GryEVE OnlineEVE Online 25: Dobór Tanku i Obrażeń na Misjach

EVE Online poradnik

EVE Online 25: Dobór Tanku i Obrażeń na Misjach

W trakcie misji, jak i anomalii, przeciwnicy na których trafimy należą do jednej z frakcji występujących w grze.

Wiedząc z kim będziemy mieć do czynienia czy to lecąc na kombat-site konkretnej rasy, czy sprawdzając misję na eve-survival.org, można przygotować odpowiedni tank dla naszego statku, i w miarę możliwości dobrać typ zadawanych obrażeń.

Frakcja Zadawane obrażenia
(nasz tank)
Najsłabszy tank
(nasza broń)
Angel Cartel Explosive (62%) / Kinetic (22%) Explosive / Kinetic
Blood Raiders EM (50%) / Thermal (48%) EM / Thermal
Guristas Kinetic (79%) / Thermal (18%) Kinetic / Thermal
Mordu’s Legion Kinetic (70%) / Thermal (30%) Kinetic / EM
Rogue Drones lvl 1&2 Explosive / Omni EM / Thermal
Rogue Drones lvl 3&4 Explosive / Omni Explosive / Kinetic
Sansha’s Nation EM (53%) / Thermal (47%) EM / Thermal
Serpentis Thermal (55%) / Kinetic (45%) Kinetic / Thermal
CONCORD (na misjach) Omni Kinetic / Thermal
Equilibrium of Mankind Kinetic (74%) / Thermal (26%) Kinetic
Khanid Thermal / EM EM / Thermal
Mercenaries Kinetic / Thermal Kinetic / Thermal
Sleepers Omni Omni
Sansha’s Nation Omni Omni
(incursions) Omni Omni
Amarr Empire EM (47%) / Thermal (42%) EM / Thermal
Caldari State Kinetic (51%) / Thermal (48%) Kinetic / Thermal
Gallente Federation Kinetic (60%) / Thermal (39%) Kinetic / Thermal
Minmatar Republic Explosive (50%) / Kinetic (31%) Explosive / Kinetic

 

Dla przykładu, lecąc na misję przeciwko piratom Guristas, którzy w 79% będą strzelać do nas obrażeniami Kinetic, powinniśmy zmaksymalizować odporność Kinetic w tanku naszego statku, jednocześnie nie zostawiając dziury w Thermal. Najefektywniejszą amunicją będzie tutaj Kinetic.

Z kolei na misję przeciwko Rogue Drones, tank powinien przede wszystkim podnosić odporność Explosive, jednocześnie nie pozostawiając dziury w żadnej innej odporności (Omni oznacza, że obrażenia lub tank są każdego rodzaju mniej więcej po równo). Najefektywniejszą amunicją jest tutaj EM, dla misji poziomu 1 i 2, lub Exp dla misji lvl 3 i 4.

Każdy statek można przefitować tak, aby jego tank był odpowiedni do misji, zarówno statek tankujący shieldem, jak i armorem. Z zadawanymi przez nas obrażeniami nie jest jednak tak łatwo. Nie każdy statek ma możliwość zmiany amunicji tak, aby zadawać odpowiednie obrażenia. W tabeli przedstawione są obrażenia najefektywniejsze, oraz drugie najlepsze, gdy nasz statek nie może korzystać z poprzedniej.

W przypadku walk PVP, gdzie rzadko kiedy znamy statek, tank i broń przeciwnika, najczęściej stosuje się zasadę omni-tank’u, czyli zrównania wszystkich odporności, aby nie posiadać dziury w jakimkolwiek rodzaju obrażeń.