W trakcie misji, jak i anomalii, przeciwnicy na których trafimy należą do jednej z frakcji występujących w grze.
Wiedząc z kim będziemy mieć do czynienia czy to lecąc na kombat-site konkretnej rasy, czy sprawdzając misję na eve-survival.org, można przygotować odpowiedni tank dla naszego statku, i w miarę możliwości dobrać typ zadawanych obrażeń.
Frakcja | Zadawane obrażenia (nasz tank) |
Najsłabszy tank (nasza broń) |
Angel Cartel | Explosive (62%) / Kinetic (22%) | Explosive / Kinetic |
Blood Raiders | EM (50%) / Thermal (48%) | EM / Thermal |
Guristas | Kinetic (79%) / Thermal (18%) | Kinetic / Thermal |
Mordu’s Legion | Kinetic (70%) / Thermal (30%) | Kinetic / EM |
Rogue Drones lvl 1&2 | Explosive / Omni | EM / Thermal |
Rogue Drones lvl 3&4 | Explosive / Omni | Explosive / Kinetic |
Sansha’s Nation | EM (53%) / Thermal (47%) | EM / Thermal |
Serpentis | Thermal (55%) / Kinetic (45%) | Kinetic / Thermal |
CONCORD (na misjach) | Omni | Kinetic / Thermal |
Equilibrium of Mankind | Kinetic (74%) / Thermal (26%) | Kinetic |
Khanid | Thermal / EM | EM / Thermal |
Mercenaries | Kinetic / Thermal | Kinetic / Thermal |
Sleepers | Omni | Omni |
Sansha’s Nation | Omni | Omni |
(incursions) | Omni | Omni |
Amarr Empire | EM (47%) / Thermal (42%) | EM / Thermal |
Caldari State | Kinetic (51%) / Thermal (48%) | Kinetic / Thermal |
Gallente Federation | Kinetic (60%) / Thermal (39%) | Kinetic / Thermal |
Minmatar Republic | Explosive (50%) / Kinetic (31%) | Explosive / Kinetic |
Dla przykładu, lecąc na misję przeciwko piratom Guristas, którzy w 79% będą strzelać do nas obrażeniami Kinetic, powinniśmy zmaksymalizować odporność Kinetic w tanku naszego statku, jednocześnie nie zostawiając dziury w Thermal. Najefektywniejszą amunicją będzie tutaj Kinetic.
Z kolei na misję przeciwko Rogue Drones, tank powinien przede wszystkim podnosić odporność Explosive, jednocześnie nie pozostawiając dziury w żadnej innej odporności (Omni oznacza, że obrażenia lub tank są każdego rodzaju mniej więcej po równo). Najefektywniejszą amunicją jest tutaj EM, dla misji poziomu 1 i 2, lub Exp dla misji lvl 3 i 4.
Każdy statek można przefitować tak, aby jego tank był odpowiedni do misji, zarówno statek tankujący shieldem, jak i armorem. Z zadawanymi przez nas obrażeniami nie jest jednak tak łatwo. Nie każdy statek ma możliwość zmiany amunicji tak, aby zadawać odpowiednie obrażenia. W tabeli przedstawione są obrażenia najefektywniejsze, oraz drugie najlepsze, gdy nasz statek nie może korzystać z poprzedniej.
W przypadku walk PVP, gdzie rzadko kiedy znamy statek, tank i broń przeciwnika, najczęściej stosuje się zasadę omni-tank’u, czyli zrównania wszystkich odporności, aby nie posiadać dziury w jakimkolwiek rodzaju obrażeń.