EVE Online 20: Reliki i Daty

0
918
EVE
EVE

Po wyskanowaniu i wleceniu na relika lub datę ukaże nam się w przestrzeni często zajętej różnego rodzaju złomem kilka zakodowanych skrzyń. Aby je otworzyć trzeba użyć odpowiednio dla data site – data analyzera, dla relic site – relic analyzera. Latając skanerką po NULL’u powinno się mieć oba na stanie, ewentualnie cargo scanner, dzięki któremu możemy przed otwarciem zobaczyć czy puszka jest warta zachodu (tyczy się to miejsc niebezpiecznych, gdyż w dobrym tonie jest kończenie relików w swoich systemach, gdyż po skończeniu zrespawnuje się w pobliskich systemach nowy, a zaczęty i nieskończony relik będzie wisiał jeszcze godzinę).

Po użyciu odpowiedniego analyzera otworzy nam się nowe okno z mini gierką (taką samą dla obu).

Celem jest wprowadzenie wirusa (my) do rdzenia (core) systemu. Procedura jest bardzo podobna do klasycznego windowsowego sapera.

Klikamy w węzeł (node) i ujawniamy co w nim jest. Zazwyczaj nody są puste i pokazują jak daleko od niego coś się czai (jak w saperze za 1/2/3 kroki). A czaić się może kilka przeszkadzajek, pomagajek jak i sam rdzeń (core).

Rdzeń jak i przeszkadzajki usuwamy atakując je (klikjąc w nie). W zależności od ich wytrzymałości i naszej siły nawet kila razy. W momencie otwarcia rdzenia mini gierka jest zamykana, a my możemy splądrować kontener.

Rodzaje węzłów:

Nieodkryty node

 

Odkryty (kliknięty) node

 

Zawierający ukryty subsystem, może być pomocny, lub częściej przeszkadzający, zalecam otwierać je w ostateczności

 

Nasz Virus, jego siła (strength) i życie (coherence)

Górna wartość, wskazana graficznie pomarańczowymi paskami to życie (coherence) naszego virusa, jak spadnie do 0, przegrywamy

Dolna wartość i czerwone paski to nasza siła – tyle zadajemy obrażeń antywirusom podczas ataku

 

Pomagajki (systemy utility) można po odkryciu zebrać i użyć w dowolnym momencie:

Self Repair – leczy nasze życie o 4-10 punktów przez 3 tury od uruchomienia, warto odpalić go od razu, poza zwolnieniem miejsca na nowe pomagajki, uleczyć się można ponad stan początkowy

Kernel Root – zmniejsza o połowę życie atakowanego subsystemu, lub rdzenia

 

Polymorphic Shield – chroni naszego virusa przed dwoma kolejnymi atakami

 

Secondary Vector – odbiera 20 życia zaatakowanemu subsystemowi lub rdzeniowi przez 3 tury

 

Przeszkadzajki (systemy defensywne) aktywują się po odkryciu i od razu zaczynają działać, zadają obrażenia, gdy są atakowane:

Firewall – najczęstszy system obronny o dużej ilości życia, blokujący drogę do celu, warto próbować obejść je dookoła i niszczyć w ostateczności

Antivirus – także standardowy system obronny także blokujący drogę i o dużym ataku, również nie warto ich atakować i lepiej starać się je obejść

Restoration Node – wredna przeszkadzajka, po odkryciu, co każdy nasz ruch leczy dodając coherence losowemu aktywnemu systemowi defensywnemu, warto jak najszybciej się tego pozbyć,

Virus Suppressor – gdy jest aktywny każdy nasz atak jest osłabiony o połowę, polecam od razu się go pozbyć, najlepiej przy użyciu secondary vectora, który nie jest przez niego osłabiony

 

Rdzeń (system core) – zniszczenie rdzenia kończy próbę hakowania i pozwala na otwarcie kontenera

 

Przykładowa próba Hackowania.

Dwukrotnie nieudane otwarcie kontenera skutkuje jego zniszczeniem, pozostaje nam próba otwarcia następnego.

W przypadku dość rzadkich ghost sajtów, dwukrotna porażka aktywuje eksplozję niszczącą nasz statek.

Żeby nie było za różowo od momentu wejścia w warp na ghost sajta mamy 2 minuty, po których na sajcie pojawiają się strzegące go statki, które od niechcenia rozwalą każda skanerkę.