Combat sajty wymagają dobrze przygotowanego statku, który w jak najkrótszym czasie jest wstanie wyczyścić wszystkich wrogów i zgarnąć loot.
Najprostsze anomalie (dwu członowe) Burrow i Hideaway, można spokojnie zrobić we fregacie miedzy klepaniem misji lvl1. Refuge wymaga już cruisera, a Den najcięższa anomalia w HISEC’u Cruisera z bardzo dobrym tankiem, lub nawet Battleshipa. Anomalie trój członowe wymagają już wprawy i pożądnych statków.
Podział anomalii od najprostszej do najtrudniejszej
(Faction) Burrow / Drone Collection
(Faction) Hideaway / Drone Cluster
(Faction) Refuge / Drone Gathering
(Faction) Den / Drone Gathering
(Faction) Yard / Drone Surveillance
(Faction) Rally Point / Drone Menagerie
(Faction) Port / Drone Herd
(Faction) Hub / Drone Squad
(Faction) Haven / Drone Patrol
(Faction) Sanctum / Drone Horde
Oraz ich poziomy:
Level 1 = (Faction) + Nazwa Anomalii
Level 2 = (Faction) Hidden + Nazwa Anomalii
Level 3 = (Faction) Forsaken + Nazwa Anomalii
Level 4 = (Faction) Forlorn + Nazwa Anomalii
Dla przykładu: Guristas Hideaway jest bardzo proste, Guristas Forsaken Hideaway jest już dość trudne.
Poza anomaliami wyskanować też można Combatowe sygnaturki (Complex Combat Sites), są to misje o wyższej trudności, ale też dużo lepszym potencjalnym dropie.
Dostępnych jest kilka zaawansowanych plexów oraz DED plexów, w których drop jest już z najwyższej półki (moduły deadspace).
DED sajty mają 10 poziomów, z czego w HI-SEC’u można wyskanować tylko pierwsze 4, a piąty dostać w ramach eskalacji.
DED 1/10 można zrobić tylko fregatą (w tym T2), acceleration gate nie wpuści większego statku.
DED 2/10 wpuszcza poza fregatami także destroyery
DED 3/10 pozwala wlatywać fregatą, destroyerem i crusieram (wraz z wersjami T2 i frakcyjnymi), ale bez cruiserów T3.
DED 4/10 podnosi poprzeczkę do battlecruiserów, z wyłączeniem Cruiserów T3
DED 5/10 można już robić Battleshipem
Wyższe DEDy spotykane są tylko w LOW i NULL-SEC’u, i można je robić praktycznie każdym statkiem, oferują one najdroższe dropy, jednak nie jest to zajęcie dla początkujących.
Najbardziej uniwersalnymi statkami do klepania anomalek w HI-SEC’u są cruisery, zwłaszcza w wersji pirackiej. Mogą robić wszystkie anomalie, i DEDy od 3 wzwyż, więc większość możliwości. Posiadają one dużą siłę ognia, spory tank(lepiej niż fregaty) i prędkość (lepiej niż battlecruisery), dzięki czemu mają największą szansę na zdobycie dropu, a że ten sposób zarobku jest dość popularny, często będą się trafiać sytuacje, że nie jesteśmy jedyni którzy akurat tego combata chcieliby zrobić.
Eskalacje – prawie każdy combat może eskalować (po zakończeniu możemy dostać sygnał, że wykryliśmy ślad piratów w jakimś układzie słonecznym) w inną wyższą anomalię, lub DED sajta. Zaletą tychże eskalacji jest to, iż są one tylko dla nas, i dopóki na nie nie wlecimy, nikt inny nie wie o ich istnieniu i nie może ich zrobić. Jednak po rozpoczęciu takiej można nas już wyskanować, więc robienie eskalacji w LOW-SEC’u wcale nie jest bezpieczne.
Pełna lista combatów i DED sajtów wraz z opisem przeciwników oraz dokładnym opisem kto i co może wydropić.