Broń wystrzeliwująca głowicę ładunku wybuchowego z własnym napędem i naprowadzaniem na cel. Z niewiadomych przyczyn przez wielu graczy szykanowane. Rakiety są niezastąpioną bronią w PVE i bardzo uniwersalną bronią w PVP. Nie używają capacitora, są dość łatwe w fitowaniu, zadają niemal statyczne obrażenia o dowolnym rodzaju, dodatkowo są niewrażliwe na tracking distruptory, bo nie używają w ogóle trackingu, oraz są jedyną bronią, której efektywność można zmienić skillami i rigami. Niestety nie zadają obrażeń od razu, muszą dotrzeć do celu, przez co mogą tez zostać w locie zniszczone.
Missiles (ogólnie):
+ |
– |
Możliwość wyboru dowolnego rodzaju obrażeń | Nie dostaje bonusów od tracking |
Zmiana amunicji T1 i frakcyjnej zmienia tylko rodzaj obrażeń, | komputerów i enchanterów |
nie ma wpływu na zasięg celność czy implementację | Mogą zostać zestrzelone w drodze do celu |
Istnieje możliwość zmniejszenia sygnatury rakiet | Muszą pokonać dystans do celu |
Prędkość kątowa ( orbitowania) nie ma znaczenia | Największe wymagania CPU przy fittowaniu |
Może używać amunicji (auto aim), która | Bardzo szybki cel może uciec przed rakietą |
działa gdy jesteśmy jammowani | Rigi dodatkowo zwiększają wymagania CPU |
Nie używają capacitora | Amunicja T2 zmniejsza zasięg i zwiększa explosion radius |
Bardzo dobry DPS | Wrażliwość na guidance distruptory |
Brak zasięgu optimal i falloff | |
Praktycznie stateczne zadawane obrażenia | |
Odporność na tracking distruptory
Bonusy od missile enchanterów i computerów |
Missile Standard(S), Heavy(M) i Cruise(L) są bronią długodystansową o dużej alfie, ale długim czasie między strzałami (ROF).
Rockets(S), Heavy Assault Missiles(M), są bronią o małym zasięgu, dużym DPS i dużym ROF, jednocześnie o mniejszej sygnaturze. Torpedy(L) natomiast, chociaż tez są krótko dystansowe, mają największą sygnaturę i najmniejszą prędkość wybuchu.
Rapid Missile Launchers
Niedawno dodane wyrzutnie strzelające amunicją o stopień mniejszą niż normalnie używaną w danej klasie statku, charakteryzują się bardzo dużą szybkostrzelnością i sporym DPS, przy niskiej sygnaturze broni. Co bardzo ułatwia niszczenie mniejszych celi. Jednakże okupione to jest ekstremalnie długim czasem przeładowania (60 sekund). Mogą być za to śmiertelne w małych grupach specjalizujących się w szybkich uderzeniach.