują tylko w LOW-SEC’u i przeznaczone są dla flot graczy, ewentualnie zaprawionych pilotów Carrierów.

Przyjmuje się, że od poziomowi misji odpowiada wielkość statku którym najłatwiej taką misję ukończyć:

Misje lvl 1 – Fregata lub Destroyer
Misje lvl 2 – Cruiser
Misje lvl 3 – Battlecruiser
Misje lvl 4 – Battleship

Sama procedura wykonywania misji jest dość prosta. Wystarczy zadokować na stacji, z naszym wybranym agentem, rozpocząć z nim konwersację, klikając na niego, zaakceptować misję i polecieć bezpośrednio na nią, lub do systemu, do którego nas wysyła. W większości na takich misjach trzeba wybić wszystkich niemilców, czasami zebrać jakiś konkretny drop i przytargać go do agenta.

Nieocenioną pomocą każdego misjonarza jest strona evesurvival.org.

Zawiera ona pełne opisy każdej dostępnej w EVE misji. Zaczynając od obrażeń i tanku, przez wielkość flot nieprzyjaciela, ich zasięg, oraz najważniejsze triggery(statki, które zaatakowane przywołują posiłki w formie nowej fali przeciwników).

Zarobek na misji  

Nagroda za ukończenie misji + bonus (jeżeli wykonamy misję w wyznaczonym czasie), które otrzymujemy od agenta po zadokowaniu i oddaniu misji.

Nagroda za bounty, nałożone na większość statków pirackich, przyznawana jako suma co 20 minut (TICK).

Wartość modułów pozostałych we wrakach

Wartość elementów wraków odzyskanych podczas Salvage’ingu.

Wartość punktów LP, za które można wykupić sprzęt w LP storze i sprzedać na markecie.

* Misje lvl4 pozwalają zarobić doświadczonemu graczowi do 50 milionów ISK na godzinę.

Dodatkowym zarobkiem między misjami, zwłaszcza na początku, może być wykonywanie combat sajtów, w drodze do lub z misji. Latanie na anomalki BS’em mija się już z celem, są one po prostu za wolne.

Misje Storyline

Co 15 wykonanych misji, dostajemy ofertę wykonania misji storyline, od zaprzyjaźnionego agenta, zazwyczaj kilka jumpów od nas. Oferowane misje są zazwyczaj dobrze płatne i dają ogromny przyrost standingu. Jednakowoż dają drobny ujemny standing dla rasy wrogiej naszej. (pracując dla Caldari mamy minus u Galente, dla Ammar u Minmatarów i odwrotnie). Misja storyline jest poziomu ostatniej skończonej misji przed nią, można, więc chcąc szybko podbić standing zrobić 15 misji lvl1, a szesnastą lvl4, która da nam storyline poziomu 4. Są one jednak liczone osobno dla rożnych nacji, przez co całą piętnastkę czy to łatwych czy trudnych trzeba wykonać dla tej samej korporacji.

Negatywny standing

Wspomniane wcześniej misje storyline dają drobny negatywny standing dla wrogiej nam rasy. Nie jest on jednak na tyle duży by szybko nam zagrozić. Jednak między zwykłymi misjami trafiają się takie, w których atakowanym wrogiem jest jedna z głównych nacji w grze (Caldari, Galente, Minmatar, Ammar). Wykonując takie misje musimy się liczyć z bardzo dużym negatywnym standingiem z ich strony.

Jest to o tyle istotne, że gdy nasz standing dla konkretnej rasy spadnie do -5, ich flota, zacznie strzelać do nas w momencie wejścia do ich układu, nawet w HI-SEC’u! Co bardzo utrudnia poruszanie się po świecie EVE.

Kilka tipsów ułatwiających klepanie misji:

Targetowanie statków: zamiast klikać na każdym prawym i wybierać target, wystarczy trzymając wciśnięty CTRL kliknąć na przeciwniku raz lewym przyciskiem myszy, działa w przestrzeni i na OV.

Usunięcie ztargetowanego celu: CTRL + SHIFT + kliknięcie

Odpalanie broni: zamiast klikać na ikonach broni myszką, można odpalić je klawiszami F1 do F8.

Atak dron: drony zaatakują aktywny cel po naciśnięciu klawisza F (nie działa w trakcie pisania na czacie).

Przed rozpoczęciem misji warto ją sprawdzić (obrażenia i tank) na eve-survival.org, aby dobrać najlepszą ochronę i najefektywniejszą amunicję.

Agent może chcieć wysłać nas na misję od LOW-SEC’a, gdzie bardzo łatwo stracić statek na rzecz czyhających tam piratów. Warto taką misję odrzucić.

Raz na 4 godziny można odrzucić oferowaną misję, bez utraty standingu dla agenta, misje Anomic można odrzucać zawsze bez utraty standingu.

Uważaj na triggery, statki, których zaatakowanie przywoła następną falę wrogów

Aby wejść w warp nasz statek musi odwrócić się do celu podróży i przyśpieszyć do 75% swojej normalnej prędkości. Gdy na misji przeciwnicy zaczną zadawać nam za dużo obrażeń, skrócenie czasu wejścia w warp może uratować nam życie.

Tutaj zastosowanie ma align. Aby się zalignować, wystarczy wybrać dowolny obiekt w przestrzeni (stacja, gejt, słońce) kliknąć go prawym i wybrać align. Po ustawieniu się, w razie zagrożenia, statek po wydaniu komendy wejdzie w warp na wybrany obiekt w ciągu 1 sekundy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here